Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest Miss_J

Zijn Er Nu Werkelijk Zoveel Wietkwekers Onder Ons Die Illegaal Stroom Tappen?

percentages wel/niet aftappen  

2,136 members have voted

  1. 1. Tap jij illegaal stroom af?

    • Ja
      115
    • Nee
      1919
    • Ik laat de meter langzamer lopen
      101


Recommended Posts

Kwekers zijn eigenlijk een soort Robin Hoeden, er wordt geld gecreeerd uit het niks (over de rug van stinkendrijke arrogante energiebedrijven) en onder in de maatschappij gepompt :verrygood

 

Ik betaal gewoon, is toch maar 1 lampje, ik denk ook aan het milieu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een zeer interessant topic!

Ik heb een flink aantal pagina's doorgelezen en ik sluit me aan bij wat in 2007 is gezegd, namelijk dat deze belachelijke wetten mensen dwingen om stroom te stelen. Indien het gewoon legaal was om je achtertuin vol te zetten met wietplanten i.p.v. begonia's, dan kweekte er niemand binnen! In dat geval zou ik het hele jaar kunnen roken en zou een andere manier moeten vinden om wat bij te verdienen. Want zodra iedereen het overal mag kweken, wordt de vis niet meer zo achterlijke duur betaald als nu! De prijzen in koffieshops zijn toch bespottelijk? Men vindt de tabak al zo duur, nou ik zou willen dat de wiet voor die prijs per gram ging, dan hoorde je me niet!

 

De overheid steelt van ons door de wiet de criminaliseren en de kwekers op te pakken, mensen 5 euro de gram, zo duur is goud niet eens! Men kan nog voordeliger kaviaar roken dan wiet dus ben ik genoodzaakt om zelf te kweken! En met vijf planten in de tuin kan ik roken tot de kerst en dan is de koek schoon op!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dilago

 

Waar kan jij goud kopen aan 5 euro de gram.

 

Laat maar iets weten.

 

Ik ben geintreseerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

Dat is goed, vooraf grof betalen op een Zwitserse rekening. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
stinkendrijke arrogante energiebedrijven

 

De energiebedrijven zijn zelf de grote criminelen!

Als ze een tappende kweker vinden, dan gaan ze GOKKEN wat je hebt verbruikt, en dat gaat in groot voordeel richting hun kant! Ik weet uit betrouwbare bron dat over dat geïnde geld geen belasting wordt afgedragen, dus is het pure winst en pure diefstal (2x, namelijk 1x van de kwekert en 1x van de belastingdienst, maar dat doen ze zelf)

Daarnaast gebeurt het volgende: Alle verloren energie wordt door ons allen betaald. Dat is dus OOK diefstal, want alle verliezen aan kW's worden gewoon doorberekend aan alle klanten!

 

Dussss........ wie is hier nu de crimineel? :rofl

 

Exact zo gaat het bij ALLE grote bedrijven die 150+ werknemers in dienst hebben, en alle staatsgerelateerde bedrijven en politie/justitie en alle verzekeringsbedrijven etc. etc. Ze jatten stelen en lichten de boel massaal op. En de gewone man maar betalen betalen en nog eens betalen!

 

Als je nu een team van 500 afgestudeerde fanatieke accountants de gehele geldstroom in Nederland laat onderzoeken en bijschaven durf ik te garanderen dat Nederland binnen een jaar schuldenvrij is, maar dat willen ze niet. De gewone man moet armer worden en hun bankrekening moet alleen maar aandikken, en voor de rest hebben ze schijt aan alles: milieu/medemens/toekomst etc.

 

Ik heb me mooi bij hun denkwijze aangesloten. Ik heb ook schijt aan alles, maar niet aan de natuur/medemens/toekomst etc. Het is een hele complexe materie maar het is een grote samenzwering waarbij ze bij elkaar de arm er volledig in hebben :lol: .

 

 

De ruimte van mijn verslagen, daar heb ik de stroom netjes betaald omdat ik niet bij de meter kon. Wel bij de tussenmeter, maar ik wil uiteraard niet van mijn huurbaas stroom jatten :) . Heb dus nog geen ervaring met stroomdiefstal maar kan me het heel goed voorstellen dat men dat doet uit diverse oogpunten!

 

Doe gewoon je ding, zolang je de normale hardwerkende mensen en ondernemers maar niet in de weg zit.

