Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wietefras

9Xbubblegummer Op Undercurrent Dwc In 150X150 Tent

Recommended Posts

Mooi gedaan.

 

Als ik wat meer tijd had zou ik het meteen ook proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aarde is geen mediumloos kweken op water, totaal niet te vergelijken die 2 kweekwijzen.
Nou we het toch over vergelijken hebben. In het GHE FloraNova schema adviseren ze voor de basisvoeding (Grow en Bloom) juist een hogere dosis voeding op hydro dan voor "terra". Niet een beetje hoger ook, maar zelfs het dubbele. Ik heb dat nooit echt goed kunnen begrijpen, maar als jij aangeeft dat een halve dosis voor DWC wel voldoende is dan kom ik dus uit op een meer standaard voeding zoals ze die voor de aarde kweek adviseren.

 

@Murdoch, Zou best kunnen. Er zat inderdaad wat rot in 5 toppen.

 

@Racker, Bedankt! Dit was mijn eerste hydro experiment. Met die ervaring in de pocket moet ik mijn undercurrent DWC tent eindelijk afmaken zodat ik eens "echt" kan beginnen :)

 

Zit vooral nog met hoe ik de luchtcirculatie nou goed ga krijgen. Dat was toch wel het grootste probleem met de afgelopen kweek. Wil toch liefst ook dat ik er eventueel een luchtdroger oid op kan aansluiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

DWC valt onder hydro maar is een aparte speler in die hoek (aero is vergelijkbaar qua voeding).

 

Alle normale hydro voeding die je vindt is gebaseerd op minimaal toch wel een steenwol gebruik/ NFT achtig, die van GHE ook en gaat uit van max wat een plant zou moeten kunnen hebben.

 

Als je op alleen maar water gaat kweken gaat de voeding in combi met de plant een heel andere rol spelen, je hebt veel minder nodig want de plant kan er veel efficienter mee omgaan en zult ook op de meter merken dat als je hogere EC geeft waarden vaak zelfde blijven en als je op een lage gaat zitten je een leuk inzicht krijgt in wat de plant allemaal aan het doen is door simpelweg je meter in het water te steken en naar plant te kijken.

 

EC 0.7 (GHE) en planten zijn groen en groeien goed, volgende meting EC 0.6 en ph iets oplopend: ze beginnen te eten maar nog niet op acteren

meting daarna 0.5.. ok ds nu kan ik ipv op 0.7 gaan zitten naar de 0.8 max 0.9 toe en dan weer metingen doen en verloop bekijken.

 

Des te lager in EC des te beter kan jij voor god spelen en ook, mocht het nodig zijn, planten eerder klaar hebben omdat je ze een week eerder op water zou kunnen zetten (met aarde kweek herfst in 2dgn dan) of lekker aan de gang kan met Ripen (en dan wel volle mep schema).

 

Ik dacht dat je dit wel begrepen had van DWC, minder = veeeeeeeeeeel meer hoe onlogisch dat ook klinkt.

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, bedankt. Ik zal volgende keer proberen wat meer met de EC te spelen ook dan.

 

De handleiding van de belangrijkste leverancier van die UC-DWC systemen heeft het inderdaad ook over een halve dosis voeding geven van de schema's. Daar had ik me natuurlijk gewoon aan moeten houden. Dan was ik ook op een EC van rond de 1.0 uitgekomen denk ik.

 

 

Ben ook nog even bezig met de inrichting van het hok.

 

Allereerst met de LVS. Ik kreeg ooit geen LVS geleverd, die ik wel besteld had, en nu ben ik er toch zelf maar eentje aan het maken van PVC dan. Ik heb wat 125mm pijp waar ik dan gaatjes in ga maken. Vraag me dan alleen af hoeveel lucht er nou uit die LVS moet komen. Zonder opti. Ik neem aan dat een deel van de lucht dan via de LVS binnenkomt en een deel via passieve inlaten. Is er een stelregel voor hoeveel je dan via de LVS doet?

