Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Collie,

 

Wie spuit zijn stekjes nou in? Precies jij doet dat en waarom doe je dat?

En dan kom je aanzetten dat ik me huis beter moet schoonmaken? Ik heb nog nooit middeltjes gebruikt tegen ongedierte want ik heb ze nooit! Ook hoef ik mijn stekjes niet in te spuiten etc want mijn stekjes zijn schoon en sterk.

 

Maar ik hou er ook over op, iedereen hier spuit zijn stekjes zon beetje in met rommel en heeft nog steeds ziektes, amateurs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat gebruikt iedereen toch grote woorden: "Gezwets", "Amateurs".

Wat is dat nou toch?

Het is een forum en laten we eerlijk zijn: Er is hier bijna niemand die afgestudeerd bioloog is of zelfs maar iets in die richting.

Maar velen denken 100% zeker te weten dat wat zij doen, de enige & juiste weg is.

Nou, ik heb nieuws: Dat is niet zo.

Dus als iemand het niet met je eens is, so be it.

Andere kijk, andere mening, andere ervaring, andere interpretatie.

 

Dilago stelt zich kwetsbaar op, maakt een verslag en de een rolt over de ander heen om de 'waarheid' te verkondigen.

En blijkbaar moet dat ondersteund worden met indrukwekkende woorden (voor de schrijver dan, want ik vind het alleen maar puber-retoriek)

Dat Dilago er af en toe knettergek van wordt en dan dreigt het bijltje er bij neer te gooien (om het posten te stoppen, niet het kweken te stoppen) is begrijpelijk. Alhoewel ik het daar niet mee eens bent, want je weet dat je op een forum sowieso met 10% randdebielen te maken krijgt. Of dat forum nu over wietkweken, Japanse zee-egels, Lada's of Eskimo-muziek gaat. Dus daar moet je boven staan, en zeker niet dreigen met 'kappen' of 'slotje erop'.

 

Maar als iedereen gewoon een beetje normaal doet, en de stelling huldigt die Amerikanen vaak gebruiken "To agree to disagree".... dan komt alles goed.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Kees A, als er hier gewoon moderators waren had je dit gezeur niet en hoefde ik ook niet te dreigen met kappen. En inderdaad, anderen amateurs of wat ook noemen vind ik eveneens een ontzettend zwaktebod. Zulke reacties kan je maar het beste ter kennisgeving naast je neerleggen. Misschien is dit voorlopig mijn laatste verslag wel. Dan heb ik zeker geen geëmmer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kan ik me voorstellen, het heeft voor- en nadelen. Maar de laatste tijd vind ik het meer nadelen hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees ze anders met plezier.

En om eerlijk te zijn: Ik leer vaak het meest van de mensen die met totale onzin komen.

Want doordat zij met onzin komen, komen anderen met hoe het dan wel zit.

En daar leer ik dan weer van.

 

Daarnaast vond ik de zijpaden die bewandeld werden erg interessant.

Bijvoorbeeld dat over spint.

Toch weer wat kleine dingetjes opgepikt.

 

En het maakt een topic in ieder geval levendig!

Ik mis de moderators niet.

Grepen vroeger vaak in en gingen dan vervolgens in een ander topic zelf over de schreef.

Er is ook een dunne lijn tussen moderatoren en de fatsoensrakker uithangen.

Nee, gaat prima zo, en als je het er echt niet mee eens bent omdat iemand zo ver over de grenzen gaat: Een 'report' en ze doen er wat aan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je peroxide hebt, gewoon deze gebruiken. Uit mijn hoofd is normaal 1 ml per liter. (tijdje geen peroxide meer gebruikt) tijdens het vloeden.

 

Gewoon van boven met de slang.

 

Chloor is nog iets heftiger voor het leven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boef waar koop ik chloor voor tuinbouwdoeleinden? En welke dosering moet ik aanhouden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry voor het vervuilen van je topic maar vindt dat Hazes met zijn onbeschofte toon hier ook wel mag wegblijven van het forum.

Zeker teveel augurken gegeten Hazes ?

 

On topic: Hoop wel dat je je verslag verderzet Dil..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze maak ik nog af Crimson, maar of er een volgende komt zal ik nog even over nadenken.

 

En zelf anderen vaak betichten dat ze gezwets uitslaan, deze forum is echt voor kleine amateurs, ik blijf hier wel weg, succes met je kweek dilago, ik kijk af en toe wel mee, en stuur je binnenkort wel even foto's in Pm naar je van de status bij mij, wel leuk denk ik aangezien we even ver zijn en ik ook een haze draai, alleen zonder ongedierte ;) sorry (k)

Ik heb wat spint en jij wat kleinere toppen want ik was wat op je voor schreef je recent (sorry).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker doorgaan, laat die zeikerds maar end wegbrullen ;-)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Kees A, als er hier gewoon moderators waren had je dit gezeur niet en hoefde ik ook niet te dreigen met kappen. En inderdaad, anderen amateurs of wat ook noemen vind ik eveneens een ontzettend zwaktebod. Zulke reacties kan je maar het beste ter kennisgeving naast je neerleggen. Misschien is dit voorlopig mijn laatste verslag wel. Dan heb ik zeker geen geëmmer.

