Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Donnie

9x Kolossus fem / Secret Jardin DR90 / Gavita 400w IR bloei / Voorgroei Spectrabox 2-250w

Recommended Posts

Schön Donnie. Hoe bevalt de root pouch eigenlijk? Ik ga deze misschien in mijn volgende kweek gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Fred: Ja de IR lampen doen het altijd goed, of je nou 250, 400 of 600 watt hebt. Ik ga niet zeggen dat deze lamp beter is dan een reguliere lamp maar ik weet wat ik heb gekweekt onder 250 watt IR en dat waren echt flinke jongens ehhhh dames. :)

 

@Krasi: Ja ik had eerst voorgebogen zoals je zei, want die dingen zijn nogal scherp aan de randjes. Dan trek ik hem redelijk recht met mijn hand en hups erop. Maar het handmatig knakken blijft toch makkelijker, ik heb maar 1 bendz clip gebruikt omdat die top stengel nog al zacht is op dit moment (minste topontwikkeling) en ik het niet aandurfde haar direct te knakken. Ook 4 andere dames zijn mishandeld zoals je kunt zien hier beneden. :rofl

 

@Frikdandel: Die root pouches gaan prima en kan lekker veel lucht bij de wortels waardoor ik denk dat het een beter ontwikkeld wortelgestel biedt. Ik zal na afloop de wortelgestellen inspecteren en mijn ervaring delen.

 

Dag 26 12/12 Dag 12 zichtbare bloei

 

Veldje is weer gelijk, de toppen zullen nog wel omhoog gaan groeien aangezien er ook nog een beetje groei in zit.

 

gallery_26898_12793_181949.jpg

 

Lamp hangt op circa 30 cm wat de planten prima kunnen hebben, zou zelfs nog wel iets lager kunnen gaan met de lamp. Op de foto hangt de lamp nog hoger maar heb hem al laten zakken. :wacko: Hurricane blaast de lucht weg onder de lamp. De plant linksachter heeft tot nu toe de grootste buds, en is echt heel erg donkergroen. Mooie plant om te zien.

 

Groet,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie genoeg budzz, gaat erg voorspoedig, mooi knakwerk collega :rofl

De reputatie van de IR doet me goed, deze ga ik de volgende grow inzetten :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Golden: Bedankt bij jou gaat het ook erg lekker, de zweerp erover bij die dames! :)

 

@Krasi: Ja daar ga je veel plezier aan beleven aan die lampen! Ik heb 1 top opgebonden linksachter die had ik wat te agressief geknakt dus nu krijgt ze een ondersteuning zodat ze onderliggende toppen niet bedekt waardoor deze geen zon krijgen. Ik wil zoveel mogelijk toppen op gelijke hoogte hebben straks, dat staat als het goed is voor een goed resultaat. :rofl Mijn doel is namelijk wel 1 op 1 te draaien, of we dat gaan halen zal de tijd leren.

 

Dag 27 12/12 Dag 13 zichtbare bloei

 

Ben nog maar ff verder gegaan met buigen en knakken zodat het superegaal is en alle topjes lekker veel licht vangen. De dames staan geenzins stil na het buigen en knakken! Er is veel budontwikkeling dus ik ben erg benieuwd hoe dat er straks uit ziet vol met dikke toppen ;) Begint zo wel erg op een scrog te lijken, alleen dan met niet getopte planten. :wacko:

 

gallery_26898_12793_61466.jpg

 

gallery_26898_12793_160108.jpg

 

Groetjes,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes Donnie, ziet er mooi uit zo, de kolossus is een echte opbrenger dus dat moet je wel redden :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie planten die kolossus.

En mooi verslag.

 

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Donnie,

het ziet er veelbelovend uit! :rofl

Ik heb het gevoel dat hier alweer een superronde aankomt.

Mooi buigwerk.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou dat ziet er zeker veel belovend uit :wacko:

en je tentje is mooi gevuld zo,ben benieuwd of het bij mij ook zo hard gaat straks.

Ziet er in iedergeval :rofl uit.

Mvg BUZZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hoor donnie :rofl

 

Je veldje ziet er fijn vitaal uit man!

Succes verder!

 

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Krasi: Ja ik zat voorafgaand te twijfelen of ik nog een keertje Shackzilla zou doen, ik denk niet dat deze onder doet voor Kolossus, maar moet wat langer staan. En Kolossus had ik nog niet in mijn tentje gehad, een keer wat anders. Ik ben wel erg benieuwd naar de compactheid van de toppen straks, maar zoals ik het nu zie zit dat wel goed. :) Ze bouwen in ieder geval lekker door, de knak- en buigwerkzaamheden trekken ze zich schijnbaar weinig van aan, er komen beginnende bultjes op de knakplaatsen. ;)

 

@Frikandel: Ach het gaat toch altijd om de kwaliteit voor me, ik denk wel dat er veel vanaf gaat komen, maar de kwaliteit staat bij mij voorop.

 

@zODd: Bedankt kerel nogmaals sterkte in deze vervelende tijd voor je.

 

@Torsti: Bedankt Torsti bij jou gaat ie ook heerlijk in de kast - mooi donkergroen. Ik hoop dat de dames lekker dik en compact gaan worden straks. :D

 

@Shilizous: Dat zeg ik, :rofl :wacko:

 

@Buzz: Bij jou gaat het straks ook lekker onder die spectrabox, duurt alleen iets langer voordat de bloei inzet als onder HPS. Thx voor je reactie!

