Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

cityboxer

Gavita 1000DE met opti en co2

Recommended Posts

HA, nóg meer veranderingen volgend rondje! Eerst maar eens proberen alle fouten gemaakt in versie 1 er uit te halen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Steeltjes kan ook aan je ph liggen. Met te koud water geven heb ik het ook wel eens gezien.

 

Is dat geel onder of boven in de plant. (mobiel element ofniet?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessant fenomeen. PH ben ik begonnen op 5.9 en langzaam opgeschroefd naar 6.3 ivm aarde waardes/buffers etc. Maar ik weet ook dat veel mensen hem liever iets hoger zien. Ik kan hem ook op 6.5 zetten en kijken wat hij doet.

 

Watertemperatuur is 18-20 graden. Wat zou dat moeten zijn volgens jou dan?

 

EDIT: Geel is onder/midden in de plant. Het een stuk of 6 bladeren in de hele ruimte. Op sommige zie ik ook een klein beetje roest vlekjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kalkbuffer in de grond is op kerel.

Afzuren op aarde is echt super fout.....

 

Neem wat mearl zeerwierkalk (1g/ltr aarde) topdressen en watergeven en vooral je gietwater niet meer afzuren.

Het is wel afhanklijk welke voeding je gebrikt wat de ph waarde van je gietwater wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat dit topic wel de grootste verzameling informatie over CO2 en licht heeft, man man man, het lijkt wel alsof ik op de universiteit zit ;)

Erg interessant trouwens, mooi om cijfers te zien achter de kennis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bent bijna bang om hier wat te roepen.

Ik zeg afzuren, en osmose roept niet meer afzuren.

Weet wel dat minimaal water temperatuur 22 23 graden is.

Maar goed ieder zijn ding.

 

Gr prettig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou me er de nek niet over breken. De rode kleur komt door Anthocyanen en maakt verder niet uit.

Edited by racker

Share this post


Link to post
Share on other sites
-Afzuren op aarde is echt super fout.....

-vooral je gietwater niet meer afzuren.

-Het is wel afhankelijk welke voeding je gebruikt wat de ph waarde van je gietwater wordt.

 

-dit is toch vanuit het standpunt bekeken dat je je aarde gewoon weg gooit na een ronde?

-als je constant ph 7 + door je medium gooit gaat het dus beter gaan volgens u?

-contradictie? ;)

 

dit topic is idd wel zalig leesvoer .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik denk dat dit topic wel de grootste verzameling informatie over CO2 en licht heeft, man man man, het lijkt wel alsof ik op de universiteit zit ;)

Erg interessant trouwens, mooi om cijfers te zien achter de kennis.

 

Jep, en nu gaan we van co2 en licht naar de biologische kant :wacko: Straks een sticky er op en het model topic van hoe je alles niet moet doen :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je kalkbuffer in de grond is op kerel.

 

Hoe zie je dat? Kenmerken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op aanraden van de Gout producent ga ik straks Gout A&B geven ipv basisvoeding. De hoge lichtintensiteit en co2 combinatie zorgen volgens hem inderdaad voor een kalktekort. Zeewierkalk duurt te lang om op te nemen, A&B voeding zal dit tekort direct aanvullen. Ik ben benieuwd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
A+B is toch voor hydro?

 

Klopt, daarvoor had ik het ook niet verwacht.. Iemand ervaringen mee?

 

EDIT

 

Ik heb contact met de Gout fabrikant gehad en hij geeft aan op de vraag wat het verschil tussen de GB en A&B voeding is als de volgende:

 

Het grootste verschil tussen A&B voeding en grond voeding is kalk en wat extra spoor elementen

 

 

Er is steeds wel iets waardoor het topic interessant blijft...

Share this post


Link to post
Share on other sites

geef nu hypro hydro a/b op aarde aan een paar plantjes en dat gaat tot nu toe prima

Share this post


Link to post
Share on other sites
A+B is toch voor hydro?

 

Ook voor aarde verkrijgbaar.

Je hoeft niet af te zuren maar het kan wel.

Als je dan je aarde gaat herbruiken moet je wel weer kalk toevoegen.

soil%20ab-250x250.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeveel kalk? (ongeveer) en hoe ? topdressen? of echt alles uit de pot en goed inmengen?

en moet je bij gold label afzuren of niet?

als ik men schema aanhoud moet ik toch afzuren maar jij zegt dat het ook zonder kan?

