Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest Miss_J

Zijn Er Nu Werkelijk Zoveel Wietkwekers Onder Ons Die Illegaal Stroom Tappen?

percentages wel/niet aftappen  

2,136 members have voted

  1. 1. Tap jij illegaal stroom af?

    • Ja
      115
    • Nee
      1919
    • Ik laat de meter langzamer lopen
      101


Recommended Posts

ja.... dat ziet er toch heel goed uit ... of zie ik verkeerd? je hebt maar 29 vierkante meter nodig om die zooi te plaatsen en je krijgt er 5000 w voor terug ,

kan je toch aardig wat mee doen denk ik dan .... zonnepaneeltjes zullen snel terugbetaald zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat ik wel eens wil weten en waar ik al een hele poos mee in men hoofd zit is waarom zou je afhankelijk zijn van een stroomleverancier ?

waarom niet gewoon zelf je stroom produceren door middel van zonnepanelen of dergelijke ? zo bouw je toch je eigen net ?

 

zijn er mensen die dit al doen ? stoort het als ik deze vraag hier stel ? of zal ik er een topic over maken ? of is het niet interessant?

 

greets Mister

 

met een set op dak kan je net 1 x 600 laten branden... :D ...tschiet niet op dus...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hm ... jah kheb niet veel verstand van zonnepanelen .... ik heb ze een keer geplaatst en ik vond het een kl*te job !

 

sindsdien nooit meer naar om gekeken :D ik heb geen idee wat je er mee kan opbrengen ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat had een vriend een partij panelen gekocht....per paneel 300 watt a 80 euro :D :D :rofl :rofl

 

dan wordt het interessant he

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil eigenlijk niet echt weten wat de aankoop is van de panelen , maar eerder of het kan en of het al gedaan word.... maar volledig los van het net dus een systeem met batterijen om de overtollige stroom tijdelijk op te slaan ....

 

oké het zal wel wat kosten , maar eens je die kosten gedekt hebt ben je vrij van alles en iedereen ? toch ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeker gaat dat , waarom niet :D

 

je wil idd niet weten wat ze normaal kosten ja

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol :rofl ik wil er overigens niets serieus mee gaan aanvangen , tis gewoon een gedachte die rondspookt in men hoofd , de WAT ALS IK NU EENS gedachte ... die ken je vast wel :D

 

dan maar wachten op iemand die dit toegepast heeft en op deze manier aan het kweken is :rofl daar wil ik ALLES van weten :D

 

bedankt voor de reactie gobru :rofl en onze gekke vogel natuurlijk ook :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

het wordt in ieder geval al gedaan :D , helaas (nog ) geen foto's

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een tijd geleden hebben ze hier in de buurt een heel dak zonnepanelen leeggeroofd van een bedrijf, dit was "iets" meer dan +-30 m² panelen kan ik je verzekeren. Mijn eerste gedachte was dat dit wel eens groene jongens waren :D Tenslotte, als iemand die dit steelt ze verder verkoopt aan particulieren, dan is de kans groter dat dit vroeg of laat weleens zou kunnen uitkomen bij een controle of reparatie tegenover een bende die er een afgelegen hal mee vol legt, enkele draaien kan doen en dan weer mooi alles meeverhuizen naar hun volgende locatie?

Maar is het niet zo dat je altijd netstroom MOET hebben voor zonenpanelen of kunnen deze ook daadwerkelijk onafhankelijk produceren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot nu toe altijd netjes betaalt voor het verbruik. Nooit meer dan vier lampen gehad en dus geen reden gezien om af te tappen. Gaat eigenlijk ook tegen mijn principes in. Echter ben ik komende winter van plan om te verhuizen naar een grotere kamer waar ik acht lampen op wil hangen. Dit gaat aardig wat extra watts trekken en hiermee wordt de energierekening misschien iets te hoog om niet op te vallen bij de netbeheerder. *twijfel*

Share this post


Link to post
Share on other sites

de buffer op zonnepanelen kan niet genoeg geven aan je lampen..

het is danook onmogelijk om je lamp daarover te laten draaien..!

