Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ik heb het wellicht gemist, maar kun je die Tetrixen (nieuw woord voor mij) ook preventief inzetten?

Edited by Kees A

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee,,,

Als er niks te vreten meer voor ze is,

verdwijnen ze als sneeuw voor de zon..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ jeice,

 

Jij gebruikt zeker bestrijdingsmiddelen lekker stekjes indompelen, achja wat een gezwets om je medium weg te gooien terwijl het vol ongedierte zit, gewoon hergebruiken, bedoel het is maar gezwets...

 

Je kan ook gewoon op je taal gebruik letten als je de het weter wil uit hangen, het zou je sieren met je gezwets

 

Hoe lang ga je nog door met voeding trouwens, je loopt nu iets op mij voor..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Hazes, niemand ververst ooit zijn rfx-1 vanwege spint, je spoelt het met peroxide of chloor. Kan me voorstellen dat je er niet van houdt dat je van gezwets beticht wordt, jouw eerdere opmerking dat het mijn eigen schuld is dat er beestjes op mijn planten zitten kan ik ook niet zoveel mee.

 

Ik ga door met voeden tot drie dagen voor de oogst.

 

Nee,,,

Als er niks te vreten meer voor ze is,

verdwijnen ze als sneeuw voor de zon..

Dan kan het dus wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee,,,

Als er niks te vreten meer voor ze is,

verdwijnen ze als sneeuw voor de zon..

 

Eigenlijk, Oude Rocker, zeg je hiermee impliciet ook dat je Tetrixen preventief kunt inzetten.

Want je laat ze gewoon los.

Als er niks is, verdwijnen ze > prima, er was dus geen spint > Alleen geld uitgegeven aan de Trixen, maar better safe then sorry, zoiets.

Als er wel iets is, vreten ze de spint op > jippie!

Edited by Kees A
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juist.

 

Zijn genoeg kwekers die dat doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja,, dat klopt..

 

Maar preventief, is in mijn woorden boek,

dat je iets doet op voorhand, om te voorkomen dat het ontstaat.. :withstupid:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mmm, ja, dat is ook een uitleg.

Maar dat lijkt me meer een taalkundige of filosofische discussie. :)

 

Hoe dan ook: Je zou ze dus regelmatig in je tentje kunnen loslaten om zo het ontstaan, uitbreiding, verergering te voorkomen, als ik het goed begrijp.

Doen ze voor de rest geen kwaad? Vreten ze bijvoorbeeld andere 'natuurlijke hulptroepen' op.

Want als ik op deze site kijk, bestaan er nogal wat roofridders: http://www.entocare.nl/producten_mijten.htm

Share this post


Link to post
Share on other sites

In hennepland wordt Tetrix gebruikt, maar zoals ik eerder al heb aangeven wil ik het hier weer hebben over mijn kweek.

Dus off-topic discussies over spint en het bestrijden ervan graag in een van de vele daarvoor geopende topics. Kennelijk is daar het laatste woord nog niet over gezegd, maar hier wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zorg dat je je stekken preventief inspuit met kaneel-thee,en knoflook thee gebruiken als gietwater.

De zwavel in knoflook weerhoud ze van het aanboren van je sapstroom(bah die smaakt vies),de kaneel thee brand aan hun pootjes.

Als je spint ziet,bespuiten met kaneel thee en een hele kleine druppel dreft in die spuit,en ze verdrinken een branderige dood. :evil:

het wil alleen niet zo puik met vocht op de planten tijdens de bloei,dan is knoflook thee-gietwater+ je voeding wel een uitkomst.

 

Ik heb eventueel wel fem. zaden beschikbaar waarmee je de volgende ronde kunt growen.

Dan moet je me wel beloven deze preventieve methode te proberen,en dat je van tevoren goed de keet schoonmaakt :likken:

Dan doneer ik gratis autofem. zaden :innocent: met een 20/04 lichtregime is het namelijk sneller dan met stekken .........(12 weken uit zaad,50-150 gr. p.p.)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vriendelijk aangeboden Collie Weed maar voorlopig kom ik daar niet aan toe, ik ben al bezig met nieuwe schone stekken voor de volgende ronde en die daarna zal ik kijken of ik het het zaad van Crimson aan de slag kan wat ik als gelukkig winnaar recent gewonnen heb. Daarna ga ik graag op je aanbod in maar niet meer vanwege spint mag ik hopen. :D

 

En nu weer terug on topic graag, berichten over spint reageer ik niet meer op en zolang het daar nog over gaat plaats ik geen updates meer want ik heb het herhaaldelijk aangegeven daar geen prijs op te stellen. Als het hier perse over insecten moet gaan wil ik ook geen spelbreker zijn maar ik heb er zelf geen zin in om het er steeds over te hebben in mijn kweekverslag. Dus, blijf ik voorlopig wel even weg.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ collie,

 

Als je stekken al van te voren inspuit heb je dus verkeerde stekken..