 

(sry voor de topicvervuiling city)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gout A & B is onderweg. 40 Euro voor 2x10 liter kan ik waarschijnlijk wel twee keer mee draaien. Goede prijzen zijn het sowieso. Een kijken of ik hier het probleem oplos/verminder.

 

Als je dan je aarde gaat herbruiken moet je wel weer kalk toevoegen.

 

Het idee is juist dat ik die A&B geef om het kalkprobleem op te lossen. Anders zou ik wel gewoon grondbasis blijven gebruiken!

 

Weet wel dat minimaal water temperatuur 22 23 graden is.

 

Minimaal 22 graden noem je hier denk ik. Wat is de max temp dan?

 

Ik probeer zelf altijd rond 20graden te geven. Altijd dezelfde temperatuur, vinden ze ook fijn denk ik. Weet niet hoe jullie daar over denken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

geef A en B, en voeg extra kalk toe na elke ronde.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoeveel kalk? (ongeveer) en hoe ? topdressen? of echt alles uit de pot en goed inmengen?

en moet je bij gold label afzuren of niet?

als ik men schema aanhoud moet ik toch afzuren maar jij zegt dat het ook zonder kan?

 

(sry voor de topicvervuiling city)

 

Je hoeft met GL niet af te zuren.

Er zitten Chelaten in die in een brede ph-range opneembaar zijn.

 

@ Amnees

Dat probeerde ik ook al uit te leggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jullie reageren op digi. Ik dacht dat het over het kweekverslag ging. Kalk geven van te voren is ook een optie inderdaad. Of op hydro gaan. Maar voor nu lijkt dit de oplossing. De tijd zal het leren...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe warmer je water, hoe hoger je worteldruk, hoe minder zuurstof in het water zit. Bij 26gr zit er haast niks meer in. Je water warmer dan je minimum luchttemp is eigenlijk ook not done.

 

Vul maar in dus....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan denk ik dat de jongens van gout nog even naar school moeten als ze het zo formuleren. :wacko:

 

Doordat je een 1 component voeding gebruikt. Je kan nooit al je elementen in 1 kannetje doen.

Anders krijg je ontbinding van de elementen.

 

Je moet of in je fosfaten gaan snijden of nagenoeg geen calcium magnesium en zwavel erin doen.

Nagenoeg iedere voedingsfabrikant kiest voor het laatste.

 

Vandaar ook de roestvlekjes en het aanraden om A en B te gebruiken.

In feite zit er normaliter genoeg calcium/magnesium in je grond.

 

Mits je gaat afzuren, dan stuit je(vaak niet altijd) wel op problemen later in de teelt.

 

Omdat de grond gaat verzuren(kalkbuffer op) en calcuim en magnesium dan als eerste elementen niet meer opgenomen worden.

En dan krijg je de roestvormige plekjes

 

Het advies om Aen B te geven is dan ook bedenklijk te noemen.

De reden daarvan is omdat je de ph waarde van de grond niet weet.

 

Je kan nog zoveel elementen meegeven maar als de plant het niet kan opnemen gaat het nog nergens over. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Water temp in de zomer 18/20 en winter 20/22 heeft idd met het zuurstof gehalte te maken

Ik zou me over het vergelen van de schutblaadjes niet druk maken dan zit je met je Ec niet al te hoog :wave:

 

 

Doordat je een 1 component voeding gebruikt. Je kan nooit al je elementen in 1 kannetje doen.

Anders krijg je ontbinding van de elementen.

 

Wat een bull!

We leven in 2013..... :wub:

 

Ik zweer bij mijn futuristisch ;) 946 ml= 1.4 kilo! Alles in een flesje voeding met alle 13 elementen aangepast voor HARD & zacht water ;)

Dat laatste heeft met KALK te maken :wacko:

 

 

Nog zo woma uitspraak?

Afzuren op aarde is echt super fout.....

 

;)

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ PH, ik geloof best dat er in jouw 1 comp. flesje genoeg zit, maar met andere voedingen is dat over het algemeen niet zo, misschien is het wel gewoon makkelijker/veiliger om het over 2 kannen te verdelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...