Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

cityboxer

Gavita 1000DE met opti en co2

Recommended Posts

Je kan ze niet in een 90gradenhoek draaien. ze worden opgeblazen door de lucht die je erdoorheen blaast. dus dan zou je m afknellen.

 

hier heb je een foto :vape: (als we toch gaan spammen )

gallery_28408_13709_66240.jpg

 

grts ok

 

Ziet er spannend uit. Maar er lijden meer wegen naar romen.

Werk echt super.

 

 

gallery_33809_14867_382594.jpg

 

Groetjes prettig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto zoals bij ketser is een mooi voorbeeld , zo heb ik ze ook alleen verstel ik ze in hoogte ( als ik er bv in moet zijn is dat inderdaad handig)

Ik heb ze ongeveer op de hoogte van de lampen hangen.

Bij mij werkt het perfect maar er leiden meerdere wegen naar ehhhm .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap alleen de toegevoegde waarde niet van de foto van ketser om 2 luchtverdeelslangen naast elkaar in het hart te hangen.

Dan had ik ze beide aan de zijkant van het hok laten lopen voor een optimale verdeling...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is ook wat ik aangaf inderdaad. En waarom niet helemaal boven tegen het plafond aan?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ene blaast meer naar links en de andere meer naar rechts vanwege de plaatsing van de gaatjes 130 graden

 

Mee laten zakken met de lamp heeft als voordeel dat je de directe stralingswarmte van de lampen wat verminderd, als ze tegen het plafond hangen heb je dat niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

geachte heren

 

stralingswarmte kan je niet weg blazen. :vape: ;) ;)

voorbeeld. buiten 40 graden. tussen vier muren

aan het strand ook buiten 40 graden.

maar teperatuur blijft het zelfde.

 

rara rara hoe kan dat.

aan het strand is het beter uit te houden. maar je verbrand zo wie zo.

en temperatuur blijft 40 graden.

 

naar mijn idee. maar goed wie ben ik. is het niet goed om de koude lucht gelijk met de lampen te hangen

als je met een opti werkt. omdat je dan te koude lucht op de toppen blaast. en koude lucht zakt en

warme lucht stijgt.

 

groetjes prettig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

koude lucht ja.. maar het komt uit 1 sneetje om de 20 cm + die lucht mixt meteen met omgevingstemp. en dan pas raakt het je plant.. tenminste is mijn beredenering

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nadeel van in het midden inblazen lijkt mij dat het altijd in de weg zit als je er doorheen moet. Als ik dan toch twee buizen er in hang dan heb ik liever aan beide kanten één buis.

 

 

Misschien moet je dat tentje wel weghalen, dan zit er niks meer in de weg en heb je ook minder last van lastige luchtstromen (mijn 2 centen) Je zit te krap voor deze set-up.

 

@prettig, jij snapt m :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto was meer als voorbeeld voor je bedoeld citybox.. om je topic een beetje compleet te maken zonder link.

LVS met alleen koude lucht erin is 2012 man! :j

Ik zoogg af aan de zeikanten trouwens, en ik heb nooit looppadjes :( Mn vijverfolie wordt er niet zwarter op ;) (en ik volgens mij ook niet! ;) )

 

Maar ik moet eerllijk bekennen... die LVS slangen dienen nu als CO2 aanvoer :j

Blaas tegenwoordig van onder en boven in (koele lucht). zonder poespas, recht uit t gaatje (incl. CO2 van onder)

Ik zuig wel af op 2 strategische punten.. de luchtstroom is wel belangrijk uiteraard!

 

@prettig

:vape: gewoon goed !

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Racker; de tent is niet te krap voor de setup. De setup is te zwaar voor het tentje :vape: Dat tentje weghalen en daar een normaal hok voor bouwen zou versie 3.0 zijn. Ik dacht voorheen dat voornamelijk m2 belangrijk was. Ik ontdek nu pas dat het m3 gaat. Ik kan de m2 niet groter maken omdat ik zit met een scheef dak. Maar ik zou in het midden wel iets meer hoogte kunnen pakken waardoor ik een een paar m3 er bij krijg. Het is alleen wel een boel extra werk voor een paar m3 meer.

 

 

Als prettig gelijk heeft dan klopt mijn redenatie dus ook. Lvslang kun je dan beter hoog in het hok hangen.

 

@ OK. Twee afzuigpunten gebruik jij dus wel. Maar waarom hoor ik niemand over een luchtslang voor afzuigen? Of is dat gewoonweg niet zo belangrijk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

lvs altijd boven je kappen en bij een laag plafond helemaal boventegen. Bij een hoge ruimte (3 of 4 mtr) slang ook boven de kappen maar niet boven tegen het plafond maar een halve meter boven je kappen (ofzo)

 

Afzuiging naar buiten is zo weinig dat het geen invloed heeft. Straling heeft met je lamp te maken en kun je idd niet wegblazen/afzuigen. Je kan alleen dimmen/hoger hangen/blokkeren/weerkaatsen

Edited by racker

Share this post


Link to post
Share on other sites

.

