Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MisterX

3) Strawberry Haze 5X 1200Watt Scrog+Moeder 75Watt

Recommended Posts

Jij doeld op een gratis proefpakketje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een mooie reclameslogan bedacht:

 

steun kweker karel, kies omnipotent

Voor al uw tekorten en andere bladproblemen. :D

 

Na een rondje Omnipotent is Wietefras meteen weer overgestapt op GHE. Dat is wellicht geen reclame maar wel de waarheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik snap jullie reactie's wel.

moet wel zeggen dat ik gewoon betaalt heb voor deze voeding.

planten staan met bepaald licht niet zo fris bij. al maakt het gele lampje van me telefoon het zeker niet beter

 

ik had even wat bladeren gepakt die niet zo fris leken en er een foto van gemaakt.

had ook zelf even gevraagd wat ze er van vonden. en moest rustig aan doen met de voeding.

op de foto's zien de bladeren er beter uit als in het filmpje.

 

als het niet goed is zal ik dat zeker hier posten! geef gewoon een eerlijke review

 

 

gallery_1399_393_5731262.jpg

 

 

 

ik moet wel zeggen rond deze tijd heb ik elke ronde problemen gehad met de planten die lucht van de active inblaas op zicht krijgen.

doet toch iets met de planten

 

andere kweekjes met dit product hebben dat niet. maar is een probleem in mijn growroom

 

en wietefras ze planten reageerde idd niet goed op de PK. en bloeide veel te snel af idd.

die problemen zijn op DWC en niet op aarde of coco's

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bladeren zien er goed uit, maar hebben wel allemaal rode stengels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je 9vingerig blad heb, heeft het plantje het goed naar de zijn volgens mij toch?

 

Die PK lijkt me een rot goedje ja.

Die stikstof N ook btw..

Als ik het al zou gebruiken, (ik doe nu 99% bio) zou ik alleen de basis voeding willen gebruiken geloof ik.

 

Ik vind dat je gewoon lekker bezig bent X.. :tu

Edited by oude rocker
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

moet zeggen. toen ik het gebruikte ging de top ontwikkeling wel sneller

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mwoah, zodra er spel of grammaticafouten op de verpakking staan haak ik al af :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update tijd

 

42 dagen 12/12

 

de top ontwikkeling gaat erg lekker weer! ze zwellen flink aan! als ik de foto's van vorige week bekijk zijn de bijna de helft dikker als eerst

dat gaat goed dus.

 

 

zit een beetje in een Dillema kwa voeden alleen

ik ga wat afbouwen met voeding omdat ik toch wat verbrande puntjes zag wat ik daar appart aan vind er ook een gele gloed over veel bladeren komt

 

heb het even met omni besproken. die adviseert me terug te gaan met de EC. en even water geven totdat de ferto-meter weer op oranje komt te staan.

omdat een paar takken flink vergelen heeft @@Omni me geadviseerd om daar wat bladvoeding te geven.

dit ga ik alleen doen bij de grootse takken. omdat ik de bloemen niet nat wil maken

 

ik dacht eerst dat het me active inblaas was die de vergeling veroorzaakte. ik ben daar vandaag op terug gekomen. een van de andere grote takken heeft die zelfde vergeling

ondanks deze veel minder wind krijgt omdat hij onder de inblaas staat

 

hoop dat jullie nog wat advies voor me hebben. heb elke ronde wel last van vergeling in me tent rond deze tijd

zal het dan toch een magnesium te kort zijn?

 

het grote geheel ziet er best goed uit als je via een overview foto kijkt

 

gallery_1399_393_61599.jpg

gallery_1399_393_5128550.jpg

gallery_1399_393_3274690.jpg

 

 

de grootste top. heeft ook de grootste vergeling alsof hij de grote hoeveelheden voeding niet goed omhoog krijgt in de relatief dunne stom

moet deze tak ook omhoog houden met touwtjes anders gaat hij steeds meer hangen

 

gallery_1399_393_5683357.jpg

deze tak vertoont wat tekenen van verbranding. randjes zijn omhoog gekruld en verbrand

zonder vergeling alleen. wel appart snap dat niet helemaal. is wel lekker dik geworden!

