Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doede

Rechtzaak tegen mij, Doede

Recommended Posts

Dat is heel eenvoudig: zowel het Openbaar Ministerie als Doede kan in beroep. Na beroep behoort cassatie tot de mogelijkheden, mits er cassatiegronden zijn. Een alternatief is, als er nu reeds cassatiegronden zijn, de zogenaamde sprongcassatie, waarbij de zitting van het Gerechtshof wordt overgeslagen. Maar cassatiegronden in het strafrecht weet ik weinig vanaf. In het administratief recht is de volzin: de uitspraak van het Hof komt me onbegrijpelijk voor, reeds een cassatiegrond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Nees en Casto. Je kunt zelf de pleuris ook uit laten breken. Juist als je het wilt maar niet doet houd je de huidige toestanden in stand.

 

Mee eens maar ik zie me al staan in den haag met amnees aan mijn zijde...

2 mensen is niks de toeristen zijn dan nog in de meerderheid ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Xtreme

 

Een sprongcassatie binnen het strafrecht ben ik nog niet tegengekomen.

Gewoon hoger beroep dus en vooralsnog niets aan de hand voor Doede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus welke dag en hoelaat spreken we af?

 

Een idee om een lijst te maken met wie er komen?

 

Wat en hoe betreft spandoeken? We moeten vooraf wel voor een vergunning vragen om te protesteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak een topic zou ik zeggen ik zal er zijn!

 

Graag niet op 17 mei en 6 juni ivm meetings ;)

Heb geen zin om eventueel mijn vuisten te moeten gebruiken tijdens een meeting :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als Doede nog in hoger beroep kan cq gaat heeft geld inzamelen toch nog geen zin? De betaling van zo'n vordering wordt toch pas opeisbaar als zo'n zaak helemaal is afgerond?

Share this post


Link to post
Share on other sites
De rechter daar leek begrip te hebben voor de situatie van de Friese wietkweker, maar ze heeft niet met haar vuist op tafel geslagen, zoals Doede en zijn aanhang wel hoopten. De rechtbank zegt Doede's situatie te snappen, maar vindt dat een rechtszaal geen plek voor activisme is. "Wij begrijpen zijn strijd," aldus de persrechter in Leeuwarden, "maar het is niet aan de rechter om een signaal af te geven. Dat is aan de politiek. De politiek bepaalt." Doede moet volgens de rechter dus in Den Haag zijn om zijn strijd te voeren, niet in Leeuwarden

 

 

Het enige dat hij heeft bereikt is dat het bedrag lager is uitgevallen dan het OM had geëist, omdat het zo lang heeft geduurd voordat de zaak voorkwam.

 

Als hij het geldbedrag niet kan betalen, wordt er beslag gelegd op zijn bezittingen. Daar kan later nog steeds gevangenisstraf op volgen, maar zo ver is het nog niet.

 

 

Bron: http://www.vice.com/...m_source=vicefb

 

 

en laten we hopen dat het ook niet zo ver komt

:(

 

niet leuk om te horen doede, t is je zeker niet gegund.

vrijspraak had ik niet verwacht, en vond ik oko een beetje ver gaan..

 

maar een 233,282 en 60 cent is wel belachelijk veel natuurlijk!

en voorlopig hebben ze je het allerbelangrijkste afgenomen.. je hobby! en dat is kut!

 

.

Share this post


Link to post
Share on other sites

al green, het feit dat je sprongcassatie in het strafrecht nog niet bent tegengekomen, houdt niet in dat er geen sprongcassaties zijn geweest. Ik ben er al minstens tien tegengekomen, waarvan de laatste gepubliceerd is onder ECLI:NL:HR2013:BZ1967.

En dit terwijl ik toch nagenoeg nooit iets van doen heb met strafrecht. Neem toch gewoon een abonnement op een database van een juridisch documentatie centrum. Met een jaarlijkse uitgave van vier tot vijf duizend euro zijn alle omissies in je huidige kennis ongedaan gemaakt.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

<p>

Als Doede nog in hoger beroep kan cq gaat heeft geld inzamelen toch nog geen zin? De betaling van zo'n vordering wordt toch pas opeisbaar als zo'n zaak helemaal is afgerond?

