Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wietefras

9Xbubblegummer Op Undercurrent Dwc In 150X150 Tent

Recommended Posts

Scrog zou ook nog kunnen, maar dat lijkt me nogal een gedoe op een 150x150 oppervlak?

 

Vorige kweek waren de Bubblegummers uiteindelijk 90cm hoog. Ik hoop dat ze nu weer zoiets worden. Dan zou het gewoon moeten passen.

 

De plantjes schieten nog niet erg op:

gallery_37858_17221_190818.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn waarschijnlijk een beetje lui omdat ze zoveel wateraanbod hebben. Dan gaat de wortelgroei wat trager.

 

mooi dat je van start ben gegaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, maar je weet dat ik dit bij de vorige kweek ook zo heb gedaan en naar mijn idee ging het toen wel een stuk sneller.

 

Al had ik toen wel andere schuimpjes. Misschien dat bij deze de wortels teveel licht krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan inmiddels lekker in hun roze schuimpjes :icecream:

 

gallery_37858_17221_151039.jpg

 

Helaas liet ik er eentje vallen, dus nu heb ik er nog maar 8 :thumbsdown:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer van de uitvaller, maar wel vet wat je laat zien allemaal, tis andere koek :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Krasi, maar helaas gaat het niet echt denderend. Heb de eerste dagen de wortels niet genoeg afgeschermd voor het licht.

Edited by Wietefras

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb helaas de hele boel moeten afbreken omdat de CV installatie het begeven heeft. Die staat ook op zolder en een tent van 150x150 kon ik niet verstoppen voor een monteur. Hopelijk is de CV snel gerepareerd en kan ik weer opnieuw beginnen. Zucht.

 

Maar goed, het geeft me ook wel weer de kans om wat dingen te verbeteren aan de opstelling.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedzo... niet er op gokken van ooow dat komt wel goed.

 

Zitten fukkedukkers bij.

 

Hier komt ie begin volgende maand en ik zorg ook altijd dat ik dan geen plantjes heb,

 

edit...

 

In de badkamer moet ie ook altijd zijn voor dingen schoon te spoelen van de cv installatie... dus flesjes voeding even opbergen hiehie.

Edited by The-Predator
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was wel een enorme klus en heb een week met alle zooi in de slaapkamer gezeten :)

 

Kleine tentje is inmiddels weer terug gezet. Die paste gelukkig in zijn geheel door het trapgat en door de deur van de slaapkamer.

 

De plantjes hebben het ook overleefd. Had de propagator bak verstopt achter een paar bergen dozen. Dat ging nog net. Met luchtpomp en lamp uit (als de monteur er was). Helaas moest hij nog een keer terug komen met nieuwe onderdelen.

 

Ze hebben wel een tijd in veel te "arm" water gestaan en waren knalgeel geworden. Heb de EC wat verhoogd en er kwam al snel weer wat kleur op de wangen en de groei komt er ook weer in heb ik het idee.

 

Ze staan inmiddels in de 80x80 tent onder een MH lamp.

 

Overzichtje van de 8 Bubblegummers en 1 White Widow

gallery_37858_17221_197072.jpg

 

 

Een Bubblegummer in haar uppie:

gallery_37858_17221_71099.jpg

 

 

Had snel een White Widow bijgezet toen twee van de Bubblegummers het niet bleken te redden:

gallery_37858_17221_72366.jpg

 

Ze staan nu in bakken met een EC van 1.0, pH 5.8 en temperatuur rond de 20C.

 

Moet nu wel heel snel opschieten met de grote tent weer terug zetten.

 

Heb trouwens ook enorme problemen met EMI storingen op de Arduino. Voorheen eigenlijk nooit last van gehad. Alleen een keer toen de kabel van de lamp (per ongeluk) dicht langs de Arduino liep. Nu zijn die niet bij elkaar in de buurt en de Arduino raakt toch regelmatig de kluts kwijt.

 

Als de lamp uit is werkt het allemaal zonder mankeren.

Edited by Wietefras

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice job

heb dit eens bij een maatje gedaan met 2 x s5 plantjes.

heb het nog nooit zo hard zien gaan.

ik vond het alleen zo'n herrie geven die bubbles.

Anders was ik bij mezelf ook zo begonnen als jij nu heb.

blijf je volgen kerel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik maak de popcorn ook alvast klaar :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt. Vooralsnog zit de snelheid er eerlijk gezegd nog niet zo heel erg in. Vorige keer gingen ze inderdaad wel als een raket. Toch wat te laag in de EC gaan zitten denk ik.

 

Die bubbels zijn wel gehorig ja. Al was de boel wel vrijwel onhoorbaar toen ik er dozen omheen had staan. Wellicht moet ik toch de tent inpakken met wat isolatie ofzo.

 

 

De plantjes staan trouwens in kleikorrels in vijverpotjes. Dat was toch niet zo'n denderend idee, want die potjes zitten vol gaatjes tot bovenaan de rand. Merkte dat het licht daar doorheen kan schijnen in het water. Dat is uiteraard niet de bedoeling. Daarom die zooi met die folie over alle potjes heen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantjes leken me nog steeds een beetje bleek en ze kregen ook paarse stelen, dus ik heb de EC toch nog maar wat verhoogd naar 1.3.

