Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doede

Rechtzaak tegen mij, Doede

Recommended Posts

Liegen en bedriegen tegen het OM is ter aller tijden geoorloofd en zeker als het je eigen hachje kan redden. Ze hebben nooit het beste voor met iemand die veroordeeld moet worden. Het is hun plicht om een straf door te voeren ongeacht de aard van de ter last legging.

 

Als dus met een of enkele leugens in je eigen voordeel de straf komt te vervallen of in meerdere maten gunstiger uitpakt dan moet je dit altijd doen. Met eerlijkheid schop je het niet, eerlijke mensen worden gestraft, dat is de leer die vanaf het begin der tijd is getrokken.

 

Lang leve het verzet, de mannen die schijt hebben aan de regels en strijden tegen hen die de machtspositie misbruiken ter onderdrukking. Dood aan de slavendrijvers!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amnees, F.U

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als medicinaal cannabisgebruikers al gediscrimineerd worden.

En een biologisch buitenkweker, met liefde voor de natuur.

Hoe moet het dan verder hier?

Avondklok wordt straks ingesteld.

Na 10 uur geen energie.

Zelf laten ze geen wijntje of champagne staan, een dineetje slaan ze niet af. Lopen, nee neem liever de auto met chauffeur.

O ben ik nu een zeur?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Doede,

 

Dan is het dus hoog tijd voor een 2de film! Fuck 'em.

 

En ik wil best een euro geven, maar als ik er nou 2 geef en jij me iets terug geeft met je kop erop en een goeie spreuk erbij dan heb ik ook iets! Lijkt mij veel leuker en als je dat creatief aanpakt, dan kan je misschien nog je bereik vergroten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als deze op leugens en gemanipuleerde cijfers gebaseerde boete blijft staan, dan ben ik de eerste die 50 euro stort aan Doede.

Zijn ze nu helemaal van de pot gerukt.

Dit is een mooie gelegenheid om een statement te maken voor alle cannabis liefhebbers, en mensen die deze manier van landsbestuur de strot uitkomt. Steun Doede als hij het straks nodig heeft. Dan geven we hier meteen een signaal mee af dat cannabis liefhebbers meer zijn dan wietrokers, en dat wij ook in staat zijn om een rechtvaardig beleid af te dwingen.

Het is om te kotsen hoe ziek, corrupt, en manipulatief deze regering is.

Dealtjes sluiten met een (hard) drugs baron, en een goud eerlijke biologische kweker ( keuter boertje ) als Doede als een groot crimineel voor te schotelen aan een rechter.

Stelletje laffe honden zijn het.

Maar hier zijn ze goed in bij het O.M. , dit heet nu lekker makkelijk scoren ( goedkope succesjes ), maar de zware xtc, ghb, cocaïne, speed, en dadelijk meth dealers/producenten laten ze lopen. Tja das ons te gevaarlijk, en te veel werk. Laffe honden.

Aan alle levensgenieters en cannabis liefhebbers: zeg tegen jezelf, tot hier en niet verder. We worden al genoeg genaaid met dit hypocriete dubbelzinnige beleid.

 

VAN DOEDE BLIJF JE MET JE POTEN AF.

 

g.v.d. stelletje farizeeërs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben blij dat er nog mensen die zijn die het woord actie ondernemen in hun mond willen nemen.

ik ben zelf behoorlijk moedeloos van de houding van de canna consument

te stoned en verwend om iets te ondernemen.

Dit was ook deels de reden waarom de 420 niet doorging in adam.

 

Zeg Ponix, wat heb je voor een mooi t shirt over?

toevalig ziten we op dezelfde gedachtelijn.

een tjechische dampvriendin ontwerpster maakt coole t shirts. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik al eerder zei volgens mij zijn alle mensen met liefde voor het plantje nu het meest strijdbaar vandaar mijn roep om echte actie!

