Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest Miss_J

Zijn Er Nu Werkelijk Zoveel Wietkwekers Onder Ons Die Illegaal Stroom Tappen?

percentages wel/niet aftappen  

2,136 members have voted

  1. 1. Tap jij illegaal stroom af?

    • Ja
      115
    • Nee
      1919
    • Ik laat de meter langzamer lopen
      101


Recommended Posts

" In de US betaald iedereen gewoon zijn stroom en wordt de kweker gezien als goede klant, je krijgt zelfs korting. "

 

 

als ze een kweker hier als goede klant zien, en korting geven, en je met rust laten, dan weet ik zeker dat er meer mensen stroom gewoon betalen.

ik ben voor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar ben ik met de mentaliteit van de grote kweker gezien helemaal niet mee eens. :rolleyes:

Zoveel mogelijk geld maken is dan de gedachte en stelen wordt niet geschuwd.

Ik ben het ook niet eens met de samenwerking maar het is iets wat we zelf op ons afgeroepen hebben.

Er werd al stroom gestolen voor de samenwerking van de Nuts bedrijven en de politie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

soms ben je noodgedwongen stroom te jatten als de meter het niet toelaat :rolleyes:

 

meer dan 12 lampen gaan gewoon via een andere weg dan door de meter ;)

 

voor een paar lampjes tja gewoon dokken, gezien je de onkosten toch niet kan dekken met de opbrengst als je genaait wordt,

in tegenstelling tot hokjes met meer dan 20 lampen, deze betalen echt geen stroomkosten hoor :D

 

voordat ze het stroom missen ben ik al weg......

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Zoveel mogelijk geld maken is dan de gedachte en stelen wordt niet geschuwd."

 

denk dat de meeste het zo eerlijk mogelijk willen doen en anderen zo weinig mogelijk willen lastig vallen.

 

huur of hypotheek word betaald

gas word betaald

water word betaald

de gemeentebelasting word betaald

rioolheffing word betaald

een luxe kweker betaald ook nog voor i-net/tv

kliko's worden betaald

het gebruik van stroom buiten een hok om word betaald

 

het enige wat niet betaald word is de stroom van je hok, waarom? omdat je geen keuze hebt, je kunt geen aggregaat in je tuin ploffen, je kunt geen windmolen in je tuin ploffen, je eigen kerncentrale is wat vergezocht, en als je betaald, dan valt het op en ben je je hok kwijt.

 

zo simpel is het Doc, en zo is het al jaren, en zo gaat het de komende jaren ook nog zijn. doe je niks aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat heb je dat mooi geschreven amnees ;)

zou er emotioneel van worden.........

 

helaas is het wel een feit dat je genoodzaakt ben om alles te misleiden,

ik weet dat ik zelf een strafbaarfeit pleeg met de plantjes en de stroom....

 

en ja ik verdien er heeel veel geld mee, en ik kan eventuele heffingen boetes wel incasseren.

maar ik wil ook zoveel mogelijk overhouden en ga dan zeker geen duizenden euro's spekken aan de nuon !!

 

zou ik de stroom netjes betalen ? komt diegene waar het hok staat toch mooi in de problemen zodra ze de meterstand op nemen.

 

:rolleyes: huh mevrouw heeft u 18.000 kw verbruikt ?

 

nou denk maar niet, dat ze hier niks op uit doen, je wordt gruwelijk genaaid door die bedrijven zoals amnees ook zegt,

 

thats it . :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft ook wel een beetje met de locatie te maken hoor, een woonhuis dat 18000kw/h verbruikt is vragen om problemen. In een bedrijfspant kun je dat gewoon doen mits je het natuurlijk een beetje netjes inkleed.

 

Wat is wijs he :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
een woonhuis dat 18000kw/h verbruikt is vragen om problemen

 

Da's knap 18.000 kW per uur

Dat valt zekerrrrrr op ;) Dan geven de leidingen/draden ook licht ;)

 

green-lady B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is wel apart he !

 

18.000 kw-per uur........

 

 

 

ACH JE WEET WAT IE BEDOEL

Share this post


Link to post
Share on other sites
ER zijn ook veel kwekers, die volgens mij wel gewoon de rekening zouden WILLEN betalen, maar het niet doen, (en dus aftappen) omwille van 1 ITEM !!!

 

de politie, flikken, wouten, vallen binnen, dan kunnen ze lekker uittellen hoeveel kweekjes je al gedaan hebt...., en hieruit ook de winst, en viola meneer, ineens de verbeurdverklaring van zoveel centjes

 

terwijl ze u pakken met het overbruggen van de meterkast, ok dan hebben ze u ook nog voor diefstal , maar je kan altijd zeggen, 'het was de eerste keer' ;)

 

 

ik denk dat bovenstaande het belangrijkste van de hele discussie is.

