Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wietefras

9Xbubblegummer Op Undercurrent Dwc In 150X150 Tent

Recommended Posts

Misschien dat je nu inderdaad in de luchtcirculatie moet zoeken bij die planten die vooraan staan, dat ze net te veel op de tocht staan.

 

Dat de ec oploopt door de enzymen, is dat niet normaal?

De enzymen breken oude worteldeeltjes ofzo af en zorgen dat het weer opnieuw opneembaar word voor de plant, dus voegt die eigenlijk voeding toe daarmee toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zie je eigenlijk wel goed, dat daarmee organische voeding ontstaat.

 

 

Zym, is voor zover ik weet, bedoeld om het medium "gezond" te houden.

Door het afbreken van "dood" materiaal en daarmee de aarde luchtig te houden..

Maar de cyclus is te kort, om daar wat van te merken als voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien dat je nu inderdaad in de luchtcirculatie moet zoeken bij die planten die vooraan staan, dat ze net te veel op de tocht staan.

Zat zelf eerder te denken dat ze te weinig in de luchtstroom staan, want dat is waarschijnlijk de meest windstille hoek. De fan zit links en die blaast naar achter en omhoog.

 

Met peroxide en de GHE FloraNova voeding had ik helemaal geen pH of EC schommelingen. Dat werkt toch een stuk geruststellender. Had alleen het idee dat die CannaZym misschien beter zou werken om de boel schoon te houden dan peroxide.

 

Dat CannaZym spul is inderdaad bedoeld om de dode resten op te ruimen. Wat ik normaal gesproken met waterstofperoxide steriliseer had ik gedacht door de CannaZym te laten "verteren".

 

Maakte niet uit welke dosering ik gebruikte (heb 1/3 geprobeerd en volle dosis). Na een dag of wat slaat dat spul vol aan en dan gaat het los. Ik zet de EC op ergens tussen de 1.3 en 1.4 en de volgende dag staat ie tegen de 1.7 aan. De pH daalde ook makkelijk van 6 naar 5 in twee dagen. Dat was me toch allemaal wat te gortig. Dus toch gewoon maar weer terug naar de peroxide.

 

Waar het wel heel goed bij werkte was bij het oplossen van worteltroep. Ik had met de planten voor de grote tent ook wat bruine wortels na het overplanten. Scheutje CannaZym erbij en ze hadden er nauwelijks last van. Die wortels zijn ze wel kwijt geraakt uiteraard, maar daar bleef het verder wel bij. Peroxide doet in dat soort situaties nauwelijks iets. De planten stierven bijna af voordat ze zich weer herpakten (en toen heb ik ze maar weggegooid door de grote achterstand op de rest). Of misschien moet ik het hoger doseren dan, maar dan ben ik weer bang dat ik ze daar dood mee maak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien dan Canna eens een mailtje sturen om te vragen hoe dat het beste aan te pakken is, het verloop van de ec en ph.

Misschien dat je daar juist eerder op in moet spelen, dus een lagere ec geven en een hogere ph of iets dergelijks?

Ik ben erg benieuwd hoe dat zit, ik ben op de achtergrond nog steeds bezig dingen uit te zoeken en te lezen over dwc, ik wilde namelijk ook met enzymen gaan werken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb die zym het laatste rondje van dag 1 tot aan de laatste week meegegeven..

Iedere watergift maar wel halve dosering. 12.5 op 10 liter..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik wil het wel nog een keer proberen, maar ik was nu gewoon het gezeik zat en ik wil deze planten niet kwijtraken. Wil het een volgende keer nog wel eens proberen met twee bakken naast elkaar (in dezelfde tent) zodat ik het verschil kan zien.

 

Qua dosering heb ik niet veel verschil gezien. Heb het idee dat het spul in hydro gewoon blijft zitten en zelfs vermenigvuldigt. Als ik minder gaf duurde het hooguit wat langer voordat de effecten me te gortig werden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien zijn de schommellingen te vermijden door de enzymen continue en vanaf de start in te zetten. Als de vertering van het begin af aan plaats vindt, voorkom je dat er door het op een bepaald moment inzetten van de enzymen er in één keer materiaal wordt omgezet wat leidt tot een plotselinge verhoging van de Ec en schommeling in de pH. Enzymen kunnen ook inwerken op biologische meststoffen, op minerale meststoffen is dit onwaarschijnlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dat zou ook heel goed kunnen. Ik had ook al gelezen dat dat een probleem zou kunnen zijn, dus daarom had ik het pas toegevoegd na een waterwissel. Ik draai dan tussendoor 24 uur met schoon water en dan pas weer de nieuwe voeding erin (volg braaf het verhaal van GHE). Dus op zich zou de bak dan redelijk schoon moeten zijn. Al krijg ik het uiteraard nooit helemaal schoon met alleen even spoelen.

