Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest Miss_J

Zijn Er Nu Werkelijk Zoveel Wietkwekers Onder Ons Die Illegaal Stroom Tappen?

percentages wel/niet aftappen  

2,136 members have voted

  1. 1. Tap jij illegaal stroom af?

    • Ja
      115
    • Nee
      1919
    • Ik laat de meter langzamer lopen
      101


Recommended Posts

Nee... Voor fraude aan de meter!

 

Gullie snappen t niet....

 

Als iedereen nou eens stopt met 'iets te vinden' .... En d werkelijkheid een gaat bekijken ..

En t klopt dat de werkelijkheid niet in jou straatje past..kijk er niet raar van op!

 

Ik ben veroordeeld voor t stroom jatten niet voor de kweek ..

Omdat ik stroom leende konden ze alleen die ronde aan m'n broek naaien... Alhoewel de stroomleverancier beweerde dat ik sinds januari aan t tappen was ........

 

Sja....welk jaar ??

 

Wil niemand opnaaien ofzo.....;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat maar.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dilago.

 

Eens kijken wat je zegt als ze je pakken, je meter meenemen en je meteen 5 ruggen moet neerleggen om weer aangesloten te worden. Die brief dat er met je meter is geknoeit kun je een paar maanden later verwachten met de mededeling dat er wel mee geknoeit is (ook al is dat niet zo)

Dus als ik je goed begrijp word ik volgens jou als ik gepakt word met kweken ook veroordeeld voor het pikken van stroom zelfs als ik dat niet heb gedaan? Zo ja, kan je dat ook onderbouwen?

 

Er zijn redelijk wat kwekers die wel netjes betaalden maar ondanks werd de meter toch mee genomen en werd er beweerd dat er wel gefraudeerd was. Wat kun je daar nou tegen inbrengen als kweker? Als hun het zeggen is het gewoon zo punt.

 

Met de redenen die hier boven worden geschetst lijkt me het een duidelijk verhaal, klein hokje voor jezelf lekker betalen. Vanaf een paar lampen.........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiet kweken is wiet kweken

Klaar uit!

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

ken wel iemand die daar tegen in beroep is gegaan. moest een xxxx bedrag betalen. eiste dat de meter werd onderzocht door een onafhankelijke instantie en niet door de energiemaatschappij zelf. wel zo logisch eigenlijk, aangezien zij de begunstigde zijn van een boete. uiteindelijk heeft hij niets hoeven te betalen ;) was ook de 1e kweek nota bene

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie steelt er nu van wie?

 

Ik betaal graag de stroom!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ook !

Edited by urbangrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

industriele bedrijven is het dood normaal om 2000 tot 3000 eurie aan stroom te betalen heurrr PER MAAND

 

snap die hele poes pas niet echt. neem aan dat je 'leuke' kwekerijen drop op een industrie plekkie. een 600 watt kost je per maand 90 eurie?? heb je heel wat lampen voor branden.

 

mits je er een goed bedrijf om heen sleutelt ( neem bijv een grote server ). moet je met 'leuke' hokken eigenlijk wel langer dan een jaar willen draaien??? kom op man een jaar 20 x 600 watt oogsten dan is het telen van zulke biggie tog passé

 

dan zou ik liever opkoper worden en stoten. anders heb je genoeg centjes om wel weer wat anders te beginnen ( nog slimmer laten te beginnen op een anders naam )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, Racker toch. Zie jou nooit zo hard gaan :D :D :D

 

Heb me hier ook wel eens in verdiept. Een niet al te diepgaand juridsprudentieonderzoekje gaf dat wat Racker zegt klopt in sommige gevallen. Ook als er niet mee gekloot is kunnen ze je (proberen) een oor aan te naaien. Sla de jurisprudentie er maar eens op na. Wat N00b zegt klopt ook. Als het onderzocht wordt door een onafhankelijke instantie en er is inderdaad niet gefraudeerd dan wordt dat teruggedraaid, zie ook hier jurisprudentie.

 

Lastig is als de huurder/eigenaar voor jou gerommeld heeft met de meter en jij toevallig gepakt wordt. Dan ga je alsnog nat. Dus misschien meot je je meter laten checken alvorens de stroom NIET te stelen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dilago.

