Doc 12 Posted January 25, 2013 Het advies om Aen B te geven is dan ook bedenklijk te noemen.De reden daarvan is omdat je de ph waarde van de grond niet weet. Je kan nog zoveel elementen meegeven maar als de plant het niet kan opnemen gaat het nog nergens over. Dat klopt voor simpele voeding. Met chelaten (eddhma) is dat net anders. Die zijn in een hele brede ph-range opneembaar. Link chelaten Relab De Haan / chelaten Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jeice 157 Posted January 25, 2013 Het is al goed DOC< ik switch wel weer naar GL Quote Share this post Link to post Share on other sites
osmose 0 Posted January 25, 2013 Water temp in de zomer 18/20 en winter 20/22 heeft idd met het zuurstof gehalte te makenIk zou me over het vergelen van de schutblaadjes niet druk maken dan zit je met je Ec niet al te hoog Doordat je een 1 component voeding gebruikt. Je kan nooit al je elementen in 1 kannetje doen. Anders krijg je ontbinding van de elementen. Wat een bull! We leven in 2013..... Ik zweer bij mijn futuristisch 946 ml= 1.4 kilo! Alles in een flesje voeding met alle 13 elementen aangepast voor HARD & zacht water Dat laatste heeft met KALK te maken Nog zo woma uitspraak? Afzuren op aarde is echt super fout..... Ja pik ontbinding van elementen...... En inderdaad we leven in 2013 maar doe jij dat ook Waarom is er anders een A en een B bak?(op die vraag zou ik heel graag antwoord krijgen) En ik ben blij dat het futuristiche flesje voor je werkt. http://nl.wikipedia.org/wiki/Kunstmest (omdat sommige meststoffen......) Nee een uitspraak van mij... en ik onderbouw waarom het fout is jij onderbouwt niet waarom het wel kan http://www.wietforum.nl/1-Of-2-Componenten-t21308.html Trouwens ook een sannie uitspraak Ph ga aub droogbloemen kweken en het liefst gele Quote Share this post Link to post Share on other sites
lion61 57 Posted January 25, 2013 Ik draai nu mijn tweede ronde met HY-PRO en voor het eerst geen vergeling in week 5 Hiervoor Plagron 1comp. in week 5 vergeling toen GL A/B ook in week 5 vergeling dus er zit wel verschil in al die voedingen Quote Share this post Link to post Share on other sites
P H donner 841 Posted January 25, 2013 (edited) A B wegermee! Dat ik als geleufeglijder jou nog in je Woma vakgebied iets moet vertellen zegt genoeg over je huidige kennis van voeding,al jou links zijn van 2006 hmm.. er zijn inderdaad inmiddels methoden om toch een complete 1-componentenvoeding te maken. Ik heb daar pak hem beet een half jaar geleden nog een hele technische uitleg over gehad maar ik moet eerlijk zeggen dat ik die niet meer zo zou kunnen reproduceren. . Ik zal ook nog eens gaan spitten. Zoek zelf maar hoe dat zit (heb ik al genoeg gedaan)en Doc kan je vertellen dat er heel wat onderzoek voor af gaat en zeker niet goedkoop zal zijn. Pppikkkie @Doc,, zoals bijvoorbeeld EDTA gebruikt wordt om calciumionen in hard water te binden voor wasmiddelen en waterontharders. Edited January 25, 2013 by P H donner Quote Share this post Link to post Share on other sites
osmose 0 Posted January 26, 2013 (edited) Ik kan je al een hele lange tijd niet meer serieus nemen. Na dat tomaten osmose bron dat je aanhaalde een paar weken geleden helemaal niet meer. A en B weg ermee... flora nova grow 7-4-10 alle elementen zitten erin maar je fosfaten zijn wel erg laag iets wat ik al eerder aanhaalde.... voor groei geen super NPK waarde vind ik.... Probeer mijn voeding eens misschien zijn de resultaten dan wel beter dan in 2006 En als je het niet goed genoeg voor de planten vind is de afharder misschien wat voor jezelf. Je bent al een oude pikske Excuses cityboxer voor de topicvervuiling, bij deze staak ik ook dit zinloze moddergooien want echt volwassen is anders..... Edited January 26, 2013 by osmose Quote Share this post Link to post Share on other sites
