Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wietefras

9Xbubblegummer Op Undercurrent Dwc In 150X150 Tent

Recommended Posts

Die houten sleutels...fokking geniaal! :tu

 

Skitterende foto's ook!

Share this post


Link to post
Share on other sites

chlorine dioxide,,, helps fight agaist root rot.

ask racker.

 

i sent him a load of info,, regarding this topic.

pyth off,,, is chlorine based product.

perhaps racker pop in or send you some info,, that i passed to him.

root rot in these system is the major problem,,,,

 

hope you do battle and win

take it easy ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Crowbar, Lol, bedankt. Ze werken nog best aardig ook :)

 

@ink, pH and EC are pretty stable and the roots don't look so bad either, so I don't think it's root rot really.

 

Still, I added peroxide and perhaps chlorine would be easier. I already looked into it. I have some CO2 for the pool I thought I might be able to use, but I'm not sure of the dosage. That's a lot stronger than bleach. Was actually just about to go to the garage to pick some up and check the instructions :)

 

I'm assuming cutting the roots to get the plants out of the single DWC bucket caused the problems. Or perhaps the funky smell that came from the air pump poisoned them a bit. After a while of running the air pump stopped smelling bad and the water doesn't smell oily/rubbery since I replaced it.

 

Have to say the plants looked a lot perkier today and they seem to be growing again.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chloor is giftig bij over dosering, het werkingsmechanisme van H2O2 is eender gelijk, namelijk oxidatie.

Het probleem is wel op te lossen door bestrijdingsmiddelen voor wortelrot te gebruiken, maar voordat je die hebt denk ik dat de combi peroxide en wortelstimulator het probleem onder controle moet kunnen krijgen.

Bladbemesting zorgt ervoor dat je assimilatie kan blijven door gaan wordt verbeterd doordat de benodigde mineralen worden aangeboden, je wortels kunnen zo herstellen waarbij je plant niet of minder achteruit zal gaan tot deze weer voldoende opnamecapaciteit hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes Wietefras!

je hebt in ieder geval één tent die het goed doet!

ik hoop dat je die andere ook onder controle krijgt.

:tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik laat de planten verder maar even met rust, heb het idee dat ze wel weer aangeslagen zijn. Al gaat het wel nog wat langzaam.

 

Als zoiets nog eens gebeurt zal ik wel weer bladvoeding proberen. Was wel een mooie test geweest om dat nu op een paar te proberen en dan het verschil zien.

 

Ik heb bladvoeding eerder ook een keer gebruikt in een vergelijkbare situatie, maar dat hielp toen naar mijn idee niet echt. Toen had ik geprobeerd om een plant uit aarde over te zetten naar hydro. Die plant ging eigenlijk pas nieuwe wortels maken toen ik ophield met bladvoeding, maar dat kan ook toeval geweest zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat lijkt me geen toeval dat de plant toen pas begon met nieuwe wortels te maken nadat je stopte met bladvoeding.

Als je een plant bladvoeding geeft, dan krijgt het voeding binnen, waarom zou het dan nog wortels aan gaan maken.

Beter inderdaad nu gewoon laten gaan, die slaan zich er wel door heen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bladvoeding helpt omdat je mineralen aanbiedt, maar het is zeker niet voldoende om normaal te groeien, laat staan dat het wortelvorming zou onderdrukken

maar je plant heeft sowieso water nodig en daar heeft ie wortels voor nodig die die dan ook om die reden zal maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, als weer een keer zoiets gebeurt dan zal ik het wel proberen. Kon nu ook nergens de sproeier vinden :)

 

Had misschien eerder al even wat foto's moeten plaatsen van het herstel, maar de planten redden het verder wel hoor. De vorige foto gaf aan hoe ze er op hun ergst uitzagen. De paniek is sindsdien wel over.

 

De EC in het voedingswater begon ook weer af te lopen, dus ze geven aan dat ze er weer helemaal klaar voor zijn. Moet maar weer eens wat gaan knakken en pletten.

 

Fototjes dan:

gallery_37858_17221_13200.jpg

 

gallery_37858_17221_55922.jpg

 

Alleen die plant midden rechts heb ik niet veel hoop voor. Dat was al niet veel, maar na wat bladverlies is er helemaal niet veel meer van over.

