Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest Miss_J

Zijn Er Nu Werkelijk Zoveel Wietkwekers Onder Ons Die Illegaal Stroom Tappen?

percentages wel/niet aftappen  

2,136 members have voted

  1. 1. Tap jij illegaal stroom af?

    • Ja
      115
    • Nee
      1919
    • Ik laat de meter langzamer lopen
      101


Recommended Posts

Je mist het hele punt. :(

Met een magnetron van 20W haal je niet het resultaat als met 1500W. Dat is logisch en bekend. Ik probeer met veel minder vermogen hetzelfde resultaat te behalen. Qua opbrengst en kwaliteit. Groot verschil :o.

 

Edit: Een 250W hps geeft ook minder licht dan een 600W. Dat is met elkaar te vergelijken.

Led vermogen met hps vermogen vergelijken is appels met peren vergelijken. Het gaat om totaal ander licht qua lumen.

Enige wat je zou kunnen vergelijken met elkaar is de hoeveelheid PAR licht. Niet het aantal lumen. Van de 90.000 lumen van een hps, hou je op 40 cm van de lamp, bij de plant ook maar een klein percentage par licht over. Grootste deel van de hps is ir. Warmte. Je kan wel lumen gaan meten, en zeggen dat de hps meer lumen heeft op die afstand en dat klopt. Maar daarvan is maar een gedeelte bruikbaar. Bij leds streven we er naar om dat zo dicht mogelijk bij 100% bruikbaar licht te krijgen, en zo dicht mogelijk bij de plant te krijgen. De leds zijn qua spectrum bijna volledig af te stemmen aan de behoefte van de plant.

 

Als je wilt vergelijken doe het dan goed. Weinig rijst koken in een grote pan met de deksel eraf = hps, en hetzelfde koken in een kleine snelkookpan met de deksel erop = led. Er gaat gewoon veel verloren, wat je met een andere manier van koken wel behoudt.

 

Het is de laatste tijd ook al bekend geworden bij een aantal kweken dat de smaak onder led veel zoeter is. Dat wil ik ook proberen te halen. De plant staat nu onder 40W spaarlicht omdat ik de leds nog niet heb. Toch groeit ze nu al als kool (of eigenlijk als wiet :P) met alleen kraanwater, myco, en 2 spaarlampen.

 

 

het topic gaat over stroom stelen en niet led promo's

wat ga jij een 250 w met een 600 gaan vergelijken dat is geen vergelijking trouwens .

als jij iets wil halen HPS , Tneon (stukke minder) of TL gaat ook nog maar al een heel stuk minder opbrengst .

 

en u vergelijking met rijst koken shit gast

zoek toch maar een andere hobby dan :P

 

rijstkoken.nl ofzo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
(whazzup @ 15 Oct 2011, 01:23 )

ik heb vandaag om half 5 toevallig buiten in de volle zon het licht gemeten: 1300 micromol! Da's pak hem beet het licht van 700W HPS per vierkante meter en ook nog eens met een veel beter spectrum

 

:P

 

Namaste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

net kwam dit topic naar voren met als laatste een post van mij van 17 november, en nu is die post gewoon helemaal weg... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag, 01:29

Van: Stikkie 2.0

 

Er staat dat Stikkie nu net heeft gereageerd, maar ik zie niets?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat je ook vaak hoord zijn ''mannetjes'' die voor een paar tientjes je electra en gas even terugdraaien en ook nog netjes afzegelen

 

en dat zijn mensen die zelf bij energiebedrijven werken maar toch wat in het weekend bijverdienen

Share this post


Link to post
Share on other sites

en daarna 3 zware jongens laat helpen met je knipwerk..

 

(en een paar tientjes..? :rofl )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paar tientjes...

 

Alsof die gasten daarvoor risico gaan nemen en hun loodjes verspillen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Paar tientjes...

 

Alsof die gasten daarvoor risico gaan nemen en hun loodjes verspillen

 

dat doen ze zeker hoor bij een maat van mij komt 1 keer per jaar iemand langs kost em 100 euro

 

hij is geen kweker overigens

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom moet de meter terug gedraaid worden dan

niet zn begonia`s lijkt me

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naja kwekers zijn niet de enige die stroom stelen..

 

Zonnebankstudio's etc kunnen er ook wat van

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moet eerlijk zeggen dat ik 10% electro fraude toch wel schokkend vind. Want dat zijn toch vaak niet de kleinste jongens die dat doen. Dit soort praktijken is één van de redenen dat er zo fanatiek op wordt gecontroleerd en vervolgd. Ook hier lijden de goeden (en vooral kleine kwekers) weer onder de kwade. En kom nou niet aan met "iemand moet het toch kweken" - het is je eigen keuze en er zijn zat plaatsen waar je het zonder stelen kan doen, en we kweken tenslotte geen sla can 2 kwartjes per krop.

 

Al er gestemd wordt dan is dat ook een reply en komt het topic naar boven. Dus als je stemt is dat de laatse reactie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn genoeg normale huishoudens, belhuizen en andere winkels die

stroom stelen door de meter te laten terugdraaien, alleen worden deze nooit gepakt

Zodra een kweker dit doet staat het in de krant

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan me eigenlijk best voorstellen dat diverse mensen de stroom jatten. Door iedereen die al jat (vele bedrijven, op bouwputten, industrie, kwekers) moet je een bijdrage leveren aan de stroom die niet afgerekend wordt, sterker nog......: Alle verliezen betalen we met z'n allen! De grootste winnaar is het stroombedrijf die eigenlijk zelf de grootste crimineel is door op een illegale manier legaal van iedereen te jatten.

