Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wietefras

9Xbubblegummer Op Undercurrent Dwc In 150X150 Tent

Recommended Posts

Zit weer lekker vol zeg! Mooi aan het experimenteren zie ik wel.

Beetje bio in je wortels zullen ze wel waarderen. Complexe biologie brengt ook de nodige spoorelementen in je planten.

Dat is ook waarom sommige mensen biologische wiet prefereren boven hydro of minerale wiet.

 

Mineraal voeden zegt absoluut niet dat je een chemisch wietje hebt, de grond in de tuin zet de benodigde voedingsstoffen ook eerst om in ionen zodat de plant het kan opnemen. Echter zit in de grond uit je tuin direct alle stoffen die de plant zou kunnen opnemen.

Met mineraal voeden neemt de plant exact op dezelfde manier zijn voeding op, alleen kan het zijn dat je minder verschillinde sporenelementen beschikbaar stelt die het wietje net even wat anders/"beter,lekkerder" maken. (ik ben dan geen held in proeven dus merk het verschil niet).

 

Wietefras beschuldigd tot broodkweker. Verbaasde me even zeer. Ik weet nog dat je bent begonnen kweken onder tl in een opbergkast.

Zo snel alles verbeterd, knap man. Eigenlijk is die beschuldiging een compliment voor jou ;)

 

maar ik zie dat ik al flink aan het typen ben :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volle bak wietefras.Dat fungi gebeuren ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.

 

Wat ik wel jammer vind is dat jij en sativa avitas nu zo geagiteerd doen, heb namelijk wel de indruk dat hij het goed bedoelt, op internet komen sommige dingen niet helemaal over zoals irl.

Denk dat jullie allebei heel veel van deze materie afweten, en het forum een groot plezier, en zouden helpen met het delen van jullie kennis.

Misschien een onafhankelijke tussenpersoon, tussen jullie onderling?..bij voorkeur een dame met..., en... en ook :whistle: .. :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Unpredictable, Voor die sporenelementen gebruik ik Mineral Magic. Dat noemen ze bij GHE ook wel "liquid earth". Ik ben zelf ook geen fijnproever, maar ik heb wel het idee dat het ook echt werkt.

 

Tsja, ik wist niet eens dat Bubblegummer een commerciele soort zou zijn. Heb het zelf in geen enkele coffeeshop gevonden. Het is gewoon de wiet die ik het lekkerste effect vond geven uit alle soortjes die ik had gekweekt.

 

Bovenal is het ook is het een extreem stabiele feminized soort waar ik alles mee kan doen zonder herma gekloot. Dus dat komt mooi uit voor alle experimenten waar ik ze aan laat deelnemen :)

 

@ziggymasterz, Naar eigen zeggen kwam hij me hier expres afzeiken omdat ik me misdragen zou hebben in zijn thread. Dus echt goed bedoelde hij het sowieso al niet, maar hij moet vooral niet zo blijven drammen. Ik ben gewoon niet geinteresseerd om die luchtpompen discussie voor de zoveelste keer te doen.

 

Ik heb me dus voorafgaand aan het in gebruik nemen van dit systeem ook verdiept in het gebruik van extra veel lucht. Las verhalen van wat schreeuwers op forums uit de VS dat het zo geweldig werkt, maar geen enkel verslag of foto's waarin je dan die extreme groei daadwerkelijk ziet.

 

Het grappige is dat ik op het forum hier door anderen ook al een paar keer voor gek verklaard ben dat ik zwaardere luchtpompen wilde gebruiken dan "standaard" en nou wordt ik afgezeken dat mijn luchtpompen niet zwaar genoeg zijn. Damned if you do, damned if you don't :)

 

Sowieso heb ik wel geleerd dat je schreeuwende mensen moet negeren. Die hebben 1 ding gedaan, dat werkte en dan hebben ze het wiel uitgevonden. Ik lees zelf liever verder door in de verslagen en kijk waar het toch fout gaat. Zo las ik dus ook een verslag van iemand die ook eerst schreeuwde dat veel lucht voldoende was om het water schoon te houden en die toch een aerobe plaag in zijn water kreeg en zijn hele oogst verloor en de daaropvolgende ook. Vandaar dat ik met die wormencompostthee aan de gang ben gegaan.