 

Financiële steun kan ik snappen maar zet nu een actie op, maak een statement op JD, wietforum en alles wat met wiet te maken heeft en we zullen zeker een statement kunnen maken met zijn allen.

 

Nu is de tijd, straks is het te laat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben echt overal voor in om maar n statement te maken.

Realiseer me echter ook dat de sector nederwiet nogal verdeeld en de gemiddelde blower n passieve lamzak is.

 

Bedoel laten we wel wezen,

Als je al te beroerd bent om je eigen rokertje te kweken ben je ook te beroerd om op te staan.

Als je als shopeigenaar geld belangrijker vind dan beste wiet te scoren bende ook n luie flikker zonder ruggengraat.

Commerciele kwekers vullen ook liever hun zakken en blijven op de achtergrond.

Medicinale gebruikers die bereid zijn meer aan de apotheek te betalen dan de shop.

 

 

Blijft over n groepje dwazen die op wietforas rondhangt, lekker met plantjes in de weer zijn, eigen rokertje kweken en dr nog wat aan over houden ook. Maar wij gaan t verschil niet maken in deze.

 

Shirtjes heb k geen vertouwen in. Deze maatschappij denkt in geld dus n collectieve betaling van de vordering zou nog beste statement maken.

 

Of n overgrown actie waarbij we n paar miljoen zaden door t land flikkeren en nederland in cannaland veranderen en waarbij iedereen die zonder airsoc kweekt ongewild aan n zaadrun werkt.. ;)

Ook goed voor de prijs trouwens!

 

Doorroken!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

De rechtsstaat, waar ik overigens nog steeds in geloof, heeft in mijn gevoelens een grote deuk opgelopen.

 

Voor bepaalde mensen bestaat die rechtstaat allang niet meer, zie nu het resultaat van de uitspraak van gisteren.Zoals ik gisteren al zei, als cannabist ben je gewoon vogelvrij & in dit land word je gewoon je huis uitgedonderd, maak niet om hoeveel planten het gaat.Zal me trouwens niet verbazen als een projectontwikkelaar zit te azen op het stuk grond waar het het huis van familie de Jong op staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@elmanito

Vertel mij eens wat een projectontwikkelaar met dat stukje grond zo kunnen.

Beetje stemmingmakerij..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zal ik de eerste maar zijn,Doede hartelijk gefeliciteerd met deze overwinning.

Overwinning?

Ja overwinning.

Waarom overwinning?

Omdat de straf bijna gehalveerd is!

Dat is ook een overwinning.

Edited by achterlijkeharry

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

@elmanito

Vertel mij eens wat een projectontwikkelaar met dat stukje grond zo kunnen.

Beetje stemmingmakerij..

 

Geen stemmingmakerij, maar realiteit, maar denk maar eens aan de mooie omgeving daarzo voor vakantiehuisjes, wellness centre.In de VS worden mensen ook al van hun land weggejaagd door de BLM, om vervolgens het te verkopen aan grote Chinese bedrijven.In the EU niks anders.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is toch zonde om op die vruchtbare grond een vakantiehuisje te zetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natuurlijk, maar geld is tegenwoordig helaas belangrijker. Geld is het nieuwe geloof! :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier word de minachtig naar de bevolking meer dan duidelijk.

 

En Doede is de crimineel en word financieel kapot gemaakt.,,,

Wie begrijpt het nog?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zeg Ponix, wat heb je voor een mooi t shirt over?

 

Ik ben nou net niet zo'n shirtjes man, hahaha.

 

Maar als je het nou op karton print en je plakt op ieder kartonnetje een zaadje met de vraag deze te zaaien in de tuin van een regent, OM medewerker en/of rechter voor een euro of 5,- dan sluit je denk ik beter aan bij de gedachte.

 

Op schrijf een paar 'specifieke' adressen op en laat mensen M bellen met de mededeling dat het daar naar wiet ruikt en dat ze van die straatverlichting binnen zien schijnen.

