Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Typisch iets voor nichten, een ander uitlokken en dan jammeren dat hij aan het rellen is.

Je had beter de nickname Erdogan kunnen kiezen.

die wordt ook boos als men iets schrijft wat hem niet aan staat.

 

Heb me een breuk gelachen toen ik dit las :rofl

 

Een goeie, ouwe burenruzie moet wel eens kunnen, toch ?

 

Jammer om te lezen dat dit je laatste topic is Dilago,

Je moet alles met een korreltje zout nemen hier, maar dat weet je wel.

Rook nog een lekkere pijp, ga ik ook doen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi dat er gelachen wordt Crimson Fart en zeker neem ik het met een korrel zout, maar dat helpt weinig tegen zuur. :D

 

Enne voorlopig de laatste, dat stemt hoopvol toch. ;)

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook TETRIX bij ento besteld maar ik heb nog steeds niks binnen... Hoe lang duurde het bij jullie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij wel bijna twee weken, erg lang in elk geval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wtf man... Dan ga ik morgen eerst maar weer ff spuiten.

 

Eerste en laatste keer bij ento voor mij dan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien heb jij ze eerder.

 

Ik kreeg op een gegeven moment een mailtje en had ze toen de volgende dag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat roofmijt nu nog weinig gaat doen

dat ze zo vroeg klaar zijn komt door stress

klinkt misschien raar maar dat stofzuigen zit toch wat in, doe het zelf ook weleens als ik het niet meer onder controle heb de laatste week gewoon stofzuigen mits ik er bij kan

misschien wat aanslag op de bladeren maar zolang de toppen niet ingewikkeld worden kunnen ze nog wel afbloeien

is beter dan afwachten tot het wel zo ver komt lijkt me

probeer beetje mee te denken denk dat je niet zoveel keus hebt nu nog, kan nooit kwaad

spuit zelf eerste 3 week met bio prevent, en mocht t niet lukken roofmijt of anders vertimec met nissorun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of de roofmijten nu nog wat doen weet ik ook niet, maar ik had ze al besteld dus ik zie het wel. En ja stofzuigen helpt zeker, zo heb ik vanavond de meeste webben verwijderd en mogelijk ook wat roofmijten. :D

De planten drinken nog steeds wel dus zijn ze nog niet helemaal klaar denk ik. En stress? De enige stress die de planten gehad hebben is hittestress voor zover ik heb kunnen zien. Rijpen ze daardoor eerder af? Sommigen zijn wel vreemd gemuteerd en zullen weinig gewicht in de schaal leggen vrees ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had maandag ook TETRIX roofmijten besteld bij entocare. En ik heb al vaker roofmijten bij hun besteld en normaal gesproken krijg ik gelijk een bevestiging en heb ik het 1 a 2 dagen later binnen. Maar nu heb ik ze ook nog niet binnen dus volgens mij gaat er ff iets niet goed bij hun. Morgen maar eens even contact opnemen, normaal gesproken hebben ze prima service dus het is wel vreemd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien wel topdrukte want ik lees overal dat kwekers met spint kampen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van spint kunnen je toppen zeker sneller bruin worden ja. Levert zeker stress op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier is de spint ook flink teruggekeerd maar maak me niet zo druk van de week gaan ze dr toch aan :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vertimec -nissorun afwisselen met envidor-apollo spuit je dit de eerst 4 weken iedere week minimaal 1 keer ook als je geen spint ziet voornamelijk onder de bladeren spuiten en gebruik een goeie druk spuit niet zo'n kut ding waar totaal geen druk op zit, heb dit al vaker aangegeven maar blijkbaar stoppen mensen met spuiten als ze niks meer zien maar snappen niet dat je spint eitjes nauwelijks kan zien. tetrixen zijn leuk maar als je gewoon goed spuit heb je die dingen niet nodig.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De enige stress die de planten gehad hebben is hittestress voor zover ik heb kunnen zien. Rijpen ze daardoor eerder af?

 

Je vergist je er in wat de spint doet voor stress..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De spint onderbreekt de sapstroom in je blad aangezien ze dat als eerste aantasten, hierdoor kan er geen goede fotosynthese plaats vinden en dat zie je terug door minder dikke toppen en veel minder gewicht...

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dilago

Als je de topvorming had vergeleken met een andere kweek had je misschien niet al die moeite hoeven doen om de spint te bestrijden en vorige week de schaar er al in gezet.

Deze planten geven al 2wk aan dat ze richting oogst aan het gaan zijn, amper progressie en steeds meer opzwellen maar ook dat is geremd, er komt geen internode meer bij.

 

Dat je de spint er niet onder hebt gekregen ligt niet alleen aan de resistentie, ook hoe je eea hebt gecombineerd met spuiten en daarna hebt behandeld heeft ze de kans gegeven voor alles resistent te worden wat best jammer is want nu heb je wel een probleem wat je heel lastig weg krijgt.