 

veel wilen wel betalen, maar het wordtr je onmogelijk gemaakt.

 

de uitslag van de poll is volgens mij volslagen onzin, de helft van de invullers liegt for sure!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zijn een hoop mensen met maar 1 lamp op dit forum, vandaar dat het lijkt alsof er niet veel mensen de stroom aftappen. als de vraag was, 6+kw/u, wel of niet legaal, dan zag het er heel anders uit haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wie gaat er nu anonym liegen?.... ;) ....... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boven de 2 lampen jat ik ook altijd ;)

 

Gekheid hoor ;)

Ligt aan de situatie vind ik

Baal ervan ontzettend van dat energie bedrijven meewerken aan mijn veroordeling als ik gepakt wordt

Vandaar dat ik wel eens ondeugend ben B)

 

Maar werken ze dat zo niet zelf in de hand?

Als ze niets door zouden geven zijn er meer kwekers die netjes betalen hoor ik regelmatig om me heen

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij speelt het ook mee dat (buiten het kweken om) de nutsbedrijven je met alles wat ze in rekening brengen je een oor aan proberen te naaien. ze hebben een "hebben hebben hebben" instelling, als je een probleem hebt krijg je een wazige helpdesk waar ze elkaar alleen maar doorverbinden zonder dat jij geholpen word, op de een of andere manier (ik ben best vaak verhuist) geeft het bijna altijd problemen met nieuwe aanvragen, contracten opzeggen, contracten aangaan etc etc.

 

al die bedrijven doen wat de broodkweker ook doet, lekker heel veel geld verdienen , alleen een kweker besteeld niemand (nouja een nutsbedrijf dan) en een nutsbedrijf besteeld de brave burgers die elke maand een nota krijgen en lief betalen. uiteraard kost het wat geld om te zorgen dat de stroom in ieder huishouden komt, maar wat het nu precies kost, en hoeveel we teveel betalen? dat is nog nooit onderzocht.

 

zolang ik weet dat een deel van het geld wat van m'n rekening word afgeplukt door de nutsbedrijven besteed word aan veel te luxe gebouwen, veel te hoge salarissen, een jachtje gesponsord word met dit geld, is het net zo eerlijk om eens wat terug te pikken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd amnees,

doordat er een overschot aan 1 lamps kwekers zijn, is de poll nogal verneukeratief ;)

 

70% van de 8-10 + lamp kwekers tapt wel af, tenzij je goed gek ben ;)

 

maar ik tap niet af B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik betaal de rekening netjes en alles na de meter aangesloten..

 

Maar ja, het is dan ook maar 1800w dus das goed te doen !

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan best wel begrijpen dat sommige kwekers bewust energie stelen ook al zouden ze liever willen betalen.

ik kan het ze zelfs niet kwalijk nemen om de reden dat energie bedrijven hun eigen klanten verraden bij de politie .

 

als ze dit niet zouden doen weet ik zeker dat er minder stroom werd gestolen.

de investering van de stroom die mensen gebruiken is makkelijk te betalen van de winst maar ja....

als die energie bedrijven je verraden bij de politie dan is het slimmer voor sommige om juist dat grote stroom verbruik onopvallend te houden.

 

1 en 1 =2 ,dus ik begrijp heel goed dat sommige kwekers niet gepakt willen worden en daarom stroom stelen.

 

het is niet goed te praten maar ik kan het goed begrijpen en ik geef niet echt de schuld aan mensen die stroom stelen.

 

het is jammer dat het zo moet maar energie bedrijven vragen er in feite zelf om.

 

ik zelf zou dat niet stelen maar mijn dagen van de kweek binnenshuis zijn al een tijdje verleden tijd.

ze zijn hier al binnen geweest toen ik 2 x 600 watt in mn hokje had hangen,weliswaar met een lichte waarschuwing van mn huisbaas maar ik sta wel geregistreerd nu.

al zou ik nu meer stroom verbruiken staan ze meteen aan mn deur dat weet ik wel 100% zeker.

zelfs mn planten buiten laten ze al niet met rust ook al heb ik er maar 5....