 

Eens kijken wat je zegt als ze je pakken, je meter meenemen en je meteen 5 ruggen moet neerleggen om weer aangesloten te worden. Die brief dat er met je meter is geknoeit kun je een paar maanden later verwachten met de mededeling dat er wel mee geknoeit is (ook al is dat niet zo)

Dus als ik je goed begrijp word ik volgens jou als ik gepakt word met kweken ook veroordeeld voor het pikken van stroom zelfs als ik dat niet heb gedaan? Zo ja, kan je dat ook onderbouwen?

 

Er zijn redelijk wat kwekers die wel netjes betaalden maar ondanks werd de meter toch mee genomen en werd er beweerd dat er wel gefraudeerd was. Wat kun je daar nou tegen inbrengen als kweker? Als hun het zeggen is het gewoon zo punt.

Dat is erg laag van die bedrijven, maar daar kan je tegen in beroep gaan.

Met de redenen die hier boven worden geschetst lijkt me het een duidelijk verhaal, klein hokje voor jezelf lekker betalen. Vanaf een paar lampen.........

Ja en dan kunnen ze je zelfs pakken. Ik waag het op 2 x 600 watt, stroom betalen en zie dan wel. Ik las ergens dat verwarmingen van aquaria ook in 600 watt geleverd worden. Dat lijkt me een prima dekmantel bij eventuele vragen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wist niet dat je tegen een aanklacht van fraude door de netbeheerder nog in beroep kon gaan. Goede zaak want ze naaien je graag. Uiteindelijk naai je de overheid als je steelt want het grootste gedeelte van de KW prijs bestaat uit energie belasting.

 

 

2x600 watt zou ik ook gaan betalen, al zou ik gezien jou recente bezoek daar nog wel ff half jaartje mee wachten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is op een andere locatie, waar de agenten geweest zijn kweek ik misschien wel nooit meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik waag het op 2 x 600 watt, stroom betalen en zie dan wel. Ik las ergens dat verwarmingen van aquaria ook in 600 watt geleverd worden. Dat lijkt me een prima dekmantel bij eventuele vragen.

 

Je hoeft sowieso niet bang te zijn dat je op gaat vallen Dilago door een paar lampjes. Met een beetje goede voorbereiding kun je ook wel 6-8 kwijt. Helemaal als je niet het hele jaar door draait. Onthoud dat de meterman maar eens per drie jaar komt en in sommige regio's zelfs niet meer (te duur, vandaar slimme meter). Dus als je 1,5 jaar voluit draait en de rest niet dan krijgen ze het niet allemaal mee. Moet je natuurlijk niet de meterstanden tussendoor via de meterkaart invullen en als je dat wel doet moet je die even in de lijn der verwachtingen invullen.

 

Hetgeen Racker en ik zeggen is dat als je gepakt wordt en je hebt over de meter gedraaid dat ze dan makkelijker kunnen bewijzen hoe vaak je hebt gedraaid. Dus je krijgt gemakkelijk een navordering van de zogenaamde criminele gelden die je er uit gehaald hebt. En wat Racker zegt is dat je vervolgens alsnog 5000EUR aansluitkosten kunt betalen omdat ze ondanks dat je niets steelt je meter meenemen en met een beetje ongeluk ook nog zeggen dat er wel mee gerommeld is. Of zoals ik schetste wellicht er al gekloot is door de vorige huurder.

 

Met andere woorden; ook als je betaalt en 'slechts' twee lampjes hebt is dat geen garantie voor een lichte straf.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duidelijk antwoord, ik zit aan mijn 'like' quota voor de dag maar i like it. :)

 

Less is more is guess.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En daarbij ik ben nog nooit geschrokken vsn een energie na heffing..

 

Terug betaling crimineel winst daarentegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon netjes betalen voor je 240v/50htz, stelen loont niet!!

 

Wij growers meten ook regelmatig, meten is weten toch?,...temp, Ph, ec, tensio, enz enz.

