Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

cityboxer

Gavita 1000DE met opti en co2

Recommended Posts

Me bad ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verloor al bijna mijn vertrouwen in je racker... Gelukkig foutje kan iedereen maken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
En wat is dan de ideale kpa?

Allemaal nieuw voor me.

 

 

Ideale kPa kun je ook wel gewoon via Google vinden maar als je dit kweekverslag even goed doorleest dan krijg je daarop al je antwoorden. Dat was ook het idee toen ik dit topic startte. Alle vragen waar een beginner mee te maken krijgt als hij wil professionaliseren.

 

Mod: kun je die dingen er misschien af halen? Ik kreeg al commentaar van Whazzup dat er te veel verschillende dingen behandeld worden in dit kweekverslag, het is niet nodig om dingen 2x te behandelen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

optie 3 ;)

 

29/30 graden 800ppm (opti hoeft minder aan te slaan , dus iets hogere rv.)

 

mvg

 

edit : foutje je schreef bladtemp , overheen gelezen , vergeet bovenstaande

Edited by knakenpoetser

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hierbij dan een paar groene porno plaatjes :wacko: Al zijn ze niet zo groen meer als voorheen! ;)

 

Graag nog uw adviezen over optie 1 of 2. Ben benieuwd wat jullie zouden doen.

 

Morgen begint week 6. Foto's in de nacht!

 

EDIT:

Nachttemperatuur 21graden en rv op 65% in de nacht.

Cooldown en preheat staan uit.

Voeding Gout A&B EC: 2.0

PH: Doe niet meer afzuren want met deze voeding komt hij sowieso al op 6.5ph

Watertemp 21/22 graden

DagTemp 30

DagRV% 64%

Co2:800 ppm

Bladtemp: 27/28

 

 

Veldje van bovenaf:

gallery_31853_15074_2943298.jpg

gallery_31853_15074_1642838.jpg

gallery_31853_15074_3626301.jpg

 

Closeup klein topje:

gallery_31853_15074_1846670.jpg

 

En een iets groter topje:

gallery_31853_15074_2729454.jpg

 

 

edit : foutje je schreef bladtemp , overheen gelezen , vergeet bovenstaande

 

Dan schrijven we jou ook op voor opti 1 dus :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knuppels aan het kweken??

aluminum_bats_0501-md.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ Racker: Juist optie 2 met hogere temperaturen geeft toch eerder fluffy toppen?!

 

@ whazzup: Waarom wil je het licht meten? EDIT: Je hebt het toch al berekend?!

Uiteraard, maar het vermelden van de ppfd bij je VDP geeft ook meer inzicht. Verder wil ook graag eens zien of de lampen inderdaad goed hangen en of de reflectie die ik voorspel uitkomt met jouw situatie. Ik weet ook niet hoe ver je lampen gemiddeld van je gewas hangen, dat handig om te weten ivm de zone van 20-30 cm waarin je grote toppen staan te knallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik reageer alleen op de porno...die is geil ;) , verder leer ik bij hierzo :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uuuhm, mag ik wat vragen... Ik ben via wat site's op pdf'jes van die opticlimate gekomen.

Begrijp ik nou goed dat je helemaal geen gaten in muren o.i.d. hoeft te maken voor je in- en uitlaat??

(bij een gewoon "normaal" hok, met 6 lampjes)

Share this post


Link to post
Share on other sites

effe apart topic aanmaken met je vraag en véél lezen JWZ, er staan uitgebreide beschrijvingen op het forum. Effe zoeken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een PARlicht meter en heb mede door dit topic nog eens gemeten.

Reflectoren zijn oude diepstralers uit een rozenkas, ik heb een redelijk gemiddelde van 1200micromol er hangt 833watt per meter, wat redelijk hoog is.

 

Ik zie teveel afstervend blad, wat duidt op te hoge verdamping en/of slechte pH waardoor dingen niet worden/werden opgenomen. Ik denk er zelf hard over na om met sproeiers of lagedruk verneveling te experimenteren. Dit betekend wel dat de planten vochtig worden, dit geeft wel een behoorlijk koelend effect.

Stap twee kan hoge druk verneveling zijn, heb mooie nozzles gezien, die je met behulp van een compressor kan laten werken. Hiebij verdampt het vocht in de lucht en koelt de lucht en wordt de LV hoger.

Er zijn wel wat mogelijkheden om dit soort dingen te doen, maar er is voor deze situatie geen standaard oplossing. In de glastuinbouw wordt gebruik gemaakt van hoge druk vernevelaars, maar deze werken op 80-120bar, dergelijke installaties zijn bestemd voor kassen van een hectare en geen praktische oplossing hiervoor. Net als dat de huiskamerbevochtigers weer te klein zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
optie 3 :wub:

 

29/30 graden 800ppm (opti hoeft minder aan te slaan , dus iets hogere rv.)

