Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Grappig, met je organische kweek had je er niks aan gedaan en bleef het onder controle de spint...

 

Nu heb je alle zware middelen ingezet en word het een dierentuin als je niet oppast.

 

Stukje wat mijn vrouw heeft geschreven....

 

Kunstmest

 

Een kweker heeft dan grofweg twee opties om nieuwe generaties planten te voeden. De eerste optie is het voeden van plantenwortels, met synthetisch gefabriceerde voeding. NPK, staat er met grote letters op verpakkingen van kunstmest. De kweker voedt zijn plantenwortels direct met gemakkelijk opneembare stikstof (N), fosfor (P) en kalium (K). De makkelijk opneembare synthetische voedingsstoffen vormen een ware verwennerij voor de plantenwortels. Ze hoeven hun best niet meer te doen om aan hun voeding te komen. De plantenwortels ontwikkelen zich slecht, goede wortels zijn immers overbodig met een constant druppelend infuus van makkelijk opneembare voeding boven je hoofd. De planten worden lui en vadsig. Ze verrichten geen enkele trainingsarbeid. Deze planten zijn kwetsbaar en hebben weinig weerstand. Als er een ziekteverwekkende bacterie of schimmel in de buurt is, worden de planten makkelijk ziek. De kweker bestrijdt die ziekteverwekker met een gifspuit.

 

De andere optie is uiteraard organisch, op basis van het voeden van de bodem. Sterkere planten met veel meer weerstand.

 

Poldergrower

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha,, dit is geloof ik de 4de keer dat ik je dit heb zien zeggen ;)

 

 

http://www.roodmetzw...chtvochtigheid/

ik geloof best dat die krengen goed werken maar ik heb ze tot nu toe nog niet hoeven in te zetten omdat ik altijd goed preventief spuit van te voren maar als ze toch een keer terug komen in volle bloei bestel ik ze ook, maar heb wel wel echt mijn twijfels dat 500 stuks genoeg is voor 25 m2 meter :shifty:

 

Zal ook wel aan het recept liggen dat je gebruikt maar voor mij werkt het goed krijg ze toch goed onder bedwang..

Zelfde verhaal met al die giftige rotzooi zoals vertimec enzo ze zullen toch weer terug komen.

onde bedwang daar heb je het al :whistle: die krengen moet je niet in bedwang houden die moet je in een keer allemaal dood maken voor dat de pluris uit breekt :kill: :kill: bij mij zijn ze nog nooit met vertimec Nissorun terug gekomen je moet ook afwisselen met meerdere middelen niet maar 1 middel gebruiken. Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Lostchild, goed idee ouwe zeikerd. :P

 

Grappig, met je organische kweek had je er niks aan gedaan en bleef het onder controle de spint...

Nee hoor, ik heb gespoten met een middeltje wat jij me aanraadde maar de spint plaag was toen net zo erg. Dat kan iedereen gewoon nalezen. Op het einde zaten de webben om de toppen gesponnen. Als je dan perse de vergelijking tussen kunstmest en vleermuizenshit wilt maken luister dan maar naar de reacties van de mensen die me al een tijdje volgen. ;)

 

onde bedwang daar heb je het al :whistle: die krengen moet je niet in bedwang houden die moet je in een keer allemaal dood maken voor dat de pluris uit breekt :kill: :kill: bij mij zijn ze nog nooit met vertimec Nissorun terug gekomen je moet ook afwisselen met meerdere middelen niet maar 1 middel gebruiken.

Dat heb ik dit keer gedaan, de stekken heb ik gedoopt in meerdere combinaties zwaar gif, tijdens de groei nog gespoten en toch zijn ze terug. Ik ga nu proberen of ik met roofmijten de plaag nog wat kan onderdrukken.

 

Ik zou de volgende keer de planten weer voldoende ruimte geven. En dan 10 tot 15 dagen voor groeien (ligt eraan hoe ze aan slaan natuurlijk). Allemaal 1x toppen en 2 dagen daarna over schakelen naar 12/12. Op deze manier krijg je een mooi vol veldje met voldoende diepte in het gewas. En het grootste voordeel van toppen is dat ze lager blijven.

 

Ik heb ook een keer een ronde gedraaid op 11 liter potten met meer planten de m2 en niet getopt, opzich gaat dat prima maar je moet daar wel de hoogte voor hebben. En dat hebben de meeste tenten/hokken niet waardoor je toppen al snel te dicht op de lampen zitten.

 

Toen ik met amnees grotere potten neer zetten en allemaal 1x toppen schoot de opbrengt hard omhoog.

