Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest Miss_J

Zijn Er Nu Werkelijk Zoveel Wietkwekers Onder Ons Die Illegaal Stroom Tappen?

percentages wel/niet aftappen  

2,136 members have voted

  1. 1. Tap jij illegaal stroom af?

    • Ja
      115
    • Nee
      1919
    • Ik laat de meter langzamer lopen
      101


Recommended Posts

Wat een elco en wat soldeerkunst al niet kan doen zeg. Maar die ene 200watt cfl kweek die ik draai, betaal ik netjes de rekening van. Ga toch ook geen weed stelen in een koffieshop!?

Share this post


Link to post
Share on other sites
tipje voor de tappers, alles boven de 10kwu (dus 10.000w aan lampen aan per uur) gestolen is stedin in kaart aan het brengen, ga er van uit dat andere leveranciers dit ook doen of gaan doen.

 

op deze manier willen ze niet de kwekers aanpakken maar de dieven. (wat wel vaak dezelfde zijn)

 

 

betaal dus je stroom en blijf onder die 10kwu.

 

bron: iemand van stedin :) (in hoogst eigen persoon gesproken :lol: )

 

 

geloof t of niet, ik betaal echt al jaren mijn stroom gewoon :)

 

Ze kijken niet alleen naar boven de 10kw hoor.

Kennisje heeft twee 400 watt lampen hangen en ze konden gewoon zien dat er constant +800 watt afgenomen werd tussen bepaalde uren zonder pieken, en dat vonden ze vreemd, dus stonden ze voor de deur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik dacht ook dat ze het zo konden zien zoals prutsertje zegt, daar zit ik al lang me in men hoofd!

 

maar dan zouden ze toch iedereen op deze manier zo kunnen spotten?

 

ik heb gelukkig maar 1 400 wattertje! en die is van mijn tuinverlichting :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paar oude computers in de woonkamer aansluiten, zo dat het ledje brand en het fannetje blaast. Hoeze kweken? Ik ben computermonteur. Z*wink

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Bolliex

Is er dan iemand die kan vertellen of het wel veilig is om met meerdere lampen te kweken op het net?

Ik lees hier dat er meerderen zijn met 3x 600 en zelfs nog een moedertentje bij van 250w die nooit problemen hebben gehad, mits ze altijd netjes de stroomkosten betalen.

 

Aan de andere kant lees ik hier verhalen van personen met 2x400 watt waarbij ze zagen dat er op dezelfde uren hoge pieken waren en meerdere uren constante stroom, dit telkens opnieuw. Tot ze opeens voor de deur stonden...

 

Dan het verhaal over de meter terugdraaien...

Ik kan wel geloven dat het mogelijk is de meter terug te draaien, maar als je dan met 8, 16 of nog meer lampen zit te kweken moeten ze het verlies toch wel op 1 of andere manier kunnen meten? ( denk aan de mannetjes met de laptops die rondrijden en

ergens hun flappy aansluiten op zo'n eletriciteitskastje buiten )

 

Dan hoor je iedereen zeggen als je betaald, ben je een goede klant voor de electriciteitscompany en komt alles goed. Geldt dit ook voor 8, 16 of meer lampen?

Als electrabel, eandis, luminus of whatever jouw je factuur doorstuurt, en je hebt bevoorbeeld een gezin van 3 personen, of je woont zelfs alleen... En daar staat een verbruik van 30000 kw, tien maal het verbruik van wat je normaal hebt, gaan er dan geen bal rollen ?

 

Zeggen ze dan echt, leuke klant !?

 

tipje voor de tappers, alles boven de 10kwu (dus 10.000w aan lampen aan per uur) gestolen is stedin in kaart aan het brengen, ga er van uit dat andere leveranciers dit ook doen of gaan doen.

 

op deze manier willen ze niet de kwekers aanpakken maar de dieven. (wat wel vaak dezelfde zijn)

 

 

betaal dus je stroom en blijf onder die 10kwu.

 

bron: iemand van stedin :lol: (in hoogst eigen persoon gesproken B) )

 

 

geloof t of niet, ik betaal echt al jaren mijn stroom gewoon :lol:

 

10kw/u over hoeveel lampen gaat dit dan? 6-8 ?

 

Is er een verschil tussen Belgie en Nederland ?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kennisje heeft twee 400 watt lampen hangen en ze konden gewoon zien dat er constant +800 watt afgenomen werd tussen bepaalde uren zonder pieken, en dat vonden ze vreemd, dus stonden ze voor de deur.

Ik ga je kennis niet tot leugenaar bestempelen hoor, maar ik vind het vrij onwarschijnlijk in de oren klinken.

