Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MisterX

3) Strawberry Haze 5X 1200Watt Scrog+Moeder 75Watt

Recommended Posts

Dag 7. ze zijn vandaar precies een week oud.

even een meting genomen van de grond. en de grond heeft een PH van 5,8 perfect dus! hopen dat we dat zo kunnen houden

gallery_1399_393_945629.jpg

 

en er zit nog steeds veelste veel water in de grond. maar komt langzaam dichterbij een goed level

Tensio's geven allemaal rond de 30mbar aan

 

 

 

 

Ziet er goed uit, Mister X

 

Toch een vraagje, waarom staan niet alle plantjes in het midden van de pot? Strawberry Haze gaat straks enorm groeien met brede vertakkingen...

 

Succes,

H.

heb ik afgelopen 2 ronde's zo gedaan een tip van karel van .NL van buiten naar binnen scroggen gaat best goed

eerste run ooit draaide ik 1op1 als ik de fluff meegetelt had

gallery_1399_293_2209245.jpg

gallery_1399_366_5238052.jpg

gallery_1399_333_684935.jpg

 

 

Wat is de achtergrond van Strawberry haze? Of welke breeder zijn ze van?

 

Succes Mr, het ziet er goed uit.

 

Volgende x een rondje bio proberen zonder meten en afzuren, is zo zonde met van die grote kuipen, daar moet je van het bodemleven profiteren imo.

 

Poldergrower

 

elke ronde probeer je het weer he ;)

ik heb net weer 160 euro uitgegeven voor een fancy meter

 

moet wel zeggen! heb net een buitenkweek achter de rug! en haalde daar 500gram af van 2 buitenplanten in 30 liter kuipen

en er hangen er nog 3 in de volle grond gegroeit zijn te drogen waar nog meer af komt.

 

en dat was 100% organisch! was idd best fijn werken

 

en kwa genetic's wat kan je er over vertellen. kan je wel wat quote's geven

 

 

Selectie gedaan in 2015 met drie pakjes vrouwelijke zaadjes genaamd Arjan Strawberry Haze. Dat is een kruising van Haze Mist met een zwitserse sativa ( Erdbei of zoiets ). Na een grondige selectie en stresstesten is één plant, totaal verschillend van de andere, en waarschijnlijke meer leunend naar de Zwitserse sativa met NL5Haze trekken. De toppen zijn zoals je zou verwachten van een Amnesia/SSH, alle andere planten waren met vossestaarten zoals een haze. Minder dan 10 weken.

Wel zou ik de Strawberry Haze NIET aanraden om vanaf zaad te kweken. 2 van de 30 planten waren in minder dan 10 weken klaar, de rest was meer 12 weken. Ook was er geen uniformiteit, en teveel verschillende en slechte phéno's.

Edited by MisterX
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet niet of ik er goed aan gedaan heb

vond 1 plant erg hoog worden en die moest meer de breedte in groeien

dus heb alles getopt

vind de internode's iets minder duidelijk als een zaailing.

 

maar normaal gesproken had ik ze rond dit punt ook getopt

ze hebben ook wat rooie steeltjes sad.png

heb het laatste plantje ook in de 11 liter potten gezet.

valt me wel op dat stekken stuk minder snel wortelen als zaailingen? ze staan al 9 dagen onder 1000watt. en het potje was nog niet helemaal door geworteld

 

 

hoop dat er straks van dit soort toppen aanzitten straks wink.png

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 10 Groei

 

Hier de gevraagde foto's

internode's zijn me al duidelijker denk dat ik 5 internode's heb

denk dat ik er uiteindelijk 1 weg knip 4 moet zat zijn

 

1 plantje vind ik dat de internode's te dicht op elkaar staan.

best vaag. staat wel recht onder de lamp op 100cm 1000watt

 

en de paarse stelen kan ik nog niet verklaren mischien overpot stress?

temp is niet onder de 19 graden geweest

 

gallery_1399_393_4239360.jpg

gallery_1399_393_4408910.jpg

gallery_1399_393_2144064.jpg

gallery_1399_393_1838150.jpg

gallery_1399_393_1127827.jpg

 

http://www.youtube.com/watch?v=3Sh_SnoUYu4

Edited by MisterX
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rode of paarse steeltjes,stam betekent meestal

stikstof tekort of te koude ruimte/medium temperatuur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mistergreen : paarse steeltjes als stikstoftekort? dat kan niet :o stikstoftekort is geel blad als eerst onderin zichtbaar(duh)

Speciaal voor jou en mensen die het nog willen snappen:

gallery_22295_10617_700049.png"]gallery_22295_10617_700049.png[/url]

 

Paarse steeltjes = stress,het kan zelfs nog meekomen v/d moederplant.

 

D.W.Z. dat de moeder ooit op 12/12 is gezet voor geslachtsbepaling,en daarna ge-revegged voor stekken.

