Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Als je last van spint hebt raad ik je aan om wat knoflookwater te maken en de planten daarmee water geven voor een paar dagen. Door de knoflookgeur/smaak gaat de spint weg. Bij mij was de spint in 3 dagen weg nadat ik ze knoflookwater heb gegeven. Beetje laat maar misschien kan je er iets mee volgende ronde.

Alvast succes met de volgende ronde!

waar gaat de spint dan heen als ik vragen mag?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die rfx-1 dus niet hergebruiken!! Het zit onder de spint.. Dus weg ermee en nieuwe daar voor halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan ook gespoeld worden met peroxide of chloor zoals opgemerkt.

 

Overigens zitten er nog geen webben om de toppen dus zo erg als bij de vorige ronde is het (nog) niet. Alhoewel de verkopers van organische producten de lezer graag anders doen vermoeden herhaal ik: de spint plaag tijdens mijn vorige biologische ronde was erger.. Bekijk mijn topic maar en zie dat de webben al om de toppen gesponnen zaten in week vijf. En dat is nu niet zo.

 

Don't believe the hype zou ik bijna zeggen. ;)

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel organischer dan roofmijten wordt het niet en die worden straks je beste vrienden. ;)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja je kan het vast en zeker gaan spoelen net zoals je het kan bestrijden met middeltjes zoals je al doet, werkt het? Nee, dus oude spullen weg doen en nieuwe halen, locatie grondig ontsmetten.

 

Als je die rfx-1 hergebruikt is het vragen om problemen, dan snap ik ook wel dat je elke x weer spint krijgt, niet lullig bedoeld overigens

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een gezwets lol. er is nog nooit iemand geweest die zn rfx heeft weggegooid voor spint. spul is bedoeld om 3 jaar te hergebruiken.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een gezwets lol. er is nog nooit iemand geweest die zn rfx heeft weggegooid voor spint. spul is bedoeld om 3 jaar te hergebruiken.

nee hij spoelt de rfx al met gloor dus dan kan die het makkelijk weer gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een gezwets lol. er is nog nooit iemand geweest die zn rfx heeft weggegooid voor spint. spul is bedoeld om 3 jaar te hergebruiken.

nee hij spoelt de rfx al met gloor dus dan kan die het makkelijk weer gebruiken.

Denk toch met peroxide dat geef ik nu steeds ook al mee dus zal met de spint in het medium wel meevallen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel organischer dan roofmijten wordt het niet en die worden straks je beste vrienden. ;)

 

Zou je ze er wel ingooien idd haha zodirect gaan ze nog liggen zonnebaden lol

 

Of je nu organisch of hydro kweekt, de kweker zelf is nog steeds verantwoordelijk. Bij zulke plagen mag je jezelf afvragen of roofmijt nog wel helpt? Nu heb je 4 soorten gif gebruikt...en begin je met verse stekken maar de planten kunnen er niks aan doen.

Deze spint zit overal en met vers materiaal alleen ga je het niet winnen.

 

Trouwens had je de vorige x wel knuppels die zie ik nu niet staan.....

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorige keer had ik 0,5 gram de watt dus zulke grote knuppels waren het niet. Bovendien moest ik mijn kweekje redden met Biobizz immers, anders had ik het einde niet eens gehaald.

 

Spint zit niet overal want de beesten moeten ook vreten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pas maar op dat ze je kushies niet heel erg lekker vinden, ik hoorde dat ze er gek op zijn en t zijn overlopers lol.

 

Hoe lang moet je nog misschien ga je over de 0,5 gr de watt heen, al helpt de dierentuin niet echt mee natuurlijk.......

 

Pg

Edited by Poldergrower
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog 4 weken en als deze spint het presteert om bij de kush plantjes te komen dan hebben ze het ook verdiend en krijgen ze een warm onthaal. :D

 

Misschien ga ik nog over de 0,5 gram de watt, misschien niet. Het is gelukkig geen noodzaak maar het zou leuk zijn.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor een paar kiekjes:

 

gallery_6495_18670_137040.jpg

 

gallery_6495_18670_126420.jpg

 

gallery_6495_18670_111364.jpg

 

gallery_6495_18670_7998.jpg

 

gallery_6495_18670_111498.jpg

 

gallery_6495_18670_91132.jpg

 

gallery_6495_18670_103699.jpg

 

gallery_6495_18670_155635.jpg

 

gallery_6495_18670_21343.jpg

 

gallery_6495_18670_13731.jpg

 

gallery_6495_18670_116236.jpg

 

gallery_6495_18670_94847.jpg

 

Groet en fijne avond.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacht ergens gelezen te hebben dat je Canna voeding gebruikt; gebruik je de AQUA of de HYDRO-lijn? Op hun site hebben ze het voor aqua over recirculerende kweeksystemen (je hergebruikt je voedingswater, bijv. eb/vloed) en bij HYDRO over 'run-to-waste' waarbij je overtollig water wegpompt en door het riool spoelt.

 

Bij jouw manier van wateren, dus gewoon de bak volgooien en de plant alles op laten nemen doe je eigenlijk geen van beiden, welke van hun voeding zou dan beter zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn methode valt onder drain to waste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi man :dribble:

 

Beestenboel valt ook nog wel mee zo te zien toch?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je wel! Het valt inderdaad enorm mee met de dierentuin, maar sommige mensen mogen e.e.a. graag overdrijven en ik houd ze niet tegen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het valt inderdaad enorm mee met de dierentuin...

 

Het is maar wat je gewend bent.

Op onderstaande foto zie ik toch aardig wat volwassen spint onder de grote bladeren.

 

 

gallery_6495_18670_116236.jpg

 

 

En ze vermenigvuldigen zich iedere vijf dagen met de factor 100.

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je gaat toch tetrixen uitzetten Dilago? nou die hebben iig een feestmaal!

 

Wel mooie toppen al en het zal nog wel even uitharden.

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je gaat toch tetrixen uitzetten Dilago? nou die hebben iig een feestmaal!

Hahaha. :P

Wel mooie toppen al en het zal nog wel even uitharden.

 

Pg

Dank je wel man! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang we die toppen nog niet ingesponnen zien met spintgaren, valt het nog reuze mee maat!

 

Hou het wel in de peiling, ik zie dat de onderste bladeren al wel aangetast zijn en wat eitjes en ongedierte op de schutbladeren erboven.

Tetrixjes erbij of goed biologisch spuiten met een goed goedje. Dan heb je ze in bedwang. Succes met de laatste loodjes.

Edited by WeedRunner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks bro, het zijn 1000 stuks Tetrix geworden! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat de wat meer positief ingestelde mensen hier zeggen, vind ik ook..

Maar,,,

Je staat wel op het punt idd om een explosie van spint te krijgen..

Die Terixen, hebben ook een dag of 4 nodig hoor voordat er wat gebeurt..

 

Maar al wat je doet,,

AUB niks nada meer spuiten, anders vermoord je je Terixen en dat wil je niet..

Wedden, dat je hierna nooit meer, wat dan ook spuit, dompeld of wat voor gekkigheid dan ook.. (knoflook.. :)) :verygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd Oude Rocker, als roofmijt de oplossing blijkt tegen spint dan zal ik inderdaad niet weer spuiten met troep en zeker nu niet meer inderdaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...