Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Donnie

9x Kolossus fem / Secret Jardin DR90 / Gavita 400w IR bloei / Voorgroei Spectrabox 2-250w

Recommended Posts

schitterende dames, blaken van gezondheid... :P

hou ze groen, mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Don,

 

 

Volgens mij is het niet zo gezellig bij de micro afdeling ..... :P

De 1 na de andere wordt overgeplaatst :) Zal wel te maken hebben met goed gedrag ofzo ;)

Ik denk dat dit een mooie draai gaat worden voor je goos B)

 

 

Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jongens heb ik hier een serieus probleem uit het niets? :P

 

Zag een heel klein bruin blaadje zitten (halve cm) en ja hoor, ik trok hem zo uit de plant in het midden, is dit rot?

 

gallery_26898_12793_311592.jpg

 

gallery_26898_12793_102918.jpg

 

gallery_26898_12793_115285.jpg

 

:)

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is rot Donnie, klote zeg :P

 

Ik zou de plant buiten de tent ontdoen van de rot, en de rest heel goed in de gaten gaan houden.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat meen je niet, zo jong en vitaal nog, hier snap ik nou niks van, had je last van een hoge lv?? :P

Ik zou het doen zoals Bazzf zegt, met een punttang schijnt goed en secuur te gaan, en nu dagelijks controleren, handmatig wat harder afzuigen tijdens licht uit en een beetje goochelen met je fans wil ook wel eens helpen.

Succes maat. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rot van die Rot zeg.

Ik steek een kaarsje en wierook aan zo dat ze voor de rest gezond mogen blijven.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jongens het was onmiskenbaar rot van binnen, ik heb de stukken aan beide kanten volledig weggeknipt, gelukkig zat er rechts niks, maar links van binnen was het dus al aan het beginnen. Ik heb de hurricane clip fan naar stand 2 (max) gezet, de afzuiger nog iets hoger (klimaat van 45-55LV, ik snap het niet.) Uiteraard heb ik de schaar ontsmet met Dettol voordat ik begin met knippen en na afloop, vervolgens een klein beetje groene zeep op de steel zelf daar gesmeerd, maar niet op de toppen. In een wanhopige poging verspreiding tegen te gaan. Ik hoop dat het nu wegblijft, maar zo snel al ik heb er een hard hoofd in. De andere planten ben ik ook even zorgvuldig nagelopen maar tot nu toe beperkt zich het tot deze plant.

 

gallery_26898_12793_142916.jpg

 

Middelste plant is nu een stuk top weg. :P

 

gallery_26898_12793_144240.jpg

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeps, klote joh.

 

 

Zie ook verdampinsprobleempje met opkrullende randjes op de bladeren erboven...

 

 

Ik zou voeding laag houden, fan wat harder, lamp iets hoger en die LV in de gaten houden. Toppen goed inspecteren (je kan de rot ook ruiken!!) en waar het erin zit meteen gof wegknippen.

 

 

 

Succes man, echt zonde!

 

 

Indicaan :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

meet eens de lv tussen die planten

 

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meet eens de luchtvochtigheid als het licht net aan is....

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Indicaan: die gekrulde bladeren zal waarschijnlijk de lucht zijn die erover heen waait. Juist daarom snap ik deze rot niet maar het moet ergens vandaan komen. :P Ik hoop dat het tot deze ene plant beperkt blijft nu ik maatregelen heb genomen. Misschien was het juist dit phenotype dat extreem rotgevoelig was, zou dat kunnen? De plant met de dikste hoofdtop rechtsachter ziet er prima uit, nergens geen blaadjes die verdacht lijken.

 

@Digi: Ik heb nu een buisventilator onder het bladerdek gedimd op de dcs controller draaien. De LV is een stuk hoger tussen de planten, dit hoop ik zo met luchtverplaatsing tegen te gaan.

 

@Racker: meerdere keren gezien, dan stond ie op het hoogste moment op 60%.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

B)

Altijd balen als je toprot krijgt, ik ben het gewend bij mijn buitenkweekjes maar dat jij dat nu ook binnen bij zulke gigantische knallers hebt... :)

Hopelijk dat de schade beperkt blijft, ik steek er 1 op voor je (geen kaarsje :P ).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dames krijgen nu (sommige) verbrand bladpunten dus ik ga even een stapje terug in voeding. Ze hebben vandaag kraantjeswater voor de kiezen gehad. Ze zien er nog happy uit dus volgens mij kunnen ze die hoge EC prima hebben.

 

Denk dat hier de grondslag ligt.

Vooral nu dat er een ander zonnetje schijnt.

Zaailingen doen het met nog minder dan weinig Don :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoop dat je het onder controle

 

ink :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Indicaan: die gekrulde bladeren zal waarschijnlijk de lucht zijn die erover heen waait. Juist daarom snap ik deze rot niet maar het moet ergens vandaan komen. :P I

Gr,

 

Donnie

 

Het blad begint met verdampen/koelen op het moment dat de lamp aangaat en wanneer het blad niet meer in staat is te koelen zal die de resterende uren licht haar bladmondjes dicht zetten en stoppen met koelen, Die uren wordt het blad niet gekoeld en gaat die krullen zoals bij jou. Aangezien het blad niet meer kan verdampen ontstaat de kans dat het vocht in de plant in de oksel van de bladeren eruit geduwd word. Hierdoor ontstaat een haard voor top rot.

Toprot hoeft niet te ontstaan door een te vochtige ruimte (kan wel) maar kan net zo goed ontstaan in een te droge ruimte zoals hierboven uit gelegd.

 

Een hele plant weg knippen is niet nodig en gelukkig heb je alleen het aangetaste gedeelte weg gehaald

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heren bedankt voor de adviezen en reacties, ik heb vandaag wederom de planten geinspecteerd en het LIJKT erop dat de andere planten kerngezond zijn. Ik ben verder niks tegengekomen dus ik hoop dat het bij deze ene gebeurtenis blijt. :P

 

gallery_26898_12793_169654.jpg

 

Ze hebben vandaag enkel kraanwater gehad zonder toevoegingen, ik wacht nog een paar dagen met de volgende voedingsronde, zit nog genoeg in de aarde.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zijn vette knuppels aan het worden .

wel spijtig van die toprot algoed is het niet heel je veld dat zou jammer zijn .

 

ben benieuwd naar de weeg schaal foto's :P

 

succes met de laatste loodjes maatje .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Donnie, ik ben blij te horen dat het een enkel geval betrefd, ik hoop met je mee dat het daarbij blijft, je hebt nog een dikke maand te gaan, ff minder voeding en wat droger kweken helpt idd ook, het wordt gauw kouder en droger, allemaal positief, we willen dikke cola`s zien hierzo :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey donnie,

 

met nog een maand op de kalender gaan dit zeker dikke cola's worden...

 

volle bak man! :P

 

Grtz P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Donnie jongen, hoe is het met de kanonnen, alles onder controle daar?? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij moet nog ruim een maand Predator :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij zit nu op dag 54 12 12

 

Volgens mij kan hij gewoon oogsten over 2 weken.

 

Kolossus is een 9 - 10 weker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat zijn dat voor toppen geworden :)

ziet er gewoon SUPER uit :P

 

succes nog...

 

grtjs blowke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...