 

 

Dan nog de lamp. Ik was van plan om er een verticale kweek te doen met een 600W lamp. Dat zou net passen in een 150x150 tent, maar nou ben ik dus toch overgestapt op een horizontale lamp en dan boven een UnderCurrent-DWC. Dan lijkt 600W op 150cmx150cm (270W/m2 en 500umol/m2) me weer veel te weinig. De fotos van de "gewone" DWC kweek hierboven zijn van een 250W HPS lamp op 80x80 (390W/m2 en 625umol/m2). Dat ging nog net.

 

Probleem met een 1000W HPS dan alleen weer de hoogte. De tent is 2m hoog en de bakken zijn al 32 cm hoog. Kan eventueel wel een gat in het dak van de tent knippen en de lamp er dan "bovenop zetten".

 

Wat is anders het doel van zo'n tent als 600W te weinig is en 1000W niet te doen is qua hoogte?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De boel zit in de weckpotten:

gallery_37858_16333_65732.jpg

 

Het is wel flink meer geworden dan ik had verwacht. In totaal staan er nu vier 2 liter potten en drie 0,75l potjes erboven. Plus dan nog twee kleine snoeppotjes die gebruikt worden voor de dagelijks rookvoorraad (daar zitten de wat vroeger geoogste toppen in).

 

Ik droog meestal iets korter en doe de toppen dan in de weckpotten waar ik wat meer controle heb over het droogproces. De potten worden met een Arduino en een leger aan luchtvochtigheidsmeters gemonitord op luchtvochtigheid. Onder de 70% kan het in de potten blijven met dagelijks een paar uur luchten. Als het dan onder de 65% komt dan gaan de potten nog maar een kwartier per dag open. Net zo lang tot het rond de 60% uitkomt en dan blijven de potten gewoon dicht.

 

Ik heb daar voor mijn gevoel meer succes mee dan met laten drogen tot het stokje "knak zegt" en dan pas in de potten. Dan hou ik te weinig vocht over in de buds voor een goede cure en dat gaf wiet met veel minder geur dan met een cure op deze manier.

 

Het gewicht zal dus nog wel iets afnemen omdat het nog een beetje verder moet drogen, maar het zit nu op 277g en ik denk dat ik wel boven de 250g droog uitkom.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

1000W waarom niet als je water koel genoeg kunt houden?

Nog een aspect van DWC.. via lezen en hard sturen, amper voorgroei, toch bomen kweken op kleine ruimtes.

 

Weet niet welke verslagen je gelezen hebt maar bovenstaande is de reden waarom ik voor DWC ben gegaan toen, via EC sturen heel hard de planten kunnen laten groeien waardoor je 3wk in 1wk propt qua groei op medium en hiermee ook weer in eindprodukt winst maakt, je mag langer voorgroeien en zo maar daar heb je niet heel veel profijt van, eerder dat het (eenmaal dialed in) zo snel gaat dat je (bijna) 1 ronde meer per jaar kunt draaien en dat met minimaal gesjouw met medium en cannen aan voeding.

 

DWC klok om, toppen, einde week 1 nog een keer alle uitlopers toppen (WTF denken de aarde kwekers nu):

hele bakken vol wortels 2 dagen later en eind week 2 (groei 15cm is mogelijk) mooi veldje klaar vd echte inzet bloei.

 

Ondertussen merk je dat je in tijd van 1wk 0.2 EC omhoog kan, ze vreten :dribble:

Edited by lostchild
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Lostchild, De groei ging inderdaad een stuk harder dan ik ingeschat had. De eerste batch stekken had ik een week of wat te laat op 12/12 gezet en die heb ik maar weg moeten gooien omdat ze al tegen de lamp aan groeiden.

 

Voor die 1000W zit ik vooral met de hoogte (of gebrek daaraan). Planten moeten wel flink kort blijven om het allemaal te laten passen.

 

@Boefje030, Lol ja. Ik hou graag alles in de gaten :)

 

Ben bezig om mijn Curinator wat beter uit te werken. Mooiste zou zijn als ik iets had wet zelf de potten even open doet wanneer dat nodig is, maar vooralsnog gat dat met de hand ook wel prima. Dagelijks even de potten open afhankelijk van hoe vochtig de luicht in de pot is.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probleem met een 1000W HPS dan alleen weer de hoogte. De tent is 2m hoog en de bakken zijn al 32 cm hoog. Kan eventueel wel een gat in het dak van de tent knippen en de lamp er dan "bovenop zetten".