 

De grootste planten had ik op de hoeken gezet. Die gaan nu ook weer het hardste.

Edited by Wietefras

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Melon Gum planten staan inmiddels een week of twee in hun nieuwe onderkomen. Ze zijn eergisteren geknakt en een enkeling getopt (de kleintjes) om de boel een beetje op gelijke hoogte te houden en de hele tent te vullen met 9 planten. De lamp was nog gedimd naar 600W HPS, maar ga dat maar eens verhogen. Zal ook wel snel over moeten naar 12/12.

 

Hok begint al lekker vol te komen:

gallery_37858_17221_123393.jpg

 

Heb de planten linksachter en rechtsvoor overigens nog even verwisselt om de boel wat beter te verdelen.

 

Meteen ook de wortels even gekiekt:

gallery_37858_17221_162429.jpg

 

 

 

In de 80x80 tent staan de 5 Bubblegummers nog lekker af te bloeien. Ze staan nu 8 weken op 12/12 (53 dagen) en vertonen 6 weken echte bloei (43 dagen).

 

Linkerkant van de tent:

gallery_37858_17221_152797.jpg

 

rechterkant met de hogere planten):

gallery_37858_17221_133608.jpg

 

en nog twee toppen er even wat dichter bij:

gallery_37858_17221_1572.jpg

 

gallery_37858_17221_95394.jpg

 

 

Ik had ook nog wat stekken genomen toen de Bubblegummers 3 weken op 12/12 stonden. Stekken nemen van bloeiende planten zou iets zijn voor Monster Croppen.

 

De stekken zien er vrij beroerd uit, maar de bloei gaat er langzaam aan wel uit en er komen nieuwe blaadjes op:

gallery_37858_17221_180338.jpg

 

De eerste batch heeft allemaal wortels en een paar van de later toegevoegde stekken ook. Inmiddels 10 met een echte wortelbos:

gallery_37858_17221_109776.jpg

 

Denk dat ik die later toegevoegde stekken er binnenkort maar weer uit gooi. Dat gaat toch nooit meer gelijk op en ik heb er wel genoeg met wortels zo. Met name die voorste rij stekjes zijn de nieuwkomers.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het wel heel apart om dat zo te zien hoor.

Die wortelmassa in een bak water... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, het is een mooie bak spaghetti soep :)

 

In de kleine tent is het trouwens echt een haast massief blok wortels. Die hele DWC bak zit vol. Kan er met goed fatsoen geen pH of EC meter meer insteken. Om er dan een bakje water eruit te scheppen moet ik de wortels echt opzij duwen. Wat dat betreft hebben de Melon Gum wortels dus nog wel even te gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@shelby, Bedankt.

 

@Peeled, Ja ik ook wel. Ze zullen wel eerst wat meer groeipotentie moeten tonen voordat ik het echt doorzet. Vooralsnog gaat het tergend langzaam, maar dat is ook wel logisch, omdat ze nog in de bloei stonden. Ze zaten op een gegeven moment ook vol trichomen :) De nieuwe blaadjes zijn inmiddels wel "schoon".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou je af en toe wat close-upjes posten van de ontwikkelingen ervan? Heel interessant allemaal :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, wat foto's van de stekjes dan.

 

Close-up van een van de stekjes:

gallery_37858_17221_94090.jpg

Het stekje daar rechts op de foto is waarschijnlijk wel de gene met het meest "normale" blad inmiddels. Die stek links achter op de foto blijft maar bloeien.

 

Zelfde stek met wortels erbij:

gallery_37858_17221_28088.jpg

 

De stek die daar links achter staat en nog steeds niet door heeft dat ze moet gaan groeien in plaats van bloeien:

gallery_37858_17221_51001.jpg

 

Waar die oranje haartjes zitten was de top van de oorspronkelijke stek. Dat stuk bloei erboven is er de laatste dagen bij gekomen.

 

Zal de lamp nog maar een tijdje 24 uu aan laten staan om te kijken of ik ze nog wat meer in de groei kan forceren.

