Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest Miss_J

Zijn Er Nu Werkelijk Zoveel Wietkwekers Onder Ons Die Illegaal Stroom Tappen?

percentages wel/niet aftappen  

2,136 members have voted

  1. 1. Tap jij illegaal stroom af?

    • Ja
      115
    • Nee
      1919
    • Ik laat de meter langzamer lopen
      101


Recommended Posts

Ik heb ook maar even gestemd.

Ik betaal. Nu nog 50W spaarlamp voor 1 plantje. Als mijn leds binnen zijn, en ik een kweek van 3/4 maanden heb, betaal ik nog geen 50 euro per kweek aan energiekosten. Geen VSA's, geen lastige relais, geen lastige extra zware afzuiger. :D Maar wel genoeg licht, warmte, en luchtvochtigheid voor 4/5 planten. ;) Zonder moeilijk te doen.

 

Edit: Dan gebruik ik ook de helft aan water. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja voor je eigen rokertje ga je niet tappen.. dat snapt iedereen.

 

je doet overigens overkomen alsof led ideaal is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, ik heb dr totaal geen ervaring mee.

Ik weet wel dat het enorm in elektrakosten scheelt. Of het goed werkt moet nog blijken.

Als het blijkt dat ik andere kleuren nodig heb, dan kan ik dat veranderen, of doorgeven aan de fabrikant en laten veranderen in de volgende lamp.

Alles is mogelijk bij de fanbrikant waar ik ze vandaan heb. Zelfs mijn eigen naam erop, of mijn eigen led ratio.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb ook maar even gestemd.

Ik betaal. Nu nog 50W spaarlamp voor 1 plantje. Als mijn leds binnen zijn, en ik een kweek van 3/4 maanden heb, betaal ik nog geen 50 euro per kweek aan energiekosten. Geen VSA's, geen lastige relais, geen lastige extra zware afzuiger. :D Maar wel genoeg licht, warmte, en luchtvochtigheid voor 4/5 planten. :D Zonder moeilijk te doen.

 

Edit: Dan gebruik ik ook de helft aan water. :D

 

 

en je oogst ook 2x niks :D ...

kan je beter een plantje in het bos zetten...

de zon heeft 1300 watt/m2 in juli ;) ...aftappen die zon!! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

50W op 10 x 10 cm op 10 cm afstand, geeft ook best wat licht. Blijkbaar genoeg voor de voorgroei. Later komt er veel meer en beter licht op. :D

 

Als ik buiten wilde kweken was ik wel in maart begonnen. Niet met die weken vol regen nu. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wist je dan in maart al dat het kutweer ging zijn??

 

kon je me net zo goed even hebben gezegd. sta hier nu met een lege kelder en een volle serre. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
wist je dan in maart al dat het kutweer ging zijn??

 

kon je me net zo goed even hebben gezegd. sta hier nu met een lege kelder en een volle serre. ;)

Nee, maar in maart had ze wel buiten gestaan, als ik daar de mogelijkheid voor had, en toen was begonnen. Er gaat niets boven de zon, maar als je daar geen gebruik van kan maken, en geen 600W hps nodig hebt, waarom dan niet micro doen. :D Ik heb dat zaadje ook maar voor de lol gekregen, 2 weken geleden, en omdat ik het kweken leuk vind ben ik verder gegaan. :D Nu hangen dr 2 x 20W spaarlamp vol boven, maar komen er leds. Het gaat me niet eens om de opbrengst, maar het kweken zelf, en kijken hoe de nieuwe leds het doen. Ik geloof best in leds. Voor kostenbesparing, wat een veel lagere stroomrekening betekent en ik die wel kan betalen, en omdat er de laatste periode heel veel ontwikkeling in zit. De leds van jaren terug waren niets op het gebied van bloei, maar dat had ik al snel door. Niet in die tijd blijven hangen, maar meegaan met de technologie.

 

Daarom ga ik er ook een verslag van maken zodra ik de leds heb. :D Ik hoop ze begin volgende week al te hebben.

Blijven zeggen dat het buiten beter is, en er niets werkt op led gebied, kan ik wel begrijpen. Ik kan niet buiten kweken, en met de nieuwe technologie zou het misschien mogelijk zijn om met lage stroomkosten goed te kweken. Dat is toch iets wat iedereen wilt, en ik ben bereid om het te testen. Dan hoef je ook niet af te tappen, waar het in dit topic over gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En het ergste van stroom af tappen bij die illegale kwekertjes is dat ze er al bakken met geld uit verdienen ookal tappen ze niet af... sneu gewoon.

 

Vind dat er zeer wat dingen in staan die waar zijn. jammer genoeg. de wereld kan een hoop anders. net zoals op pagina 26 staan. 500 accountants die heel nederland uit de schulden maken en dan niet mensen zitten voor te trekken, maar iedereen op hetzelfde niveau en hetzelfde geld, dan zou nederland er snel uit zijn uit de schuld. idem dito voor alle andere landen, want nederland is nog lang niet het ergst in corruptie ;)

 

Zonde. het had allemaal vredig kunnen zijn alles maar de rijken willen rijker worden, terwijl ze al duizenden op kunnen maken per week aan luxe en nog niet genoeg hebben. slecht hoor.

