Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Het zal toch niet waar zijn? Een disclaimer voor the boys in blue:

 

De overeenkomsten van mijn gedane uitspraken met de realiteit zijn louter op toeval gebaseerd.

 

Oftewel: die patserbak voor de deur van de GC is niet van Lost Child noch van mij. ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

de meeste criminelen rijden audi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo is enige met WHIPS, ik ga na mijn ongeluk in 2007 echt niet meer met een ander merk de weg op.

Tuurlijk rijdt ik liever zeg een Mercedes SL of een BMW M5, Tesla heb ik ook nog overwogen maar dan leg ik weer mijn lot in handen vd medeweg gebruiker, nee dank U! Dan maar een lullige Volvo waar ik na een crash nog levend uit stap met die nekhernia van mij :likken:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

De vloer van de linker lekbak was gisteren nagenoeg droog. Ik was even in twijfel of ik een dag zou wachten met voeden maar heb er toch maar 50 liter voedingswater in gekiept. Dit keer met een Ec van 1.48 en heb het aangezuurd naar een pH van 5.7 en er een paar milliliter perodixe bij gedaan wat ik nog had liggen (thanks voor de tip Wiekspiet). De rechter lekbak was nog niet leeg dus die heb ik ongemoeid gelaten.

 

Vandaag even geen foto's.

de meeste criminelen rijden audi

Ook vaak Nissan.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

@rodja er zijn ook mensen hier die gewoon werken hoor :P

Niet ieder1 is een student die tot 15u jn bed ligt uurtje naar achool gaat en dan eens bij zen Loondames gaat kijken :P

 

@lost

Ik geloof dat het niet uit maakt in wat voor voertuig jij een ongeluk krijgt.. Dat is gewoon Kut :(

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kweken in je studententijd is op je toekomst zijn voorbereid.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Officieel zijn we hier volgens mij allemaal criminelen ;)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoho, bij mij is t allemaal theorie en puur hypotethisch..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel, terug naar het onderwerp maar. Gisteren heb ik de planten in de linker lekbak water met een lagere Ec gegeven van 1.49 en een pH wederom van 5.7. De pH houd ik de gehele bloei op 5.7 maar als die eens een puntje lager uitkomt geef ik 5.6. Hoger ga ik sowieso niet, want een meter kan en zal altijd afwijken daar kan je niet tegen ijken (vind ik, al ijk ik mijn meters wel voor zo weinig mogelijk afwijkingen).

 

gallery_6495_18670_10866.jpg

 

gallery_6495_18670_164983.jpg

 

gallery_6495_18670_31382.jpg

 

gallery_6495_18670_48557.jpg

 

gallery_6495_18670_70398.jpg

 

De routine begint er al wat in te komen, ik kijk naar de planten en ogen ze licht ga ik iets hoger met de voeding, slechts enkele puntjes en zie ik verbrandde puntjes dan ga ik weer een paar puntjes lager.

 

Binnenkort zal ik beginnen met PK 13/14 bovenop de voeding, maar voorlopig nog niet.

 

Dat was 'm weer voor nu.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoelang laat je hem bloeien? Aangezien we gelijk op gaan en ik net lees dat je ook pk 13 gebruikt, wanneer ga je deze gebruiken?

Mijn topvormimg is wel iets voller en heb het idee dat ze al wat mogen.. Ga jet het ook maar max 1 week gebruiken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou die PK nu maar toevoegen D,,

De bloei zit er goed in nu..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pk toevoegen is niet nodig op hydro

 

Overschakelen op bloeivoeding zorgt al voor minder N en meer P en K

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoelang laat je hem bloeien?

Zo lang als ie kan, rond de 9 weken.

Aangezien we gelijk op gaan en ik net lees dat je ook pk 13 gebruikt, wanneer ga je deze gebruiken?

In de derde of vierde week voor de oogst. Volgende week dus of over twee weken.

Mijn topvormimg is wel iets voller en heb het idee dat ze al wat mogen.. Ga jet het ook maar max 1 week gebruiken?

Ja maximaal een week.