 

Als ik het nog eens probeer dan doe ik dat wel met de enzymen van GHE. Die hebben ook een bio hydro lijn (BioSevia oid) waar de enzymen dan onderdeel van zijn. Ben wel benieuwd hoe dat zich laat vergelijken met de FloraNova voeding.

 

Heb nou ook een systeempje geinstalleerd om het waterniveau op peil te houden. Ik vulde de bak tot nu toe 1 keer per dag af en dan stond wel een flink deel van de wortels steeds droog. Wellicht dat dat ook nog problemen kan geven? Ik heb daar vorige keer niet zo'n last van gehad, maar onder 250W HPS dronken ze ook maar de helft van wat er nu iedere dag bij gaat.

 

Nu staat de bak nieuwe voeding er dus gewoon naast en als het water daalt in de DWC bak dan wordt het meteen weer aangevuld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo...

Wat een gemier is dat nog ja..

 

En de conclusie, dat de zym van de terra lijn,

voor jou niet goed uitpakt door je dwc opstelling en je biovoeding lijn,,,,

Die vind ik zo raar nog niet..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ja, misschien heb ik het gewoon niet goed gedaan (te laat gestart, te weinig, te veel of wat dan ook). Ik las van Amerikanen die er bij zweren in hun hydro kweek. Daarom ben ik het zelf ook eens gaan proberen. Vooral toen ik last kreeg met wortelrot en de peroxide niet echt hielp.

 

Heb nu vooral geen zin om verder te experimenteren op planten waarvan ik de oogst wel gewoon nodig heb, omdat ik anders zelf droog kom te staan :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Oude Rocker., Canna heeft maar 1 soort enzymen voor alle soorten mediums, waaronder ook voor aqua.

 

Dan kun je nu inderdaad beter niet experimenteren Wietefras, je moet natuurlijk nooit zonder wiet komen te zitten!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eindelijk tijd gevonden om de tent af te maken. De foto is wat crappy met HPS licht aan, maar ze staan er in :punk:

 

gallery_37858_17221_164001.jpg

 

Het zijn dus geen Bubblegummers meer, maar negen Melon Gum planten uit zaad van Dr Underground.

 

Ze zijn wel beschadigd doordat ze te lang onder de T-Neon hebben gestaan en er steeds tegenaangroeiden. Had geen ruimte om de lamp echt hoger te doen. Had ook wat last van voedingstekorten en pH problemen. Kon er niet goed bij om ze te verzorgen, dus ze hebbben zich zelf een paar weken moeten redden.

 

Probleem was wel dat ze in twee bakken stonden en ik dus de wortels los moest trekken. Hoop dat dat me niet op gaat breken. Maar goed, dan zaai ik wel weer een paar nieuwe. Nou staat in ieder geval het hok voor ze klaar.

Zit er nu wel helemaal doorheen, dus nog even snel een plukje wiet in de vaporizer en dan snel naar mijn nest :vape:

Edited by Wietefras
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er strak uit man!

Heb je daar spiegelfolie op het frame liggen?

Op naar een volle tent!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt. Moet nog wel het een en ander aan gebeuren (gaten in de tent rechts op de foto repareren bijvoorbeeld), maar die planten konden echt niet langer meer in hun tijdelijk hok blijven staan.

 

De hele tent staat dus op een lekbak van 35 cm als verhoging. Daarmee is de bodem van de tent op de hoogte van de bovenkant van de bakken gekomen. Daar heb ik inderdaad dan spiegelfolie overheen gelegd zodat de bakken uit het licht blijven en het water dus netjes op kamertemperatuur blijft.

 

Ziet er ook wel schattig uit. Is net of de planten uit de (spiegelende) grond komen :0

 

Ik hoop ook dat ze alle doorstane ellende overleven en de tent nog mooi vol komt :)

 

Misschien moet ik hier maar weer wat enzymen bij gooien om de dooie wortels een beetje op te ruimen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wortel stimulator denk ik..

Want als je de worteltjes uit elkaar heb moeten trekken,

zal er echt een gedeelte zijn beschadigd.

Die zullen toch weer moeten groeien..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat heb je strak gedaan zo, op die manier hou je ook voldoende hoogte over voor de rest van de kweek.

 

Hopelijk wordt je ervoor beloond, maar dat zal dan wel... Zo te zien weet je wel wat je doet :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, wortelstimulator geef ik ze ook, maar ben dus vooral bang dat de los getrokken stukken wortel gaan rotten in de wortelkluit van een andere plant.