 

doe eens niet zo zielig man

 

de meerderheid hier vindt jou aardig en volgt graag je verslagen.

je kunt niet alleen maar fans hebben, just deal with it.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is toch vaak rottigheid he in de zandbak of was het in het zwembad....lol

 

Fock the haters Dilago, laat je ze nog leegtrekken/verrotten voor de beste smaak of ga je voor gifgroen tot het eind....?

 

Succes nog man!

 

Pg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boef waar koop ik chloor voor tuinbouwdoeleinden? En welke dosering moet ik aanhouden.

 

Rond de 1ppm. Je kan zwembad chloor gebruiken

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 gram per 1000 liter water dus?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chloor krijg je bij aveve (zwembad chloor) 10e voor 10L

Werkt ook zeer goed om je bestrating mee schoon te krijgen, 1l op 10l en strooien maar met een gieter, 2 regenbeurten en je straat is brandschoon :)

 

@hazes als je niks zinnigs te melden hebt.. Zeg dan gewoon niks

 

@dilago dat gezeik moet je niet eens lezen, maar van andere kant zoals iemand anders al zei.. Er komen dan wel de mensen met goeie kennis die et dan wel weten!

Gewoon door gaan

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je peroxide hebt, gewoon deze gebruiken. Uit mijn hoofd is normaal 1 ml per liter. (tijdje geen peroxide meer gebruikt) tijdens het vloeden.

 

Gewoon van boven met de slang.

 

Chloor is nog iets heftiger voor het leven.

Ik heb Oxy Org of zoiets, dat is 30% peroxide. Zal wel even kijken wat de hoeveelheden zijn, zo nauw zal het wel niet luisteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dat afdoende tegen spint en ongedierte in het medium? Kan ik ook een badkuip vullen met 2ml op elke 10l en daar de rfx-1 indoen? Op mijn locatie is dat een stuk praktischer.

 

En hoe zit het met inwateren voor de volgende ronde, laat ik de rfx-1 droog worden of doe ik het nat weer in de potten (met alleen kraanwater en peroxide) nieuwe stekken er in en gaan?

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet niet of dat voldoende is om spint te doden ik zit op slabs dus geen hergebruik sorry.

 

Weet ook niet of het erg is als ke gewoon hogere dosis pakt en daarna ff na spoelt met gewoon water, daarna inwateren voor hergebruik,

 

Kijk wel uit met dat spul puur op je handen, gaat beetje branden/prikken en je handen slaan wit uit haha, goed je handen wassen als je dat hebt

 

Mvg wiekspiet

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hoe zit het met inwateren voor de volgende ronde, laat ik de rfx-1 droog worden of doe ik het nat weer in de potten (met alleen kraanwater en peroxide) nieuwe stekken er in en gaan?

 

Kraanwater zonder voeding is een no no op en inert medium (niet de 1e keer dat dit je uitgelegd wordt).

Perioxide is geen voeding en met 'spoelen' met kraanwater verzadig je het medium en wil daarna voeding er lastig weer in.

 

Je spint probleem had je veel eerder kunnen tackelen, je blijft op dat punt helaas steeds achter de feiten aanlopen (herbesmetten of verkeerd bestrijden).

 

Gezeik krijg je altijd wel over je heen en het is ook hoe je zelf dingen op vat: probeert men mij hier iets te leren (ezel stoot zich voor tijgende keer ad zelfde steen en heeft het niet door) of is men mij echt aan het afzeiken, heb je geen mod voor nodig om dat onderscheidt te kunnen maken.

 

Ik reageer niet meer in je topic omdat ik geen zin heb in vervelende discussies als ik je ergens op wijs/iets probeer bij te brengen omdat ik er zelf ervaring mee heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

probeer voordat je gaat knippen je potten altijd een klein beetje droog te laten trekken dilago. niet te droog uiteraard. na het knippen, even pot omgooien, wortels los trekken, omhusselen en weer luchtig vullen. je hebt 2 opties om opnieuw in te wateren.

 

1. je gaat je potten spoelen en inwateren tegelijk. met een wat lagere ec. ec 1.1 1.2 ph 5.5 gebruik minimaal 20 liter pet 18 liter pot.

 

2. er is een taboe ontstaan over spoelen met kraanwater maar als je het goed doet, kun je er hoop problemen mee voorkomen. Je kunt je potten gewoon doorspoelen met kraanwater, zelfs tot kraanwater ec. Spreid het daarna uit, met de lampen aan en een ventilator erop. Af en toe omhusselen Na 1-2 dagen weer vullen. Het hoeft niet helemaal droog te zijn, enkel niet meer kletsnat. En met een hoge ec inwateren. ec 1.8 ph 5.5. probeer weer zoveel mogelijk water te gebruiken.

 

Beide voorbeelden die ik geef heb ik kraanwater ec van 0.3

 

Succes

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dan ga ik spoelen met kraanwater en peroxide tegen de spint, de rfx-1 zal ik dan in een badkuip doen met water en peroxide en als het ingeweekt is onder de lampen leggen te drogen. Dit omdat ik geen riolering heb in mijn kweekruimte. Daarna als de rfx-1 bijna droog is zal ik inwateren met de door jouw aanbevolen waarden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...