Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest Miss_J

Zijn Er Nu Werkelijk Zoveel Wietkwekers Onder Ons Die Illegaal Stroom Tappen?

percentages wel/niet aftappen  

2,136 members have voted

  1. 1. Tap jij illegaal stroom af?

    • Ja
      115
    • Nee
      1919
    • Ik laat de meter langzamer lopen
      101


Recommended Posts

dan moeten ze dus in de situatie die ik schets '100 huizen op 1 tussenstation' elk huis in, de meterkast openmaken, onderzoeken, en als er iets niet klopt, het huis doorspitten opzoek naar plantjes..

 

hoe kom je er anders achter wie de stroom jat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier zit er geen meter in. B)

 

De fases zijn normaal aan huisnummers gelinkt. De meeste gebruiken dan ook 3 fases of iig een andere dan bij het huisnummer hoort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk we hebben het over grootschalige diefstal van stroom, zo moeilijk is het niet om uit een 100tal huizen de juiste of een aantal vermoedelijke lokaties eruit te halen of over te houden.

 

Het zoeken begint altijd met uitsluiten van zo veel mogelijk woningen/bedrijven.

 

We hebben de meteropnemers/contoleurs,..visuelecontrole enz

We hebben de politie,..wijkagent/observatie/melding/buurtonderzoek

We hebben de brandweer,..warmte meting

 

Het zou ook een beetje naief zijn om te denken dat de meter in je meterkast het enige controle middel voor een energiemaatschappij is. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze stelen de hele tijd. Ik denk dat je begrijpt, wat ik bedoel,

 

periode.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik sluit me aan bij BBB zijn laatste bericht. Als aanvulling heb ik gehoord dat ze tot in de wijk kunnen bepalen (gokken/rooien/etc) waar diegene moet zitten, en vervolgens kunnen ze in zo'n tussenkastje (van die rechthoekige "grijze" kasten in de straat) een apparaat plaatsen die stroomverbruikspieken kan meten en uiteraard opslaan. Na ongeveer een week hebben ze een duidelijk beeld van het verbruik in die straat/wijk tot aan het desbetreffende pand aan toe (als die op die desbetreffende aansluiting zit).

 

That's what i've heard B) .

 

Dussssssss ;) , stickertje plakken op het kastje, half op de omkasting en half op het deurtje. Is het stickertje kapot............. :whip: , begin dan maar te zweten ;)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

De netbeheerder beheert en verkoopt/verhuurt stroom... als er op een gegeven moment meer stroom verdwijnt, dan dat er aan omgerekende euro's binnen komt, dan klopt er ergens iets niet. Gaat dit om heel erg veel stroom dan is dit uitenidelijk goed uit te pijlen waar de verliezen vandaan komen, of ze het door enkel meten zelfs bij je voordeur uit kunnen komen, dat weet ik niet... maar het word redelijk eenvoudig wanner het peilen een beperkt gebied omgeeft.

Er zijn zoveel verschillende manieren van opsporing die ingezet kunnen worden bij (grootschalige) diefstal, in principe, hoe hoger de diefstal, hoe meer geld aan de opsporing kan worden uitgegeven).

Share this post


Link to post
Share on other sites

De "grotere jongens", die kunnen ze wel pakken als die te lang op 1 plek zitten (daarom verkassen ze zo vaak) en de hobbykwekers, dat interesseert ze niks. Die verliezen (gestolen stroom) betalen we met z'n allen, en kost hun dan letterlijk en figuurlijk geen energie :D . De overige komen van MMA-meldingen. Daar hoeven ze niks voor te doen. ;)

 

Dussss...., je energiemaatschappij is OOK een grote crimineel! :)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grote jongens verkassen langzaam naar plaatsen waar ze niet zo nauw kijken...

 

 

gallery_10428_13158_172409.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zat zo te denken he.. is dit topic niet in strijd met de regels? je mag op het forum de discussie niet aanwakkeren, er niks over zeggen, net doen of het niet gebeurt.. maar tegelijkertijd hebben we dit topic met zo'n poll.. ??

 

@ Racker.. hangt je trafo er nou ook gewoon bij?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ amnees: de poll is misschien bedenkelijk, het topic zelf niet, vind ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik lees is: voor en tegens over het wel of niet meer of minder legaal gebruiken van stroom.

 

Als ik zelf de wet overtreed door wietplanten te telen ben ik denk ik net zo fout als dat ik stroom zou stelen.

Of zie ik dat verkeerd.

In de poll mis ik een keus en dat is "meter terug zetten". Dat kwam ik de afgelopen jaren namelijk regelmatig tegen.

 

Als je dingen illegaal doet, is het je eigen verantwoording, anders zou ik gewoon legaal werken en een joint in de koffieshop kopen, dat is voorlopig nog wel legaal.

