Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MisterX

3) Strawberry Haze 5X 1200Watt Scrog+Moeder 75Watt

Recommended Posts

het is bijna tijd om water te geven

 

1 Tensio staat op 200Mbar de andere 2 op 140.

 

hoop dat de 2 met 140 snel oplopen en die van 200 nog even rustig aan doet. want wil het niet op laten lopen tot 300 eigenlijk

anders ga ik vanavond maar de eerste keer water geven

Share this post


Link to post
Share on other sites

19 dagen 18/6

 

heb vandaag de dames hun 2e kappersbeurt gegeven. voordat ik er niet meer goed bij kan

eigenlijk was het nu al vervelen om er bij te komen

de steken al 10cm boven het net op sommige plekken dus groeien doet hij als een beest! :)

kwa kleur zijn ze ook goed groen. sorry van de HPS foto's

 

heb alle groeischeuten die in mijn ogen nog te lang nodig hadden om boven het net weg geknipt

en een paar bladeren maar niet heel veel

 

heb vandaag ook 13Liter water gegeven en de folie verwijdert

de tensio's waardes verschilde nogal. dus heb 3 liter achterin gegeven per planten 2 liter voorin.

 

2 tensio was ver in de 200 de andere 180 en een 120

dus even uit de aarde gehaald opnieuw goed gevuld. en weer terug in de aarde gezet voor het water geven

 

 

Fertometer:

 

heb een half uur na het watergeven de fertometer in de aarde gestopt.

alles oranje...

mijn gevoel zegt dat dit niet klopt dat hij nu al op oranje slaat.

kleur van de planten is namelijk nog goed. denk eerder dat hij alsnog te droog staat om te meten.

of dat het medium te luchtig door de coco's

 

heb ik mischien te weinig water gegeven? met 2 a 3 liter op een 90Liter pot? waardoor de fertometer niet lekker contact maakt

hoop dat iemand me er wat tips mee kan geven

 

of werkt de hij misschien niet zo goed omdat er coco's in het medium zit?

 

 

gallery_1399_393_5042721.jpg

gallery_1399_393_4152311.jpg

gallery_1399_393_4543756.jpg

gallery_1399_393_2565777.jpg

gallery_1399_393_11757.jpg

 

en me moedertje natuurlijk

maar die groei lang niet zo hard in haar 11Liter pot

 

gallery_1399_393_134756.jpg

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=1_t0ML4uOUc

 

gallery_1399_393_82199.jpg

Edited by MisterX
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb ik al! WHAHAHAHA

ga me stekken 2 weken voordat de planten omgaan nemen. kan ik ze ongeveer een week of 3/4 voorbereiden onder de 75watt

en de eerste 2 weken vallen ze onder stekken IPV planten dus hoef ik me ook niet zo druk te maken dat ik me 5 planten regel verbreek

dus heb maximaal 6 planten en wat stekken in huis.

 

ben eigenlijk alleen echt de lul als ze me pakken als ik geoogst heb

 

Dacht je :wave:

 

Vd rest gaat dit wel wat worden zo en idd veel werk dat scroggen, helemaal als het meer dan 1 plant is gaan er zo uren in zitten maar dat betaald zich ruimschoots terug :hug:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

max 6 planten en wat stekken? ja dan maakt die 5 ook niets meer uit

 

uren werk? lekker ontspannend tegen je plantjes praten, niets mis mee!

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

jullie hebben gelijk.

 

heb besloten me stekken later te nemen.

ga ze nu pas nemen als de planten om zijn

 

heb geen zin in mega ontheffingsvorderingen namelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet er allemaal wel goed uit.

 

Strawberry Haze toont door haar kleur wel of ze het goed heeft. Ze kan ook mooie negen vingerige bladeren aanmaken als ze heel gelukkig is... :yummy:

 

Ik heb toch één vraag bij het vertrouwen van jouw tensiometer:

 

Jouw potten zijn hoger dan de lengte van de tensiometer. Dus ga je dan enkel tot ongeveer die diepte kunnen meten. In mijn aardenbak werk ik met twee tensiometers, één op oppervlakte hoogte, en één dieper gegraven op iets boven de bodem. Zo weet ik dan precies hoeveel ze nodig hebben want ik meet heel de diepte.

 

Ik geef nu wel langs onder water met de drainageslang, waardoor de wortels het diepste gaan graven naar de bodem. Maar nu is toch mijn vraag of er genoeg water kan stromen naar de bodemwortels in jouw potten? Dit om de plant dan optimaal het werk te laten doen met de voeding.

 

Greetz,

H.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke ik sta open voor verbeter punten.

 

de tensio's komen idd niet tot de bodem.

na het watergeven zakt de waarde van de tensiometer wel erg laag. is wel een teken dat er veel water rond de tensio meter zit. en het water zakt waarschijnlijk nog dieper.

maar zeker weten doe ik het niet idd

 

sta best open voor andere manieren van water geven.

kan ik daar makkelijk iets aan aanpassen nu dan? word wel lastig verhaal denk ik?

