Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Wat ik doe is 60ml PK 13/14 op 40 liter water en dat goed roeren. Vervolgens nog wat A + B voeding tot de Ec rond de 1.5. komt en daarna de pH - toedienen (wat de Ec weer wat omhoog brengt omdat er nu meer van nodig is). Wat ik heb gemerkt is dat PK 13/14 de pH omhoog jaagt dus als je niet aan zuurt zou ik het niet gebruiken.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zuur niet aan nee, geen ph min en plus etc en ik meet ook niet. Maar maakt het voor de plant uit welke volgorde je hanteert bij het aanmaken van voeding in je vat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zuur niet aan nee, geen ph min en plus etc en ik meet ook niet. Maar maakt het voor de plant uit welke volgorde je hanteert bij het aanmaken van voeding in je vat?

Misschien moet je het even aan de dames vragen als ze wakker worden? Vraag hoe ze zich zouden voelen als je hun voedsel linksom roert of rechtsom. Maar niet te streng hoor want anders kwets je ze en zullen ze je later bij het oogsten terugpakken in je opbrengst...

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_1211_177_226319.jpg

 

gallery_1211_177_976106.jpg

 

Deze foto's heb ik gisteren gemaakt met de lampen aan, daarna heb ik in de witbalans aangepast in Photoshop.

 

Ik zuur niet aan nee, geen ph min en plus etc en ik meet ook niet. Maar maakt het voor de plant uit welke volgorde je hanteert bij het aanmaken van voeding in je vat?

Lijkt me niet maar dat de pH opeens stukken hoger is als normaal vinden ze niet fijn en PK 13/14 jaagt de pH omhoog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dan nog wat: Mag ik het telefoonnummer van God?

Want sommigen hebben - naar het zich laat aanzien - direct contact met hem.

Ze weten het allemaal zo goed, en alleen zij hebben de waarheid in pacht.

 

T'is maar of je zelf niet overloopt van en dat tegenkomt en je daar kapot aan ergert?

Ik heb wel narcisten ontmoet op/via WF maar diegene waar jij op doelt ben ik nog niet tegen gekomen.

 

@Dilago

wennen..

niet meteen starten met een volle dosis, de 1e keer 50% en dan de keer erna 75% etc en fuck als het dan ipv week .. een halve week uit loopt of later is

als je niet alles geeft kan je misschien wel iets minder over langere periode geven en geef je zelfs meer (opgeteld)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pindarots ga je moeder vervelen klein kind

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pindarots ga je moeder vervelen klein kind

Ik accentueer slecht je eigen domheid, in je vragen hier, en je antwoorden in andere topics. Jij bent degene die met uitroeptekens probeerde duidelijk te maken dat je 'de dames' absoluut niet mag storen met 10 seconden flitslicht gedurende hun nacht periode om een fotootje te maken. Daarmee heb je je in mijn ogen zodanig belachelijk gemaakt dat je niet meer serieus te nemen bent. Het zijn PLANTEN, geen wezens met gevoelens en menselijke eigenschappen.

 

'Maakt de volgorde van mengen uit?' Ja tuurlijk maakt het uit, het is hier slechts tientallen keren gezegd, PK begin je mee, en met je basisvoeding vul je aan tot de gewenste EC, als laatste zuur je nog af tot gewenste PH. Dit is letterlijk meerdere keren herhaald door users.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er heel goed uit dilago :icecream:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even aan het klooien met witbalans:

 

gallery_1211_177_972942.jpg

 

gallery_1211_177_238333.jpg

Edited by dilago
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar is het bewijs dat planten moeten "wennen" aan verschillende verhoudingen voeding?

 

Zo veel geblaat en nooit bewijs hier.

 

Dilago, ook aan 't klooien met contrast zie ik? ;)

 

Pindanuts, denk je echt dat het goed is voor je bloeiende planten om ze halverwege de nacht flitslicht te geven?

Edited by Kaak
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is inderdaad veel geblaat, in feite zou je een verslag maken nadat je het al hebt afgerond om dat voor te zijn.

 

Ben ook met contrast bezig geweest, maar de foto's zijn toch lang zo mooi niet als een met flitser net voordat de lampen aangaan vind je wel? :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pindarots,

 

Jij zet jezelf voor lul, iemand die het normaal vind om zijn dames uit hun slaap wakker te maken voor een foto momentje.

 

Verder als je goed leest, meet ik niet! Dus je argument waarom je als eerste met pk zou beginnen gaat niet op voor mij, heb ik al meerdere keren gelezen. Dus nog sales ga je moeder vervelen klein kind.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kaak

Wat nou bewijs?

Als je niks wil met wat je wordt aangedragen laat je het toch lekker links liggen ipv om 'bewijs' te gaan lopen zeuren bij de aandrager.

 

@Hazes

GEBRUIKSAANWIJZING

  • Voor gebruik de fles goed schudden.
  • Voeg drie tot vier weken voor het oogsten CANNA PK 13/14 toe aan het voedingsvat.
  • Gebruik CANNA PK 13/14 maximaal één week en bij bloemvorming over de gehele plant.
  • CANNA PK 13/14 kan zonder problemen worden toegediend in een concentratie van 15 ml per 10 liter kraanwater, mits de EC-waarde van je standaard voeding niet hoger is dan 1.8 mS/cm. EC- en pH-waarden dienen altijd gecontroleerd te worden, nadat CANNA PK 13/14 is toegevoegd.
  • CANNA PK 13/14 kan, onder normale condities, in combinatie met alle CANNA producten worden toegepast.