Dat klinkt goed en wil ik wel een keer proberen met 18literpotten. Hoeveel potten per lamp adviseer je?

 

Mja als amnees toppen op 45 cm van de lamp zitten en men gaat uitloop linken aan overvoeding, dan kan ik het niet laten om te reageren. Die bladpunten hou je ook altijd joh.

 

Je was vergeten dat ze een week of 6 op groeivoeding hebben gestaan?

Nee hoor, lees maar terug.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had 16 x 18liter potten staan op een oppervlakte van 150cm x 150cm. En dan niet strak tegen elkaar aan maar met een beetje ruimte er tussen.

 

gallery_44039_18039_1894527.jpg

 

Hoe groot is jou oppervlakte? Ik zou heel je oppervlakte vol zetten met 18 liter potten en dan ook allemaal met een beetje ruimte er tussen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar heb wel wel echt mijn twijfels dat 500 stuks genoeg is voor 25 m2 meter :shifty:

Ik ga nu proberen of ik met roofmijten de plaag nog wat kan onderdrukken.

 

Goed van je D dat je ze nu toch nog een keer gaat proberen.

Hoewel, het wel al eens te laat zou kunnen zijn.

De Tetrix, bestel ik onmiddelijk als ik zo'n motherfucker vind..

 

Maar niet geschoten is altijd mis.

Ik zou in jou geval idd wat Jack zegt minimaal met 2000 inzetten.

Dat klinkt nog weinig, maar ze vermederen zich bij jou denk ik ook als een malle..

 

Bestel ze nou maar in Wageningen.. (de 1 na laatste op die pagina..)

Die komen op gedroogde bone bladeren, die verspreid je dan in een aantal plukken en de rest gaat vanzelf... :verygood

 

Suc6 maat..

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Klaver, hoe groot de ruimte precies is weet ik niet maar het idee is helder! Zo ga ik het de volgende ronde proberen! :)

 

@ Oude Rocker, dank je wel bro, maar als het toch al te laat is heb ik geen trek om 2000 roofmijten door het riool te spoelen.

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duidelijk zijn die spint redelijk resistent voor je gifjes. Serieus man, zet effe twee pakjes Tetrix uit en hou de boel in balans, dan hoef je hoogstwaarschijnlijk niks te stofzuigen. Volgende keer meteen inzetten, aangezien ze toch wel een paar weken rond blijven hangen als er weinig of geen spint is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is de eerste keer dat ik gif heb gebruikt, maar inderdaad, de spintmijten zijn er resistent voor en dat terwijl de stekken niet eens bij een stekkenboer vandaan komen.

 

Als het nog zin heeft zet ik graag roofmijt in, zal ze meteen bestellen.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt er wel op of je plek/tent/materiaal er helemaal onder zit.. Had je deze potten ook je vorige ronde gebruikt?

Ik lees allemaal dingen wat goed zal werken, maar aangezien het niet je eerste keer is zou ik toch ook eens kijken hoe je het kan voorkomen. Vorige x alles goed gereinigd? Je tent je slangen etc? Niet om zeikerig over te komen, gewoon om mee te denken.

 

Ik heb serieus nog nooooot spint gehad en zo overdreven netjes werk ik ook nou ook weer niet..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voorheen had ik er ook nooit last van, maar er hoeft maar een keer een besmette stek tussen te zitten. Wat preventie en schoonmaken betreft heb ik kosten noch moeite gespaard, maar niks heeft geholpen. Daarom is dit de laatste keer met deze genetica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

t zal wss met de stekken zijn meegekomen. Als je de volgende keer op dezelfde locatie gaat werken zou ik alsnog nu die tetrixjes halen. Anders zit je volgende keer weer te klooien.. :rtfm: :innocent:

 

beter nu uitroeien, vernietigen en ... :execute

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een tip die ik ook ergens las (volgens mij van Boefje) is de lampen even een paar uur aan in de lege ruimte zodat het ongedierte gebakken wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe is het met je Mr X kush zaadjes Dilago?

 

Misschien dat je er met zaad minder last van hebt.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja die gaan lekker, staan nu een weekje op 12/12.

 

In het verleden heb ik wel met zaad gewerkt, zie mijn eerste verslag in mijn handtekening. Van beestjes had ik toen inderdaad weinig last en nog een leuke oogst ook. Maar goed, zaad heeft weer andere nadelen die minstens zo zwaar wegen als spint voor mij.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pas maar op dat je de dierentuin niet mee neemt naar je kush kweek, ik was laatst bij iemand op visite met spint en meteen was het bij mij ook bingo, bac pvp dubbele dosis en daarna iets met vetzuren of neem erin doet wonderen.

