Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hoe zit je met je verse lucht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zuig ik direct van buiten aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Er zit weinig vlees aan deze top.

 

De andere gaan nog wel, maar het kan beter.

 

 

Dat zou best eens kunnen worden veroorzaakt door je dierentuin, die we hier niet meer mogen benoemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dierentuin mag rustig benoemd worden, maar die ellenlange discussies er over heb ik niet zo'n trek in.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wist je dat Emmen nu een nieuwe dierenpark heeft.. :icecream: :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dat wist ik. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer van die spint, hopelijk valt t op t eind allemaal mee, ik weet dan ook niet hoe dit soortje er bij "hoort" te staan nu na een paar weken bloei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik het vergelijk met mijn vorige ronden scheelt het niet eens zo veel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus dat betekent niet veel goeds toch?

 

Is het niet fris voor de planten met lucht direct van buiten? Misschien moet je eens bio proberen met schimmels, tabletten, en bacterieen. Super makkelijk en er kan weinig fout gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zuig ik direct van buiten aan.

 

Tja dat verklaart waarschijnlijk die spint. Ik kom zomaar even langs hier hoor maar lucht direct van buiten aanzuigen kan in de winter veel te koud zijn en in de lente vooral nu barst het buiten van de spint. Die worden dus zo mee naar binnen gezogen. Vooral op een winderige dag laat spint zich gewoon meevoeren door de wind. Dat is waarschijnlijk ook de oorzaak waarom je telkens terugkerende spint hebt. Je kan spuiten wat je wil maar als je ze via je luchtaanzuig je hok in zuigt zit je hok zo weer vol. Beetje eitjes leggen enzo en na 7 dagen komen die uit etc.

 

Bij mij hier om de hoek is een heg die zit helemaal vol spint. Ik zuig daarom gewoon aan vanuit een ruimte binnenshuis. Dat verkleint de kans toch een heleboel.

 

Ik zou zeggen loop eens een rondje rond de plek waar je aanzuigt / tuin rondom. Hoogstwaarschijnlijk vind je daar ergens een plant of bepaalde struik die vol spint zit.

 

Kan jij nergens vanuit binnen lucht aanzuigen? Deze is ook veel stabieler kwa temperatuur. Vooral nu de laatste tijd. Dan is het buiten weer 30 graden en dan vriest het snachts bekant weer.

Edited by Wierie Wierie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat Dilago dit soort voordehand liggende oorzaken allang geëlimineerd heeft, gezien zijn ruime ervaring met spint in een aantal eerdere kweekjes.

 

Stel je begint de volgende keer helemaal overnieuw: nieuwe moeders, nieuwe stekken, of eventueel vanuit zaad opnieuw beginnen. Hoe kijk jij dan aan tegen het hergebruik van je medium? Rfx' beste eigenschap is misschien wel dat je het talloze keren kunt blijven hergebruiken. Ga jij dit risico ook nemen, gezien je huidige spintprobleem? Of ga je ook het medium volledig vervangen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus dat betekent niet veel goeds toch?

 

Is het niet fris voor de planten met lucht direct van buiten? Misschien moet je eens bio proberen met schimmels, tabletten, en bacterieen. Super makkelijk en er kan weinig fout gaan.

 

Dat is nou een uitstekend idee Kaak!

 

Toen het er vorige x zo uitzag waren je buds toch echt iets dikker en was de dierentuin ook stukken minder.....

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus dat betekent niet veel goeds toch?

 

Is het niet fris voor de planten met lucht direct van buiten? Misschien moet je eens bio proberen met schimmels, tabletten, en bacterieen. Super makkelijk en er kan weinig fout gaan.

 

Dat is nou een uitstekend idee Kaak!

Lol. ;)

Toen het er vorige x zo uitzag waren je buds toch echt iets dikker en was de dierentuin ook stukken minder.....