 

en ik weet niet of het toeval was maar ze hebben vorige week nog mn meter gecontroleerd met een apparaat met een zeer fel licht,volgens mij vertrouwen ze me niet zo...

ik ben namelijk een kweker,ik heb 5 plantjes voor eigen gebruik,in hun ogen een crimineel dus niet te vertrouwen

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt me logische om voor 1000watt aan lampjes gewoon te betalen!

zou je dit niet doen verklaar ik je voor wietforumdombo van het jaar B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat het anders opvalt, dat is denk ik voor heel veel midden grote kwekers gewoon een mooi excuses om zo veel mogelijk centjes te verdienen. Als je het in een bedrijfspand doet en geen 100 lampen hebt hangen en naar 2 kweekjes weer verplaatst dan is er echt niet zoveel aan de hand. Ze komen echt niet elke week je meter controleren en bij een gezamenlijke meter van een aantal bedrijfspanden op een industrie terrein valt 25.000 KW stijging echt niet niet op. Maar ja dan moet die rekening van een paar K wel betaald worden en daar hebben dat soort jongens geen trek in. Als je naar 2 keer verplaatst dan kunnen ze nooit meer bewijzen dan die 2 kweken. Als je hier toch op deze schaal mee bezig houd dan moet je ook de financiële buffer hebben om dit op te vangen.

 

Dat sommige mensen het dan maar goed praten door te zeggen dat de energie bedrijven ons ook naaien is gewoon een slap excuses is mijn mening. Ik vind dat het brood bij de bakker op de hoek te duur is, dan moet ik het brood maar gaan stelen? Dat ze samenwerken met de politie is puur het gevolg van al die gasten die te beroerd zijn om hun stroom te betalen, het is niet netjes en zal zelf ook nooit goed betalende klanten aangeven. Wat iemand met zijn stroom doet is zijn zaak, en daar heeft zo'n energie bedrijf of de overheid niets mee te maken. Maar als iemand van jou steelt dan zou jij er toch ook alles aan doen om dat te voorkomen? Zoals Doc al zei er werd al stroom gestolen voordat de samenwerking ook maar bestond. De samenwerking was het logische gevolg van het stelen van stroom door dat soort jongens.

 

Mijn mening is dat kweekjes boven de 3 lampen niet in een woonhuis hoort, en dat je daar al helemaal geen stroom moet gaan tappen. Als je toch het geld hebt om zo iets neer te zetten dan kan je toch ook wel een bedrijfspand huren? Gasten die ook nog eens bij andere mensen een groot hok hebben voor een paar honderd per maand en alleen maar meer meer meer willen zijn de redenen van het steeds hardere beleid naar kwekers. Wij nadenkende hobby of middelgrote kwekers worden meegezogen in dit beleid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze discussie levert toch niks op. de kwekers met 1 lamp blijven schreeuwen dat je geen stroom mag jatten. de kwekers met een hele zooi lampen blijven zeggen dat ze de stroom lekker toch aftappen. eindoordeel? doe lekker wat je zelf wilt. ik lig er niet wakker van dat ik stroom jat, of dat de buren dat doen, of juist niet doen.. whatever.

 

en 't is idd ook wel fijn los van het feit dat het gaat om niet gepakt te worden, dat ik zo duizenden euro's stroom niet betaal.. mjah die betaal ik wel, maar dat heet een achterlijk hoge stroomrekening elke maand op m'n eigen huis.

 

voor de mensen die nu echt met een kronkel in hun maag zitten omdat ze zelf wel de stroom betalen.. MOCHT een kweker gepakt worden dan word ie daarna nog aangepakt door de energieleverancier.. dus eind goed al goed voor de mensen die denken dat het allemaal oneerlijk is. 9 van de 10 bedrijven die mij accept giro's stuurt is oneerlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ehhh :P ...ik ben niet te traceren, betaal geen stroom en tap niet af :P

 

gallery_22583_9897_2857843.jpg

 

lang leve onze grote gratis HPS...... af en toe 1300w/m2 B)

Gr Carpie :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 2 jaar lang, 10 oogsten met 4 x 600 watt evsa , 2500m3 afzuig grdraaid, en waneer nodig was bijgestookt met 600watt kachel.

Gewoon de rekeningen netjes betaald, niks aan de hand.(En dan nog niet eens nachtstroom ! )

 

Nu ga ik op een andre locatie met 6x600watt, 3250 afzuig,1500 inblaas aan de slag waar ik de rekeningen ook gewoon van ga betalen, wel voor het grootste deel op nachtstroom.

Ook bij dit project verwacht ik geen problemen.

 

Greets,

cannagrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeveel betaal je dan aan stroom in 1 jaar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ amnees.

 

Voor een jaar, 5 oogsten met 4x600 watt, ongeveer 2000€ pj aan elektriciteit.(Hier zit geen nachtstroom tarief bij)

 

Greets cannagrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeveel kw/H heb je dan verbruikt? 10.000 ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...