Ter vergelijking --> Een senseo is 1450watt. 2x 400W is dus nog niet eens de helf van het vermogen van een senseo.

Ok, dan komt je randappartuur er nog bij. Maar laat hij op die 1450watt uitkomen... dat gaan ze echt niet zien hoor.

Mensen wassen toch ook s'nachts, drogen s'nachts,... vaatwassertje, koelkast, vriezer.,..... noem maar op.

Allemaal apparaten wat meer verbruikt dat wat jij nu opnoemt.

 

Daarbij ben ik van mening dat ze zo weinig verbruik ook niet kunnen "filteren" per woning.

Misschien dat ze boven de 4x 600 + randapparatuur pas gaan uitzoeken waar het uberhaupt vandaan komt....

Share this post


Link to post
Share on other sites

met een slimme meter zien ze alles B)

 

 

die apparaten wat jij op noemt staan ook geen 12 uur of langer aan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel % van de huishuidens in NL heeft er een slimme meter dan? Momenteel nog geen 5% denk ik...

Zal binnen 5 en 10 jaar ongetwijfeld anders zijn...

 

Nogmaals,... onder de 3 lampen zullen ze echt niets merken op het net. Daarboven kunnen ze wellicht argwaan krijgen.

Dan nog is het lastig/niet te traceren.

 

Mijn vrouw heeft 6 jaar bij één van de grootste stroomleverancier van NL gewerkt B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Bolliex

Worden die slimme meters dan ooit verplicht? Tengewoordig mag je die nog weigeren e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat vraag ik mij ook af.

 

Buiten dat, ben ik al eens telefonisch benaderd met de vraag waarom ik een hoger elektra

verbruik had, en dat was met 2x 600W.

 

gr, Zappie

Edited by zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Bolliex

Een kennis met 3 lampen mij ook... Deze zei gewoon dat het huis slecht gelisoleerd was en er constant een electrisch vuur want 2000 watt aanstond, en in de winter airco :rofl

 

Maar doen ze daar iets mee ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

8x 600W

En dan natuurlijk de rand apparatuur, altijd netjes over de meter op nacht tarief. Geen enkel probleem.

 

 

Hmmm, ok, ben een paar jaar hier weg geweest, maar om me nu als nieuw member te bestempelen.. ;-)

Edited by Willem Endstra

Share this post


Link to post
Share on other sites
Worden die slimme meters dan ooit verplicht? Tengewoordig mag je die nog weigeren e.

Dat willen ze wel. Maar ik las ergens dat dat hele systeem gewoon echt puur kaka is en voor geen meter werkt. Ik heb begrepen dat je stroomprovider verantwoordelijk is voor zo een slimme meter. Bijvoorbeeld je zit dan bij ENECO, dan kan je via ENECO online al je verbruik zien etc. Maar als jij dan overschakeld naar NUON dan kan het niet. Ik denk dat ze dan niet meer meekunnen kijken en jij alsnog op de oude manier je verbruik moet doorgeven. Dan vraag ik mij eigenlijk af wat er godverdomme mis is met deze kut overheid, want:

 

1. Die slimme meters kosten alleen geld, vervanging van de oude meters kosten miljoenen.

2. Als jij een andere stroom provider neemt dan kunnen ze je gegevens niet zien, technisch gezien werkt hij dan als de oude meter.

 

Je kan alsnog tegen de provider zeggen dat jij gesteld bent op je privacy en dat je alle standen zelf wilt doorgeven. Dan mogen ze niet met je meekijken. Wat een schijt systeem, kost miljoenen euro's en functioneert niet eens zoals hij hoort te functioneren.

 

Maarja mensen trappen erin als ze zeggen "met deze meter bespaard u geld". Serieus welke lul zit nou de hele tijd zijn meterkast in de gaten te houden vanwege het gebruik. Leuke verkoop smoes blijkbaar zijn er zoveel mensen ingetrapt.

 

Met deze nieuwe meters gaan ze nog meer verlies draaien, want als mensen nou eenmaal deze dingen kunnen hacken en bijvoorbeeld met een laptop zelf gegevens van verbruik invoeren ... nou dan kunnen ze daar gaan lachen hoop ik. Waarschijnlijk hebben ze er niet eens aangedacht, als er een beveiligingslek zit in het firmware van zo een meter dat het mogelijk maakt dat mensen zelf gegevens kunnen invoeren, hoe gaan ze deze allemaal patchen? En serieus, waarom zou je stroom provider nou willen dat jij geld spaart, wat levert het hun nou op? Zo een slimme meter verbruikt zelf meer stroom vergeleken met een oude meter...

 

Sorry voor mijn taalgebruik maar ik kan me echt ergeren aan dit soort achterlijke non-praktische debielen praktijkjes die alleen maar miljoenen euros kosten.