 

En met laat het ze niet horen. hoeven ze niet eens, ze lezen hun techniek hier dus die weten ze al wel :D

 

Greetz Skillz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alles is mogelijk bij de fanbrikant waar ik ze vandaan heb. Zelfs mijn eigen naam erop, of mijn eigen led ratio.

 

tis me HELEMAAL duidelijk.... waarom je Led zo promoot... :D

 

maar laat ik beginners vertellen dat LED erg duur is ;) en adviseer een beginner er niet aan te beginnen....tis nog lang NIET rendabel..

 

vervuil dit topic niet over Led AUB...dat hebben al eerder led aanbieders gedaan... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een blablablablabla kweekfreek, "het scheelt enorm in stroomkosten" een gemiddeld mens kweekt om wiet te kweken, niet omdat een 50 watt led lamp minder stroom trekt dan een 600 watt hps. dat is net zoiets als een magnetron met 20 watt vermogen.. tja trekt minder stroom als die van 1500..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je mist het hele punt. ;)

Met een magnetron van 20W haal je niet het resultaat als met 1500W. Dat is logisch en bekend. Ik probeer met veel minder vermogen hetzelfde resultaat te behalen. Qua opbrengst en kwaliteit. Groot verschil :D.

 

Edit: Een 250W hps geeft ook minder licht dan een 600W. Dat is met elkaar te vergelijken.

Led vermogen met hps vermogen vergelijken is appels met peren vergelijken. Het gaat om totaal ander licht qua lumen.

Enige wat je zou kunnen vergelijken met elkaar is de hoeveelheid PAR licht. Niet het aantal lumen. Van de 90.000 lumen van een hps, hou je op 40 cm van de lamp, bij de plant ook maar een klein percentage par licht over. Grootste deel van de hps is ir. Warmte. Je kan wel lumen gaan meten, en zeggen dat de hps meer lumen heeft op die afstand en dat klopt. Maar daarvan is maar een gedeelte bruikbaar. Bij leds streven we er naar om dat zo dicht mogelijk bij 100% bruikbaar licht te krijgen, en zo dicht mogelijk bij de plant te krijgen. De leds zijn qua spectrum bijna volledig af te stemmen aan de behoefte van de plant.

 

Als je wilt vergelijken doe het dan goed. Weinig rijst koken in een grote pan met de deksel eraf = hps, en hetzelfde koken in een kleine snelkookpan met de deksel erop = led. Er gaat gewoon veel verloren, wat je met een andere manier van koken wel behoudt.

 

Het is de laatste tijd ook al bekend geworden bij een aantal kweken dat de smaak onder led veel zoeter is. Dat wil ik ook proberen te halen. De plant staat nu onder 40W spaarlicht omdat ik de leds nog niet heb. Toch groeit ze nu al als kool (of eigenlijk als wiet :D) met alleen kraanwater, myco, en 2 spaarlampen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol :D ...wil jij Amnees nog wat kweken leren :D ...je zet jezelf behoorlijk te kijk gab ;) ...

praatjes vullen geen gaatjes.. :D Mr Led.. wannebe salesman... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil hem niets leren qua kweken. Ik weet zeker dat ik veel van hem kan leren.

Ik kom er vanzelf wel achter wat mijn lampen doen.

Als het tegenvalt zal ik mijn ongelijk direct toegeven. Is dat andersom ook?

Dat ik mijzelf nu te kijk zet mag jij gerust zeggen. Daar lig ik niet wakker van. Ik ben geen Mr LED salesman.

Verre van dat, en dat zal ik ook nooit worden. Zelfs niet als het blijkt dat deze leds het wel goed doen.

Ik gebruik zelf geen Spectrabox, omdat daar minder vertrouwen in heb, dan de lampen die ik besteld heb.

 

Maar als je gaat vergelijken met dingen, doe het dan ook goed. Niet appels en peren vergelijken. Resultaten behaald in het verleden geven geen garantie voor de toekomst. Zo was het toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

koekebakker.

Maak maar waar wat je zegt en mensen zullen volgen ;)

trouwens deze topic gaat over aftappen en geen discussie over welke lamp beste is.

Dus LED IT BE

Share this post


Link to post
Share on other sites

iemand nog wat afgetapt vandaag?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik... ;) ...de grote gratis HPS.... ( de zon dus :D )

Share this post


Link to post
Share on other sites

HPS-zonnen zijn zo 2010, kun je beter wat LED-zonlicht aftappen

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja :D ...dr zijn koekebakkers die in ufo's geloven ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

[off topic]Er zijn ook sukkels die geloven dat de mens naar de maan kan vliegen (zo dacht men 80 jaar geleden nog).

Jullie moeten niet zo moeilijk doen. Led is gewoon een nieuwe lichttechniek die theoretisch nogal wat voordelen biedt, o.a. dat je het lampje exact de frequenties laat uitstralen die de plant opneemt en niet meer dan dat.

Dat led DUUR is klopt, maar dat kan nog veranderen.[/off topic]

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja je hebt wel gelijk, sommige mensen zeiden bijvoorbeeld dat je niet op een vrij eenvoudige manier 1,1gr/watt kon draaien..

 

sorry die is laag :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wOOt

 

Laag :)

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog lager dan mijn verbruik? Of nog lager dan het iq van twitteragent Beijers? Als dat überhaupt kan....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...