Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Volgens het persoonlijke kweekschema van Canna moet ik de PK 13/14 over een Ec van 1.6 geven. Dus de planten krijgen dan nog net zoveel stikstof + PK 13/14. Het zal wel goed zijn, maar mij lijkt het vrij veel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet gewoon op de zelfde ec uitkomen als je pk toevoegt.

als je nu ec 1.5 meegeef wat ik behoorlijk laag vind(maarja ben geen aarde kweker)

 

dan hou je het daar ook op als je pk toevoegd.

dus dan gooi je eerst de pk in het vat en dan gooi je er voeding bij totdat je op 1.5 uitkomt, daarna de ph.

 

van de ph- kan de ec ook nog iets stijgen daar moet je ook rekening mee houden.

 

schema van canna kan je beter in de prubbebak gooien.

Edited by Amecheesia

Share this post


Link to post
Share on other sites

De een zegt dat je de PK 13/14 bovenop de Ec van je voeding moet en nu zeg jij weer van niet. Veel wijzer word ik er niet van en ik twijfel nu zeer of ik het wel zal gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een hogere ec meegeeft dan kan de plant ineens minder makkelijk water uit de bodem zuigen ff simpel gezegt.

slaat dus nergens op om ineens een hogere ec mee te geven als je pk erbij gooit.

 

als je dat wel doet ontstaan er problemen.

 

calcium word alleen opgenomen via de sapstroom van de plant.

als er dus minder water opgenomen word blijft er meer calcium over in de aarde.

gooi daar een flinke dosis P bij en het gaat klonteren.

 

dan krijg je dus minimaal 2 tekorten in 1 keer voor je bord

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is geen aardekweek trouwens, maar rfx-1 zoals de titel doet vermoeden.;)

 

Waarom geef ik dan niet gewoon 100% pk 13/14? Zo nee, hoeveel dan? Ik snap de logica niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ohh haha was ff in de war. maar het principe blijft hetzelfde.

 

omdat er een stijgende en dalende lijnen zijn in de voedingbehoefte.

de plant heeft gelijdelijk minder n nodig en gelijdelijk meer p en k.

niet ineens van de 1 op andere dag.

 

ik begin vanaf week 4 met pk bouw het op tot dag 32 ongeveer en vanaf dag 32 tot 1 dag voor het oogsten blijf ik het geven.

laatste dag spoelen en klaar is kees.

maar ik kweek op klein medium (ongeveer 19 liter steenwol per m2) dus is makkelijk uitgespoeld in 1 dag

jij zal wel iets langer moeten spoelen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klinkt nog helemaal niet zo gek wat Amecheesia zegt.

Dat gaan we mooi is ff proberen.

Thx voor deze tip !

Edited by wietbladeren
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Amecheesia, normaal geef ik een Ec van 1.6 met A + B voeding, halveer ik dat dan nu en vul ik het aan met PK 13/14? Of 3/4?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee eerst vul je je vat.

dan gooi je pk erbij.

en dan gooi de de basisvoeding erbij tot je bij ec 1.6 uitkomt

dat zal ongeveer uitkomen op 1/4 minder basisvoeding (verschilt per voedingsmerk).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hesi voedings schema is Zoals amecheesia het zegt.. Week 4 beginnen met 1.5ml per 10

Tot week 8 opbouwen tor 7.5ml.. Laatste week 15ml per 10l

 

Ik heb deze keer canna, ben overgestapt met voeding, heb gewoon de volle 15ml per 10 erbij gedaan.

Eind van de week zie ik wel of ik te korten heb :P

 

Doe eerst de pk in je water de rest bijvullen met je voeding ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké, dan zal ik ook ongeveer 15ml PK 13/14 per 10liter aanhouden en daarna de basisvoeding toedienen tot de Ec uitkomt op 1.6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juist,

 

Ik ga zelf ook ondervinden of het gelijkmatig opvoerem van de PK meer voordelen heeft of,

1 week lang volle dosis..

 

Moet nog 3 weekies

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou 1ml per liter ff aanhouden aangezien je volgens mij ook aan de lage kant zit met je ec tov het schema.

dan kan je volgende ronde proberen er iets meer bij te gooien en zo zie je wat het maximale is wat je plantje kan hebben

Edited by Amecheesia
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het verschil, met de methode van Amecheesia is,

dat je op aarde veel meer buffering hebt..

 

Daarom is bovenstaande methode niet heel geschikt voor aarde.

Je begint al een paar dagen eerder en max 10 dagen..

7 dagen is echt beter en dan zeker 3 week voor de sterfdatum op waterdieet..

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pfff wat een ingewikkeld gedoe allemaal.