 

Pg

Ja maar volgens mij heb je niet door dat je nu reclame zit te maken voor Biobizz, is ook een prima product op aarde. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus dat betekent niet veel goeds toch?

 

Is het niet fris voor de planten met lucht direct van buiten? Misschien moet je eens bio proberen met schimmels, tabletten, en bacterieen. Super makkelijk en er kan weinig fout gaan.

Dit is mijn eerste ronde op rfx-1, of je moet de proefdraai willen meerekenen. Dus ik probeer het sowieso nog een tweede keer als je het niet erg vindt. ;)

Het probleem wat ik heb is spint, de kweek gaat verder prima. Waarom zou ik van medium moeten wisselen om spint te bestrijden? Kan je dat eens uitleggen aan een leek?

Die zuig ik direct van buiten aan.

 

Tja dat verklaart waarschijnlijk die spint. Ik kom zomaar even langs hier hoor maar lucht direct van buiten aanzuigen kan in de winter veel te koud zijn en in de lente vooral nu barst het buiten van de spint. Die worden dus zo mee naar binnen gezogen. Vooral op een winderige dag laat spint zich gewoon meevoeren door de wind. Dat is waarschijnlijk ook de oorzaak waarom je telkens terugkerende spint hebt. Je kan spuiten wat je wil maar als je ze via je luchtaanzuig je hok in zuigt zit je hok zo weer vol. Beetje eitjes leggen enzo en na 7 dagen komen die uit etc.

 

Bij mij hier om de hoek is een heg die zit helemaal vol spint. Ik zuig daarom gewoon aan vanuit een ruimte binnenshuis. Dat verkleint de kans toch een heleboel.

 

Ik zou zeggen loop eens een rondje rond de plek waar je aanzuigt / tuin rondom. Hoogstwaarschijnlijk vind je daar ergens een plant of bepaalde struik die vol spint zit.

 

Kan jij nergens vanuit binnen lucht aanzuigen? Deze is ook veel stabieler kwa temperatuur. Vooral nu de laatste tijd. Dan is het buiten weer 30 graden en dan vriest het snachts bekant weer.

Helaas is die mogelijkheid er niet, anders had ik dat wel gedaan.

 

Ik denk dat Dilago dit soort voordehand liggende oorzaken allang geëlimineerd heeft, gezien zijn ruime ervaring met spint in een aantal eerdere kweekjes.

 

Stel je begint de volgende keer helemaal overnieuw: nieuwe moeders, nieuwe stekken, of eventueel vanuit zaad opnieuw beginnen. Hoe kijk jij dan aan tegen het hergebruik van je medium? Rfx' beste eigenschap is misschien wel dat je het talloze keren kunt blijven hergebruiken. Ga jij dit risico ook nemen, gezien je huidige spintprobleem? Of ga je ook het medium volledig vervangen?

Alle rfx-1 weg kiepen heb ik ook aan gedacht, maar het spul is flink aan de prijs dus sta ik niet te popelen om dat te doen. Maar goed, we weten allemaal wel dat het eigenlijk wel beter is.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer van die spint, hopelijk valt t op t eind allemaal mee, ik weet dan ook niet hoe dit soortje er bij "hoort" te staan nu na een paar weken bloei

Dat is een interessante vraag. Laat ik als voorbeeld Pietje Wiet zijn meest recente kweekje nemen (daar was Kaak erg over te spreken meende ik) eveneens Amnees en ook op rfx-1 en een foto daarvan uit ongeveer dezelfde periode als waar ik nu zit.

 

gallery_30074_17393_4089150.jpg

 

gallery_6495_18670_29109.jpg

 

Over bovenstaande was Kaak super enthousiast en de tweede foto is van mijn kweek...

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je er al Terixen in??

 

Hoelang moeten ze nog staan dan,, ik meen van nog een week of 3???