digi 2 Posted January 26, 2013 kan dit deel van a en b voeding afgesplitst worden door een mod? (vooraleer whazzup alles delete ) ik (en de rest van het forum) vinden dit eigenlijk wel interessant . tnx Quote Share this post Link to post Share on other sites
P H donner 841 Posted January 26, 2013 (edited) jij onderbouwt niet waarom het wel kan Ik zeg iets wat jij niet weet,nml dat alles tegenwoordig (al sinds2007) WEL in een flesje kan,zonder modder te gooien trouwens! Dat zal zo voelen omdat jij als fabrikant uit 2006 DENKT alles te weten. flora nova grow 7-4-10 alle elementen zitten erin maar je fosfaten zijn wel erg laag iets wat ik al eerder aanhaalde.... voor groei geen super NPK waarde vind ik.... Buiten dat ik de Grow niet gebruik is dat iets wat jij als voedings fabrikant vind die hier zijn eigen wondermiddeltjes aanprijst..... Maar mijn ervaring,de planten en de omvang er van, plus de weegschaal zegt iest anders... En geloof mij,na 25 jaar heb ik al heel wat merken gehad! Een duren Afharder?? En ph loog niet mensen.....KNOKKEL HARD...!!!! Hoe hard kan je ze hebben? Ik hou idd van geel Edited January 26, 2013 by P H donner Quote Share this post Link to post Share on other sites
racker 469 Posted January 26, 2013 Stelletje rellers... Quote Share this post Link to post Share on other sites
whazzup 165 Posted January 26, 2013 ja denk dat we de voedingsdiscussie hier maar mee moeten afsluiten in dit topic. Het is zeker mogelijk om een complete voeding te maken maar daarmee moet je in sommige gevallen consessies doen in stabiliteit bij lage temperatuur, concentratie, type meststoffen of je hebt er duurdere complexere grondsttoffen voor nodig. Calcium kan ook in chelaatvorm worden toegevoegd,dat is echter wel een kostbare manier van calcium toevoegen. Calcium chelaat wordt vaak in bladvoeding gebruikt, Spraymix van Bionova zit het bijvoorbeeld in. Quote Share this post Link to post Share on other sites
cityboxer 227 Posted January 26, 2013 Nergens voor nodig om discussie te stoppen! Hoe meer discussie hoe vollediger de infoschat in dit topic word ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
lion61 57 Posted January 26, 2013 Ik vind het ook wel een leuke discussie maar van een bepaalt merk zeggen dat het minder goed is en je eigen merk aanbevelen is minder Quote Share this post Link to post Share on other sites
whazzup 165 Posted January 26, 2013 een leuke discussie maar nooit meer terug te vinden op het forum. Dan alles afsplitsen en dan hebben we weer de zoveelste discussie hierover - maar in ieder geval in een apart topic Quote Share this post Link to post Share on other sites
P H donner 841 Posted January 26, 2013 Verschil zit hum dus in de kwaliteid van de zouten Chelate zijn duur en Sulfaat is goedkoop. maar je fosfaten Helaas in mijn flesje zitten Chelaten Quote Share this post Link to post Share on other sites
JeWietZelluf 0 Posted January 26, 2013 wtf, ik heb dit topic door zitten lezen,.. ik sta te klapperen met me oren. Voel me in ene 1tje van de ouwe stempel... whahhaa... Gaat een hele wereld voor me open Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jeice 157 Posted January 26, 2013 Verschil zit hum dus in de kwaliteid van de zouten Chelate zijn duur en Sulfaat is goedkoop. Heb geen ervaring met andere voeding met chelaten maar vind dat je gold label goedkoop uit ben in een kweekje omdat het 2x zo geconctreerd is als bv een canna/hy pro ect Quote Share this post Link to post Share on other sites
hemprenaissance 104 Posted January 27, 2013 zo city en naar 4 pagina's leuk gelul over wellis en nietes en voeding etc WE WE GEWOON WEER GROENE PORNO PLAATJES A.U.B Quote Share this post Link to post Share on other sites