 

Bij een bekende van mij zijn ze aan de deur geweest om zogenaamd de meterstand op te meten, maar ze waren gewoon op zoek naar mogelijke aftappers, dan kijken ze vluchtig in de meterkast of er iets niet deugd. Ze doen het wel degelijk.

 

hij had overigens 30 x 400watt hangen. Uiteindelijk verlinkt.

Bij mij waren ze van de week langs de hele buurt gekomen onder de mom van "we komen kijken naar de staat van uw huis". Yeah right, kom maar lekker naar mijn ballen kijken. Ik heb gewoon nee gezegd en de deur dicht gedaan. Ivo is blijkbaar zo wanhopig geworden dat hij zijn knokploeg erop afstuurt. Wat zijn dat voor Nazi praktijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 3 x 600watt ben nu een bijna een jaar bezig, ben benieuwd of ze argwaan krijgen bij het meterstand opgeven.

Mijn voorschot via internet verhoogd naar 160 euro, ik draai niet achter elkaar door met 3x600.

Groei doe ik 1 week met 1x 600.

Bloei meestal 3 soms 2 x 600.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een 1000w hier staan sinds een maand ofzo,betaal gewoon netjes mijn stroom maar ik ben ook wel benieuwd naar de jaarafrekening en of ze argwaan krijgen.

Ben er niet bang voor in ieder geval :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een slimme meter kan je het risico wel eens lopen dat ze het in de gaten krijgen wnr er ineens een paar kw continue meer in de nacht gedraaid word

Met de normale meters zou ik er niet echt van wakker liggen gewoon betalen en dan klagen ze niet

Ik vermoed bij degene waar ze zijn langs gekomen dat er ergenst in het net word afgetapt en dat ze dan een huis aan huis ..controle komen doen

Ze checken de meter stand vana het verdeel station tellen de verbruikers op die erop aangesloten zitten en als ze dan merken dat er ineens zoveel kw niet is aangegeven gaan ze op bezoek tocht opzoek naar meters waarmee geprutst is

 

Beste smoes voor wanneer ze bellen vanwege een max 1000 watt meer verbruik zeggen dat je een home media server heb draaien en een gaming pc hebt aangekocht :lol:

Media server 500 watt ~ gaming pc kan je ook al tussen de 700 en 1600 Watt aan toeschrijven ;) Visit My Website

Gewoon zeggen ik heb een quad sli systeem gekocht :D zijn lekkere stook monsters :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik vermoed bij degene waar ze zijn langs gekomen dat er ergenst in het net word afgetapt en dat ze dan een huis aan huis ..controle komen doen
\

 

stroom van 3 lampen dat getapt wordt missen ze echt niet. neem dat maar aan. en zou ook nooit aanleiding zijn om huis aan huis controle te doen.

 

maar goed als je gepakt wordt en je hebt netjes betaald kun je waarschijnlijk nog wel warm douchen dezelfde avond en krijg je geen torenhoge naheffingen van eneco.

 

denk dat de energiemaatschappij overigens niet zon probleem heeft met klanten die 300 euro per maand betalen. maar zou t niet te gek maken met "netjes betalen" want denk dat energiebedrijven wel degelijk meldingsplicht hebben bij opvallend stroomverbruik. net als banken dat hebben bij opvallende transacties.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd gewoon betalen ...... Scheelt je een ritje naar de rechtbank. ;)

 

En voor jou ook stuk makkelijker .... Je hoeft niet te liegen want die rekening en naheffing zijn al opgesteld.

Die dan weer geheel gebaseerd is op de door jou aangegeven meterstanden.

 

En p.s.

Je meter nemen ze in 98% van de gevallen mee.

Ook al was je zo slim en niet crimineel om 'netjes' te betalen . :lol:

 

Lijkt mij allemaal niet zo handig.... Alles kei stiekem en dan een papertrail achterlaten van heb ik jou daar.

 

Je pleegt ook geen moord of overval met een op eigen naam geregistreerd vuurwapen...tenminste.. Lijkt MIJ dan.

 

GroeneGroet,

 

UrbanGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iets als een meldingsplichtig is er niet hoor!

En stroom tappen gaan ze echt wel missen en dus naar zoeken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben in mijn kweekverleden bij vele broodkwekers geweest en er was een enkeling die aftapte. De meesten laten gewoon de meter terug draaien op die manier is er feitelijk wel stroomdiefstal maar word er NIET afgetapt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

....stroom diefstal of meterfraude...

Diefstal is niet te achterhalen .. De fraude wel..

 

1 ding... Blijf met je vingers van die meter af..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...