Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Donnie

9x Kolossus fem / Secret Jardin DR90 / Gavita 400w IR bloei / Voorgroei Spectrabox 2-250w

Recommended Posts

Wat een leuke toppen Donnie!

Maakt het echt zoveel verschil die additieven en boosters die jullie bijvoegen? Of is dit meer iets voor de geoefende kwekert?

Is maar een vraagje want ben nog maar net klaar met wat mogelijk is qua medium en voedingslijnen... en blijkt er nu nog -zoveel- te bestaan voor die groene sletjes :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Krasi: Ze groeien nog steeds, niet heel hard meer maar ze worden nog steeds iets hoger, precies wat ik wens.

 

@Torsti: Bedankt. :) Het is toch lekker volgekomen. Kolossus is een potente plant van wat ik zo zie, ben zeer benieuwd naar de knuppels die deze dames gaat voortbrengen uit hun tenen. B)

 

@John double 0 seven: Nee hoor deze boosters kan iedereen meegeven, ik ben zelf ook nog maar een beginner he, dit is pas mijn 3e kweek. Als je bijvoorbeeld puur organisch kweekt, dan kan je ook prima af met enkel myccorhiza's, perfect start en buffertabs icm Goldlabel Custom mix en hoef je enkel kraantjeswater te geven aangezien de hoge PH van het water dan geen invloed meer heeft door een actief bodemleven.

 

Dag 21 12/12 (zichtbare bloei dag 7)

 

De dames staan nu precies 3 weken op 12/12, en de zichtbare bloei is er nu exact 1 week.

 

Ben bezig geweest met mijn nieuwe camera, het is even wennen maar ik zie dat de kwaliteit van de body en lens stukker beter zijn als mijn eenvoudige powershot. Maar het blijft lastig fotograferen onder HPS.

 

gallery_26898_12793_299981.jpg

 

Met de tenperatuur en de LV zit het prima. Afzuiger draait nu op 45%, als de LV straks lager moet worden ga ik de afzuiger harder laten draaien.

 

gallery_26898_12793_38804.jpg

 

Een eerste macroshot met de SLR

 

gallery_26898_12793_37175.jpg

 

Groet,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Donnie,

Dat is een volle tent geworden en op de laatste foto zijn de compacte toppen al te zien...

Wat een vooruitzicht heb je, ben benieuwd :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met je nieuwe camera staan ons nog heel wat mooie foto`s te wachten, nice dude :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn altijd blij met mooie foto's.camera.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuke plantjes, mooie foto's (ondanks HPS)

nog een week of 7 te gaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Donnie,

 

Ziet er een goed gevuld tentje uit daar bij jou, het gaat snel blijkbaar onder die 400 Watt EVSA!

 

Bedankt voor het antwoord, ga eens kijken op sites van merken en dan volgende keer een boostertje meebrengen van de GS.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MarkZ: Ja het is lekker vol ik heb zoveel mogelijk fanleaves opzij of naar beneden gebogen om ook onderliggende topjes zo veel mogelijk zo te geven.

 

@Krasi: Ja maar met deze lamp is het echt heel erg lastig om goeie pics te maken. Ik zal morgenavond eens, als de lamp uit is, een paar mooie foto's proberen te schieten.

 

@Doc: Doe me best! Al doende leert men zeggen ze. :)

 

@Shilizous: Bedankt en ja, ik schat ook een week of 7, maar als het een weekje langer duurt so be it.

 

@John007: Ja het gaat sneller als onder een 250 watt LED box, maar dat is ook logisch aangezien het wattage van de LED box een stuk lager is.

 

Dag 22 12/12 Dag 8 zichtbare bloei

 

gallery_26898_12793_108441.jpg

 

gallery_26898_12793_116767.jpg

 

Dames hebben zo juist weer van onderen 7 liter water gedronken, en er bleef niks van over. Halve dosering Honey ES meegegeven om de bacterieen van wat lekkers te voorzien. B) De potten voelen weer goed zwaar aan en morgen krijgen ze niks. Overmorgen geef ik ze weer van boven af water om de buffertabs ook langzaam te laten oplossen.

 

Temperatuur in de nacht in 20,5 graden en met licht aan 28-29C LV blijft rond de 50, in de nacht nu 60. Daar ga ik over 2 weken verandering in brengen, dan wil ik de lv in de nacht niet boven de 50% hebben.

 

Groet,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker nice, de lv zal wel zakken als `t straks wat kouder wordt, ik verwacht vanavond dus weer prachtige foto`s :) B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Golden: Bedankt ze gaan lekker vind ik zelf ook!

 

@Krasi: Nou bij deze dan! Heb even zitten rommelen tis mijn eerste keer in het donker schieten met een SLR dus had een paar blurry pics ook erbij :) B)

 

gallery_26898_12793_382617.jpg

 

gallery_26898_12793_164740.jpg

 

gallery_26898_12793_54751.jpg

 

gallery_26898_12793_96238.jpg

 

gallery_26898_12793_166739.jpg

 

gallery_26898_12793_91142.jpg

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk, mooie foto`s, en wat zijn je planten mooi groen, topontwikkeling gaat lekker snel en in grote getalen. :)

Ben je nog van plan de langere te gaan knakken of laat je ze gewoon gaan?