cityboxer 227 Posted January 27, 2013 Ik dacht 1x per week foto's met statistieken, maar men wil meer... Brood en spelen voor het volk... Ik ga er mee bezig. Voor morgen staan er nieuwe foto's op maar eerst even een paar nieuwe bevindingen. Ik had ondertussen het klimaat aardig onder controle. Gemiddeld 64% in de schaduw op tophoogte en bladtemperatuur was 27-28 graden met uitzonderlijk een enkel blad (niet een hele plant) die uitschoot naar 30 graden. VPD zit dan steeds onder die 1.2 behalve bij die uitschieters. Niet perfect maar wel acceptabel dus. De opti stond op 2.1kPa en kon de boel makkelijk koelen op 4x1000watt. Er zijn wel een paar meer gele bladeren bij gekomen maar niets om me zorgen over te maken. Dus; ik schroef de co2 verder omhoog dan gepland -> 900ppm. Nu beginnen de klimaat problemen weer. De opti krijgt het met 2.1kPa niet kouder dan 31graden en moet weer terug naar 0.9kpa om de temp rond 29,5graden te houden. Daarbij komt natuurlijk dat de rv% (52%) omlaag gaat doordat de opti nu constant op volle toeren draait. 900ppm gaat dus ten koste van het klimaat, maar hoe veel voordeel levert het op? Let the games begin.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
racker 469 Posted January 27, 2013 Waar je nu bezig bent, dat heet kweken. De max zoeken in elk opzicht. Daar leer je van.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
cityboxer 227 Posted January 27, 2013 Waar je nu bezig bent, dat heet kweken. De max zoeken in elk opzicht. Daar leer je van.... Bedankt! Daarvoor hou ik ook een verslag bij! Ik weet zeker dat mensen die beginnen met nieuwe dingen ook tegen deze problemen aanlopen en zo hebben ze toch een mooie gids. Maar dat is ook met dank aan iedereen die een bijdrage levert aan dit topic! Ik heb nog even verder geprutst. 1200ppm doet hetzelfde met het klimaat als die 900ppm en zolang ik geen gekke dingen tegenkom kan ik dat dus ook wel zo laten. Temperatuur staat nu vast op 30 graden. Opti staat vol aan (0,9kPa) en de rv is steeds rond 54%. Dat is allemaal wat op het randje. Het is bijna week 6. Sommigen van jullie kweken op gevoel, anderen doen wat de ervaring heeft geleerd en anderen onderbouwen zich met wetenschap. Wat zegt jullie ervaring, gevoel of wetenschappelijk inzicht? Optie 1: 800ppm met 64%rv en bladtemp 27/28gr Optie 2: 1200ppm met 54% en bladtemp 29/30gr Voor welke optie kies jij? Waarom? Ik ga turven... Quote Share this post Link to post Share on other sites
racker 469 Posted January 27, 2013 (edited) Optie 1, anders zou ik bang zijn voor fluf. Edit....met fluf bedoel ik ploftoppen, niet fluf onderin. Edited January 27, 2013 by racker Quote Share this post Link to post Share on other sites
whazzup 165 Posted January 27, 2013 het is jammer dat je je licht niet kan meten... Wat ik wel wil voorkomen is dat een kweekverslag plotselig een vergaarbak van discussies wordt. Dat is niet handig want dat valt nooit meer goed terug te vinden. Probeer je topic nu te beperken tot een kweekverslag en voer de andere discussies in aparte topics. Quote Share this post Link to post Share on other sites
cityboxer 227 Posted January 27, 2013 @ Racker: Juist optie 2 met hogere temperaturen geeft toch eerder fluffy toppen?! @ whazzup: Waarom wil je het licht meten? EDIT: Je hebt het toch al berekend?! Quote Share this post Link to post Share on other sites
prettig gestoord 115 Posted January 27, 2013 zou ook voor optie 2 gaan . maar voor mij wel de max qwa co2 1200. vind zelf wát aan de hoge kant. over de lv zou ik me niet druk maken. is goed zo. gr prettig Quote Share this post Link to post Share on other sites