 

Maw. gewoon wat random ideeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Is toch zonde om op die vruchtbare grond een vakantiehuisje te zetten

what ever, maakt voor de narcisten tegenwoordig niet uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doede , ik vind dit erg voor jou en je naasten.

Ik kan opnieuw zeggen hoe geweldig ik het vind dat je voor je principes staat, (wat ik natuurlijk doe !) ; maar praatjes vullen geen gaatjes.

Er moet geld naar je toe , nu, dit is nu de eerste prioriteit denk ik.

Zou het een idee zijn de crowdfunding te laten lopen via de VOC ? dan krijgt het een meer politieke lading dan op eigen titel dit doen ?

Er zou ook een mogelijkheid moeten zijn om anoniem te storten denk ik , niet iedereen wil/kan er voor uit komen dat men de cannabis strijd steunt ; denk bijv. aan een ondernemer die overheden als klant heeft , of een ambtenaar op een kwetsbare plek etc.

Een mogelijkheid is misschien bijv. een prepaid creditcard en dan storten via paypal (anoniem account )

Hoe dit publicitair aan te pakken weet ik niet , maar het lijkt me noodzakelijk zoveel mogelijk ruchtbaarheid te geven aan dit doel.

 

Deze gang van zaken toont aan hoever de corrupte repressie gevorderd is , en de meeste mensen zien niet op welk pad we zijn ! op naar politiestaat 2.0.........

Share this post


Link to post
Share on other sites

De rechtsstaat, waar ik overigens nog steeds in geloof, heeft in mijn gevoelens een grote deuk opgelopen.

 

Voor bepaalde mensen bestaat die rechtstaat allang niet meer, zie nu het resultaat van de uitspraak van gisteren.Zoals ik gisteren al zei, als cannabist ben je gewoon vogelvrij & in dit land word je gewoon je huis uitgedonderd, maak niet om hoeveel planten het gaat.Zal me trouwens niet verbazen als een projectontwikkelaar zit te azen op het stuk grond waar het het huis van familie de Jong op staat.

 

Dat zal me niks verbazen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Artikel in L.C. van vandaag. Ik ben van plan om hier middels een ingezonden stuk op te reageren.

 

 

Leeuwarder Courant 26-4-2014

 

Wietkweker de Jong: ‘Rechter laf’.

 

Leeuwarden. Razend is Doede de Jong na zijn veroordeling. Hij noemt de rechter ‘’laf’’ en vindt dat het O.M. collaboreert met de criminelen.

De rechtbank veroordeelde de 64 jarige hennepkweker uit Appelscha tot 100 uur werkstraf en 2 maanden voorwaardelijke gevangenisstraf. Bovendien moet hij de berekende winst van 233.282,60 euro aan de staat afdragen.

De Jong en zijn advocaat Tjalling van der Goot hadden de rechtbank uitgedaagd om een signaal af te geven aan de politiek, dat de combinatie van het gedogen van de wietverkoop en verbod op teelt onhoudbaar is. Maar rechter Jolanda Lootsma zei bij het uitspreken van het vonnis dat dit niet op de weg van de strafrechter ligt.

Er is geen maatschappelijke of politieke eensgezindheid over het gedogen of legaliseren van hennepteelt, stelt de rechtbank vast.’’ Het is niet aan de rechter om hierin een keuze te maken die neerkomt op het ongeclausuleerd toestaan van het telen van hennep.’’

Dat uitbaters van coffeeshops onlangs geen straf kregen omdat rechters begrip hadden voor hun spagaat tussen de gedoogde voordeur en de illegale achterdeur, kon de rechtbank niet vermurwen. In de coffeeshops is er ‘’ spanning tussen de wet en praktijk’’, maar bij de kweker niet. Die heeft zichzelf ‘’zonder enige noodzaak in een positie gemanoeuvreerd waarin reeds op voorhand duidelijk was dat het strafbaar gedrag zou op leveren’’.

Het bedrag aan illegale winst is aanzienlijk lager vastgesteld dan het O.M had geëist (ruim 500.000 euro).

