Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Precies, langzaam maar zeker op naar die nagenoeg perfecte kweek. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

P' cies ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er een verklaring dat je wat meer blad in je toppen hebt/krijgt? Ik heb het ook bij 1 plant.. Maar nog geen idee waar het aan kan liggen, ik dacht wellicht te weinig luchtcirculatie. Jij een vermoeden waarom het bij jou gebeurd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, helaas heb ik er geen verklaring voor, het blijft bij mij ook gissen. Een maat van me heeft er ook een paar planten die hier mee kampen. Wie het weet mag het zeggen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het "kan" komen door de voeding,

die is best wel aan de hoge kant,

Ze kan het hebben, dat is duidelijk, maar gevolg is wel dat er wat meer blad aangemaakt wordt in je toppen.

 

Schade of zo kan dat niet, het is alleen wat meer werk met het knippen,

Maar daar merk je dus weer niks van in je sladroger..

Heb je hem al??

 

Ik heb de mijne pas nog "ietsjes" gebruikt,

Het ding was "stuk" :whistle: ..

Maar ook dat is weer opgelost..

 

En die azijn pissers,

ach joh.. Ik lees daar zo overheen.. :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het "kan" komen door de voeding,

die is best wel aan de hoge kant,

Ze kan het hebben, dat is duidelijk, maar gevolg is wel dat er wat meer blad aangemaakt wordt in je toppen.

 

Schade of zo kan dat niet, het is alleen wat meer werk met het knippen,

Maar daar merk je dus weer niks van in je sladroger..

Heb je hem al??

 

Ik heb de mijne pas nog "ietsjes" gebruikt,

Het ding was "stuk" :whistle: ..

Maar ook dat is weer opgelost..

 

En die azijn pissers,

ach joh.. Ik lees daar zo overheen.. :likken:

 

 

Bladvorming aan de toppen = stikstof overschot. Dus af te leiden aan inderdaad de voeding wat oude Rocker aangeeft.

Toppen worden wat luchtiger en meer thc aan het blad.

Dat komt ten goede voor de aanmaak van olie of hasj van het knipafval..dacht ik zo.

 

Ik zou de ec gaan afbouwen mocht je daar nog niet mee bezig zijn geweest.

Azijnzeikerts ken je zien als opbouwende kritiek makers in bepaalde gevallen.

Dat zijn de risicos van een startend op lopend topic.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het "kan" komen door de voeding,

die is best wel aan de hoge kant,

Ze kan het hebben, dat is duidelijk, maar gevolg is wel dat er wat meer blad aangemaakt wordt in je toppen.

 

Schade of zo kan dat niet, het is alleen wat meer werk met het knippen,

Maar daar merk je dus weer niks van in je sladroger..

Heb je hem al??

 

Ik heb de mijne pas nog "ietsjes" gebruikt,

Het ding was "stuk" :whistle: ..

Maar ook dat is weer opgelost..

 

En die azijn pissers,

ach joh.. Ik lees daar zo overheen.. :likken:

Daar zit wat in, zal de Ec wat afbouwen!

 

Hoezo stuk, hier deed ie het prima?

Nog geen nieuwe gekocht, dat wordt volgende week ergens.:)

 

Ik zou de ec gaan afbouwen mocht je daar nog niet mee bezig zijn geweest.

Azijnzeikerts ken je zien als opbouwende kritiek makers in bepaalde gevallen.

Dat zijn de risicos van een startend op lopend topic.

Ben al aan het afbouwen en opbouwende kritiek is geen azijnpissen maar bijvoorbeeld opmerkingen dat de planten er niet mooi bijstaan, tja daar kan ik weinig mee. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik lees over problemen , te hoge voeding , ect? dus ben aan het terug bladeren in de pics, maar zie nergens problemen? LOL gaat toch prima man. lostchild je weet toch wel hoe een amnees top opbouwt? het is geen PP. ik zie nog geen foxtail, En die hou je toch altijd bij amnees.

 

heeft meer met (stralingswarmte) te maken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fijn dat je het zo opvat Dilago :thumbsdown:

Pvd meer dan 7jr ervaring met het soortje wat jij hebt staan en ik zie meteen wat er speelt, dacht dat jij inmiddels zelf wel na kon gaan wat dat dan zou zijn en daarop acteren.

 

Ik ben niet van het voorkauwen, zo doe je zelf namelijk helemaal geen kennis op en papegaai je maar wat en als men dat gaat interpreteren als azijnzeiken moet men maar eens in de spiegel kijken :search:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik lees over problemen , te hoge voeding , ect? dus ben aan het terug bladeren in de pics, maar zie nergens problemen? LOL gaat toch prima man. lostchild je weet toch wel hoe een amnees top opbouwt? het is geen PP. ik zie nog geen foxtail, En die hou je toch altijd bij amnees.

 

heeft meer met (stralingswarmte) te maken.

Dat zou goed kunnen, maar als ik de lampen hoger hang worden de toppen onderin niet hard. Wat adviseer jij?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoezo stuk, hier deed ie het prima?