gallery_1399_393_259565.jpg

 

hier een blad waarvan ik dacht dat de active inblaas de vergeling had veroorzaakt.

heb elke ronde problemen in deze hoek kwa kleur van de plant

 

gallery_1399_393_46971.jpg

 

alleen de andere hoek heeft het ook! ondanks dat deze bijna geen wind krijgt

gallery_1399_393_1896976.jpg

 

en de data registratie

zie niet echt wat ik nou verkeerd gedaan moet hebben. dan toch een te hoge EC?

kan het niet uit staan dat ik verkleuring in me bladeren zie

gallery_1399_393_339071.jpg

 

VS cannalope haze

 

hier begon de links achter hoek ook wat raar te doen

gallery_1399_327_2628809.jpg

 

ronde was verder wel gewoon goed!, top ontwikkeling doet niet echt onder voor me gevoel

al heeft de strawberry veel meer vierkante look tegen over de cannalope

gallery_1399_327_2667592.jpg

gallery_1399_327_2016475.jpg

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

49 dagen 12/12

 

 

de plantjes zijn vandaag klaar met hun week 7 bloei.

 

ik was deze week weinig thuis. dus kon weinig doen aan klimaat beheersing.

dacht dat het allemaal van zelf ging. maar bleek toch meer te doen dan ik dacht.

 

als ik thuis ben zorg ik dat de kamer waar de planten in staan 19/20 graden is als de lamp aan gaat.

dat was niet helemaal haalbaar. als ik niet thuis ben

had ook de kachel instellngen veranderd de active inblaas ging uit en de kachel vroeg aan. waardoor het een paar keer 15 min 32 graden in me tent is geweest. maar denk niet dat deze paar dagen 15 minuten deze temp's de foxtails veroorzaakt hebben

 

ondanks dat het klimaat goed is. zijn de toppen toch wat gaan foxtailen.

denk dat ondanks het klimaat goed was. de plantjes toch last hadden van stralingswarmte. dit had ik de eerste ronde niet. maar daar gaf ik ook sillicum aan de planten

was helaas daarom genoodzaakt het wattage terug te schroeven naar 1000watt Grrrr

 

denk dat snachts het wattage wel wat omhoog kan. naar 1100 ofzo. want dan is het echt koud.

maar word wel een gok dan. of ze gaan foxtailen of niet

 

ga volgende ronde de groeitijd korter houden zodat ze minder hoog worden en daarmee word gelijk de lamp afstand groter

 

2 van de 3 grote toppen. hun vergeling zet door jammer genoeg. al zie je dat niet aan de top ontwikkeling.

lijkt bijna of ze moeite hebben genoeg voeding door het dunne stammetje te krijgen om al die toppen te voorzien van voeding

 

moet de toppen ook helpen zichzelf overeind te houden anders vallen ze om

over 14 tot 18 dagen verwacht ik te oogsten. dus de tekorten (of herfst) zal er alleen maar meer in komen

 

ben niet helemaal tevreden over de topontwikkeling van de toppen in het midden. voor me gevoel was de eerste ronde beter

 

wat overzicht foto''s

gallery_1399_393_7284449.jpg

gallery_1399_393_2012032.jpg

gallery_1399_393_824441.jpg

gallery_1399_393_250931.jpg

 

top foto's dit lijkt me een prima soortje voor een 18 liter potten. veel vertakkingen dikke toppen ook bij de zijtakken

gallery_1399_393_3391184.jpg

gallery_1399_393_3584518.jpg

 

vind de toppen in de algemene scrog beetje aan de kleine kant

 

gallery_1399_393_3525416.jpg

 

en de data registratie

gallery_1399_393_89641.jpg

 

 

VS cannalope haze

 

gallery_1399_331_4185715.jpg

gallery_1399_331_1848615.jpg

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

had via PB wat vragen gehad over die voeding die ik gebruik.

Ow ja joh?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk soortje :)

 

ja moet zeggen dat het goed bevalt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toppen zijn in je zaadplantronde bovenin misschien groter maar deze ronde veel meer en grotere gemiddelde toppen iets minder bovenin. Denk dat je je beste ronde ooit gaat draaien.