Dat komt doordat het OM was uitgegaan van het aantal mogelijke oogsten per jaar in een kas, maar in de vrije natuur wordt er maar eens per jaar geoogst. De Jong betwist ook het lagere bedrag.

De rechtbank zou uitgaan van een veel te hoge opbrengst per plant.

Hoewel zijn advocaat er nog over wilde nadenken, zei de Jong direct na de uitspraak dat hij in hoger beroep gaat.’’Het vonnis valt mij zwaar tegen. De rechter was te laf om haar signaalfunctie richting politiek te gebruiken. Ik had haar hoger in geschat.’’

Hij ervaart zijn veroordeling als ‘’een horrorscenario, de Nederlandse rechtsstaat onwaardig.’’ De strijd van het OM tegen cannabis drijft de hennepteelt juist in handen van de onderwereld, is zijn stelling. ‘’Het OM collaboreert met de criminelen.’’

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doede, als ik je eens mag vragen....

 

Wat heb je nu wel verdiend met het kweken van de wiet, wat is in jou ogen wel realistisch?

 

Dat het geen 500 000 of 200 000 euries is snap ik maar een klein half tonnetje moet je er in de loop der jaren toch wel hebben afgehaald?

 

Ik vraag me af of je daarmee wel boven het minimum uurloon bent gekomen maar dat doet als zzper niet terzake.

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er belasting betaald over de omzet?

Hoeveel is er verdiend in de afgelopen jaren (10-20 jaar) welke de rechter niet in het snotje heeft...

 

Hoger beroep? Ik waarschuw en doe dit maar een keer !!

Kan weleens verkeerd uitpakken, dus luister naar je advocaat en desnoods een second opinion.

Nog niet zo lang geleden schreef je dat je een werktuig was.....Loop eens langs het strand en vraag jezelf af of het zinvol is om jezelf nog langer in te laten zetten als werktuig.

En reageer nu niet als geprikt door een horzel.

Even achterover leunen en bezinnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

projectontwikkelaar die in Friesland dure grond gaat kopen?

Halve Provincie Groningen is in de aanbieding ,huizenprijzen liggen op hun gat..ik zie het niet helemaal...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er belasting betaald over de omzet?

Hoeveel is er verdiend in de afgelopen jaren (10-20 jaar) welke de rechter niet in het snotje heeft...

 

Hoger beroep? Ik waarschuw en doe dit maar een keer !!

Kan weleens verkeerd uitpakken, dus luister naar je advocaat en desnoods een second opinion.

Nog niet zo lang geleden schreef je dat je een werktuig was.....Loop eens langs het strand en vraag jezelf af of het zinvol is om jezelf nog langer in te laten zetten als werktuig.

En reageer nu niet als geprikt door een horzel.

Even achterover leunen en bezinnen.

 

Bedankt voor die waarschuwing Al, lol.

Gelukkig doe je het maar 1 keer.

Ik snap sommige leden hier niet zo.

Het is duidelijk dat Doede opkomt voor de rechten van ieder cannabis minnend mens in Nederland en het kromme en laffe beleid hier aan de kaak stelt.

Wat maakt het nu in hemelsnaam uit of hij een broodkweker is of niet.

Een chemische reus mag zichzelf vestigen in Nederland zonder probleem desondanks dat produceren van chemicaliën behoorlijk gevaarlijk kan zijnen de nodige risico's met zich meebrengt. Niemand kijkt ervan op dat West Europa bezaait is met deze stank fabrieken die veel winst maken en bijna of geen belasting hoeven te betalen want anders sluiten ze hun fabriekje en gaan ze naar lage loonlanden. Daar dreigen ze mee als de overheid moeilijk doet en ze komen er steeds mee weg.

Ik bedoel maar waar is de logica, winst maken mag toch, we leven toch in een kapitalistische maatschappij of niet?