 

Mvg Krasi B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krasi: Ik laat ze voor nu nog even gaan, vind het ook wel grappig die lange lolliepops een keer te hebben en de lamp hangt nu in het midden en is een echte breedstraler, dus die schijnt ze nu precies in hun kruin. Maar ik kijk wel even hoe het vordert, misschien zeg ik wel knak. Die IR lamp die gaat jou straks zeker ook bevallen, en jij hebt nog meer output per lamp dus dat gaat feest zijn.

 

Groet,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

prachtig groene planten heb je donnie

 

hoelang geef je de dames al bud ignitor .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo Donnie,

 

De dames zien er super gezond en mooi uit!!! Dat gaan echt dikke knuppels worden :) Hoe lang zijn ze nu eigenlijk?

 

Mooie foto's zeg! Je bent zeker blij met je Nikon D5100.

 

PolliePol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat tentje zit mooi vol :) B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@John: bedankt man we doen ons best! Ik heb de dames 1x bud ignitor meegegeven, bij het zien van de eerste bloei.

 

@Pollie: Ik zal ze morgen eens opmeten wat de lengte is, en ik denk ook dat het forse toppen gaan worden van wat ik er tot nu toe van zie.

 

@Buzz: Ja voller had het niet gemoeten ook het zijn toch 9 planten op minder als een vierkante meter. :rofl

 

Dag 23 12/12 Dag 9 zichtbare bloei

 

De dames gaan lekker door, morgen krijgen ze weer water van onder. Denk dat er weer zo'n 7 liter doorheen zal gaan. Ik ben deze ronde redelijk droog aan het kweken, maar ik lees de plant nu meer dan voorgaande rondes. Dus ik probeer zo goed mogelijk aan haar behoefte te voldoen. Klimaat blijft zeer stabiel, de LV is iets teruggelopen, naar 45% met lamp aan, en 55% met lamp uit. Zal wel met het droge weer nu te maken hebben.

 

Het hoogteverschil valt allerzins mee. Er is ook redelijk veel 11 vingerig blad aanwezig, wat een goed teken uiteraard is. De planten hebben het naar hun zin.

 

gallery_26898_12793_147619.jpg

 

gallery_26898_12793_135237.jpg

 

Groet,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor 9 dagen zichtbare bloei ziet het er erg potent uit, deze planten willen gewoon knallen, en het blijft heel mooi groen, balans is daar :rofl :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Frikandel_speciaal: Bedankt bij jou ziet het er ook heerlijk uit!

 

@Krasi: Ja de topvorming is verbazingwekkend snel, er zit e.e.a. door de aarde gemengd dus het bodemleven is vol actief. :rofl Wat dan ook weer bijdraagt aan snelgroeiende en bloeiende planten.

 

Dag 24 12/12 Dag 10 zichtbare bloei

 

Dames hebben vandaag 8 liter water gedronken van onder en er bleef niks over. De potten voelen weer goed zwaar aan dus morgen krijgen ze niks. Ik ben begonnen met een lichte dosering BAC bloei mee te geven, maar was maar 1ml per 1,5 liter water. Ook 0,5ml per 1,5 liter water Biologische PK booster meegegeven. Deze biologische booster bevat een groot aantal spoorelementen. Ik heb nog niet ermee gewerkt dus ik ben benieuwd. Ik wil in ieder geval niet gaan overvoeden dus ik zal 2x per week voeding meegeven, de rest gewoon kraanwater.

 

gallery_26898_12793_175934.jpg

 

Tevens weer een beetje aan het hobbyen geweest met de instellingen van mijn camera. Leuk speelgoed!

 

gallery_26898_12793_143319.jpg

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit gaan dikke toppen worden.

je kan je rond deze periode vaak nog niet voorstellen hoe dik ze uiteindelijk kunnen worden, veel plezier met de leukste weken van je kweek

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Donnie,

 

Dit gaat wel bijzonder lekker de laatste daagjes!!!

 

Ben ook wel benieuwd wat die topjes uiteindelijk zullen geven zoals Sannie zegt, is moeilijk om nu al een voorstelling van te maken.

Als ik verder denk 'in dreams' ziet dit er een heel potent kweekje uit, en ik interesseer me ten zeerste voor de combo die je nu maakt met LED-HPS...

 

Doe zo voort!

 

Grtz,

 

John007

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sannie: ik ben zeer benieuwd hoe die toppen er uit zien over een paar weken. Komen ze in de buurt van de massieve shackzilla's, we zullen het zien!

 

@John007: ja ze bouwen flink door, en ja het is moeilijk om je nu een voorstelling te maken van de straks volgroeide toppen.

 

Dag 25 12/12

 

De groei is er nog steeds niet uit, ze waren weer 3-4cm schat hoger geworden en de top in het midden rechts kwam nu wel op 20cm van de lamp. Dat is iets te kort onder een 400 watter dus ik heb haar gebogen met een bendz clip. Vandaag krijgen ze niks te drinken, morgen weer van boven af wateren.

 

gallery_26898_12793_177578.jpg

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker mooi vol Donnie, ging het gelijk goed met de bendz clip :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...