 

Maar goed, nou hebben we hier dus wat verslagen waar het bewijs zichtbaar zou moeten zijn dat extra lucht dan op zijn minst voor explosieve groei zou moeten zorgen en ik zie het gewoon niet. Dus het is mij wel duidelijk dat extra lucht in het water niet helpt. Dat scheelt me wel weer een experiment.

 

Nou hoef ik alleen nog maar te proberen of het ook met minder lucht kan. Daar heb ik dan wel weer een verslag van gezien dat het prima ging helemaal zonder luchtstenen en alleen een waterval. Al was dat systeem me uiteindelijk te ingewikkeld en is het een Undercurrent-DWC geworden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mischien domme vraag en beetje te simpel over gedacht. Maar ik vroeg me af of het verschil maakt als ik een zuurstofpomp in me water doe en dit uurtje laat bubbellen en daaena me planten water geef. Dat dit een beter resultaat kan veroorzaken ??? Op aarde dan wel he.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Boefje: omdat je met 5 je tent toch ook gewoon vol krijgt

 

Met 1 plant ook

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje bio in je wortels zullen ze wel waarderen. Complexe biologie brengt ook de nodige spoorelementen in je planten.

Dat is ook waarom sommige mensen biologische wiet prefereren boven hydro of minerale wiet.

 

Met mineraal voeden neemt de plant exact op dezelfde manier zijn voeding op, alleen kan het zijn dat je minder verschillinde sporenelementen beschikbaar stelt die het wietje net even wat anders/"beter,lekkerder" maken. (ik ben dan geen held in proeven dus merk het verschil niet).

 

In dat 'bio'additieven topic zegt starter endje verderop: alleen doen als je root slime (rot hebt) vd rest heeft bio niks te zoeken in een full hydro setup

klik

 

Mineraal neemt de plant compleet anders voeding op iipv een eco maaltijd die uren kost gaat de hydro plant ff in de auto door de macdrive en klaar is klara (kort door de bocht)

 

Als je DWC setup goed draait dan is het enige wat je nodig hebt om 'nasties' aan te pakken een voorraadje waterstofperioxide 35%, vreet zo alles weg

maareh.. als je troep in je bakken krijgt/hebt doe je toch echt iets niet helemaal goed.

 

DO 100 of 110% (extra luchtpompen ed) is uitgebreidt getest en zo op het oog lijkt het resultaat te geven maar in laatste week vd bloei en op de weegschaal is het een promille verschil, zit je dan met de brrrrrrrrrrrbbbrrrrrrrr en de stenen enzo vd 1 promille :withstupid:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gelderse, Als je vers water gebuikt dan heeft dat al 100% aan opgeloste zuurstof erin door die belletjes als het uit de kraan spuit. Meer zuurstof dan dat krijg je er met een luchtpomp niet in opgelost.

 

Wellicht dat als je je water lang laat staan dat het nog een pietsje zou helpen, maar als je water lang laat staan moet je er sowieso wel een luchtsteen in hebben om het vers te houden.

 

@lostchild, Er zijn ook aerobe en aerotolerante nasties en die krijg je met peroxide of luchtpompen niet weg,

 

Het zal allemaal wellicht niet zo'n vaart lopen, maar ik las toch in meerdere verslagen dat ze last hadden van schadelijke organismen die niet met zuurstof te onderdrukken waren zelfs als ze alles "goed" deden. Dat is nou precies het punt. Sommige grepen dan bijvoorbeeld naar chloor en anderen naar wormencompostthee. Chloor is me te smerig en die wormencompostthee ben ik nou aan het proberen.

 

Als ik de waterstofperoxide kan vervangen door iets nuttigers dan doe ik dat graag. Als preventieve maatregel heb je er ook maar weinig van nodig.

 

Het punt wat Unpredictable maakte is dat verteerde organische materie zorgt voor een heel diverse voeding. Het lijkt me toch ook dat die thee op dat punt wel wat toevoegt. Zeker als je alleen minerale basisvoeding gebruikt. De sporenelementen uit die wormencompost spoelen toch uit en komen met de thee in je DWC.

 

Bovendien zegt Heisenberg in die post ook "Taste is a separate issue" en een stukje verderop:

Well when I started this thread I stated that bennies serve no other purpose in a hydro set up other than to cure and prevent disease. Since that time we have discovered together that bennies do indeed offer a few small advantages aside from fighting infection.