Die plant houd altijd bloeihormoon in het sap en zal voor een langere tijd tekenen van stress vertonen,en moeilijkere stekken geven.

 

Het beste is de Dame Blanche methode om je moederplant genummerd te stekken om geslacht te bepalen,zo houd je de betreffende plant zelf vegetatief en zal ze uiteindelijk gezondere/stressloze stekken geven.

 

 

Maar ik heb stekjes nog wel veel paarser voorbij zien komen,en dat ging ook goed.

Dus gewoon lief zijn voor ze.

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

De moederplant is nooit op 12/12 gezet en nooit revegged. En stekken ervan nemen gaat supergoed.

 

Greetz,

H.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals je op de foto kan zien van jou diagram zie je bij stikstof tekort late stage duidelijke rode steel op de prent ff goed kijken zou ik zeggen,

en aangezien misterx geen gele bladeren heeft onderin of waar dan ook aan de plant schiet er enkel nog over dat het een te koud medium of ruimte kan zijn.

dus wss zit er teveel variatie tussen dag en nacht -temp. en dus ook in het medium wat resulteert in paarse of rode stam -steeltjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkig heb ik een data registratie formulier die ik dagelijks probeer bij te houden om gegevens te verzamelen

 

persoonlijk denk ik dat de temp niet het probleem is. de laagste temp ligt meestal rond de 19 graden.

en het is lange tijd warmer als 19 mijn grote potten houden lang de warmte vast

vanaf een graad of 16 is het eigenlijk toch pas te koud?

 

hier een foto van de temperaturen die ik gehad heb. en de verschillen zijn toch niet mega hoog?

denk eerder dat het gewoon stress is van het over potten of de 1000watt

 

wat denken jullie? op basis van de geleverde data

 

gallery_1399_393_73641.jpg

 

http://www.youtube.com/watch?v=2g69adsn1OU

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb min of meer dezelfde temperaturen en de rode steeltjes die ik na het overpotten had zijn langzaam aan het minderen. Ze waren weliswaar minder rood dan die op jouw foto's maar op basis van mijn geringe ervaring sluit ik me aan bij jouw voorlopige conclusie! Succes iig!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles onder de 20gr 's nachts is niet goed,

vanaf 18gr staan ze zelfs gedeeltelijk stil.

Vanaf die temp staan ze paar uur stil en dan duurt het altijd paar uur voor ze weer op gang komen,

dus alle dagen dat jij lager zit zijn allemaal uren verlies die uiteindelijk dagen worden ipv uren wat dan weer resulteert in een langere bloeiperiode.

 

zo is een plant die 9 weken bloeit bijv pas in 10weken klaar

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

temp is nu 22 graden in het tentje.

 

alleen nu is het zaak om het ASAP af te koelen want kamper temp moet omlaag voor als de lamp aangaat over 2 uur

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rode steeltjes op de strawberry duidt meer aan dat ze zich aanpassen aan de omgeving, grond en voeding.

Stikstof lusten ze wel enorm in groei periode. Startbooster is een goede aanwinst.

 

Haze houdt van stikstof in groeiperiode . Tot het einde van de eerste week van de bloei hebben ze dit echt nodig, daarna gaat men juist de stikstof afbouwen zodat ze zich kunnen focussen op het aanmakken van toppen. Ook is groeivoeding het beste tot het einde van de eerste week bloei.

 

Greetz,

H.

Share this post


Link to post
Share on other sites

13 dagen 18/6

 

heb vandaag me scrognet gebouwt en de dames een kappersbeurt gegeven alsvast

paar takken/groeischeuten weggehaald waarvan ik dacht dat ze achter zouden blijven

 

wil niet meer dat overvolle waar de planten elkaar verdrukken en daarom veel fluff krijgen IPV compacte toppen

nacht temp heb ik verhoogt. ben nog vergeten de CV goed in te stellen. gelukkig ben ik komende week overdag thuis en kan ik een beetje de tempraturen manipuleren in de kamer

 

ga de nachttemperatuur omhoog proberen te halen en te gelijk op tijd stoppen met stoken zodat de kamer kan afkoelen

 

 

voor de kappersbeurt

gallery_1399_393_590307.jpg

 

na de kapperbeurt

 

gallery_1399_393_2656273.jpg

 

moederplantje in de 11 Liter pot

wat een verschil met de planten in de grote potten! het is overduidelijk dat de planten in de grotere potten sneller groeien

hoe groter de pot! des te sneller ze groeien. daar geloof ik in

 

gallery_1399_393_1157048.jpg

 

me scrognet wat ik vandaag weer in elkaar gezet heb

 

gallery_1399_393_3150984.jpg

gallery_1399_393_1778761.jpg

 

 

data registratie

 

gallery_1399_393_14973.jpg

 

 

 

Edited by MisterX
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag 15 dagen!