 

Je kunt het dus zo zien, dat je de door het stroombedrijf gestolen geld zo weer gecompenseerd wordt, haha :rofl

1:1 :D

Helaas zij de grootste verliezers iedereen die alles maar gewoon en netjes betaald :) .

 

green-lady ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar kun je jezelf ook voorstellen, dat als je daarbij apetrots suggereert er als een bankdirecteur van te kunnen leven, je jezelf best wel erg gewild maakt voor vervolging? :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

precies, dat bedoel ik nou. Het is niet zo dat we de stroom niet kunnen betalen, we kweken geen sla tenslotte. En dan voel ik het argument alweer aankomen "ja maar als ik zoveel gebruik valt het op" - ja, het valt niet op als er in een wijk 50.000 kW/h verdwijnt :rofl. Je HOEFT ook niet te kweken... Ik vind dat als je dan zo'n grote meneer wilt zijn je best een loods met krachtstroom kan huren en ga dan niet zitten kutten in een woonhuis met 20 lampen en afgetapte stroom. Maar goed, dat is mijn mening en dat is ook iets dat in onze spelregels naar voren komt::

 

WietForum.nl is zich terdege bewust van de risico's welke een op cannabis kweken gericht internetforum met zich mee brengt. WietForum.nl propageert ook zoveel mogelijk gebruik te maken van de rechtmatige ruimte die bestaat overeenkomstig het Nederlandse recht

 

Stelen van stroom hoort niet bij die ruimte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het belachelijk dat de gewone burger moet opdraaien voor de kosten van kwekers die stroom stelen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De vraag is waarschijnlijk al langsgeweest, maar hoeveel wattage kan je maximaal aan de meter hangen voor een of andere instantie zich vragen gaat stellen?

 

Ik veronderstel dat 4x1000watt (om en om geschakeld, dus max 2x1000 tegelijk) geen probleem vormt?

 

En het dubbele daarvan, pakweg twee prorange's i240 met 4x1000watt elk om en om schakelen. Dat is er wss al over?

 

Ik ben een beetje met ideeën aan het spelen en wil vooral niet de grens aftasten, maar een veilige marge houden...

 

-----

 

ontopic: Ik betaal natuurlijk netjes voor mijn 400watt+50watt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ peter r: dat zal wel, maar een gemiddeld huishouden en een doorsnee belhuis zal waarschijnlijk minder stroom verbruiken dan de gemiddelde kwekerij waarbij stroom word afgetapt. ;)

Het levert de energiemaatschappij dus veel meer op om acties te ondernemen tegen de grote diefstallen.

 

Naast dat er kwekerijen verlinkt worden, komen kwekerijen ook aan het licht doordat stroom gestolen word, als dat gebeurd komt zoiets hoogstwaarschijnlijk op zijn minst wel ergens in een krant te staan, als aanvullende informatie word er dan vaak bij vermeld dat er sprake was van het aftappen van stroom.

 

Als iemand word gepakt die geen kwekerij heeft, maar wel stroom heeft gestolen, dan gebeurd dit ook wat discreter, waarschijnlijk zal de politie samen met iemand van de netbeheerder aan de deur komen en hooguit de meter en de verdachte meenemen en dan zijn ze weer weg.

Bij een kwekerij heb je allerlei instanties voor de deur staan, meestal op de vroege morgen en hebben ze heel wat meer te verslepen (tenzij ze alles onbruikbaar/kapot achterlaten, dan mag je dat zelf doen).

Share this post


Link to post
Share on other sites

maarrrr.. niemand kan van buitenaf zien of jij stroom jat.. of je nu 100.000 kW steelt.. of slechts 500kW.. mochten ze een hoop kW tekort komen, dan weten ze echt niet dat huisnummer zoveel in die en die straat stroom jat.

 

vinden ze een kwekerij, dan gaan ze kijken of je stroom jat.

 

@ Kantklos.. "Naast dat er kwekerijen verlinkt worden, komen kwekerijen ook aan het licht doordat stroom gestolen word" leg eens uit

 

@ Thanatos.. als het allemaal zo makkelijk was deed iedereen het wel. kweken is risico nemen. niks is veilig, er word zovaak een hokje met 6 planten opgerold.. en ook zo vaak een hokje van 10.000 planten NIET opgerold.. If you can't do the time, don't do the crime.

Share this post


Link to post
Share on other sites
komen kwekerijen ook aan het licht doordat stroom gestolen word" leg eens uit

In elke wijk/regio staan tussenstations,.....als er in hun ogen een te groot verschil tussen de meterstand in zo'n

station en de aangesloten huishoudens/bedrijven meterstand is, dan zullen ze onherroepelijk op onderzoek gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar er zit toch geen meter in zo'n station? Hoe doen ze dat dan?

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

en dan gaan ze die 100 huizen allemaal af om te onderzoeken wie er jat? lijkt me een beetje sterk. dusja hoe komen ze er dan wel achter? (weet niet eens of daar een meter zit, zoals racker al aangeeft)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb eens een kijkje in zo'n huisje mogen nemen, en daar zitten weldegelijk meerdere tellers en meters in. B)

 

Voor een 600wattje zullen ze heus niet de hele buurt uitkammen,

maar bij grote hoeveelheden zullen ze zeker onderzoek gaan doen, evt. met hulp van politie/justitie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...