 

Surface area of the roots is definitely increased with bennies, which equals slightly faster water uptake. That does suggest faster nute uptake if your system is dialed in.

 

Roots develop faster and become more robust. It still seems to me that once the rootbase reaches a certain size it slows way down, but it also seems like bennies help it get to that size faster.

 

Water temperatures can be pretty much forgotten. Your room should be between 75-80f, which means your res water will be low to mid 70's. Thankfully the bennies like this just fine.

 

Light proofing isn't necessary. Although I still make an effort to cover as much as I can, I no longer have the need to be meticulous about light proofing the res. I believe roots prefer darkness, but I have been lazy at times and let light shine directly into the res for days and days, and never seen the first hint of algae.

 

Enzyme products aren't necessary. Bennies make their own and eat up all the dead roots. Tell the hydro store guy no thanks.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chloor/bleek absoluut niet gebruiken.

Die troep laat een laagje achter wat je niet wegboent en dit fuckt naast de ph vh vat ook met je gezondheid.

 

Tuurlijk zijn er allerlei nasties in de bak tijdens een kweek, als je je echter aanwent om zo schoon mogelijk te werken en de planten zijn gezond dan is het allemaal in balans en hoef je er niets aan te doen behalve dan je rondjes niet lopen rekken want dan kom je wel op kantelpunt.

 

Gaat het niet veel te hard met de wormenthee in het vat?

Die thee bruis je toch voordat je toedient waardoor hyper actief en daarna tot rust in medium (waar dat dus niet werkt bij DWC ivm continue 100% zuurstof)?

Krijg je dan niet een of andere reactie die tegen werkt?

 

Houdt er ook rekening mee dat aan de andere kant vd wereld het water het echt niet haalt bij wat er hier uit de kraan komt, enig voorbehoudt met overnemen kennis :withstupid:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Boefje: omdat je met 5 je tent toch ook gewoon vol krijgt

 

Met 1 plant ook

Ligt toch echt aan de maat van je tent.

Op 2m2, red je het niet met 5 planten

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt toch echt aan de maat van je tent.

Op 2m2, red je het niet met 5 planten

 

:huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Oude Rocker, Predator doet het volgens mij wel met 4 planten in dezelfde maat tent (150x150). Al denk ik dat het in dit geval ging over mijn 80x80 tentje.

 

@lostchild, Wat ik ervan begreep is die thee na 48 uur klaar en dan is de populatie maximaal. Al zal dat ook allemaal wel afhangen van de temperatuur, de hoeveelheid ingeblazen lucht en de hoeveelheid suikers. Maar goed, ik ruik eraan en als het naar gist ruikt dan zou het klaar moeten zijn. Die overgang ruik je ook echt wel.

 

De planten doen het er nog steeds super op. Heb nou in die andere bak ook maar een batch van die thee gekieperd. Als die bak niet heel snel mee komt dan haal ik hem eruit en dan ga ik wel verder met alleen de 5 planten die de thee hebben gehad. Het zijn toch stekken van de planten die ik net geoogst heb, dus dan vergelijk ik de wiet wel met wat ik net geoogst heb van hun moeders.

 

De gewenste micro-organismen schijnen ook niet onbeperkt in water te kunnen overleven. Dus je moet ze ook blijven aanvullen. Al denk ik dat het bijvoorbeeld met die bio-filters zoals GHE gebruikt met hun bio bydro voeding (BioSevia) ook wel mogelijk moet zijn om die populatie gewoon in stand te houden. Moet ik me nog een keer in verdiepen, maar het kost een paar stuivers om 2l van die thee te maken dus dat zijn de kosten ook niet. Alleen dat filteren na het brouwen is een vies klusje.

 

Kreeg vandaag nog een tip via de PM over een onderzoek waar Wageningen UR mee bezig is. Ze doen onderzoek naar ziektebeheersing in substraatloze teeltsystemen. Het is dus echt niet alleen een Amerikaans probleem :)

 

Een nieuwsberichtje over de laatste update:

http://floranews.com...t_op_water.html

 

De project pagina zelf:

http://www.glastuinb...-teeltsystemen/

 

Opmerkelijke conclusie vind ik wel dat ze zeggen dat waterstofperoxide niet echt werkt om schimmels te bestrijden en dat het in de zomermaanden voor de telers niet te doen is om de wortels gezond te houden in DWC. Daarom zijn zijn ook bezig om te testen of het beter gaat als je vriendelijke micro organismes in het water doet en ze hebben inderdaad ondervonden dat ze zelfs zieke wortels er doorheen kunnen trekken door gezonde organismes aan het water toe te voegen.

