Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest Miss_J

Zijn Er Nu Werkelijk Zoveel Wietkwekers Onder Ons Die Illegaal Stroom Tappen?

percentages wel/niet aftappen  

2,136 members have voted

  1. 1. Tap jij illegaal stroom af?

    • Ja
      115
    • Nee
      1919
    • Ik laat de meter langzamer lopen
      101


Recommended Posts

Yep meter lekker laten zitten en niet aan kloten als ze langskomen en je zegels zijn gebroken heb je een dikke boete

merken ze dat er mee gekloot is dan gaan ze lekker een paar jaar terug rekenen

En gepakt worden met een 400 wat lamp en alles betaald of gepakt met gekloot aan de meter komt toch al heel anders over wnr je het mag uitleggen aan die pinguin :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ug en ze rekenen automatich met 600 watt per lamp, en kwam me dus al vertellen dat me meter destijds me ging, omdat er mee gekloot was de schijven liepen langzamer dan zou moeten met mijn verbruik met 1200 watt aan verlichting, warop ik maar eens vroeg sinds waneer mijn 250 watt lampen en vsa's dan 1200 watt zouden moeten verbruiken,

ging hij dat toch maar even controleren :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kweek al bijna een half jaar met 6x400watt gewoon betalen niks aan de hand, electriciteits installatie is volledig veilig en is zelfs aangelegd door een erkend electromonteur hij heeft me kweekhokje gezien en zelfs tips gegeven dus jah , als je het veilig doet en niet je buren in gevaar brengt dan is het oke ookal heb je meer dan 50 plantjes dus, doe het veilig, betaal gewoon, en met een paar oogsten heb je investering deruit en ook je stroomkosten

 

greetz deathonator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe kun je nou zeggen dat het ok is al je 50 planten heb staan?

Wij vinden dat ok maar daar denken heel veel instanties anders over!

En jij kweekt al een half jaar met 6x 400 maar de elektrische tijd word pas aan het eind van het jaar afgerekend ( jaarafrekening).

Dus dan weet je nog helemaal niet wat er gaat gebeuren, let op ik zeg het KAN mis gaan zeg niet dat het gaat gebeuren, maar zeker ben je nooit!

 

Geen bangmakerij verder met 2400 watt val je echt niet extreem op ofzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ casto, je vat me verkeerd op kzeg niet dat ''oke'' betekent dat het mag ofzo , daarmee bedoel ik ookal heb je meer dan 50 plantjes of meer , je blijft nog steeds bezig met iets dat niet toegestaan is, doe het dan op de goede manier en veilig. want stel je hebt maar vijf plantjes in een tentje ofzo en electra kabels liggen gwn op de grond niet goed aangesloten dan ben je toch verkeerd bezig. ennuh het is nog steeds niet toegestaan om met lampen je bloei te stimuleren ,vijf plantjes of minder dus ook niet

 

 

greetz, deathonator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog meer mensen die willrn vertellen hoeveel stroom ze verbruiken en hoelang ze al kweken? Ik vind het wel interessant om te weten namelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

kweek met 4 x 600w en de randapparatuur natuurlijk, laat het gewoon via de meter lopen..

ben van plan om 2 tot 3 kweekjes per jaar te doen.

 

heb mijn voorschot ook al een tijdje terug verhoogd, als je netjes betaald is er toch niks aan het handje???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stroom? Betalen?

 

Lekker buiten kweken en u hebt geen stroompje stroom nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 kweken per jaar is heel wat stroom. als je gepakt wordt kunnen ze je niets maken kwa diefstal van stroom. maar het valt nu eenmaal meer op als je veel stroom gebruikt dan normaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 kweken per jaar is heel wat stroom. als je gepakt wordt kunnen ze je niets maken kwa diefstal van stroom. maar het valt nu eenmaal meer op als je veel stroom gebruikt dan normaal.