De spindel lag los van de bowl..

Niks ernstig, alleen heel lastig weer vast te zetten.. :wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fijn dat je het zo opvat Dilago :thumbsdown:

Pvd meer dan 7jr ervaring met het soortje wat jij hebt staan en ik zie meteen wat er speelt, dacht dat jij inmiddels zelf wel na kon gaan wat dat dan zou zijn en daarop acteren.

 

Ik ben niet van het voorkauwen, zo doe je zelf namelijk helemaal geen kennis op en papegaai je maar wat en als men dat gaat interpreteren als azijnzeiken moet men maar eens in de spiegel kijken :search:

Meestal luister ik naar je en ik vind dat je ook zeker goeie dingen zegt, maar je opmerking dat de planten er niet goed bijstaan is azijn pissen en daar beledig je me mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

gallery_1211_177_111896.jpg

 

Geen kweek gaat perfect en ook deze niet, maar ik ben zeker tevreden.

 

Ik denk dat ik daar spint zie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
als ik de lampen hoger hang worden de toppen onderin niet hard.
De lamphoogte maakt echt veel minder uit kwekerts denken. Dat hele omgekeerd kwadraten verhaal gaat alleen op als je geen (reflecterende) wanden hebt. Dus in de ruimte ofzo. In een kweektent heb je wel reflecterende wanden en dan neemt de lichtsterkte alleen af door extra wandverliezen als je de lamp hoer hangt. Die zijn veel minder groot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus ik kan de lampen nog rustig hoger hangen in dit stadium?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoger is toch lumen verlies ??

 

Nieuwe naam voor je wietje spintonesia :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoogte is geen lumen verlies maar meer spreiding van jou vermogen van het licht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

licht gaat niet verloren idd, enkel als het naast je planten schijnt. als het kan hang zou ik de 600watters op 70-75 hangen. en vanaf week 6 max 27-28gr aanhouden bovenin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, het licht wordt meer verdeeld, maar de wanden zouden het dan weer terug moeten spiegelen. Dus op zich verlies je niet zoveel. Het licht "verdwijnt" pas echt als het de planten bereikt :)

 

De lampafstand is altijd een compromis natuurlijk. Hoe dichter de lamp erop hoe minder wandverliezen, maar dan heb je wel meer kans op slechte uniformiteit van het licht, eerder oververhitte toppen met kans op foxtailing en zelfs stagnatie in de fotosynthese als je het overdrijft. Hang je de lamp hoog erboven dan heb je meer wandverliezen. Er zijn ook kwekers die hun lampen gewoon aan het plafond hangen en de planten er naartoe laten groeien.

 

Eerlijk gezegd redde ik het met HPS maar zelden met de hoogte. Een 1000W lap moet er 90cm boven. Die ruimte hou je toch maar zelden over in een normale kweektent. Met 400W in een 180cm hoog tentje kwam ik ook doorgaans net niet lekker uit. Dus dan lamp aan het plafond en toch maar iets te dicht erop of wat knakken in de planten, maar dat houdt ook een keer op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de lampen nog wat hoger gehangen,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na-aper! :P ik heb ze hier toevallig vandeweek ook hoger gehangen vanwege de warmte, ik heb niet gemeten maar een centimeter of 70 zit ik er ook wel vanaf.

Zal blij zijn als we een maand verder zijn, ik kan bijna niet wachten om alles om te hakken en een tijdje rust aan mn kop te hebben.

Had t niet verwacht, maar dat gekweek begint me nu echt ff de neus uit te hangen, tijd voor n maand of 3 pauze deze zomer en dan er in de koele periode weer vol tegenaan voor de kerstbonus!

Kan intussen mooi de nuon ff komen om de aansluiting te verzwaren enzo.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen 70cm meer over collega gorilla, helaas zij het zo. Dan maar de bovenste toppen bakken.

 

Begin je er nu al genoeg van te krijgen na een minder rondje? Quitter! :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_6495_18670_148581.jpg

 

gallery_6495_18670_19440.jpg

 

gallery_6495_18670_229050.jpg

 

Zijn de planten niet geel, dan zitten ze vol spint en zitten ze niet vol spint en trips dan wel hebben ze teveel bladeren in de toppen. Hoe dan ook, het is nooit goed, kweken is niet makkelijk maar iemand moet het doen. :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oplossing, Female zaad,..

 

Ok het is wat duurder maar dan heb je geen gezeik van ongedierte en schimmels,

vaak cadeau gekregen van de stekkenboer.

 

Daarnaast brengen ze meer op en zijn vaak sterker en gezonder,

snap het wel,..scheelt bakken met tijd, maar daar krijg je ook wat voor terug.

 

Suc6 !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het grootste nadeel aan vrouwelijk zaad vind ik het gevaar op hermafrodieten, ik kan de planten namelijk niet allemaal controleren op banaantjes. Anders kweekte ik alleen maar uit zaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...