 

 

Misschien moet je dat tentje wel weghalen, dan zit er niks meer in de weg en heb je ook minder last van lastige luchtstromen (mijn 2 centen) Je zit te krap voor deze set-up.

 

@prettig, jij snapt m ;)

 

 

 

Heb een goeie leermeester :vape:

 

Thx ketser

 

Gr prettig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het topic word steeds interessanter en completer vind ik zelf. Bedankt voor alle info.

 

Dan nu weer even ontopic, OOGSTEN OF NIET? Zoals jullie zien zijn dit de kleinere toppen. De grotere planten laat ik sowieso staan maar ik wil deze kleintjes niet verpesten. Dus.. Oogsten, of niet?

 

gallery_31853_15074_1868148.jpg

 

gallery_31853_15074_652048.jpg

 

gallery_31853_15074_2101725.jpg

 

gallery_31853_15074_2826214.jpg

 

EDIT: Misschien niet goed zichtbaar, want er is nog wel wit zichtbaar. Maar dat zijn geen haartjes, en het draait om de haartjes toch?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb eerlijk gezegd nog nooit van 1 dezelfde stekken, bepaalde planten of toppen eerder geoogst. kleine toppen zijn meestal wat sneller bruin

Share this post


Link to post
Share on other sites

In het verleden heb ik fouten gemaakt door het te lang te laten staan. Ik kan ze natuurlijk langer laten staan maar ik denk dat de dikke toppen nog wel een week kunnen staan. In die tijd worden deze waarschijnlijk niet groter, alleen maar minder goed. Ik heb de mogelijkheid om de helft alvast de knippen, dus waarom niet? Belangrijkste vraag is; zijn dezen nu klaar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je een microscoopje ? zo zou je makkelijker kunnen zien of ze al goed amber zijn maar ze zien er op de foto best wel rijp uit

ik zou ze oogsten ..rot is het laatste wat je wilt

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Straks maar eens de conclusies van dit topic samenvatten :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

oei denk dat ik dan maar even de andere kant op kijk

Share this post


Link to post
Share on other sites
oei denk dat ik dan maar even de andere kant op kijk

 

Waarom? Iedereen heeft bijdrages geleverd. Versie 2.0 verbeteringen is een mooie samenvatting van het gebrainstorm hier!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bij een hoge ruimte (3 of 4 mtr)

 

Als je 4 meter hoogte hebt kun je toch beter 2 ruimtes boven op elkaar maken van 2m en de planten klein houden of scroggen. Haal je meer vanaf gok ik. Kan dan zelfs in dual room opstelling!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste 25 zijn de ruimte uit en staan in het donker en de kou. Daar blijven ze even staan en dan gaat de schaar er in.

 

 

Statistieken week 7:

Één lamp staat uit, 2 staan op 1000watt(90cm) en 1 op 1150 watt (95cm) zodat die dan iets breder uitschijnt.

 

Temperatuur dag/nacht: 28/19.

Rv% dag/nacht: 65%/65%

EC: Vanaf nu alleen nog spoelen met afgezuurd water. PH: 6.5

Preheat/cooldown gaan nu aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleintjes zijn weg, de groteren staan nog..

 

gallery_31853_15074_3220084.jpg

 

Natte opbrengst was trouwens, 3.9kg. Ik denk dat dit (natte vinger werk) 40% van de totale opbrengst zou worden. Dus komt nog 60% bij als er niks verkeerd gaat. Zou dan misschien rond 10kg uitkomen. Dat is niet zo best.

 

Laat ik direct de door Racker aangevoerde verbeterpunten voor v2.0 aanvoeren.

- Potten vullen :rofl

- Lichtintensiteit maximaal 1000 op 80cm in deze setup

- Airflow verbeteren (luchtverdeel slang)

- Hygro; ander medium. Hiermee ook de watergift verbeteren.

- Ventilatoren er uit

- Overstromingen (wete jullie niet maar heb het huis verscheidene malen blank gehad door slordigheden)

- Meer planten/grotere planten om lv% omhoog te krijgen

 

 

Volgens mij was dat het...

Share this post


Link to post
Share on other sites
- Overstromingen (wete jullie niet maar heb het huis verscheidene malen blank gehad door slordigheden)

 

Haha, die tip had je niet van mij....

Share this post


Link to post
Share on other sites
- Overstromingen (wete jullie niet maar heb het huis verscheidene malen blank gehad door slordigheden)

 

Goeie ouwe tijd :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...