 

Nu snap ik wel waarom iedereen ongedierte heeft..

 

En dilago,

 

Spoel je echt maar 3 dagen? Ik spoel die van mij wel 2 week, geeft ze een betere vollere smaak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Twee weken spoelen op rfx-1 is veel te lang. Nu heb ik geen ervaring met kokos, maar zolang spoelen is voor zover mij bekend alleen aan te raden op aarde.

 

Natuurlijk spoel ik op rfx-1 maar drie dagen en niet langer, want grammen weggooien kan altijd nog.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de laatste ronde helemaal niet gespoeld en ondanks het weinig was kreeg ik er de top prijs voor omdat het top kwaliteit was.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je nagaan, in dat geval zou ik op kokos ook zeker niet spoelen en al helemaal geen twee weken. Dat is weggegooid geld want in de laatste weken dikken ze het meeste aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik ga denk ik maar een week spoelen om toch de overtollige zooi uit het medium te krijgen voor een frisse start.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch een volle twee uur weg geweest, Dil!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lukt me maar niet Kaak. ;)

 

Maar het heeft wel geholpen! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je het niet spoelt zou ik het niet kopen.

 

Het is dan voor mij ook niks zeggend, dat iemand zegt, ja ik heb niet gespoeld maar het was wel top kwaliteit. Niet persoonlijk bedoeld maar zo kan ik het ook.

 

2 week gespoeld top gewicht en top kwaliteit, tjah, dat zegt zo weinig..

 

Ik ben in elk geval van mening dat je altijd moet spoelen, ik ruik vaak genoeg wiet wat niet gespoeld is, je kam voeding gewoon ruiken.. Dus ik zou nooit omgespoelde wiet kopen en ik de k de meeste ervaren kopers..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ruik vaak genoeg wiet wat niet gespoeld is, je kam voeding gewoon ruiken..

 

Waar ruikt dat naar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil ook zo'n neus waarmee ik de voeding in de organische verbindingen die de plant met de ionen van de voeding in combinatie met H, O, C hebben gevormd kan ruiken.

 

Ik spoel nooit. Maar ja, ik ram mijn medium ook niet vol met voeding.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jullie ruiken dat niet?? Een scherpe lichtjes zuur ruikende geur. Nog nooit meerdere soorten wiet wat omgespoeld is geroken? Dan ruik je dat ze allemaal hetzelfde ruiken de geur van omgespoelde wiet.

 

Dus gebruik je neus, dan kan je hoe moeilijk sativied het ook wil laten overkomen, gewoon ruiken of een plant wel of niet gespoeld is.

Je kan toch ook ruiken of het een Sneeuwwitje is of een haze soort toch? Of vind je dat ook knap? Dat je door organische ontwikkelingen die de plant in combinatie met h.o.c de geur vormen, de geur die je vervolgens met je neus kan ruiken, ja ja daarvoor heb je een neus!

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 dagen spoelen is weinig. Je kunt 2 weken van te voren je vat enkel nog bijvullen met water. Of 2x kraanwater vloeden op zijn minst. Betekent niet dat je niets geeft, er zijn nog plenty reserves in je medium en plant.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ hazes : Of je moet je huis beter schoonhouden :likken:

Ik werk niet veel met stekken,doe ik dat wel heb ik nog steeds nooit spint.

Het schijnt toch te werken,aangezien ik er al 12 jaar geen 1 heb gezien.

 

 

@Dilago:sorry voor het spint gebrabbel,maar ik vind het gewoon klote voor je weet je? ;)

Maare aanbod v/d zaden blijft staan tot je het eraan toe hebt gozer,misschien heb ik dan al een F-3 Auto Amnesia fem. klaar voor je.

 

 

 

Spoelen hoeft niet voor 2 weken als je voeding langzaam terugdraait naar 0,en misschien final solution in de laatste week? om de voedingszout-overschotten te metaboliseren tot iets wat bruikbaar is in de laatste fase? :nerd kweenie of het ook voor jouw medium geschikt is,het is van BAC.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...