 

Dilago wat ga je nu doen met die pk? 1 week meegeven? Of langer en opbouwend? Ik weet het echt niet.. Denk na het weekend opbouwend meegeven hierzo, ik zit op cocos maakt nog veel verschil met rfx?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanaf week 4 begin je met PK en dat voer je op langzaam op (tot dag 32 wat ik begrijp van Amche.) en dan volle dosis tot eind (ligt beetje aan welk medium gebruikt)

Ik begon ook met PK in week 4 en voerde dit op,als ik dan een beginnend stikstof overschot zag (wat altijd wel voorkwam)dan ging ik met me basisvoeding omlaag.

Wat je dan wel kreeg is dat je geen stabiele EC had en dat heb je met dit wel :D.

Dan ging je van EC 1.8 naar bv EC 2.3.

 

@Hazes -Persoonlijk zou ik je de tip willen meegeven---bouw het langzaam op .

 

Voor cocos geld dit ook.

Edited by wietbladeren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat die fles PK lekker in de kast staan.

Wil je toch PK pompen begin dan eind week 4 met 1/4 dosis (wat vaak al teveel is) en voer dit op.

 

Ik heb afgelopen ronde weer een keer geboost en dit is mij weer heel slecht bekomen:

super compacte wiet, meer geoogst dan normaal maar om nou te zeggen dat die wiet tov een niet geboost rondje je van het is moet ik negatief beantwoorden.

Op medicinaal gebied stelt het nog amper wat voor, je wordt er vooral high en vaag van wat ik dus echt kan wijten aan het boosten en ook ervaar met wiet uit de CS, ik krijg er nog net geen koppijn van.

Ik heb geboost met Green Sensation en ben nooit over de 50% geweest van Plagron schema en ik heb het gewoon bovenop de basisvoeding gegeven omdat mijn EC rond de 1 uit komt met volle mep GHE. Gestopt begin week 8 omdat alles geel weg trok en toen gaan 'spoelen' met EC 1.2-1 tot het eind, dit was op een grotendeels kokos medium.

 

Met Canna PK 13/14 heb ik in het verleden toen ik nog Canna als basisvoeding gebruikte heel slechte ervaringen, je zit zo op het break even punt en daarna is er geen houden meer aan, laag beginnen en langzaam opbouwen met die zooi.

Edited by lostchild
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ieder zn eigen manier natuurlijk

 

@oude rocker in wat voor opzicht heb je op aarde meer buffer als je mineraal voed?

 

@Lc ja dat is dus pecies waar ik voor waarschuw dat als je planten ec 1.0 zijn gewent dat je niet ineens extra ec erbij kan gooien omdat het pk is

 

heb weinig ervaring met green sensation en canna zou ik ook nooit als voeding gebruiken, behalve de ph- die is wel goed van canna

liever H&G of Hy-pro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pfff wat een ingewikkeld gedoe allemaal.

 

Dilago wat ga je nu doen met die pk? 1 week meegeven? Of langer en opbouwend? Ik weet het echt niet.. Denk na het weekend opbouwend meegeven hierzo, ik zit op cocos maakt nog veel verschil met rfx?

Om het opbouwend te gebruiken ben ik al te laat voor, ik twijfel nog maar neig er sterk naar de fles te laten staan. Mijn ronde gaat prima en ik moet er niet aan denken het te verkloten met PK 13/14.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat kun je er aan verkloten? Zou gewoon 1x meegeven en ec ongeveer gelijk laten. Veel langer moet je er in elk geval niet mee wachten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, één keer meegeven kan ik doen, bijvoorbeeld 1 ml op 10 liter. Daar ga ik nog even met mezelf over in beraad en vanavond als ik de planten water geef schiet ik de kogel door de kerk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 keer meegeven schiet je ook niet echt veel mee op.

canna vind ik sowiezo rotzooi, misschien beter om volgende ronde te expirimenteren maar dan met een anders voedingslijn.

als er dan iets mis gaat dan weet je dat het niet aan de voeding ligt(canna is rotzooi)

Share this post


Link to post
Share on other sites

canna is rotzooi

Dat zijn uitspraken ! :)

 

Ik zeg niet dat ik het met je eens/oneens ben, maar waar baseer je dit op?

Canna is al sinds oudsher een lijn die bekend is (wat nog niet hoeft te betekenen dat het ook goed is)

Als het heel slecht zou zijn, dan zou de kans natuurlijk wel wat groter zijn dat het al van de markt verdwenen zou zijn.

 

Zelf denk ik dat het allemaal niet zoveel uitmaakt.

Ik ben wel eens bij een bedrijf geweest en die vulden de flessen af voor een aantal verschillende merken.

En de operator gaf aan dat het allemaal maar weinig verschil maakte.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het werd mij als beginnende kweker door de gs afgeraden om met canna-lijn aan de slag te gaan. Nogal foutgevoelig werd me verteld

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...