Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

cityboxer

Gavita 1000DE met opti en co2

Recommended Posts

Je moet proberen "hol" te kweken, niet "bol" anders blokkeren je plante het licht.

 

Ja dat doe ik op deze wijze toch!?! Lange planten buiten en korte planten binnen! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry, ik geef t alleen aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sorry, ik geef t alleen aan.

 

No hard feelings, helemaal na al je goede tips B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Goeie morgen cityboxer! Ik laat mijn gedachte er ook weer even op los deze vroege morge.(al stoned uiteraard)

 

Haha, mooi tijdstip daar voor... