Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Zo nee, kap ik met het topic en ga alleen bij de buren verder.

 

Wat zijn dat voor een flauwe dreigementen?

Voor mij hoeft het niet, zo'n tweedehands topic dat een uur tevoren al elders te zien was.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey dilago vergeleken met je vorige rondes gaat deze ronde prima :)

 

Misschien dat ze extra blad aan maken door de stralingswarmte. Wat is de lamp afstand op dit moment? Foxtail-vorming is opzich niet erg zolang de top voor de rest maar compact blijft. En het hoort ook een beetje bij haze.

 

In welke week zit je? Excuses als ik overheen gelezen heb ik ben niet heel veel actief geweest op het forum...druk druk druk

 

Gr klaver :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey dilago vergeleken met je vorige rondes gaat deze ronde prima :)

Dat kun je wel stellen. Achteraf bekeken had ik beter meteen op hydro kunnen kweken dan had me dat veel frustratie gescheeld.

Misschien dat ze extra blad aan maken door de stralingswarmte. Wat is de lamp afstand op dit moment? Foxtail-vorming is opzich niet erg zolang de top voor de rest maar compact blijft. En het hoort ook een beetje bij haze.

 

In welke week zit je? Excuses als ik overheen gelezen heb ik ben niet heel veel actief geweest op het forum...druk druk druk

 

Gr klaver :)

De lamp zit te dicht op de hoogste toppen, misschien 45 cm er van af maar meer hoogte heb ik helaas niet. Doch heb ik bovenstaande foto's net nog even vergeleken met die van mijn vorige ronde in dezelfde week en ik vind het wel wat meevallen.

 

Ik zit nu in op dag in van week 5 bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mja als amnees toppen op 45 cm van de lamp zitten en men gaat uitloop linken aan overvoeding, dan kan ik het niet laten om te reageren. Die bladpunten hou je ook altijd joh. Het is "een" verdampings "probleem" veroorzaakt door xx reden. Als je lager gaat zitten worden je planten weer lichter. Perfectie behaal je toch nooit. Van foto's kun je niet eten.

 

Wel opletten dat je zouten niet te veel gaan opbouwen gaande weg in volgende rondes. De eerste rondes zijn altijd de makkelijkste daarna moet je je substraat wel op orde houden.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Achteraf bekeken had ik beter meteen op hydro kunnen kweken dan had me dat veel frustratie gescheeld.

 

Dat denk ik niet D.

Je moet fouten maken, om te leren..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weekendje weggeweest, beetje gekibbel gemist.. Leuk leesvoer..

 

On topic. Sommige topjes foxtailen bij mij ook, lamp hangt sinds zaterdag wat hoger en naar mijn mening breidt t zich niet uit. Zou m indd wat hoger hangen ;-)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mja als amnees toppen op 45 cm van de lamp zitten en men gaat uitloop linken aan overvoeding, dan kan ik het niet laten om te reageren. Die bladpunten hou je ook altijd joh. Het is "een" verdampings "probleem" veroorzaakt door xx reden. Als je lager gaat zitten worden je planten weer lichter. Perfectie behaal je toch nooit. Van foto's kun je niet eten.

Niet alle planten hebben er last van, terwijl sommigen er net zo dicht op zitten.

Wel opletten dat je zouten niet te veel gaan opbouwen gaande weg in volgende rondes. De eerste rondes zijn altijd de makkelijkste daarna moet je je substraat wel op orde houden.

En hoe doe ik dat?

 

Achteraf bekeken had ik beter meteen op hydro kunnen kweken dan had me dat veel frustratie gescheeld.

 

Dat denk ik niet D.

Je moet fouten maken, om te leren..

Dat is wel zo, maarwat ik van mijn eerste kweekjes heb geleerd is dat anderen het veel beter kunnen dan ik op aarde.

 

Weekendje weggeweest, beetje gekibbel gemist.. Leuk leesvoer..

Gekibbel heb ik mijn topic niet voor geopend, wat mij betreft heb je niks gemist.

On topic. Sommige topjes foxtailen bij mij ook, lamp hangt sinds zaterdag wat hoger en naar mijn mening breidt t zich niet uit. Zou m indd wat hoger hangen ;-)

Ik heb de lampen gisteren ook nog wat hoger gehangen, maar meer hoogte heb ik niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Van foto's kun je niet eten.

Klopt, doch zijn foto's wel een goede leerschool om de vruchten van je planten te plukken. (Soms ook niet zoals wel blijkt uit mijn topic)

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je niks tegen die spint doet heb je de laatste 3 weken een veld vol weggevreten ingekapselde toppen en is je ronde als nog verneukt ondanks je goeie inzet want je hebt ze al aardig goed erin zitten zo te zien aan de bladeren :tu

 

Mja als amnees toppen op 45 cm van de lamp zitten en men gaat uitloop linken aan overvoeding, dan kan ik het niet laten om te reageren. Die bladpunten hou je ook altijd joh. Het is "een" verdampings "probleem" veroorzaakt door xx reden. Als je lager gaat zitten worden je planten weer lichter. Perfectie behaal je toch nooit. Van foto's kun je niet eten.

 

Wel opletten dat je zouten niet te veel gaan opbouwen gaande weg in volgende rondes. De eerste rondes zijn altijd de makkelijkste daarna moet je je substraat wel op orde houden.

100% mee eens!! Edited by jack white
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon je lampen zo op het hoogste punt laten hangen. De meeste opbrengst bij amnees komt uit de tweede en derde laag dus dat zijn de toppen onder de hoofdtoppen.

 

Je zei dat je bang was dat je onderste toppen niet voldoende licht krijgen als je de lampen hoger hangt. Maar om er voor te zorgen dat het licht diep genoeg schijnt moet je het juiste aantal planten neer zetten met de juiste pot maat. Op die manier zorg je voor het juiste diepte in het gewas. Maar dat heeft verder niks met de lampafstand te maken.

 

Gaat lekker zo :)

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je niks tegen die spint doet heb je de laatste 3 weken een veld vol weggevreten ingekapselde toppen en is je ronde als nog verneukt ondanks je goeie inzet want je hebt ze al aardig goed erin zitten zo te zien aan de bladeren :tu

 

Mja als amnees toppen op 45 cm van de lamp zitten en men gaat uitloop linken aan overvoeding, dan kan ik het niet laten om te reageren. Die bladpunten hou je ook altijd joh. Het is "een" verdampings "probleem" veroorzaakt door xx reden. Als je lager gaat zitten worden je planten weer lichter. Perfectie behaal je toch nooit. Van foto's kun je niet eten.

 

Wel opletten dat je zouten niet te veel gaan opbouwen gaande weg in volgende rondes. De eerste rondes zijn altijd de makkelijkste daarna moet je je substraat wel op orde houden.

100% mee eens!!

 

Aah..Dilago ken altijd met de stofzuiger of kruimeldief erbij.. Goed opletten als ze eenmaal die webjes maken.

 

De BIO Supermix van Plagron had ik ooit prima succes mee. Om aarde mee op te waarderen. Hoe dat met Rfx subtraat zit..dat weet ik zo niet.

Edited by WeedRunner
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je niks tegen die spint doet heb je de laatste 3 weken een veld vol weggevreten ingekapselde toppen en is je ronde als nog verneukt ondanks je goeie inzet want je hebt ze al aardig goed erin zitten zo te zien aan de bladeren :tu

 

Mja als amnees toppen op 45 cm van de lamp zitten en men gaat uitloop linken aan overvoeding, dan kan ik het niet laten om te reageren. Die bladpunten hou je ook altijd joh. Het is "een" verdampings "probleem" veroorzaakt door xx reden. Als je lager gaat zitten worden je planten weer lichter. Perfectie behaal je toch nooit. Van foto's kun je niet eten.

 

Wel opletten dat je zouten niet te veel gaan opbouwen gaande weg in volgende rondes. De eerste rondes zijn altijd de makkelijkste daarna moet je je substraat wel op orde houden.

100% mee eens!!

Ja de spint zit er aardig in helaas, maar goed ik heb eerder met dat bijltje gehakt. Volgende ronde begin ik met schone genetica.

Gewoon je lampen zo op het hoogste punt laten hangen. De meeste opbrengst bij amnees komt uit de tweede en derde laag dus dat zijn de toppen onder de hoofdtoppen.

 

Je zei dat je bang was dat je onderste toppen niet voldoende licht krijgen als je de lampen hoger hangt. Maar om er voor te zorgen dat het licht diep genoeg schijnt moet je het juiste aantal planten neer zetten met de juiste pot maat. Op die manier zorg je voor het juiste diepte in het gewas. Maar dat heeft verder niks met de lampafstand te maken.

 

Gaat lekker zo :)

Mee eens, daarom wil ik de volgende ronde meer op een m2 en sneller op 12/12. Dan hoop ik het gewas lager te houden.

 

Aah..Dilago ken altijd met de stofzuiger of kruimeldief erbij.. Goed opletten als ze eenmaal die webjes maken.

Zo is dat, al enige ervaring mee ook, dus de spint wint deze ronde niet. :D

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou juist wat minder er neerzetten en zo meer tijd per plant te hebben, niet dat je nu te weinig doet ofzo hoor.

 

En gewoon goede stekjes zoeken. Mijn stekkenboer heeft me nog nooit spint bezorgt en ik behandel ze ook niet tegen spint. Gewoon goede gezonde stekjes fixen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog minder op een meter? Nee dat moet maar niet, negen lijkt mij het ideale aantal op dit moment. :)

 

Zo nee, kap ik met het topic en ga alleen bij de buren verder.

 

Wat zijn dat voor een flauwe dreigementen?

Voor mij hoeft het niet, zo'n tweedehands topic dat een uur tevoren al elders te zien was.

Ik doe het ook niet voor jou, wat heb je gerookt? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

[

Achteraf bekeken had ik beter meteen op hydro kunnen kweken dan had me dat veel frustratie gescheeld.

Dat denk ik niet D.

Je moet fouten maken, om te leren..

Dat is wel zo, maarwat ik van mijn eerste kweekjes heb geleerd is dat anderen het veel beter kunnen dan ik op aarde.

 

Is een soort kip en ei verhaal..

We zullen het nooit weten,

Maar ik zou niet verbaasd zijn geweest,

als je ook op aarde tot grote stappen was gekomen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan er niet bij,

dat je ondanks alle acties daartegen, nog steeds spint hebt.. :withstupid:

 

Ik zou, als ik jou was, gaan werken met Tetrixen..

Het gaat je verbazen hoe goed die krengen voor jou het vuile werk opknappen.

En al die neem olie en andere zooi eens een keer te laten voor wat het is.. :rtfm:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Oude Rocker, zou het zin hebben ook nu nog Tetrrix uit te zetten?

 

@ Drrr, het is ook wel blijven hangen maar ik dacht dat ik al te laat was. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja en ik blijf het zeggen,

omdat het voor mij in ieder geval 100% werkt..!

Share this post


Link to post
Share on other sites

sowieso doen man, zonde als t in alle hevigheid uitbarst en je oogst verneukt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En al die neem olie en andere zooi eens een keer te laten voor wat het is.. :rtfm:

Het zal je ook verbazen hoe goed een neem-olie recept werkt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat heeft me idd verbaasd ja..

 

Vele topic gezien waarbij dit middel werd gebruikt en toch een kolonie spint het wint... :whistle:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal ook wel aan het recept liggen dat je gebruikt maar voor mij werkt het goed krijg ze toch goed onder bedwang..

Zelfde verhaal met al die giftige rotzooi zoals vertimec enzo ze zullen toch weer terug komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou de volgende keer de planten weer voldoende ruimte geven. En dan 10 tot 15 dagen voor groeien (ligt eraan hoe ze aan slaan natuurlijk). Allemaal 1x toppen en 2 dagen daarna over schakelen naar 12/12. Op deze manier krijg je een mooi vol veldje met voldoende diepte in het gewas. En het grootste voordeel van toppen is dat ze lager blijven.

 

Ik heb ook een keer een ronde gedraaid op 11 liter potten met meer planten de m2 en niet getopt, opzich gaat dat prima maar je moet daar wel de hoogte voor hebben. En dat hebben de meeste tenten/hokken niet waardoor je toppen al snel te dicht op de lampen zitten.

 

Toen ik met amnees grotere potten neer zetten en allemaal 1x toppen schoot de opbrengt hard omhoog.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mja als amnees toppen op 45 cm van de lamp zitten en men gaat uitloop linken aan overvoeding, dan kan ik het niet laten om te reageren. Die bladpunten hou je ook altijd joh.

 

Je was vergeten dat ze een week of 6 op groeivoeding hebben gestaan?

Dan lamp (of wat dan ook maar aan stress) en je krijgt die uitlopers in de toppen.

 

Ik had altijd de lampen er te dicht op (120w tent 180g) en alleen als ik meteen op 12/12 ging, na 2wk al op bloeivoeding zat dan had ik het niet.

 

@Dilago

interpreteren kun je leren :whistle:

en wat let je om die grootste toppen als ze te dicht op de lamp zitten dmv een superknak en ondersteunen wel op genoeg afstand te krijgen (iets waar een s5 (en dus niet een Amnees) prima tegen kan?

nee joh ik zeik maar wat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...