 

Zij gebruiken geen zelf gemaakte wormencompostthee, maar kant en klare commerciele producten met hetzelfde doel.

 

Ook wel grappig wat ze in 2013 met het project hebben uitgezocht. Ze zijn toen begonnen met kijken wat de invloed van de pH en de zuurstoftoediening in het water zijn. Toen zijn ze bijvoorbeeld tot de conclusie gekomen dat je er 1g zuurstof per m2 per uur moet worden toegevoerd. Bovendien geven ze ook aan dat je vooral geen borrelende lucht in het water moet hebben, omdat je met het koolzuurgas uit de lucht dan zorgt voor een aanvoer van organische stof. Beter helemaal geen luchtstenen gebruiken dus :o

 

Dat is ook nog wel een experiment wat ik op mijn lijstje heb staan trouwens. Waterstofperoxide bevat namelijk een hele zooi zuurstof en dat kun je ook afvangen en in het water pompen. Dan voeg je dus echt zuurstof toe aan het water. Leek me een beetje omslachtig allemaal en pure zuurstof klinkt ook nogal gevaarlijk, maar het zou toch zeker een stuk stiller zijn dan die luchtpompen en de bruisstenen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Wageningen kennis had ik dus al via Overgrow in 2004 en daarom ook eerder opmerkingen over pompen en bruissteentjes ed in de DWC topics :wave:

 

Zolang als de temperatuur in de waterbak niet boven de 23C uitkomt, je boven de 95% DO hebt, geen hoeken in je bak waar makkelijk afzetting (bio film die een basis vormt voor de rest) zich kan vormen en je een voeding gebruikt die goed gechelateerd blijft (veel hydro voedingen vallen na een paar dagen als het ware uit elkaar in een medium bestaande uit alleen maar water) maakt dat je zonder al te veel gedoe een kweek kunt draaien en 1 ding is heel erg belangrijk:

 

wil je het best uit DWC halen zorg dan dat je de plantjes kent die je zet, werk met stekken zodat alles gelijk en stuur je plant compleet, jij bent God.

 

DWC is, met de nieuwe GS wet een heel goede zet, ik twijfel nog of ik over ga naar DWC of een ballenbak ga maken, beide onhandig als gebrekige maar je mot wat niet, slabbies/bigblocks scoren is er niet meer bij nu :thumbsdown:

 

@rocker

2 plantjes gescrogd 80x80 toppenzee, 400W hamerslagje hing erop, mijn 1e DWC ooit geweest en ik ging ruim over de gram heen toen (weegschaal meting wat niks zegt).

zet je per bak van zeg 40x40 of 50x50 1 plant dan vul je ruim die 2m2 met 1 weekie 18/6:

15cm vegetatieve groei per dag is niet vreemd op DWC maar heb je wel een bups werk dan met al die bakken :withstupid:

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is wel een verschil tussen de verhalen over extra groei door luchtstenen in de wortekluit en het risicio op juist extra organische stof in het water door bruisstenen. Het een sluit het ander ook niet uit. Al ben ik dus wel steeds minder overtuigd van het eerste.

 

En ik herhaal het ook maar weer, ook met 100% DO en de juiste temperaturen kun je je problemen krijgen. Zij het dan met aerobe nasties ipv de standaard anaerobe. Je kan er nooit last van gehad hebben, maar bij de EWC tea en chloor fans zie je zat verhalen over oogsten die verloren gingen door dat soort organismes. Als je echt zeker wilt zijn ben je er dus niet met alleen voldoende zuurstof. Al kun je de gok nemen, omdat zuurstof wel de meest voorkomende schadelijk organismes onder de duim helpt houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echte hydro = bak schoon (mijn insteek)

 

Ik pak, als ik dan toch preventief ed bezig moet zijn liever een enzymen produkt in DWC, dit werkt stukken beter samen met hydro voeding dan een organische (ph/chelatering) component en helpt om een redelijke balans in stand te houden.

 

Ben je op die US fora helemaal nergens hygrozyme tegen gekomen?

Lastig te krijgen in NL, ik zag het ooit bij 1 CS op de toonbank staan, cannazym overal :thumbsdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, daarom had ik CannaZym geprobeerd. Dat beviel me dus niet zo.