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo lang als ze nog kunnen staan Oude Rocker, maar minstens nog vier weken. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja hij had 400W hè. Maar daar was de score uiteindelijk niet denderend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is maar net wat je niet denderend noemt, 351 gram onder een 400watter vandaan noem ik een topscore.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan hebben die Tetrixen dus wel degelijk nog zin..

Heb je ze er al in???

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

toppen mogen wel wat dikker worden vind ze nog erg mager, en wat die dierentuin betreft zou er nu wel echt wat aan gaan doen als je nog 4 weken moet anders kan je strax alles in de vuilnisbak flikkeren zou jammer zijn, zou niet zo naar andere factoren kijken om een verklaring te vinden van je smalle toppen grootste oorzaak is gewoon de spint.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou je rfx niet verversen hoor.

 

Gewoon spoelen met chloor of eventueel waterstofperoxide. En dan volgende ronde er flink bovenopzitten met de juiste middelen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan hebben die Tetrixen dus wel degelijk nog zin..

Heb je ze er al in???

Ja heb ze al.

toppen mogen wel wat dikker worden vind ze nog erg mager, en wat die dierentuin betreft zou er nu wel echt wat aan gaan doen als je nog 4 weken moet anders kan je strax alles in de vuilnisbak flikkeren zou jammer zijn, zou niet zo naar andere factoren kijken om een verklaring te vinden van je smalle toppen grootste oorzaak is gewoon de spint.

Ik zie het niet meer gebeuren dat ik de oogst nog in de vuilnisbak moet gooien, maar dat de planten leiden onder de spint betwijfel ik niet. Mogelijk dat ik toch ook iets te hoog in de EC heb gezeten en de planten zijn wat te groot geworden. Allemaal factoren die meespelen denk ik.

Ik zou je rfx niet verversen hoor.

 

Gewoon spoelen met chloor of eventueel waterstofperoxide. En dan volgende ronde er flink bovenopzitten met de juiste middelen.

Dat is ideaal zeg! Maar hoe ga je dan te werk? De rfx-1 in een badkuip gooien en daar chloor in doen? En dan met water naspoelen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondertussen ben ik me aan het voorbereiden op de volgende ronde en ga ik een aantal zaken anders aanpakken, maar ik blijf voorlopig sowieso op rfx-1 kweken want het medium spreekt me wel aan.

 

Ik begin met nieuwe genetica, dat wil zeggen Amnezen van een schone moeder. Deze staan momenteel te wortelen. Preventief zal ik ze wel behandelen tegen spint door de stekken te dompelen in combinaties gif welke eitjes en volwassen spint doodt.

 

De rfx-1 zal ik uitspoelen met peroxide of chloor en ik koop er wat nieuwe bij.

 

In plaats van 11literpotten switch ik naar 18literpotten simpelweg omdat die meer water vasthouden. Ook zal ik er meer dan slechts zes stuks op een m2 zetten en de potten net niet strak tegen elkaar aan plaatsen op de methode van Klaver.

 

Ten laatste zit ik nog te denken aan een eb en vloedsysteem, maar ik weet nog niet hoe ik dat op mijn locatie zal hebben aangezien daar een Deense bodem geen optie is. Ik heb twee waterpas lekbakken die van elkaar gescheiden zijn en daar moet het water ingepompt en weer uitgepompt worden. Tips hieromtrent zijn welkom.

 

Ook zal ik beginnen met een lagere Ec omdat ik wil zien of de planten met nog minder toekunnen.

 

Nu nog even de laatste loodjes en dan tot de volgende. Het topic open ik t.z.t. wel.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je last van spint hebt raad ik je aan om wat knoflookwater te maken en de planten daarmee water geven voor een paar dagen. Door de knoflookgeur/smaak gaat de spint weg. Bij mij was de spint in 3 dagen weg nadat ik ze knoflookwater heb gegeven. Beetje laat maar misschien kan je er iets mee volgende ronde.

Alvast succes met de volgende ronde!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...