 

Succes nog de laatste loodjes!

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op die spot bij de kush kweek kom ik toch nooit, dus van mij zullen ze niet komen maar tripsen zitten er al op.

 

Dank je, nog vijf weekjes!

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Btw, drinken die van jou nog veel? Ik ben gestopt met geven van pk, ze begonnen minder te drinken en dat lijkt me eerder een blokkade dan dat ze aan het afbouwen zijn. Wel merk ik dat de toppen zich goed volzuigen wat volgens mij weer het werk is van die pk..

En heb je al bruine haartjes gespot? Bij mij beginnen de eerste al..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet bijna zeker dat je verkeerd gespoten hebt

 

iedereen die ik ken roeit die beestjes uit met deze middelen, ongeacht waar de stekken vandaan komen.

het is bijna onmogelijk dat iemand met eigen stekken, die nooit eerder bestrijdingsmiddelen heeft ingezet, gemuteerde superspint heeft

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Btw, drinken die van jou nog veel? Ik ben gestopt met geven van pk, ze begonnen minder te drinken en dat lijkt me eerder een blokkade dan dat ze aan het afbouwen zijn. Wel merk ik dat de toppen zich goed volzuigen wat volgens mij weer het werk is van die pk..

En heb je al bruine haartjes gespot? Bij mij beginnen de eerste al..

De mijne slurpen het op, dus ik geef het nog steeds. Her en der zie ik oranje haartjes maar nog geen bruine.

 

ik weet bijna zeker dat je verkeerd gespoten hebt

 

iedereen die ik ken roeit die beestjes uit met deze middelen, ongeacht waar de stekken vandaan komen.

het is bijna onmogelijk dat iemand met eigen stekken, die nooit eerder bestrijdingsmiddelen heeft ingezet, gemuteerde superspint heeft

Ik heb eens van iemand S5 stekken met spint gekregen en die per ongeluk bij mijn schone stekken gezet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je het hok wel ingespoten er mee voor dat je kweek begon en spullen die in aanraking komen met de planten? aangezien je de vorige rondes ook altijd spint had. en hoe vaak heb je gespoten? heb je de ph afgesteld van het spuit water?

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet bijna zeker dat je verkeerd gespoten hebt

 

iedereen die ik ken roeit die beestjes uit met deze middelen, ongeacht waar de stekken vandaan komen.

het is bijna onmogelijk dat iemand met eigen stekken, die nooit eerder bestrijdingsmiddelen heeft ingezet, gemuteerde superspint heeft

ik heb nooit meer spint naar een aantal keer goed spuiten en de stekken die ik krijg zitten altijd vol spint en trips, 1 keer in de week goed spuiten is tegenwoordig prioriteit nummer 1 dan het kweken zelf dat loopt meestal wel los, veel kwekers onderschatten die beestjes nog altijd en komen op het het laatste moment erachter als het te laat is dat ze het toch wel wat serieuzer hadden moeten nemen, het is niet moeilijk om die beestjes uit te roeien als je er even goed in verdiept in plaats van alleen maar met dikke toppen in je kop zitten... Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogelijk heb ik inderdaad niet afdoende gespoten, hoe dan ook het is een les voor de volgende ronde want er is niks aan als je met zo'n plaag zit.

 

En nu weer terug on topic, wie er nog wat kwijt wil over spint nodig ik van harte uit dat te doen in een van de vele topics daaromtrent. :)

Edited by dilago
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou denken dat je met 32 pagina's halverwege je bloeiperiode juist discussie uitnodigt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is ook prima maar over spint is nu alles wel gezegd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kweekje gaat gestaag door en hoewel het voor een eerste keer op een nieuw medium prima gaat, zijn de planten wat te groot geworden waardoor de hoogste toppen kampen met stralingswarmte en weinig doen.

 

gallery_6495_18670_46692.jpg

Er zit weinig vlees aan deze top.

 

De andere gaan nog wel, maar het kan beter.

 

gallery_6495_18670_39066.jpg

 

gallery_6495_18670_29109.jpg

 

gallery_6495_18670_81683.jpg

 

gallery_6495_18670_120922.jpg

 

gallery_6495_18670_11331.jpg

 

gallery_6495_18670_55661.jpg

 

gallery_6495_18670_99827.jpg

 

gallery_6495_18670_84376.jpg

 

Het wordt geen topronde vermoedelijk, maar ik ben al blij dat ik de eindstreep haal op een voor mij nieuw medium. De volgende ronde ga ik er goed op letten dat de planten niet weer te hoog worden want dat is verre van ideaal, zeker op mijn locatie.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...