 

Het is ook erg droog en wat warm in de tent. Dat geeft helaas ook wat uitdrogings verschijnselen door een (veel) te hoge VPD.

 

Valt bovendien ook niet mee om het koel te houden in de tent en toch niet te hard af te zuigen. Als de afzuiger te hard staat dan flapperen de planten in de wind. Denk dat ik maar een labyrint ga maken voor die lucht klepjes in plaats van gebruik te maken van de aanzuig doorvoeren. Dat geeft me toch wat meer oppervlak en dan een rustiger luchtstroom.

 

Plantjes zien er nog steeds niet helemaal top uit:

gallery_37858_17221_132566.jpg

 

gallery_37858_17221_194179.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruikte eerst de twee invoeren. Open gehouden met 130mm pijp.

 

Nu heb ik die ventilatie flappen ook open. Daaroverheen (zowel flap als invoer) dan een doos voor de licht isolatie.

 

Kan nu veel harder afzuigen, maar dat is niet eens nodig, omdat het openen van die flappen al 3 graden scheelt. Veel betere verdeling van de temperatuur ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten in de rechterbak beginnen helaas snel te verslechteren.

 

Dit is de plant die er het slechtste uitziet:

gallery_37858_17221_30003.jpg

 

Wellicht dat iemand dit probleem herkent?

 

pH is ook wat gedaald. Ben bang dat er wat mis is gegaan met de wortels en dat er nu wat ligt te rotten in de bak. Wellicht tijdens het overzetten naar de kleikorrels al. Het zichtbare deel van de wortels ziet er wel gewoon goed uit, maar het meeste van de wortelkluit zit verstopt in de kleikorrels.

 

Of misschien dat er iets mis is met het water waar ze in staan. Ga in ieder geval maar het water vervangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

MMMM ziet er niet echt lekker uit... Das mooi klote! Ik zou het niet weten! Wish i could help mate!

Water vervangen maar en kijken wat het doet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar is idd iets mis wietefras...

ik kan er je ook niet veel met helpen.

 

lijkt wel of je met water gemorst had op de bladeren maar dit kan uiteraard niet...

eventueel idd water verversen..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat het aan de ph waarde ligt, had ik ook even problemen mee aan begin van mijn ronde. komt wel guud normaal, nieuwe blaadjes zien er fris uit en bubbles is een sterk soortje.

 

veel succes verder Wietefras

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas.

 

Ik dacht inderdaad eerst ook dat het gewoon schade was van wat voedingswater op de blaadjes. Dat zou theoretisch gebeurd kunnen zijn tijdens het plaatsen van de plantjes in de kleikorrels, maar nooit zoveel. Er komen de laatste 2 dagen ook ineens steeds meer vlekken bij. Inmiddels ook wat hoger op in de plant dus.

 

Kan waarschijnlijk toch niet veel anders doen dan het water te vervangen. Heb de getroffen planten in de opkweek kast gezet onder de T-Neon in een bak met FloraKleen en wat peroxide. Hopelijk ruimt dat eventuele ellende in de netpotjes wat op.

 

De nieuwe bak met voedingswater staat te acclimatiseren tot de temperatuur goed is en de pH stabiel. Later vandaag kunnen ze dan weer terug in de voorgroei tent.

 

Als het echt tegen zit dan moet ik de 5 planten uit de andere bak maar afbloeien in de kleine tent en 9 nieuwe planten beginnen voor de grote tent met de undercurrent. Heb ik ook wat meer tijd om die af te maken :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben bang dat het hem niet meer gaat worden. Heb een een plant uit de linkerbak en rechterbak naast elkaar gemonteerd:

gallery_37858_17221_44333.jpg

 

Rechts wordt alleen maar erger terwijl de planten in de linker bak wel redelijk doorgroeien.

 

Heb overigens de eerste keer met deze soort ook zoiets gehad. Toen had ik ze eerst in aarde staan en had ze schoongespoeld en in hydro gezet. Toen gebeurde eigenlijk precies hetzelfde. Heeft toen een maand geduurd voordat ze weer aansloegen.

 

Toch wat voorzichtiger en schoner werken bij het overzetten dan blijkbaar. Ook iets sneller met de EC omhoog als ze wortels krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb weleens gelezen dat de plant verschillende types wortels kan aanmaken.

 

Know-how gaf mij advies om 1 waterregime aan te houden, niet de ene week droog en de andere week nat bv ( ik denk omdat de plant zijn wortels aanpast)

 

misschien dat de plant zijn wortelysteem eerst moet aanpassen , en het daarom zo moeilijk heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk inderdaad ook dat het aan een wortelprobleem ligt, maar in dit geval zijn ze van een DWC bak verhuist naar een DWC bak. Op zich dus dezelfde wortels zou je zeggen toch?

 

De vijf planten in de linker bak vallen nog wel mee. Alle 4 de planten in de rechter bak zijn sterk vergeeld en haast dood. Vergelijkbaar met het verschil in de samengestelde foto hierboven.

 

Het is dus een probleem wat in de hele bak speelt en in de andere niet (of nauwelijks). Er zal dus wel een schimmel in gezeten hebben ofzo.

 

Al hebben ze in de linkerbak ook wel last gehad van het voedingstekort wat ze al hebben gehad toen ze nog als zaailingen in de opkweekbak stonden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...