 

De hoge frequenties zijn niet toegangkelijk daarvoor.!

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd.... een dak vol is maar 1 lamp van 600 watt :lol: ....

 

 

 

als je echt op stroom wilt letten( lees... bezuinigen) dan doe je net als Kramer997... :P

http://www.wietforum.nl/Stroom-verbruik-t76429.html

 

 

en google eens op verborgen stroomgebruikers....tis werkelijk schrikbarend hoeveel je er ws hebt... :)

 

 

gr :P

Carpe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is een buffer op zonnepanelen?

En over welke frequenties praten we?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuurlijk betaal ik netjes de stroom.

Ik ben alleen vergeten de telmeter aan te sluiten.

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites
de buffer op zonnepanelen kan niet genoeg geven aan je lampen..

het is danook onmogelijk om je lamp daarover te laten draaien..!

 

De hoge frequenties zijn niet toegangkelijk daarvoor.!

 

 

laat ik je toch zeggen dat het wel gaat bc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik ben er ook mee bezig geweest, om kostenneutraal te draaien, dus net zoveel leveren aan energiebedrijf als afnemen zou hier net kunnen, alleen gaat het energiebedrijf hier nooit mee akkoord.

Overigens praat je dan wel over ongeveer 250m2 panelen en de kosten daarvan inclusief allerlei aanpassingen die nodig zijn, rond de 150.000 euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik betaal alles netjes, ik steel niet, ik roof niet, ik moord niet, het enige wat ik doe is af en toe wat wiet!

 

grtz leila

Share this post


Link to post
Share on other sites

En waarom zou je je stroom niet netjes betalen ?

 

Wie aftapt kweekt 9op10 meer wiet voor een ander dan voor zichzelf want zie niet in dat je het als hobbykweker noodzakelijk vind om stroom af te tappen...?

Beetje paranoïde als je t'mij vraagt en daarboven houd niemand van mensen die stelen.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

tipje voor de tappers, alles boven de 10kwu (dus 10.000w aan lampen aan per uur) gestolen is stedin in kaart aan het brengen, ga er van uit dat andere leveranciers dit ook doen of gaan doen.

 

op deze manier willen ze niet de kwekers aanpakken maar de dieven. (wat wel vaak dezelfde zijn)

 

 

betaal dus je stroom en blijf onder die 10kwu.

 

bron: iemand van stedin :lol: (in hoogst eigen persoon gesproken :rolleyes: )

 

 

geloof t of niet, ik betaal echt al jaren mijn stroom gewoon :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is zo verleidelijk om hier af te tappen van de buitenverlichting, heb het nog niet gedaan, de stroom komt pas wanneer het donker wordt. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polletje, hoe bedoel je dat precies? 10kWh per uur? Ben benieuwd wat je bedoelt, misschien wist diegene die het jouw vertelde ook niet precies wat hij/zij bedoelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
en dan gaan ze die 100 huizen allemaal af om te onderzoeken wie er jat? lijkt me een beetje sterk. dusja hoe komen ze er dan wel achter? (weet niet eens of daar een meter zit, zoals racker al aangeeft)

 

Jazeker, die kasten die in de woonwijken staan daar gaan die mannetjes met een laptop eraan uitpluizen wat er loos is. Bij een bekende van mij zijn ze aan de deur geweest om zogenaamd de meterstand op te meten, maar ze waren gewoon op zoek naar mogelijke aftappers, dan kijken ze vluchtig in de meterkast of er iets niet deugd. Ze doen het wel degelijk.

 

hij had overigens 30 x 400watt hangen. Uiteindelijk verlinkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hij had overigens 30 x 400watt hangen. Uiteindelijk verlinkt.

Ach, verlinkt. Hij steelt gewoon iets van €15.000,00 euro per jaar. Of meer.

Zullen we 'verlinkt' bewaren voor buren die eerlijk stroom betalend kwekende buren verraden en 'aangegeven' voor criminelen die stelen van ons? :lol:

 

PS: Jou message staat als 'nieuwe bericht' in de lijst van vandaag maar hierboven staat 11 december.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...