Als bij jou een ontnemingsvordering als het zwaard van Damocles boven je hoofd hangt, waarvan de uitkomst in hoger beroep hoogst onzeker is, dan valt er geen valium tegen aan te slepen. Ga er maar aanstaan: 2 tot 3 jaar in onzekerheid verkeren. Van mij mag Doede door middel van crowdfunding aan het benodigde bedrag komen. Mocht het in hoger beroep meevallen dan kan Doede het te veel betaalde aan een goed doel schenken. Hij zal dat echt niet in eigen zak steken, vermoed ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij t roze leger hebben ze vaker voor dit soort mensen collecte gehouden en met succes. Zit toch net ff wat meer mankracht achter dan n wietforum.

 

Die zaak Doede lijkt me op grote sympathie van de massa te kunnen rekenen.

 

Heb al getipt maar waarschijnlijk is het vanuit het WFmod team een krachtiger signaal.

 

Doorroeien?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle leden hier een tientje en Doede is gered van een hoop stress,gewoon dokken gvd doen we in ieder geval iets samen en laten we op die manier een vuist zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie tegen de stroom in roeit, komt dicht bij de bron, Flier.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

In ieder geval in schoner water mn beste..

Share this post


Link to post
Share on other sites

<p>

Als Doede nog in hoger beroep kan cq gaat heeft geld inzamelen toch nog geen zin? De betaling van zo'n vordering wordt toch pas opeisbaar als zo'n zaak helemaal is afgerond?

Als bij jou een ontnemingsvordering als het zwaard van Damocles boven je hoofd hangt, waarvan de uitkomst in hoger beroep hoogst onzeker is, dan valt er geen valium tegen aan te slepen. Ga er maar aanstaan: 2 tot 3 jaar in onzekerheid verkeren. Van mij mag Doede door middel van crowdfunding aan het benodigde bedrag komen. Mocht het in hoger beroep meevallen dan kan Doede het te veel betaalde aan een goed doel schenken. Hij zal dat echt niet in eigen zak steken, vermoed ik.

Daar heb je helemaal gelijk in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier gaan ze spijt van krijgen bij het om

Share this post


Link to post
Share on other sites

helaas is dit de waarheid.

233000 euro te vorderen

en ik dacht 2 maanden voorwaardelijk geduende 3 jaar

en 100 uur taakstraf.

 

verslagenheid alom,

waarschijnlijk in hoger beroep.

dus de strijd is nog niet gestreden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Never give up never back down!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trieste shit, vooral die vordering. Ben benieuwd waar dit nieuwe bedrag nu weer op gebaseerd is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een zware tegenvaller! Vreselijk! heb even niet veel te zeggen! :thumbsdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit laat weer eens duidelijk zien hoe verschrikkelijk ver (sommige) rechters staan van de Nederlandse moraal en cultuur. En regelrechte blamage en een verschutting voor ons rechtssysteem !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is inderdaad nog maar de vraag of het absurde bedrag in hoger beroep lager wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet je wat mij verbaast? en dan houd ik er over op

 

Doede heeft als ik me niet vergis jarenlang z'n kas vol gehad, wel een keer geript en natuurlijk 1 keer gepakt, maar het blijft een grote kas die ramvol stond, en dus ook VEEL geld uit moet zijn gekomen. Jaren later is al het geld op, komt er een rechtzaak. ruim 2 ton betalen.. en dan menen derden jou nog eens een euro of tientje te moeten geven. dit gaat m'n pet te boven. het geld wat je nu moet betalen, heb je de afgelopen jaren verdient.

 

een kweker moet ook kunnen incasseren he!!!

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Nees en Casto. Je kunt zelf de pleuris ook uit laten breken. Juist als je het wilt maar niet doet houd je de huidige toestanden in stand.

 

ik houd de huidige toestand niet in stand

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...