 

Ben nog wel geïnteresseerd in Aquashield. Dat is een kant en klare inocculatie middel. Scheelt weer het gedoe van het thee brouwen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Never mind.

 

 

Maar zoals jij al eerder zei kan je toch ook spul direct toevoegen en dan vermeerderd het in je bassin?/

Zag in die link Compete Plus en Mycostop. Dat zou wel een stuk makkelijker zijn dan eerst brouwen

Edited by Boefje030

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik ervan begrijp blijven de organismes alleen in leven als ze zich ergens in kunnen nestelen. Bijvoorbeeld in de wortels. De organismes die in het water zweven zouden dat niet lang overleven. Daarom moet je ook periodiek wat van die thee toevoegen om de populatie op peil te houden.

 

Maar goed, het lijkt me dus inderdaad wel dat als je zorgt dat die organismes meer plek hebben om te leven dat ze zich daar dan kunnen vermeerderen. Zo gaat dat met een aquarium ook. De pomp/filter houdt dan het leven in het water in stand. GHE heeft daar hun BioFlter voor:

gallery_37858_17549_1311.png

 

Je zou ook die filter steentjes in de thee te kunnen gooien en ze dan overzetten in het DWC water na het brouwen. De vraag is dan wel of dat dan voldoende is om het water vol genoeg te houden met vriendelijke organismes dat de kwaadaardige geen ruimte krijgen.

 

Zou sowieso eigenlijk met een microscoop en petrischaaltjes aan de gang moeten gaan om te controleren wat er nu daadwerkelijk in het water zit.

 

Die kant en klare producten zijn inderdaad wel minder werk. Daarom leek die AquaShield me ook wel wat, maar het is wel knap duur.

 

Als je echt voor makkelijk wilt gaan is UV filter waarschijnlijk wel het simpelst. Gewoon die lamp aanzetten en je hebt kraakhelder water.

 

Het gevaar van sterilisatie middelen is wel dat het de voeding in de weg kan zitten. Ik ben toch bang dat boosters als BioBloom of BioRoots niet lekker zullen werken in combinatie met sterilisatie van het water. Dat WUR onderzoek liet volgens mij ook zien dat ze ijzertekorten kregen.

 

geprobeerd een foto te nemen methet licht uit, maar ik kan er niet lekker bij en in het donker zie ik geen steek :)

gallery_37858_17221_28665.jpg

 

In de Melon Gum tent heb ik toch wel last dat de planten te dicht op de lamp staan. Veel opgekruld blad dus. De toppen recht onder de lamp staan krijgen zelfs albino kopjes. Heb de lamp dus maar wat gedimd. Mocht ik deze tent nog een keer gebruiken dan moet ik toch eerst maar eens kijken of ik de lamp nog wat verder kan verhogen.

gallery_37858_17221_117560.jpg

 

Nog wat kiekjes van een paar topjes:

gallery_37858_17221_6342.jpg

 

gallery_37858_17221_64897.jpg

 

gallery_37858_17221_101993.jpg

 

 

In de monstercrop/wormencompost test heb ik gisteren toch de controle bak er maar uit gehaald. Alleen de bak met de thee staat er dus nog in. Heb die planten open geknakt om de ruimte te vullen en vandaag ziet het er al redelijk gevuld uit. Heb de klok dus op 12/12 gezet.

gallery_37858_17221_159895.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi gezond..

 

Inderdaad UV noemde ik ook al maar omdat jij aan de gang gaat met bacteriën enz wilde ik daar niet hier over beginnen. Vandaar never mind.

 

Maar wat ik bedoel is het volgende. Nu doe je bacteriën en schimmels + wormenmest + voeding voor bacteriën in een emmer en brouwt er thee van. Maar als je dit alles in je vat/bak doet dan brouw je het gelijk daar in. En ik las ook dat er ijzer tekort door uv kwam, maar volgens mij ook door het rubber van epdm als ik het goed herinner. Omdat dat rubber zink loslaat waardoor je een ijzertekort kunt krijgen.

 

Dit natuurlijk alleen als je dit gebruikt, wat bij jou volgens mij niet het geval is. Als ik dwc zou doen zou ik mijn bassin er wel van maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Boefje

Food grade is wat echt wel een vereiste is voor DWC bakken wil je niet op den lange duur (inwerking zuren ed) troep in je eindprodukt krijgen.