 

Probeer nu 1st voordat je heel de boel gaat lopen vergassen de moederplanten waarvan je de stekken haalt spint vrij te krijgen wat een stuk makkelijker is en probeer te zorgen dat je de volgende ronde goed start (dus niet 5wk voorgroeien op rfx) dan zul je merken dat je veel minder problemen tegen zult komen en veel sterkere en gezondere planten zult hebben die niet aantrekkelijk zijn voor insecten want spint (en andere critters) pakken 1st de zwakkere planten.

Edited by lostchild
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je had beter de nickname Erdogan kunnen kiezen.

die wordt ook boos als men iets schrijft wat hem niet aan staat.

Wat een kneus !! :rofl

Gewoon lekker door gaan TS,kut van je spint ,maar volgende keer beter !!

Edited by wietbladeren
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fool is geen kneus.

 

Hij is homo.

Edited by Kaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer nu 1st voordat je heel de boel gaat lopen vergassen de moederplanten waarvan je de stekken haalt spint vrij te krijgen wat een stuk makkelijker is en probeer te zorgen dat je de volgende ronde goed start (dus niet 5wk voorgroeien op rfx) dan zul je merken dat je veel minder problemen tegen zult komen en veel sterkere en gezondere planten zult hebben die niet aantrekkelijk zijn voor insecten want spint (en andere critters) pakken 1st de zwakkere planten.

De moeders waar deze stekken van komen heb ik al lang weggedaan, ik ben nu op een andere locatie een stuk of 50 stekken aan het laten wortelen welke van een andere Amnees moeder komen. Helaas zijn deze stekken ook niet helemaal schoon maar in elk geval schoner. Ik zal proberen of ik ze schoon kan krijgen en dan breng ik ze pas naar mijn kweeklocatie die ik eerst ook zal boenen nadat die leeg is gemaakt en een paar keer uitroken met gas in de lege ruimte. Dit zal ik nog een week herhalen als de stekken er al in staan, daarna nog een week en daarna zet ik in Textrixen uit. Mocht ik die ronde dan toch nog weer spint aantreffen wordt de eerstvolgende er een uit zaad.

 

Verder zijn de toppen de laatste twee weken echt wel aangedikt.

 

De spint onderbreekt de sapstroom in je blad aangezien ze dat als eerste aantasten, hierdoor kan er geen goede fotosynthese plaats vinden en dat zie je terug door minder dikke toppen en veel minder gewicht...

 

Pg

Wellicht is dat waarom ik maar niet boven de 0,5 gram de watt uitkom want de vorige ronde had ik ook last van een spintplaag.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is al hoe het is zou gewoon schade beperken stofzuigen en mochten de roofmijten nog op tijd komen kun je die nog uitzetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die had ie als t goed is al uitgezet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep, volgens de beschrijving zouden de roofmijten nu al aan het eten moeten zijn. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dilago

Als je de topvorming had vergeleken met een andere kweek had je misschien niet al die moeite hoeven doen om de spint te bestrijden en vorige week de schaar er al in gezet.

Deze planten geven al 2wk aan dat ze richting oogst aan het gaan zijn, amper progressie en steeds meer opzwellen maar ook dat is geremd, er komt geen internode meer bij.

 

Dat je de spint er niet onder hebt gekregen ligt niet alleen aan de resistentie, ook hoe je eea hebt gecombineerd met spuiten en daarna hebt behandeld heeft ze de kans gegeven voor alles resistent te worden wat best jammer is want nu heb je wel een probleem wat je heel lastig weg krijgt.

 

Probeer nu 1st voordat je heel de boel gaat lopen vergassen de moederplanten waarvan je de stekken haalt spint vrij te krijgen wat een stuk makkelijker is en probeer te zorgen dat je de volgende ronde goed start (dus niet 5wk voorgroeien op rfx) dan zul je merken dat je veel minder problemen tegen zult komen en veel sterkere en gezondere planten zult hebben die niet aantrekkelijk zijn voor insecten want spint (en andere critters) pakken 1st de zwakkere planten.

+ 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De spintplaag is vergelijkbaar met de vorige kweek, dus die vlieger gaat niet op. Verder geloof ik best dat ik niet goed gespoten heb, want om dat goed te doen is lastig, zeker op mijn locatie. Doch heb ik de stekken ook in de combinaties gif gedoopt dus wel alles geraakt. Waarschijnlijk heeft de spint net ergens gezeten in de kweekruimte waar ik niet bij ben gekomen met spuiten en dat hoop ik de komende ronde met gassen te voorkomen. Daar heb ik meer vertrouwen in als spuiten met gif. Dat het spuiten met gif voor jou wel werkt Jack White betwijfel ik niet, voor mij helaas is dat niet het geval.

 

En de moederplanten zijn al weg, de nieuwe lichting stekken staan te wortelen as we speak van een andere moeder en andere locatie maar helaas ook niet helemaal schoon. Ik zie het nog een ronde aan en als ik weer met spint kom te zitten aan het einde wordt mijn ronde daarna er een uit zaad.

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...