 

@Zeebodem: Bedankt man hoop dat het zo blijft!

 

Dag 29 12/12 Dag 15 zichtbare bloei

 

De dames bouwen lekker verder, verder niet veel te vermelden behalve dat de temperatuur 28 graden op de dag is , 20 in de nacht. LV schommelt heel stabiel, zowel met lamp aan als uit tussen de 40% en de 50%.

 

Ze hebben vandaag 6 liter water gehad en dat was zo op, binnen een kwartier. Ze krijgen meer dorst, op onderstaande foto hebben ze net te drinken gehad. Morgen krijgen ze wederom 6 liter. Ik vind het er prima uit zien voor 15 dagen zichtbare bloei van zaadplanten. ;)

 

gallery_26898_12793_114252.jpg

 

gallery_26898_12793_185111.jpg

 

Groet,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

echt ne schonen jungle :wacko:, men snake zou daar graag chillen haha :) :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat voorspoedig Donnie, ik hoop dat m`n tentje ook alsnog zo mooi vol komt, ik zal ze volgende week eens wat de breedte in helpen, nice work mate :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het Don, met toppers bedoelde ik ook de kwaliteit. Zoals je al aangaf eerst kwaliteit dan kwantiteit. Hou houdt jij met dit weer de temperatuur met de lamp uit nog op 20 graden. Bij mij loopt het nu gevaarlijk dichtbij de 17.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Golden: is prima als ie maar niet van m'n toppen eet anders wurg ik hem als ie stoned in een hoekje ligt ;)

 

@Krasi: ja hij gaat lekker, de lamp hangt er ook kort op, op zo'n 30cm en de planten kunnen het prima hebben, ze hebben geen omhoog krullend blad.

 

@Frikandel_Speciaal: Mijn tent staat in een verwarmde ruimte, dus dat scheelt.

 

Dag 30 12/12 Dag 16 zichtbare bloei

 

Dames hebben vandaag weer water vanaf boven langs gekregen om toch langzaam maar zeker de buffertabs te laten oplossen in het medium.

 

gallery_26898_12793_239892.jpg

 

gallery_26898_12793_72669.jpg

 

gallery_26898_12793_100593.jpg

 

Groet,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er mooi uit

dit wordt weer een rondje om van te smullen .

 

je ziet dat ze zeker niets te kort komen bij jou .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er echt mooi uit die kolossus! ik volg je :)

 

We mogen allemaal Sannie en zijn breeders bedanken voor hun prachtige zaden...

getest en goedgekeurd ;)

 

Maar klein vraagje:

 

Ik heb namelijk verschillende hps licht setups achter de rug en ben eigenlijk wel benieuwd naar die Gavita 400w.

ik heb een aantal oldskool hps 400w en 600w die ik tot nu toe heb gebruikt en waar ik al zeer tevreden ben van geweest.

Maar ik sta uiteraard ook wel open voor eens wat anders..

Als ik nu 2 x 400w gwn hps zou gaan veranderen naar 2x Gavita 400w is dit dan beter?

Of is het verschil echter niets?

 

grtz. lynnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@John: bedankt man, ik vertroetel ze met al dat lekkers.

 

@amnesiah: voordeel van de IR (interne reflector) is dat je, zoals de naam al zegt, geen externe reflector hoeft te gebruiken. Ook de temperatuur recht onder de lamp scheelt al gauw 3-4 graden in vergelijking met reguliere HPS lamp met reflectorkap. Hierdoor kun je de lampen dichter op het gewas hangen. De lichtreflectie zelf is ook veel effectiever (omdat de reflectie een paar cm van het eigenlijke licht zelf afzit en het is een mooie breedstraler. Doc zal je hier nog meer over kunnen vertellen! ;)

 

Groet,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat de kap meer weerkaatst omdat de lamp dichter bij zit klopt niet...

licht verliest geen sterkte door afstand, maar door opname van bijvoorbeeld de muren of een cooltube...

 

als je buiten met een spiegel het licht weerkaats zie je het kilometers ver...

en dat komt omdat het niet afneemt in sterkte omdat het nergens mee in aanraking komt... :)

 

 

je veldje ziet er wel prachtig uit.. ;)

mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stikkie thx voor je reactie!

 

We hebben het over de effectieve reflectie he. Dit is kunstlicht, geen zonlicht. Dus dat is ook de reden waarom de toppen onderin de plant veelal luchtiger en kleiner zijn. Het maakt dus wel degelijk uit hoe dicht de reflector op de lamp zelf hangt.

 

Kijk maar naar deze tekening.

 

gallery_26898_12793_32764.jpg

 

IR vs regulier externe refector

 

Maar ik kan het mis hebben, wellicht dat de echte kenners onder ons hier meer over kunnen vertellen. Torsti?

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat zal het daar lekker gaan ruiken.

Zie het al voor me verdwalen in een DR90 tent.

 

Fijne avond.

 

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je toppen beginnen al met zwellen, Lekker vooruitzicht heb ik met de IR600, je kan hem er lekker dicht op zetten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat je nu aantoont is dat er een hoger verlies is omdat het licht vaker door het lampglas heen gaat..

niet omdat de ''lucht'' licht opneemt...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...