 

Wat is anders het doel van zo'n tent als 600W te weinig is en 1000W niet te doen is qua hoogte?

 

Een tussenmaat nemen of 1000W iets terug dimmen?

 

Bijv,

gallery_20993_7287_875831.jpg

 

Verder een super score!

 

Gr,

 

worm

Edited by Worm
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt., was inderdaad een mooie oogst :)

 

Die 750W versie zou ook nog kunnen, maar is dat niet ook nog te weinig voor 150x150? Ik kan die 1000W inderdaad ook gewoon dimmen mocht het echt niet meer passen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is idd een beetje te weinig.

 

Misschien overwegen om dimlux 1000W ipv een gavita te nemen spaar je +- 10 cm hoogte mee uit.

 

Kan niet wachten op je ´echte´ DWC draai!

 

Gr,

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eindelijk tijd om die LVS te maken uit PVC pijp. Helaas is het meer een enorme blokfluit geworden :whistle:

 

Met de buisfan erop komt er een luide fluittoon uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

we zijn weer een anderhalve maand verder. hoe staat het er mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, gisteren zijn toevallig de zaadjes in de bubblecloner gegaan. Had 10 zaadjes genomen en alle 10 hebben inmiddels een worteltje :likken:

 

Ik dacht, ik begin maar gewoon, want zonder wat druk erop komt het er nooit van :innocent:

 

Er moet nog wel het een en ander aan het hok gebeuren, maar de materialen heb ik liggen. De "blokfluit' heeft wat meer gaatjes gekregen en fluit nu niet (of nauwelijks) meer, maar moet wel nog opgehangen en aangesloten worden, het filter moet opgehangen, softbox afmaken, bakken afdekken met reflectiefolie, de controle bak wil ik nog los zagen van het geheel en vastmaken me schroefconnectoren, moet nog wat lekkage verhelpen, moet ook nog wat Arduino spul maken. En vast nog meer dingetjes.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is nog aardig wat wat moet gebeuren ,ma het is voor goed doel.ik w8 je verslag af mvg xl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha, ha, de zaadjes zitten erin dus ik moet nou wel opschieten :)

 

Hopelijk morgen ook een werk project afronden waar ik al een paar weken mee bezig ben en dan heb ik weer wat tijd over.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker he, dat fluitende toontje!! Heb er ook last van! geen zin gehad om gaten erbij te boren nog.

 

Tjsa fras.. als de zaden nou al zitten moet je wel op gaan schieten! Btw wel benieuwd hoe jij dat doet met zaad in een bubbleclonertje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Extra gaten hielp wel, maar weet niet of het nu nog hard genoeg blaast om echt te werken.

 

Ik stop de zaden in schuimkraagjes en laat die drijven op het water van de bubblecloner. Als de wortels lang genoeg zijn dan steek ik ze door de schuimkraagjes van de bubblecloner, met het helmpje net boven de kraag uit.

 

Zo had ik het vorige keer ook gedaan en werkte prima. Zit er in ieder geval geen steenwol of andere zooi aan de plant die in de weg zou kunnen zitten als ze de DWC in gaan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie score, en mooi verslag ook met mooie detailrijke foto`s erbij.

een genot om even doorgenomen te hebben grtz Smoke

:spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet je al welke lamp je gaat nemen? Ik kreeg de 1000 watter aangeraden in de kast die ik heb gemaakt (1.50x150x200).

Share this post


Link to post
Share on other sites

1000watt gaat iig niet op 1000watt draaien met hoge emmers....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@smokesallday, Bedankt, dat was een wat kort verslagje, maar dat liep best lekker. Nu deze kweek maar eens echt opstarten.

 

@NoNonSense en racker, Ik heb een 1000W Gavita Pro. Denk er wel aan om nog een gat door het dak van de tent te maken zodat ik de lamp wat hoger kan hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak een scrogg, dan kan het wel met 1150w hoor wel goed vlak gooien .

 

ga volgen veel suc6 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...