Elke ondernemer wil winst maken in wat voor sector dan ook. Een kleine wietkweker is ook een ondernemer, of hij nu iets van zijn oogst verkoopt of niet je maakt altijd winst op een oogst. Je hoeft geen mogelijk vervuikde en dure wiet gaan scoren en dat geld steek je in je zak.

Doede kan en mag geen belsating betalen op een onderneming die niet legaal is alhoewel hij dit zelf hoogst waarschijnlijk wel zou willen betalen.

Waar maken jullie je zo drukjes over? Hij kweekt die planten echt niet enkel en alleen maar voor de centen, hij doet het met passie, open en bloot en maakt hierbij een statement van formaat. Die man heeft ballen en verschuilt zich niet achter een nickje om dan te staan roepen langs de zijlijn wat hij allemaal beter niet of wel kan doen...

Dus respect voor Doede en wat hij doet. Het is een reuze stap voor de cannabis gemeenschap in zijn geheel in Nederland en ik hoop echt van harte dat er meer van zulke mensen naar voren treden en Doede steunen in zijn of beter in onze strijd tegen een zeer onfair justitieëel aparaat dat kant nog wal raakt en de eigen burgers rechten verzaakt om de politiek te vriend te houden om hun dwaze machtspelletjes voort te kunnen zetten en wiettelers te vervolgen als ware het echte criminelen. Natuurlijk zijn die er maar Doede probeert net aan te tonen dat hij niet in het criminele clubje thuis hoort zoals vele grote en kleine telers hier die genoeg hebben van het lakse beleid in nl.

Een grove schending van het recht op ondernemen en het langer tolereren van het volledig hypocriete en lafhartige gedoog beleid in nederland.

Wanneer worden de dames en heren van justitie nou eindelijk eens wakker en gaan ze rechtstreeks druk beginnen uitoefenen op de politieke kamers....? Is het niet te gek voor woorden dat de politie in nl hiermee nog steeds belast wordt? Dát alleen al kost ons, de belastingbetaler bakken vol met geld, allemaal om de meestal kleinere telertjes te intimideren en de grote vissen te laten zwemmen in de oceaan van criminelen en politieke vrindjes.

Genoeg is genoeg en ik hoop dat vele onder jullie meer actie ondernemen. Niet alleen makkelijke kritiek spuien of fora maar actief deelnemen in de oorlog tegen het lafhartig lage nederlandse cannabisbeleid.

Occupy Den Haag zou mooi zijn maar ik weet als geen ander dat de lakse blower niet zo maar tot actie kan worden gestimuleerd en liever afwcht tot het spreekwoordelijke zwaard van damocles zijn of haar hoofd viseert en afhakt.

Jammer dat de eensgezindheid van blowend nederland niet sterker hoorbaar is of luider klinkt. Liever wat kleingeestige kritiek geven dan opbouwend werken aan een beter beleid omtrent onze hobby is schrijnend.

Laat nu Doede maar weer de hete kolen uit het vuur halen......

 

Doede, ik begrijp je gevecht en vind het een zeer eerbare en nobele strijd die anno 2014 meer dan nodig is en eigenlijk al lang moest ogestreden zijn.

Ik steun je 100% en hoop echt dat je veroordeling meer mensen aan het denken zet en hun steentje laten bijdragen aan een gereguleerd cannabis beleid in nl.

Ooit was ik zeer fier op dit land en ook ervan een burger te kunnen zijn, als je bedenkt dat nu in Colorado, US, jaja ongelooflijk maar waar in de US, wie had dat ooit gedacht een jaar of 10 geleden, cannabis gebruik en teelt legaal is loopt dit landje op korte tijd weer enorm achter de feiten aan. Het is zeer triest geworden in nederland, zeer triest, beschamend zelfs.

Nu allen actie graag en hou die stompzinninge kritiek gezoon voor jezelf als je jezelf toch zo slim vindt, ga dan in debat met de dames/heren in Den Haag. Kortom, doe iets nuttig!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...