Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MisterX

3) Strawberry Haze 5X 1200Watt Scrog+Moeder 75Watt

Recommended Posts

Heeft dit soortje ook nog paarse kenmerken of weet je dat (nog) niet?

 

Nee, die Strawberry Haze pheno heeft geen paarse kenmerken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat super man, denk dat dit een hele mooie ronde voor je gaat worden. Wat is de ec van je kraanwater?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef mijn Strawberry moeders ook extra N en gebruik een goede groeivoeding als basis voeding.

 

De kweek ziet er zeer mooi uit, MisterX. Ik had je wel gewaarschuwd voor de explosieve groei in de drie eerste weken van de bloei. Groeien ze nu nog door?

 

Blad zou ik niet teveel wegknippen. Dit zijn de zonnepanelen die energie voorzien aan de plant. Wel kun je de weinig verlichte delen kaalscheren zodat er meer energie gaan naar de toppen die mooi in het zonnetje staan. Alles wat geen licht krijgt gaat toch automatisch afsterven. Onder mijn scrognet is alles ook altijd geel.

 

Greetz,

H.

 

@Drrr hij gebruikt een osmosesysteem waarna hij gewoon kraantjes water mengt met osmose water om een ec van 0.3 te bekomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@helvetica

 

de groei is er volgens mij wel uit in elk geval is de snelheid er wel uit. heb niks opgemeten kwa lengte

 

ik heb me tent wel graag vol! laatste keer dat het zo vol was een 1op1 ronde als ik de fluff mee had gerekent meer zelfs

2e ronde was een flop

 

 

me planten steken wel 40/50cm op sommige plekken zelfs meer boven het net uit

als ik wat blad weg knip zit daaronder ook weer blad. (waar de fluff zit)

 

20 cm krijgt goed licht de rest is staat in de schaduw door te veel blad.

ik heb op de plekken waar de hoofdtoppen samen komen wat blad weg gehaald. want ze pikte van elkaar licht

nu belicht ik 10cm meer top daar als eerst, en de bladeren lager vangen nu het licht op ipv dat ze doodgaan.

 

wil dit zelfde doen bij de kleinere toppen. om het licht wat dieper het gewas te penetreren

 

als je kijkt bij me eerste ronde zie je ook dat 1/3e van me bladeren en toppen boven het net geel waren. die gingen dood omdat ze geen licht kregen

(zo redeneer ik teminstente) als ik 5 zonnepanelen op elkaar leg heb ik niet 5x zoveel stroom.ze moeten naast elkaar

 

heb nog niet heel veel blad weg gehaald alleen bij de 4 plekken waar de grootste toppen samen kwamen en elkaar in de schaduw zetten

wil nog wel wat van de middelste laag van het blad weg halen om het licht dieper te laten schijnen en de toppen daar ook hard te laten worden

als iemand het niet eens ben met dit concept hoor ik het graag

 

 

hier de video die karel voor me gemaakt heb, helaas geen muziek naar keuze omdat karel rekening wil houden met copyright op youtube

 

plantjes zijn stuk groener als vorige week! denk dat ik nu om de waterbeurt voeding ga geven omdat ik ze geen overdosis wil bezorgen

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou alleen de dode en gele bladeren onder het net weghalen, met gezonde bladeren weghalen rem je de topvorming alleen maar af. Blad weghalen doe je voor de bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als meer mensen dat het meer schaad dan baad. zie ik van verdere ontbladering af

 

dus het principe van 5 zonnepanelen op elkaar leggen klopt dus niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen scrog dit? sommige takken liggen 70cm over het net heen gebonden.

ik deel niet de mening over dat ik nog verder had moeten scroggen. had veelste vol geworden

 

vind het nu al te vol op sommige plekken

 

 

update 27 dagen 12/12

 

het gaat goed met de planten. ze zien er redelijk blij uit. en ze belonen me met veel top ontwikkeling. hopen dat ik ze blij kan houden zodat de dames mij blij kunnen maken

heb niet de mooiste foto's vandaag. en een video word ook weer aangepast.

 

maak de foto''s in het donker omdat de lamp in de kamer het beeld vertekent met foto's maken

 

gallery_1399_393_3744292.jpg

gallery_1399_393_1480261.jpg

 

een van de mooiere toppen hopen dat ze helemaal dichtgroeit zodat ze een mooie kaars word die lekker fotogeniek is

gallery_1399_393_2671749.jpg

 

foto's met de lamp in de kamer aan maken de planten geel

gallery_1399_393_1878849.jpg

gallery_1399_393_1330157.jpg

 

 

foto dat de HPS aanging krijg je altijd mooie kleuren

gallery_1399_393_3942839.jpg

 

data registratie

gallery_1399_393_49725.jpg

 

 

hier wat foto's ter vergelijking van me cannalope haze van de zelfde leeftijd

gallery_1399_313_2476990.jpg

 

gallery_1399_313_891342.jpg

gallery_1399_313_2695992.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes hoor, het kweken ligt je duidelijk!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoop het ook ze reageren goed op de omnipotent voeding!

kost nog geen 30 euro per ronde en het doet ze werk gewoon goed zo te zien. en je hebt nog voeding over ook na een ronde