 

 

De Melon Gum dames in de 150x150 tent gaan echt heel hard nu. Vanmorgen stond de tent al haast vol met die slakroppen. Vanaf nu staan die dus op 12/12. Vast al te laat, maar ik hou wel van een volle bak :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker innovatief bezig ben je. :)

 

Het monstercroppen heb ik ook gedaan, duurt inderdaad erg lang. Wegens tijdgebrek en gebrek aan aandacht heeft maar 1 stek het gehaald van diezelfden die ik uit week 5 of 6 bloei gestekt heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het duurt inderdaad wel heel lang. Ze zijn nu een maand oud en echt groeien doen ze nog steeds niet. Al ben ik al lang blij dat er wortels aan kwamen. Dat is toch altijd wel een teken dat het op den duur wel goed gaat komen.

 

Bloeiweek 5 a 6 is wel heel laat. Bizar dat dat ook nog lukt dan. Al staan die stekken van mij nu ook wel zo lang in bloei :)

 

Als ik dit nog eens doet dan toch zeker maar meteen veel langer licht geven. Ik had ze nu op 18/6 gezet, maar dat is blijkbaar niet helemaal voldoende om deze planten weer aan het groeien te krijgen. Misschien had ik ook wat grotere stekken moeten nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Superfoto met die grote bos wortels! Ik krijg er zowaar honger van :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wordt zo langzamerhand wel eens tijd om de trichomen van de Bubblegumers te checken. Zo te zien kunnen ze nog wel even.

gallery_37858_17221_168791.jpg

 

gallery_37858_17221_177927.jpg

 

 

De 150 tent met de Melon Gum dames gaat ook lekker. Na het knakken is de boel mooi gevuld. Alleen die ene achterblijver heeft nog wat teveel vrije ruimte, maar dat zit met een paar dagen of wat ook wel vol:

gallery_37858_17221_129583.jpg

 

Nou maar wachten tot de bloei zich aan dient. Zie helaas ook nog geen voorbloei, dus de bloei zal ook wel even duren dan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb zojuist de monster crop stekken verhuist van de bubble cloner naar DWC bakken in kleikorrels.

 

Eerst maar even wat foto's van de andere kweekjes. De 9 Melon Gum planten in de 150x150 UC-DWC tent staan nu een week op 12/12 met de HPS geboost naar 1150W:

gallery_37858_17221_159228.jpg

 

De Bubblegummers in de 80x80 tent staan onder 400W. Met boost gaat de VPD teveel omhoog, dus toch maar weer terug naar 400W. Ook al blijft de temperatuur in de tent wel gewoon onder controle. Toch echt maar een keer zorgen voor een inblaas van bovenaf.

 

Een paar lijken wel al klaar en andere planten gooien er nog maar eens een nieuwe bloei overheen:

gallery_37858_17221_127345.jpg

 

Ze krijgen overigens wel alleen water, maar ook daarvan drinken ze steeds minder.

 

Top van de gestrekte planten:

gallery_37858_17221_112215.jpg

 

en een top die me al wat verder gevorderd lijkt van de lager gebleven planten;

gallery_37858_17221_90268.jpg

 

 

 

Dan de monster crop stekken. Ik had wat moeite om ruimte te vinden voor deze stekken. Heeft uiteindelijk veel te lang geduurt en de wortels waren weer veel te groot:

gallery_37858_17221_95430.jpg

 

maar goed, ze staan nu in twee DWC bakken onder 4x55W T-neon in een nieuw hokje wat ik gemaakt heb van wat balkjes, reflectiefolie en ductape:

gallery_37858_17221_110077.jpg

 

 

Enkel plantje er even uitgelicht:

gallery_37858_17221_30062.jpg

 

Ze blijven ook maar bloeien. Heb ze nu al dagen onder 24/0, maar er blijft maar bloei bij komen:

gallery_37858_17221_50277.jpg

 

Ach, ze groeien wel, dus het zal ooit wel een keer ophouden.

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wietefras, mooi aan het afrijpen die Bubbles, die eerdere foto`s met die wortelbos zijn ook altijd spectaculair .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...