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites
Staat op marktplaats ook een advertentie: ''een klem om illegaal stroom af te tappen'', zou ik niet erg snel op reageren, weet bijna wel zeker dat deze er door een paar agentjes op is gezet. ik weet overigens helemaal niet hoe het moet, lijkt me ook niet erg verstandig, ik betaal netjes, (1 lampje <_<)

 

 

Hoe lang kweek je al??En ben je ooit gepakt met 1 lamp?Ik heb zelf ook 1 lamp.Nooit problemen.

 

Een zeer interessant topic!

Ik heb een flink aantal pagina's doorgelezen en ik sluit me aan bij wat in 2007 is gezegd, namelijk dat deze belachelijke wetten mensen dwingen om stroom te stelen. Indien het gewoon legaal was om je achtertuin vol te zetten met wietplanten i.p.v. begonia's, dan kweekte er niemand binnen! In dat geval zou ik het hele jaar kunnen roken en zou een andere manier moeten vinden om wat bij te verdienen. Want zodra iedereen het overal mag kweken, wordt de vis niet meer zo achterlijke duur betaald als nu! De prijzen in koffieshops zijn toch bespottelijk? Men vindt de tabak al zo duur, nou ik zou willen dat de wiet voor die prijs per gram ging, dan hoorde je me niet!

 

De overheid steelt van ons door de wiet de criminaliseren en de kwekers op te pakken, mensen 5 euro de gram, zo duur is goud niet eens! Men kan nog voordeliger kaviaar roken dan wiet dus ben ik genoodzaakt om zelf te kweken! En met vijf planten in de tuin kan ik roken tot de kerst en dan is de koek schoon op!!

 

 

Hoeveel kilo haal jij van 5 planten af buiten?Als dat met kerst alweer op is dan rook je aardig wat of niet?haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou dat valt ook wel weer mee ..

 

Ik ben nou niet zo'n denderende kwekert en met wat oefening hoop ik mn paar ons van vorig jaar buiten te verbeteren, maar de opbrengst was in het nieuwe jaar op hoor .. dit jaar ga ik het beter aanpakken, maar vooral buiten hik ik toch tegen die vijf planten grens aan ...

 

5 gram per dag is 150 gram per maand .. das dik anderhalve kilo per jaar ... knappe kweker die dat haalt met zn vijf buitenplantjes :D

 

 

@greenlady grinz laten beatrix en verhagen en heel wat anderen met hen het maar niet lezen :) helaas heb je helemaal gelijk ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

1,5 kilo van 5 buiten plantjes is geen uitzondering hoor als die lamp in de lucht maar vaak genoeg schijnt

Share this post


Link to post
Share on other sites

En als je je meter langzamer laat lopen door zo'n magneet, kunnen ze dat dan ook opsporen?

Of is het beter om te betalen voor je stroom, zodat je langer kunt doorgaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites
En als je je meter langzamer laat lopen door zo'n magneet, kunnen ze dat dan ook opsporen?

Uiteraard. Je gebruikt energie die niet betaald, maar wel geleverd wordt.

 

Ik zou lekker gewoon betalen... grote kopzorg minder :D

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als ze een tappende kweker vinden, dan gaan ze GOKKEN wat je hebt verbruikt, en dat gaat in groot voordeel richting hun kant! Ik weet uit betrouwbare bron dat over dat geïnde geld geen belasting wordt afgedragen, dus is het pure winst en pure diefstal (2x, namelijk 1x van de kwekert en 1x van de belastingdienst, maar dat doen ze zelf)

Daarnaast gebeurt het volgende: Alle verloren energie wordt door ons allen betaald. Dat is dus OOK diefstal, want alle verliezen aan kW's worden gewoon doorberekend aan alle klanten!

Je vergeet voor het gemak dat het bedrijf de stroom wel geleverd heeft. Die stroom komt niet uit de lucht gevallen.

Stroom jatten zorgt voor 3 dingen: de kwekers worden rijker, de stroomdirecteuren worden rijker, mensen die hun stroom eerlijk betalen worden armer. Die moeten namelijk de gejatte stroom betalen.

Je naait dus iedereen in Nederland behalve jezelf en de directeuren.