Edited by Johnny_Sack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die bladproblemen, je meet 20C hoger in de tent, zet eens een thermometer op de grond naast de potten, die 19C is echt wel aan de lage kant en kan voor mooie kleurtjes zorgen in je planten, van diepgroen naar paarse schijn, vol paars maar ook geel in diverse tinten komt voorbij.

Teveel water zodat pot lang nat staat is bij lagere temps ook vaak bladprobleem brenger.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pest tering zooi!

 

 

denk dat ik een banaantje heb gevonden

wat denken jullie?

 

gallery_1399_393_715744.jpg

 

 

 

en over de temp. het is vaak 20+ ik kan de temperatuur niet helemaal beheersen.

draai niet met opti-climate dit is het beste wat ik er van kan makengallery_1399_393_1038352.jpg

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan wel janken!

 

heb geprobeerd verder te inspecteren. overal steekproeven gedaan. verder niks gevonden.

ook niet in de plant waar ik het banaantje gevonden heb.

 

in de fluff onderin kon ik ook geen harde stukjes vinden wat kon duiden op zaadvorming.

de top waar heb banaantje in zat was onder zijn eigen gewicht bezweken. en was omgevallen en lag onder het net zonder licht

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zou ik me er niet heel druk om maken, wel goed blijven controleren uiteraard. Niet elk banaantje bevat stuifmeel, heb ook wel eens een enkel banaantje gehad met stekken van een eigen kruising en nooit geen zaden gevonden. Het zegt natuurlijk wel iets over de stabiliteit.

 

Omdat je het eerder hebt gehad, je zolder waar je de tent hebt staan die is toch gewoon donker neem ik aan? Lichtlek is toch het eerste waar je aan denkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

PG gaf t laatst ook al eens aan in n ander topic... een banaantje kan ook n teken zijn van extreme overlevingskracht...

Een soort garantie op nageslacht als er geen vent in de buurt is voor de daad zeg maar.

Sommige strains hebben dat meer als andere, heb t vaker gezien.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

aiii... waar haal je die uit? Onder de top, in de top? kan nik alles ff nakijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit zat boven in een kleine top. die steeds omviel omdat ze bezweek onder der eigen gewicht.

deze top viel steeds uit de tent als ik de tent open deed. en was onder het scrog net gevallen. waardoor het geen licht kreeg

 

denk dat dit erg stressvol was voor de top. want daar komt geen licht.

heb verder geen lichtlekken.

 

kamer staat 100% donker als de lamp uit staat.

heb de tijdschakelaar gecontroleerd en die is ook goed ingesteld.

 

kom wel afentoe de kamer waar de planten in om wat kleine dingen te doen met het zaklampje van me telefoon.

maar dat licht komt niet op de planten. en richt het ook zo min mogelijk op de tent

 

denk dat het topje steeds omvallen en gebrek aan licht niet zo leuk vond

 

lampafstand was wel wat aan de korte kant. maar heb daarom ook terug naar 1000watt gezet IPV 1200

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan 1 banaantje veel kwaad in dit stadium? :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

kreeg dit van de stekkenman

 

De theorie is dat een sativa plant banaantjes kan aanmaken als ze voelt dat het einde nabij is en als overlevingsmethode. Dat is wat in de natuur bijvoorbeeld ook gebeurd met kikkers en andere soorten levens.

 

Maar ik heb zoveel testen en kweken gedaan met die Strawberry Haze om zeker te zijn dat ik nooit of nimmer één zaadje in het eindproduct heb gevonden. Mijn laatste kweek was vorig jaar in november, en haalde 1440gr zonder zaad. Bij geen enkele test en hittestress is er iets nefast uitgekomen.

 

Dus ben vrijwel zeker dat je geen zaad zult vinden in je eindproduct. Een banaantje zonder stuifmeel misschien.

 

Het enigste dat ik niet heb kunnen testen is met een 400V 1000W en die stralingshitte, maar dan zou je er overal moeten hebben, niet op een enkeling.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

in m'n caseys zaten ook banaantjes rond week 7, niks om je druk om te maken die kunnen geen kwaad meer

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...