 

Ik hoop inderdaad ook dat ik nou genoeg hoogte heb :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whooo wat een mooie foto's man op voorgaande pagina's! :icecream:

 

Mag ik even heel asociaal zonder te veel geblader vragen wat je droog geoogst heb en met hoeveel watt?

Ik lag ergens dat je schreef dat je 1300 gram nat had en later las ik iets van ''wel boven de 250'' droog uitkomen?

 

Trouwens, beide duimen van mij omhoog naar de aandeelhouders in dit topic! :dribble: :tu :verrygood

 

Heerlijk wetenschappelijk allemaal en lekker nieuwsgierig jullie. Zo hoort het. En ook nog eens allemaal uitgebreid beschreven. Dit topic ga ik een keer op een brakke zondag met dikke joint doorlezen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, het is zo triest dat ik inmiddels haast 2 kweken heb gedraaid in die kleine tent voordat ik eindelijk die grote tent klaar had.

 

De eerste oogst was 278g droog onder 250W HPS. Deze kweek staan ze onder 440W (alhoewel het grootste deel onder 400W was)

 

De grote tent staat de lamp op 800W oid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weekje later zien de planten helaas niet echt best uit. Heb het water een paar dagen terug vervangen. Het stonk enorm naar rubber/olie van de luchtpomp. EC en pH zijn stabiel, maar wellicht dat schade aan de wortels toch erger is geweest dan het in eerste instantie leek of ik heb ze vergiftigd met de luchtpomp. De pomp stink inmiddels niet meer zo.

 

Al lijkt het verslechteren bij de Melon Gum dames wel iets gestopt te zijn ;)

 

gallery_37858_17221_108730.jpg

 

De planten zijn een hoop blad kwijtgeraakt aan de onderkant, maar het verder vergelen lijkt dus wel minder geworden:

gallery_37858_17221_109756.jpg

 

De wortels zien er niet super slecht uit, maar ook niet echt top:

gallery_37858_17221_32973.jpg

 

 

Ik had een 75mm sleutel besteld om de doorvoeren vast(er) te zetten. Dat ding is enorm. De houten sleutels ernaast had ik zelf gemaakt om de boel vast te kunnen zetten:

gallery_37858_17221_90470.jpg

 

 

De Bubblegummers in de DWC voorgroeitent gaan gelukkig nog wel lekker door. Eerste oranje haartjes zijn zichtbaar:

gallery_37858_17221_205068.jpg

 

Top van de "breedblad" pheno:

gallery_37858_17221_138613.jpg

 

Top van de grootste strekker zit ondanks de hoogte alsnog vrij dicht op de lamp:

gallery_37858_17221_66560.jpg

 

Top helemaal vooraan in de tent laat zien dat de toppen nog best ver onder het bovenste bladerdek door lopen:

gallery_37858_17221_50007.jpg

 

Nog een topje:

gallery_37858_17221_17314.jpg

 

en nog een andere:

gallery_37858_17221_14280.jpg

 

Ook wel grappig dat de strekkerige pheno wat geler van blad is. Die zal wellicht toch meer voeding nodig hebben? De plant rechtsvoor heeft nog steeds die opstaande kartelrandjes. Ook lager op de plant. Paar dagen terug regende het zo en was het wat vochtiger. Toen leek het me wel wat minder. Heb de luchtbevochtiger vandaag maar weer eens aangezet om de VPD wat te drukken. VPD blijft helaas zo rond de 1.2 a 1.kPa3 hangen met uitschieters van 1.5 tot 1.7kPa vlak voordat de lamp uit gaat. Vandaag met de bevochtiger aan in de laatste paar uur kwam het maximum op 1.3kPa.

 

Zelfs met de bevochtiger aan kwam de LV overigens maar op 46% uit.

Edited by Wietefras
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Bubblegum zien er nice uit! Welke voedingslijn gebruik je voor dwc? Ik was aan het teruglezen, maar vind m niet zo snel. Keep it up!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik zet die Bubblegummer foto's er maar bij zodat ik niet zo afgebrand wordt op de ellende in die andere tent :) Al heb ik ook nog wel de hoop dat die Melon Gum dames weer bijtrekken. Ze hebben nou schoon water en er komt ook bijna geen rubber/olie stank meer van de luchtpomp af.

 

De planten krijgen allemaal voeding van de GHE FloraNova lijn. Ben ik op zich wel tevreden over. Het is alleen wat lastig doseren omdat het zo enorm stroperig is. Ik meng elke week een beetje met wat gedemineraliseerd water en gebruik dat dan als voeding.

 

In beide systemen zit de EC nu op de 1.0.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bladbemesting kan je misschien nog wat helpen om de lage opnamecapaciteit van de wortels aan te vullen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dat heb ik ook nog wel liggen, maar duurt het dan niet alleen nog maar langer voordat de wortels herstellen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...