Nou dat is nog eens iets om trots op te zijn. :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

stroom kost inkoop geen ene kut, dus de kwekers verzieken het niet voor de andere Nederlanders. de energiemaatschappij verkoopt het voor achterlijk hoge bedragen, belasting op belasting, etc etc. niemand in NL kan uitleggen hoe haar of zijn energierekening nou precies is opgebouwd. paar centjes per kwH erbij, om die kk dure gebouwen en mercedessen te betalen, niemand die verhaal gaat halen hoor. overheid heeft er ook schijt aan, als ze er geen schijt aan zouden hebben dan zouden ze die energiemaatschappijen een boekje open moeten laten doen. tot dat moment er is tap ik de stroom bij grote hokken toch wel af. anders zou ik het natuurlijk ook doen, (ik ga mezelf niet naaien he) maar het respect van mij naar dit soort bedrijven zorgt ervoor dat ik onderhand trots ben dat ik ze wat stroom afhandig maak waar ze geen ene euro voor krijgen. laatst was er een programma op tv waarbij ze aan de energiemaatschappijen vroegen hoe de rekening nu precies is opgemaakt, bleek dat je een belasting betaald, waar je ook nog eens btw over moet betalen. je kunt toch geen belasting op belasting heffen, wat een mongolen. daarnaast wisten ze van een groot gedeelte van het geld ook niet zo goed waar het nu voor bedoeld is en waar het aan op ging..

Share this post


Link to post
Share on other sites
..dat ik ze wat stroom afhandig maak waar ze geen ene euro voor krijgen..

Waar slaat dat nou op? Alle stroom die gejat wordt wordt betaald door mensen die hun stroom wél betalen!! Als er een miljoentje weg is wordt dat het volgende jaar verrekend met de stroomprijs.

Denk je nu heus dat die directeur zijn beurs trekt om jou stroom te betalen?

De stroom die jij jat wordt betaald door jan met de pet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je leest niet goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij weet niet hoe economie werkt. Door iemand als jij wordt die directeur alleen maar rijker en dat is het tegengestelde van wat jij wil als ik het goed begrijp. :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

tegengestelde van wat ik wil.... hmm ik wil niks. blijft gewoon een feit dat energiemaatschappijen ons bewust kaalplukken. (niet om die verloren stroom terug te verdienen) oftewel ze hebben schijt aan de normale burger. geef me 1 reden waarom ik dan geen schijt aan hen zou hebben?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even advocaat van de duivel:

 

Nog afgezien van de hele energiemarkt discussie: Feit blijft dat stroom aftappen stelen is en dat 5 plantjes over het algemeen gedoogd worden, je vanaf 16 alcohol kan kopen en dat je (vriiwel altijd) belasting moet betalen. Het is onzin om te zeggen dat je geen keuze hebt en af en toe wel "moet" tappen. Tuurlijk heb je keuze! Dan huur je toch een bedrijfspand met krachtstroom als je zo nodig meer dan 2 lampen moet ophangen? Vrijwel geen enkele kwerer met een paar lampjes heeft problemen met zijn stroomvoorziening.

 

Niemand moet kweken (enkele patienten uitgezonderd), en thuis kweken is ook niet een of ander recht dat je hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

keep it real

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hoort ook wel eens dat ze stroom jatten en nadat ze verkassen naar een andere ruimte dat ze dan de stroom betalen. ook zulke bull-shit :lol: .

 

"Ja, hallo..... met meneer X. Ik wil graag wat geld overmaken omdat ik wat stroom van jullie heb "geleend". Kan ik het bedrag van €150.000 contant bij u brengen, of moet ik het even storten?"

 

Dan geef je ze letterlijk vakantiegeld :)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het punt is dat als je gepakt wordt met stroom jatten, je de geschatte hoeveelheid stroom moet terugbetalen. (lijkt me redelijk) Ander punt is dat jan met de pet ook afgerekend wordt omdat zijn nota hoger wordt. (niet redelijk) De energiemaatschappij krijgt de gejatte stroom dus 2x betaald. 1x van de gepakte kweker en 1x van jan met de pet.

 

Mijn vraag is dan ook; wordt het bedrag dat jaarlijks terugbetaald wordt door de tuinmannen ook verekent met jan met de pet? Of laten ze het voor het gemak maar zo?

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het geld dat energiemaatschappijen krijgen van gepakte wietkwekers (als ze het al krijgen) zal worden bijgeschreven op de creditkant van de balans. Daarmee is het een van de miljoenen bedragen die jaarlijks worden af- en bijgeschreven.

Dus ik denk dat janmetdepet daarmee wel geholpen is. Lijkt me niet dat er een feest van gegeven wordt voor de aandeelhouders.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echte pro,s gebruiken gewoon mobiele unit met aggregaat dr in :D

keep on trucking !!!

 

 

grtz kingkroon

Share this post


Link to post
Share on other sites

echte pro's hebben niet genoeg aan een aggregaat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...