Dat jij buiten Canna's pot pist maakt nog niet dat het ok is wat je doet.

Er zijn kwekers die met waarden van 6 en 5 wegkomen met Canna vol schema en Canna is maar wat blij met je zoals je te werk gaat :whistle:

 

@Dilago

ik vindt ze er niet zo goed uit zien, op sommige toppen krijg je foxtails bovenop en meer klein blad in de top, rustig aan de voeding wat afbouwen en kijken of het stopt ander heb je straks de rapen gaar.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kaak

Wat nou bewijs?

Als je niks wil met wat je wordt aangedragen laat je het toch lekker links liggen ipv om 'bewijs' te gaan lopen zeuren bij de aandrager.

 

Wat een onzin is dit nou weer. Iedereen die roept hier tegenstrijdige dingen, is het dan zo gek om bewijs op te vragen? Al helemaal met die dingen die jij roept over dat planten moeten wennen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ iedereen

 

Graag het gezeik via pm afhandelen en opflikkeren uit mijn topic als je niks inhoudelijks hebt te melden. Zo nee, kap ik met het topic en ga alleen bij de buren verder.

@Dilago

ik vindt ze er niet zo goed uit zien, op sommige toppen krijg je foxtails bovenop en meer klein blad in de top, rustig aan de voeding wat afbouwen en kijken of het stopt ander heb je straks de rapen gaar.

Ik zal er op letten, anders geef ik ze wel een keer alleen aangezuurd water.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_1211_177_2477137.jpg

 

Nee, ik vind ze ook niet zo mooi, ik zie het nog even aan en misschien begin ik wel overnieuw. :D

 

@ Lostchild, you lost me. ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al je toppen groeien dicht met blad? En zijn jullie nou sarcastisch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al je toppen groeien dicht met blad? En zijn jullie nou sarcastisch?

Ik ben wel sarcastisch, maar Lostchild vindt ze er niet zo goed bijstaan en meent dat volgens mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moet zeggen dat ik t wel een beetje eens ben met dat "veel blad in de toppen" verhaal, maar om nou gelijk te zeggen dat t er slecht bijstaat... nou nee!

 

Ze benne groener als ooit op dit punt in jouw kweekhistorie, hou t zo de komende maand en je gaat voor een persoonlijk record!

Je moet t zoinzo wel heel erg verkloten wil je niet beter scoren als mij deze x, na mijn foutje van gisteren ben ik blij om 0,5 gr/watt te halen...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moet zeggen dat ik t wel een beetje eens ben met dat "veel blad in de toppen" verhaal, maar om nou gelijk te zeggen dat t er slecht bijstaat... nou nee!

Hooguit bij een of twee toppen is dat zo, de rest ontwikkelt zich gelijk als de vorige ronde. En inderdaad, zeggen dat de planten er niet zo goed bijstaan is gewoon bullshit. Kennelijk schep ik hoge verwachtingen bij sommigen. :P

Ze benne groener als ooit op dit punt in jouw kweekhistorie, hou t zo de komende maand en je gaat voor een persoonlijk record!

Je moet t zoinzo wel heel erg verkloten wil je niet beter scoren als mij deze x, na mijn foutje van gisteren ben ik blij om 0,5 gr/watt te halen...

Hahaha hoewel mijn eerste drie kweekjes op aarde aardig gingen heb je wel een punt dat ze voor mijn doen groener dan ooit zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_1211_177_43485.jpg

 

gallery_1211_177_117883.jpg

 

gallery_1211_177_111896.jpg

 

gallery_1211_177_18102.jpg

 

gallery_1211_177_11446.jpg

 

Geen kweek gaat perfect en ook deze niet, maar ik ben zeker tevreden.

Edited by dilago
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey dilago, ben nog maar een beginnende kwekert,maar ben zeker van mening dat je veldje er mooi bij staat :-)! Ruim een maand geleden ben ik lid geworden van dit forum omdat ik graag beter wil worden in het kweken van onze geliefde plantjes. In plaats van meteen heel veel vragen te stellen, heb ik flink wat tijd gestoken in het lezen van verslagen van meer door de wol geverfde kwekers, het verbaast me dat in vrij veel verslagen een aantal azijnzeikers opduiken die het topic van anderen flink vervuilen, hoop dat je oproep gehoor krijgt en je er verder geen last meer van zult hebben!

 

Blijf graag jouw topic en dat van een aantal anderen volgen, mijn eigen buitenkweekje zal ik delen totdat deze is afgerond en vervolgens qua sfeer de balans opmaken of ik hier lid blijf, ga graag uit van het positieve, dus ik hoop van wel.

 

Fijne dag en greets!

 

RM

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat je niet wegjagen door de azijnzeikers, bij hun doe je het toch nooit goed. Moet je dit topic maar eens doorlezen en zien wat er allemaal tegen me gezegd is en toch heeft geen een kunnen voorkomen dat de planten doorgroeien. Nog een kleine 5 weken en dan heb ik de weckpotten weer vol met rookwaar.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon leren en volgende keer beter.

Stap bij stap zal het beter gaan :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...