 

je wil niet weten wat voor boetje je krijgt als je tapt, zoek nu.nl of de telegraaf maar eens na loopt hoog op

Share this post


Link to post
Share on other sites

men brengt in rekening wat niet is betaald + kosten voor herstel. wat is de boete dan precies?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idem voor een hok wat opgerolt word, ze kunnen je hoogstens afpakken wat je verdiend hebt, maar zelden komt dat in de buurt van wat je verdiend hebt. win win situatie

Share this post


Link to post
Share on other sites

verbruik in een woning hangt toch beetje af van je woonoppervlak imo

in een woning van 90m² gaat 10k kwh niet door de beugel kunnen in een woning van 200m² net iets beter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vorige week mijn meterstand voor het eerst sinds een jaar doorgegeven --> +- 8000 KW opgemaakt.

Over een paar dagen krijg ik de eindafrekening.

 

Het betreft een appartement van 80m2.. ik ben benieuwd, hou jullie op de hoogte

 

Als dit goed gaat kan ik hier jaren kweken, mijn leverancier is oxxio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als dit goed gaat wil nog niet zeggen dat je jaren kan kweken.

 

Je hebt dan slechts je rekening betaald.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja maar ik bedoel meer dat er dan geen vragen zijn gesteld over mijn hoge stroomverbruik en waarschijnlijk ook niet meer gevraagd word

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij oxxio kun je alles doen, die gasten zijn zo dom als het achterend van een varken.

Wat een klote bedrijf is dat zeg, helaas zit ik er nog een jaar aan vast.

 

Ik woon in een huis wat leegstond de afgelopen 6 jaar dus een stroomverbruik van 0.

Ik wilde de stroom en gas op 150 p/ maand hebben maar dat kon niet, max 25€ p/m.

Wtf dan mag ik zelfs als ik alleen de lampen aanzet om te pissen al bijbetalen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey casto, ik heb mijn voorschot online kunnen verhogen, door een account aan te maken op oxxio.nl. zonder verklaring te hoeven geven. Je kunt dan zelf invullen hoeveel je wil betalen, super makkelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oxxio is een goed bedrijf

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Topjuh, laat inderdaad maar eens horen hoe dat is afgelopen. Al kan ik het nu al raden. Ze kijken naar historsch verbruik. Als die exponentieel veel hoger is dan kom je op het bureau van iemand. Die belt je op en vraagt of je de meterstanden goed hebt doorgegeven en vraagt je eventueel een een foto met de krant van vandaag en de meterstand toe te sturen. Als dit overeenkomt kan hij je nogmaals bellen om te vragen waarom hij zo veel hoger is. Als de verklaring goed is laten ze het er vaak bij. Eventueel pakken ze de rest van de straat er bij. Als je een alleenstaand huis hebt kijken ze op Google Earth oid om te kijken of het een groot pand betreft.

 

Is je historisch gebruik exponentieel veel lager en verbruikt de rest van je straat ook veel minder dan zou het kunnen dat ze je een bezoekje brengen gewoom om te zien wat je allemaal hebt. Als je dit weigert kunnen ze een melding bij de politie maken.

 

Is je gebruik een beetje in verhouding met je historisch verbruik en woon je in een vrijstaand en groot huis waardoor je geen vergelijking hebt met andere huizen vinden ze het vaak prima.

 

 

Veel hangt echter wel af van het bedrijf en de persoon die het onderzoekt. Er zitten klootzakken bij, maar over het algemeen valt het mee. 8000kwh is trouwens niets raars. Ook voor gewone mensen niet. Wij op dit forum denken altijd een beetje moeilijker. Maar ik heb vrienden die niet kweken en die verbruikten 6000kwh in een 2 kamer appartement. Het valt allemaal wel een beetje mee. Wel goed indekken.

 

 

Nota bene:

Hierboven genoemde komt uit eigen ervaring en was vorig jaar de praktijk bij Nuon in het Noorden. Ik weet niet of dat bij andere bedrijven en andere regionen ook zo gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het probleem is idd het historisch verbruik dat meegenomen wordt in je strafbepaling.

 

In het buitenland mag dit vaak niet. Bij een inval kun je daar alleen bestraft worden voor hetgene dat op de plaats van delict, op dat moment plaatsvindt.

 

-plantjes>mwaaaa

-kweekinstallatie> mwaaa

-stroom afgetapt>gevangenis in.

 

Naar de historie kijken hoe lang je al draait kan wel maar is niet van belang.

 

Er is daar haast niemand die stroom aftapt want dan weten ze dat ze zwaar de lul zijn. In NL ben je vaak zwaarder de lul als je niet aftapt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...