 

tijd voor wat vergelijking met me andere runs

een paar planten raken bijna het net. 1 plant recht onder de lamp is helaas wat kleiner nog! maar het komt wel goed

de Strawyberry beginnen het net al te raken. dat hadden de Cannalope's niet met 14 dagen

 

dus strawberry loopt voor voor me gevoel

 

Cannalope haze 15 dagen

gallery_1399_291_3108596.jpg

 

StrawBerry Haze 15 dagen

gallery_1399_393_1443482.jpg

 

 

Grootste plant Cannalope Haze

zat best wel verschil in de planten kwa Cannalope dat verschil is minder met de strawberry

gallery_1399_291_1288298.jpg

 

Grootste Plant Strawberry Haze

gallery_1399_393_1359152.jpg

 

Het moederplantje:

deze verhuist naar het moederhok als de klok over gaat naar 12/12

[url=

 

hier ze je de lagere middelste plant

gallery_1399_393_2958899.jpg

 

gallery_1399_393_1080620.jpg

 

http://www.youtube.com/watch?v=V3W7AQLC5Eo

Edited by MisterX
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit komt wel goed hoor.

Die middenste blijft wat lager omdat hij dichter op de lamp zit als de andere 4, kan je ook goed zien op de foto's dat hij compacter en breder groeit. Zou ik me niet zo'n zorgen over maken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter volgende ronde eens hyrdo proberen (met hand bewateren om te beginnen)

of semi-hydro zoals coco.

Planten hadden al vlugger het net geraakt en al beter geworteld geweest.

+ kon je al sneller op 12/12 schakelen.

Verder ziet het er prima uit !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ El Chapo

 

er zit ongeveer 25% coco's in de aarde

denk dat ik in de toekomst overstap op hydro. staat wel op me verlang lijst.

maar durf het nog niet helemaal aan

Edited by MisterX
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgende ronde, dan ga ik ook ;-) #rfx-1 ftw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben tevreden als ik met 4 weken voor groeien 1kg uit me tent kan trekken. met 5 plantjes

als ik kijk dat veel mensen 2 weken voorgroeien in 11 liters met 36 planten met deze set up

 

boeit die 2 weken verlies me niet zo.

mijn grootste winst valt tussen de ronde''s door te halen. moet sneller weer draaien IPV op me reet zitten paar weken

nu met dat moedertje hoop ik dat gat te verkorten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha, straks staat er zomaar een voorgroeitentje naast de grote... dan kan je weer een paar weken pakken.:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb ik al! WHAHAHAHA

ga me stekken 2 weken voordat de planten omgaan nemen. kan ik ze ongeveer een week of 3/4 voorbereiden onder de 75watt

en de eerste 2 weken vallen ze onder stekken IPV planten dus hoef ik me ook niet zo druk te maken dat ik me 5 planten regel verbreek

dus heb maximaal 6 planten en wat stekken in huis.

 

ben eigenlijk alleen echt de lul als ze me pakken als ik geoogst heb

 

heb nu een moederhokje/stekkenhokje 60x60

daar hangt alleen maar 75watt in. prima om te wortelen/ klein beetje voorgroeien

 

een main Bloeihok met een 1000watt dimlux

waar ik me kweek voorgroei/afbloei

 

en een droogtent van 90x90

hier kweek ik niet in. alleen drogen

deze heb ik alleen op locatie in de oogst weken. nu ligt hij opgeslagen in een box ivm growshop wet

 

het is best veel werk die grote tent leeg te ruimen met dat rot scrog net en die grote kuipen

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ El Chapo

 

er zit ongeveer 25% coco's in de aarde

denk dat ik in de toekomst overstap op hydro. staat wel op me verlang lijst.

maar durf het nog niet helemaal aan

Kweken op kokos is makkelijker dan op aarde vind ik en dat is volgens mij de algemene opvatting. Makkelijker dan op kokos wordt het niet, het enige wat je eigenlijk fout kan doen is te weinig water geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er top uit, MisterX

 

Het substraat dat je later kiest, moet JOU het makkelijkste zitten. Bepaalde mensen kweken super goed op coco, anderen hebben er enkel miserie mee. Heb ooit de test gedaan in dezelfde tent met 3 planten op aarde, 3 op coco's en 3 op rfx-1. Rfx-1 was duidelijk het beste voor de opbrengst, gevolgd door aarde en coco (bricks) deden het superslecht en kleine gele planten.

 

Jij moet dat testen voor jou, en dan de beste manier dat jou ligt kiezen, niet blindeweg overstappen.

 

Tiental jaren terug zei Escobar iets van: Aarde is om op te lopen, coco's is voor apen, en steenwol is om te kweken. :whistle:

 

Greetz,

H.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...