 

Wat ik enkele jaren geleden meemaakte was een relatie die kweekte en waar een inval plaats vond. Er werd voor de meter stroom afgetapt. De energiemaatschappij legde vervolgens een boete op van circa 5500 euro. Bij de rechtszaak werd die boete geminderd naar 550 euro. Wat bleek: Een goede relatie had een verdediging opgesteld van dat de betreffende huurder niet de kweker was (onder-verhuur contract) en dus niet aansprakelijk was voor de stroom aftapperij. De hoofdhuurder had een energiecontract NA de meter en was daarom NIET aansprakelijk voor stroom VOOR de meter. De rechter ging er 90% in mee, en verlaagde de boete naar 550 eurp, omdat hij vond dat de hoofdhuurder WEL beter op zijn meterkast moest letten.

 

Dus belangrijk:

- Onder verhuur contract

- Toegankelijkheid van de meterkast voor de onderhuurder

- Alleen toegan voor de onderhuurder tot de illegale ruimtes

 

Voordeel:

- huurder kan niet aansprakelijk worden gesteld

- huurder is NIET verplicht de onderhuurder in zijn prive te controleren

 

Aandachtpunt:

- Onderverhuur mag meestal niet van de huisbaas.

- Onderverhuur geeft een conflict met de huisbaas (civiel) na ontdekken.

- Onderverhuur geeft lucht bij een inval (strafrecht).

 

Als je van een woningbouw vereniging huurt, ben je meestal wel je woning kwijt, ongeacht of je wel of niet veroordeeld wordt in de strafzaak. Als je een loods of woning (onder)verhuurt is het net wat anders denk ik.

 

 

NB

 

recentelijk werd ik wel door een forumlid benaderd of ik ook commerciele kwekers kende. Ik heb geantwoord dat als ik ze zou kennen, dat ik dat toch niet zou vertellen. Nadien niet meer vernomen. Misschien een startende rechercheur, misschien gewoon een belangstellende. Wie zal het zeggen. Wees in ieder geval voorzichtig.

Edited by Electro

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als ik zelf de wet overtreed door wietplanten te telen ben ik denk ik net zo fout als dat ik stroom zou stelen.

Of zie ik dat verkeerd.

In mijn ogen zie je dat zeker verkeerd. Als je wietplanten teelt val je namelijk niemand lastig maar als je steelt val je wél iemand lastig. Wat er daarover in de wet staat komt voor mij op de tweede plaats.

ja je hebt wel gelijk, sommige mensen zeiden bijvoorbeeld dat je niet op een vrij eenvoudige manier 1,1gr/watt kon draaien..

 

sorry die is laag :rofl

hahaha die had ik gemist!

Ondertussen heb ik het dan toch goedgemaakt :lol:

 

Ik vind het belachelijk dat de gewone burger moet opdraaien voor de kosten van kwekers die stroom stelen!

De gewone burger moet niks. Die kan toch een andere energieleverancier zoeken? Het is een vrije markt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik vind het belachelijk dat de gewone burger moet opdraaien voor de kosten van kwekers die stroom stelen!

De gewone burger moet niks. Die kan toch een andere energieleverancier zoeken? Het is een vrije markt.

 

 

was maar een grapje :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik vind het belachelijk dat de gewone burger moet opdraaien voor de kosten van kwekers die stroom stelen!

De gewone burger moet niks. Die kan toch een andere energieleverancier zoeken? Het is een vrije markt.

 

 

Ook al kun jij kiezen uit 100 aanbieders er is maar 1 netbeheerder. ( op dat stuk net waar jij op zit)

 

 

De verliezen in het net word door de netbeheerder doorberekend aan wat jij als partikulier nu noemt de energieleveranciers.

Het is ook de netbeheerder die er op jaagt, die leverancier kan het niks schelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wie niet steelt of erft .... werkt tot ie sterft ...

 

:wave:

 

UG

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja je mag het niet zeggen he..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, ik steel geen stroom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je leent het?

Share this post


Link to post
Share on other sites

6)Gij zult niet moorden

 

581336.jpg

 

7)Gij zult niet stelen.

 

581338.jpg

 

8)Gij zult geen valse getuigenis spreken tegen uw naaste.

 

581339.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat de meeste met een grote ruimte gewoon hun stroom lenen!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je betaalt niet voor de stroom, maar voor de spanning.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ik wel eens wil weten en waar ik al een hele poos mee in men hoofd zit is waarom zou je afhankelijk zijn van een stroomleverancier ?

waarom niet gewoon zelf je stroom produceren door middel van zonnepanelen of dergelijke ? zo bouw je toch je eigen net ?

 

zijn er mensen die dit al doen ? stoort het als ik deze vraag hier stel ? of zal ik er een topic over maken ? of is het niet interessant?

 

greets Mister

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel eens gekeken wat een groot paneel aan stroom levert?

Dan mag je er een hoop plaatsen om een leuk hok te kunnen draaien :D

kijk hier maar :D 5000WP set

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...