 

snap namelijk niet helemaal wat je bedoelt met water geven via een drainage slang

 

 

hoe lang zal ik nog op 18 uur draaien? ze groeien echt als gekken. en als ze 2 of 3 keer zo groot worden komt dat tentje wel weer vol

verwacht nu een flinke groeispurt omdat de pot goed doorgewortelt is dit gebeurde vorige keer ook

 

ik denk als ik ze nog 5 dagen voorgroei dat ze net zo ver zijn als de cannalope's na 28 dagen

 

hier foto's van het moment dat de cannalope's 21 dagen oud waren

gallery_1399_293_2774787.jpg

 

 

en dit is het punt dat ik ze 12/12 zette de cannalope's toen ik 1op 1 draaide

dit was na 28 dagen

 

gallery_1399_300_4769063.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Helvetica en Tune

 

dat is misschien iets om volgende run te proberen. nu heb ik er vrij weinig aan.

snap ongeveer wel wat jullie bedoelen maar meer foto's zeggen nog meer :)

 

 

Update 21 dagen 18/6

 

de planten zijn groei monsters, of het nou aan de aarde ligt of de strain, I like it!

loop wel paar dagen voor op schema top gewoon, ben al begonnen met scroggen

 

het lijkt wel of de planten in de 90 liter kuipen wat lichter worden. mama in de 11 liter pot op pure lightmix is groener!

Heel apart! terwijl de grote kuipen een hele zak lightmix hebben tegenover de 11 liter

 

al doet lichtval ook rare dingen met de kleuren van je plant. heb de planten aardig droog laten trekken weer zodat ze goed door wortelen

geef ze nu vandaag ook flink water zodat ze alle aarde goed nat word nog een keer!

 

volgende waterbeurt ga ik er omnipotent bij geven op EC 0,8/0,9 en ga het elke voedings beurt 0,1 EC opschroeven dus maximaal 0,2/0,3 EC per week erbij

 

laat ze ook nog maximaal 1 week voorgroeien. gaat nog lastig worden ze onder controle houden als ze straks hun groeiboost met bloeien krijgen

moet wel rekening houden dat ze weekje eerder stoppen met groeien als zaad. maar de snelheid maakt een hoop goed

 

de wekelijkse overview foto

gallery_1399_393_3682670.jpg

 

 

de plantjes alleen

 

gallery_1399_393_8461958.jpg

gallery_1399_393_7524102.jpg

gallery_1399_393_8590256.jpg

gallery_1399_393_8499587.jpg

gallery_1399_393_10576643.jpg

 

 

het moedertje die op 100% lightmix staat heeft is nog erg groen

kon deze wel uit me tent halen en isoleren voor de foto. dus geen vreemde lichtbronnen die het beeld vertekenen.

denk wel dat ze groener is als de 90Liter planten. dus ga bijvoeden volgende waterbeurt

 

gallery_1399_393_1521164.jpg

 

 

en me data registratie

het grootste probleem zit het in ut controleren van de nacht temperatuur. het is heel vervelend om het op een 20+ te houden en het tegelijk op tijd laten afkoelen voordat de lamp afgaat

stook de kamer op tot 24 graden. en laat het 2 uur voordat de lamp gaat weer afkoelen. perfect is het zeker niet maar krijg het niet beter zonder elektrisch te verwarmen

gallery_1399_393_88244.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker X!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow de tensio's staan nu al tussen de 100 en 150.... terwijl ik gisteren 4 liter water gegeven heb. ook raar!

me gevoel zegt dat ik lekker vandaag moet wateren.

 

me hoofd zeg dat ik beter nog een dag kan wachten voor het geval dat de tensio's geen goeie reading geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

staar je niet blind op die tensio's al is het aanvoelen met zo'n 90liter minder praktisch

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

je niet te doen gewoon! je kan niks optillen. dus je moet bijna gokken met 90 liter Scrog

 

je kan alleen de eerste 5cm controleren met je vinger en kijken. en die is niet interesant omdat daar amper wortels zitten

Share this post


Link to post
Share on other sites

eens ze groter zijn en in de scrog hangen kan je nix meer tillen,

hetzij je gehele tent met een heftruck op de bascuul zetten ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

net even 27 liter water gegeven, aarde is erg luchtig en klinkt daarom erg in

 

lijkt ook wel of de fertometer geen verbinding maakt. want hij slaat weer oranje ondanks dat ik 5+ liter water heb gegeven

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja geef van bovenaf. als ik geef monenteel ongeveer 5 a 6L per plant

de groeien echt als een debiel

 

hou de lampafstand op 10% van het wattage dit omdat ik wat meer ruimte tussen de internode's wil hebben. dat lukt aardig dus ze stekken wat meer met 10cm tussen de internode''s

 

ga ze morgen op 12/12 zetten. het komt aardig vol te zitten. ben nu weer aan het binden en ga dan weer wat dieven zodat ik lekker de ruimte heb

Share this post


Link to post
Share on other sites

25 dagen 18 uur :)

 

heb vandaag de dames weer water gegeven 26Liter EC 0,4 ze blijven groeien als beesten en ze lopen voor op schema

dinsdag zijn ze pas 4 weken in de groei maar overweeg om het klokje morgen al om te zetten omdat ze voor lopen.