Bij wat er vrijkomt is klein beetje dan al veel en je bak gebruik je niet 2x en is je bak getest op ph tussen 5-6 ipv 7-8 (kraanwater/schoonmaken vd bak geen weken lang zuurhoudende vloeistoffen van lagere ph...

 

Direct brouwen in de bak is een nono: je ph schiet alle kanten op en alle N vliegt er meteen uit de plant in (zit altijd wel wat N in en katalyseerd) en hebbie dubbele strek ipv de gewenste 15cm en dat tussen de nodes dan, echt niet doen want je planten laat je dan achter de feiten aanlopen ipv dat je voorop loopt,scheelt je weer 3 knaksessies :withstupid:

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

UV is ook wel een van de alternatieven die me ook wel wat lijkt. In de gewone DWC bakken is dat geen doen, maar in dat undercurrent systeem kan het UV filter op de controle bak aangesloten worden. Die thee heb ik dan niet nodig, maar ik zou inderdaad wel bang zijn dat het de dure stimulatoren om zeep helpt. Al heb ik dat met de peroxide ook al en ik ben ook niet helemaal overtuigd dat ik die stimulatoren echt nodig heb.

 

Je mag in je hydro systeem geen suikers gooien. Die suikers zorgen ervoor dat de bacterien en schimmels zich vermenigvuldigen tijdens het brouwen van de thee. Als je dat direct in je DWC systeem doet loop je het ricico dat je de daar aanwezige schadelijke bacterien gaat opkweken. Met het riciso dat die nou juist de overhand krijgen.

 

Daarom dus eerst de thee brouwen en als die helemaal bomvol zit met goedwillende organismes dan weet je zeker dat die de overhand krijgen als je het in het hydro systeem gooit.

 

Bij die WUR test hadden ze inderdaad vijverfolie waar zink uit vrijkwam. Is dat altijd zo? Dacht dat meer iets specifieks was waar zij tegenaan liepen met die folie. Het was in ieder geval wel iets waar ze tegenaan liepen en niet iets waar ze vooraf op voorbereid waren dacht ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het inderdaad van die WUR. Dus ging ervan uit dat er een grote kans is dat als je EPDM rubber gebruikt dat het dan ook gebeurd. Maar hun testte dat op behoorlijk simpele wijze dus kan ik altijd checken.

 

Het lijkt me dat als je goede bacteriën dat die meteen al de overhand hebben. Maar het mooiste zou zijn gewoon een product zoals jij al zei die aquashield. maar toch zegt mijn gevoel dat overige bacteriën toevoegen ook wel zorgt voor vermeerdering. lijkt me geneog voeding in zo'n DWC bak zitten voor die MO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry die Aquashield heet tegenwoordig Hydroguard. Ik haal die namen steeds door elkaar :head_hurts_kr:

 

Hydroguard doet precies wat jij wil proberen. Dat is een kant en klaar bacterieel innoculatieproduct wat je zo in de DWC gooit. Met de ZHO erbij heb je de schimmels ook.

 

Ik kan uit hun schema alleen niet herleiden hoe lang dat spul blijft leven. Ze dienen het elke week weer opnieuw toe, maar dat gaat volgens mij ook uit van een volledige waterwissel elke week. Dat wordt dan sowieso wel een hele dure hobby.

 

Misschien zijn er wel kweekverslagen van iemand die dat gebruikt en niet zo vaak het water wisselt?

 

 

Heb vandaag ook de lamp wat hoger gehangen door voor de verandering maar weer eens een gat in mijn tent te maken:

gallery_37858_17221_34560.jpg

 

Heb het na het nemen van de foto nog wel wat aangepast om te zorgen dat er geen buizen direct in het licht van de lamp zitten. de lamp hangt aan een frame wat over de tent ligt (zeg maar een soort ladder).

 

Viel me trouwens op dat ze na het dieven ineens zulke problemen hadden met die lamp er te dicht op terwijl ze al weken op dezelfde hoogte staan. Wellicht dat het dieven ze toch teveel verdampingsmogelijkheden heeft gekost waardoor het blad in de toppen teveel te verduren kreeg?

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

grappig dat gat in het dak, maar wat als je lamp straks wil laten zakken?

 

dames zien er goed uit

Edited by miami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...