 

mvg

 

edit : foutje je schreef bladtemp , overheen gelezen , vergeet bovenstaande

 

 

Dat had ik ook niet gezien blad temperatuur. ;) :wacko: :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie morgen cityboxer! Ik laat mijn gedachte er ook weer even op los deze vroege morge.(al stoned uiteraard)

 

Ik denk:

Dat je op 900 ppm beter kan draaien voor de kwaliteit

1200 voor de kwantiteit... Die toppen gaan ''ploffen'' (dat is ook wat racker bedoeld denk ik) En de kans dat je in de laatste periode tegen problemen (tekorten e.d) aanloopt wordt groter.

 

Ik zie niet veel afstervend blad wat dr dog zegt.... Een beetje geligheid is niet hett ergste ;)

Maar ik zie wel op die close up foto erg veel blad in die toppen groeien dat duidt op verdampingsproblemen. Miischien komt het door de hoge ppm mischien door de stralingswarmte of mischien heeft het ook met de waterhuishouding te maken..

of een combinatie ervan!

 

Grts OK

Share this post


Link to post
Share on other sites
Uuuhm, mag ik wat vragen... Ik ben via wat site's op pdf'jes van die opticlimate gekomen.

Begrijp ik nou goed dat je helemaal geen gaten in muren o.i.d. hoeft te maken voor je in- en uitlaat??

(bij een gewoon "normaal" hok, met 6 lampjes)

effe apart topic aanmaken met je vraag en véél lezen JWZ, er staan uitgebreide beschrijvingen op het forum. Effe zoeken.

Bedoel jij dit topic van Racker? Test: Opticlimate, hokje bouwen

 

Ik heb dit gisteravond gedaan, lekker met een baco'tje erbij.

Heel leerzaam topic, kan niet anders zeggen....

 

Wat ik er wel heel jammer aan vind, is dat voor mijn gevoel het doel van het topic voorbij gegaan wordt, het testen van de Opticlimate.

Het hok wat Racker daar heeft gebouwd lijkt wel een spacelab,... waarvoor mijn respect hoor, laten we dat voorop stellen.

En het topic lijkt meer daar over te gaan, als hoe het aan te sluiten, het bouwen, en de werking van de Opticlimate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De opbrengsten zijn beter geweest met PPM onder de 1000 dan erboven om de vraag te beantwoorden ;)

Vanaf week 4 (dus bloeidag(12/12) 28) 800PPM erin en in week 6 naar 900PPM om in week 8 (bloeidag 56) terug te gaan naar 700PPM ervanuitgaande dat bij dag 62/63 de schaar erin gaat. Dit werkt zover ik erover kan meepraten het beste :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ThnX guys. Ervaringen en fouten van anderen kan ik veel van leren. Ik gooi hem niet te ver omhoog dan. Ik moet wel zeggen dat de co2 waarden erg schommelen. Ik heb hem via modulation al de hele tijd op 50% staan maar dan nog loopt het wel 60ppm uiteen. Ik heb hem bijv op 800ppm staan en dan valt hij eerst naar 780 en schiet daarna door naar 840ppm. Als ik hem niet moduleer dan schiet hij wel door tot 865ppm. Is dat normaal?

 

Als de ontbrandingsduur te kort is dan kan dat ook een onvolledige ontbranding geven, en dat levert volgens de gebruiksaanwijzing ook weer schade op. Ervaring hier mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet gek over maken, of je nu 700 of 750ppm geeft, het zal de plant worst wezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké, dan maak ik me geen zorgen over die ppm schommelingen.

 

Uiteraard, maar het vermelden van de ppfd bij je VDP geeft ook meer inzicht. Verder wil ook graag eens zien of de lampen inderdaad goed hangen en of de reflectie die ik voorspel uitkomt met jouw situatie. Ik weet ook niet hoe ver je lampen gemiddeld van je gewas hangen, dat handig om te weten ivm de zone van 20-30 cm waarin je grote toppen staan te knallen.

 

De toppen onder de lamp staan nu op 80cm en die daar omheen iets verder. Maar zoals je kunt zien zijn de planten die iets verder van de lamp staan iets langer. Dat is niet op natuurlijke wijze zo gegaan, ik heb de langere planten op de plaatsen die volgens jouw plaatje onderbelicht worden gezet zodat die ondanks dat ze verder weg staan toch door hun lengte meer licht pakken.

 

Afstand tussen top en lamp is 80 onder de lamp en 90 cm bij de randen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet proberen "hol" te kweken, niet "bol" anders blokkeren je plante het licht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...