 

Onze stroomleveringen worden gemeten en gelezen, Als en een bepaalde hoeveelheid stroom naar de hele straat geëxporteerd word en de helft kan gefactureerd worden op meteruitslagen???, zekerweten dat er bij de Nuon een lampje gaat branden!!!!!!

 

Betaal je stroom gewoon!!!!, het scheelt je Iig een aanklacht wgns diefstal!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik draai 3x600 jaar rond. Gewoon betalen en normale zaken van huishouden er naast ook.

 

Nooit wat gehoord.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niks wat jullie hier schrijven ontkracht onze argumenten en toch adviseren jullie zonder meer om stroom te betalen terwijl er hier toch een aantal argumenten zijn die het tegenovergestelde adviseren. Zoals ik het zie is stroom betalen gemakkelijker en als je zelf niet kunt tappen scheelt het ook iemand die het weet want je hoeft niemand je pand in te laten om het tappen voor je te doen. Het is dus veiliger omdat minder mensen het weten. Daarbij kun je zoals ik eerder schreef ook best een hoog verbruik hebben zonder op te vallen. De problemen van het 'gewoon betalen' beginnen pas als je gepakt wordt. Dan heb je namelijk gezorgd voor bewijs tegen jezelf en het is dus niet automatisch zo dat je niet alsnog geen aanklacht krijgt wegens diefstal zoals Lenny zegt. Bovendien moet je als je pech hebt alsnog aansluitkosten betalen etc.

 

Gewoon betalen is wel zo netjes en in mijn beleving ook het ideale plaatje. Maar het is in sommige gevallen ook het domste wat je kunt doen...

Edited by cityboxer
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat er binnenkort zoveel gemeten wordt dat het lastig wordt om uberhaubt nog een kweekje op te zetten met een respectabel aantal lampjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de gemiste inkomsten worden afgeschreven over de verhoging voor stroomkosten die alle kiezers moeten betalen.

dus in de strikte zin de woords is er een compensatie regeling afgedwongen door elektriciteitsboeren om niet achteruit te boeren dankzij wietboeren die aftappen

 

de btw over produktiemiddelen in wietteelt worden niet verrekend, want wiet mag officieel niet ingekocht

wel betalen shopeigenaren stevig inkomstenbelasting, en worden ze schero in de gaten gehouden

meneer de belastinginspecteur weet meer dan de hoofdcommissaris van de plaatselijke koffietent

die verneuk je niet zomaar

 

als wietboeren minder gezeik zouden hebben met legaal betalen van hoge lichtrekening er ook minder afgetapt zou worden

bovendien wil een wietboer ook voor zakelijk tarief afnemen..das ook erg veel lager tarief dan conusmenten tarief,

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dan moet je denken aan? Qua respectabele aantal lampjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rechtspraak.nl daar kun je alle uitspraken terug lezen en ook zoeken op trefwoord. Zoeken op hennepkwekerij en de berekeningen van enexis vliegen je om de oren

 

ik zelf moest een keer 500 euro terug betalen voor 1 ronde met 4200w.

Edited by Starter 1.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met respectabel bedoel ik veel.

 

Iets waarbij je meer stroom gebruikt dan de gemiddelde wasdroger zeg maar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

meer dan 4 lampjes zou ik niet doen in een standaard appartementje

gezinswoning misschien 6 lampen max

 

maar hou rekening met hoeveel energie een cv maximaal kan maken ( bedoeld voor jouw huistype)

als je boven dat wattage gaat zitten valt het op

 

voorbeeld: ik had in een vorig huis een cv die 2.4 kilowatt energie kon maken ( cv op standje hoog + hete douche tegelijk).

In dat geval is het link om meer dan 4x600 op te hangen

een overvliegende paranoia-helocopter zou dat makkelijk kunnen herkennen

 

om dat te voorkomen bij hoog wattage moet je slim zijn ( of met opticlimate werken)

 

als je bij de stroomboer meld dat je voor je leguanen een groot terrarium verwarmt, en dat je waterbed altijd op een hoge stand staat wek je misschien juist achterdocht.

 

als je internetprovider niet dezelfde is als je energie leverancier ( zoals essent vroeger) kan je beweren dat je een stapel gameservers koelt, als je erom gevraagd wordt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...