 

heb ook even wat blaadjes geknipt voor een kleur vergelijking het kleine meest groene blaadje is van het moedertje en staat op pure lightmix

 

overweeg ook om de EC te verhogen nu ik ga bloeien

 

heb wat foto's van voor en na het scroggen en van de bladeren

 

hier 2 foto's van de bladeren het meeste kleine blad staat in de 11Liter pot de 2 lichtere is van 2 planten in de 90Liter kuipen op de Light/coco's mix

gallery_1399_393_3121739.jpg

gallery_1399_393_1595711.jpg

 

 

hier een foto van dat ik begonnen was met scroggen en 1 plant had plat gelegt

gallery_1399_393_7145727.jpg

 

een uurtje of 2 later zag het er zo uit

gallery_1399_393_4092768.jpg

gallery_1399_393_61634.jpg

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

drukke week achter de rug! en wou niet weer HPS foto's posten

en echt storm loopt het niet in me topic dus dacht dat bijna niemand een update zou missen

had ook geen tijd om te scroggen. dus ze hebben afgelopen dagen flinke sprong gemaakt kwa lengte

ga morgen ook weer alles plat leggen. word weer een flinke klus van een paar uur!

 

heb afgelopen week omdat de plantjes er niet happy uit zagen bij elke voedingsbeurt voeding mee gegeven

post morgen ook wel de data registratie

Edited by MisterX
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Animo is er wel hoor,

Ik zit op de rij vooraan :ph34r:

 

Als ik ze zo zie zou ik ook schakelen, een haze groeit wel nog even door.

 

Moet een klus zijn om 2u lang met een kromme rug onder een 1000w te hangen.

Edited by Crimson Fart
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook erg benieuwd naar de ontwikkelingen, met of zonder hps!

Share this post


Link to post
Share on other sites
drukke week achter de rug! en wou niet weer HPS foto's posten en echt storm loopt het niet in me topic dus dacht dat bijna niemand een update zou missen had ook geen tijd om te scroggen. dus ze hebben afgelopen dagen flinke sprong gemaakt kwa lengte ga morgen ook weer alles plat leggen. word weer een flinke klus van een paar uur! heb afgelopen week omdat de plantjes er niet happy uit zagen bij elke voedingsbeurt voeding mee gegeven post morgen ook wel de data registratie

 

veel plezier met het platleggen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Af en toe een snel (hps) fotootje in je verslag gooien als je geen tijd hebt om n heel verhaal neer te zetten is beter als niks.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update 6 dagen 12/12

 

man o man! wat een groeimonster gewoon niet normaal.

ze lopen gewoon dik 2 weken voor op mijn kweek waar ik 1 op 1 heb gedraaid.

 

genetica? de aarde? de voeding? geen idee! maar het werkt. nu maar hopen dat ik ze onder controle kan houden want heb geen ruimte meer om te binden

heb nog wel rooie steeltjes. waar dat aan ligt geen idee! niet aan de nacht temperatuur want die is goed

 

de kleur van de bladeren is lichters als op de Mills aarde. maar is denk ik een kwestie van wennen

want op de foto's vertekend het beeld al snel een simplele gloeilamp laat je bladeren al geel lijken

 

heb vandaag 3 uur gescrogt en me net zit ram vol! en dat na 6 dagen bloeien

 

ben meer water gaan geven ondanks de tensio waarde's helvica zegt dat met deze hoeveelheid water de onderkant van de pot geen water krijgt

geef nu dus 30Liter per keer. de toplaag zit er wel nog erg nat uit na 24 uur en de tensio's zeggen eigenlijk dat ze te nat staan de eerste 24 uur

 

de planten zien er wel vrolijk uit. als die gaan hangen ga ik minder water per keer geven

 

de planten voordat ik ze weer ging scroggen

gallery_1399_393_8453436.jpg

gallery_1399_393_729989.jpg

 

de planten na het scroggen het net zit ramvol

heb eigenlijk geen plek meer om ze te binden, ze groeien nog 1 a 2 weken? kan ik ze laten gaan? anders ben ik toch wel bang dat het te vol word

 

gallery_1399_393_6237625.jpg

 

stukje zij aanzicht

gallery_1399_393_3578248.jpg

 

hier de blader heb van 2 planten bladeren geplukt. 1 van de onderste laag bladeren 1 van de midden laag 1 van de toplaag

op de rooie steeltjes na zie ik geen problemen meer in de kleur. onderste bladeren zijn diepgroen.

wacht daarom ook even met de extra N geven tot ik wat meer adviezen krijg na het zien van deze foto's

 

gallery_1399_393_7575262.jpg

gallery_1399_393_6162464.jpg

 

 

data registratie

temperaturen zowel overdag als snachts zijn prima in orde nu! CV van het hele huis draait nu op de planten LOL!

gek? mischien een beetje maar het werkt wel. ben wel vergeten de LV te registeren maar die is nu niet zo belangrijk

 

gallery_1399_393_71161.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...