 

voor de mensen die interesse hebben. het is nu nog niet mainstream dus alleen op de forums verkrijgbaar

 

http://www.omnipotent-voeding.nl/

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat mij opvalt in je dataregistratie;

 

-Je meet de temperatuur van de kamer, niet die van in je tent

-Je geeft niet dagelijks water

-Je ingestuurde EC schommelt sterk in week 4 bloei

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan het uitleggen

 

- de vakken dag temp en nacht temp zijn de temperaturen in de tent

-ik geef idd niet dagelijks water maaar om de dag. ik geef wel 5 tot 7 liter per plant om de dag.dit doe ik zodat het water ook helemaal onder in de grote potten komt

ze hebben 2 dagen nodig om het op te drinken

 

over me ingestuurde EC kan ik ook wat vertellen,ik heb 3 weken lang non-stop voeding gegeven.

als ik daarmee door ben ik bang dat de EC te hoog word. die wil ik onder de ec 1.2 houden.,was daarom me idee om OM de waterbeurt voeding te geven IPV elke waterbeurt.

 

ben nu even in gesprek met me voeding leverancier of ik door moet gaan met voeding geven elke waterbeurt of dat ik verder moet gaan met elke waterbeurt voeding geven

 

EDIT

 

moet door gaan met elke waterbeurt voeding blijven geven totdat de ferto-meter op rood gaat slaan

dus ga vanaf nu weer ec 1.7 geven elke keer

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor reactie

 

Waarom leg je geen drain in die grote potten?

Let op met te weinig voeding. Je gaat nu juist voeding gebruiken/nodig hebben

Laat nog even horen wat de leverancier zegt. Kleur van je blad vertelt ook vaak voldoende.

Share this post


Link to post
Share on other sites

leverancier zegt. gewoon door blijven voeren! tot dat de aarde ec 1.2 of hoger word.

als de EC niet boven de 1.2 word eten de planten alles op

 

heb vaker gehoord dat ik een drain of iets in de potten moet doen.

weet alleen niet zo goed hoe ik dat moet doen.

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten zijn al donkergroen en staan op gigantische potten aarde.... Wat zegt de leverancier van je stekken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de reply Al green. hoor vaker mensen over die drainage slangen

ga volgende ronde eens kijken of ik het toe kan passen

 

persoonlijk denk ik wel dat drainage slangen meer nodig zijn in extreem grote aarde bakken

 

ik kweek op kleine 90 liters van 35CM hoog

 

 

na de opmerking van Dilago heb ik even wat informatie nagevraagd

en het komt er op neer dat deze Pheno van veeeeeeeeeeel voeding houd,hoger als ik durf te gaan

hier de reply die ik kreeg

 

 

Ik water de planten 3x per week. En elke kweek begin ik op maandag. Is makkelijker voor mijn schema.

 

Op maandag geef ik afgezuurd water op PH 5.9 en de hoogst mogelijke EC. Bij het einde zit ik steeds boven de 2.0, meestal 2.2 voordat ik de spoeling begin.

Op woensdag geef ik hetzelfde als op maandag. Nu, met de Ionic lijn geef ik dan hun PK boost.

Op vrijdag geef ik afgezuurd water. Daarvoor gebruik ik Lemon Kick om biologisch af te zuren en breng gewoon enzyme plus toe, en geen voeding.

 

Omnipotent is verschillend van voeding. Je fertometer, heb ik ook besteld, gaat je veel wetenschappelijker kunnen zeggen wat moet gebeuren. Ik zat met een hoge EC met hypro voeding met die laatste run op strawberry. Begonnen met 1.7 en tot 2.2 gegaan.

 

Ik gebruik wel de laatste week voor de spoeling, een afbouw van EC naar 1.4 in twee waterbeurten en ga enkel Calcium Mag en Kboost van Aptus geven in hoge dosis. Dit geeft mij vettere toppen. Laatste spoelingsweek met enzyme plus in hoge dosis. Laatste waterbeurt met Lemon Kick en koud water. Laten voor vijf dagen, en zo heb ik twee weken gespoeld. Ik laat ze 24 uren in het donker voordat ik oogst.

 

Zo weet je hoe ik doe.

 

http://www.youtube.com/watch?v=3hRPWmWftlY

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesus, dat lijkt wel een hoofdstuk uit harry potter, wat die gozer met z'n voeding doet. Brouwt hij ook middeltjes tegen de HibbeKribbeKrakelhoest of OtteFlotteDonderkoorts? Die kerel kan zo in de Efteling aan de slag!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

vind je? ik kan het nog wel redelijk bij benen.ze resultaten zijn er wel naar

 

denk alleen niet dat het erg haalbaar is voor beginners. dit soort ingewikkelde schema's

zelf zal ik ook niet zo snel rommelen met zoveel verschillende producten

Edited by MisterX
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die tent is lekker gevuld, gaan dikke kaarsen worden hopeliijk

 

ik knip alles met de hand

wel een pokke klus met een grote scrog

Misschien is dit wat voor je :)

Edited by Crimson Fart
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom haal je die dode bladeren niet weg? Kan alleen maar ellende veroorzaken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...