 

Zijn je bladeren ook nog zo mooi groen van boven tot onder? :D

 

Ik zou die PK nu maar toevoegen D,,

De bloei zit er goed in nu..

Nog een week wachten sowieso denk ik, want ze mogen nog vijf staan.

 

Pk toevoegen is niet nodig op hydro

 

Overschakelen op bloeivoeding zorgt al voor minder N en meer P en K

Nee het is niet perse nodig, dat weet ik maar de oldschool kwekers gebruiken het allemaal dus is het wel een waardevolle toevoeging.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruikte het ook nooit maar dacht laat ik het deze ronde eens proberen. Jij laat ze 9'week staan, ik wil proberen om die van mij dikke 10 week. Maar van te voren is dat moeilijk inschatten vind ik zelf als ze dat gaan halen..

En me bladeren zijn idd ook zo groen, mooie donkere groene 9 vinger blad :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als dat de gradatie is, kunnen mijn nog wel een tijd staan. 10 en sommige zelfs 11vingertjes

 

:dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar zeg ik dat het aantal vingers de gradatie is voor de bloeitijd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dacht ik uit je post te halen. Maar in 2de instantie niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pk toevoegen is niet nodig op hydro

 

Overschakelen op bloeivoeding zorgt al voor minder N en meer P en K

 

na week 4 hebben ze ook minder calcium en magnesium nodig.

dat geef je dan ook in verhouding minder als je pk erbij gooit.

 

ik zou het er al 20-30% van maximum dosis erbij gooien in week 4

 

Pk toevoegen is niet nodig op hydro

 

Overschakelen op bloeivoeding zorgt al voor minder N en meer P en K

 

na week 4 hebben ze ook minder calcium en magnesium nodig.

dat geef je dan ook in verhouding minder als je pk erbij gooit.

 

ik zou het er al 20-30% van maximum dosis erbij gooien in week 4(ongeveer dag 24-25)

 

Pk toevoegen is niet nodig op hydro

 

Overschakelen op bloeivoeding zorgt al voor minder N en meer P en K

na week 4 hebben ze ook minder calcium en magnesium nodig.

dat geef je dan ook in verhouding minder als je pk erbij gooit.

 

ik zou het er al 20-30% van maximum dosis erbij gooien in week 4

 

sorry ging een beetje mis met posten en editen misschien kan een admin het opschonen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo zit ik dus ook..

Ik dacht er aan om na het weekend als ze 5 week staan net zoals dilago, om 25% van wat ze aanbevelen alvast te geven en dan week 6 100% en week 7 weer 25% dan nog weekje voeding afbouwen en spoelen maar.

 

Maar ben onbekend met pk13/14 en vind het maar moeilijk inschatten. Het is toch bedoeld om de toppen meer volume te geven? Dus eerst toppen laten groeien tot deze begint om volume aan te maken ipv groter worden? En dan dien je pk toe?

 

Ik leg het vast te ingewikkeld uit :P

 

Dilago,

 

Kijk je gewoon puur op welke week je zit en hou je de formule 3/4 week voor oogsten aan? of heb je ook een bepaalde herkenning aan de plant waaraan je ziet dat dit de juiste week is om het te geven. Aangezien ze het maar voor 1 week aanbevelen lijkt me de juiste week nemen wel essentieel.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruikte het ook nooit maar dacht laat ik het deze ronde eens proberen. Jij laat ze 9'week staan, ik wil proberen om die van mij dikke 10 week. Maar van te voren is dat moeilijk inschatten vind ik zelf als ze dat gaan halen..

En me bladeren zijn idd ook zo groen, mooie donkere groene 9 vinger blad :)

Ik oogst ze als ze rijp zijn en dat is meestal rond 9,5 weken maar dit is mijn eerste ronde op hydro.

 

PK 13/14 heb ik ooit eens op aarde gebruikt en dat ging toen fout. Zie hier het kweekschema van Canna.Dat houd ik maar aan als richtlijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm heb nog ff zitten kijken maar je zit dus vandaag al op dag 31 12/12(week 5 dag 3)

ik zou maar snel beginnen met pk erbij te gooien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook als de planten vrij donkergroen zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...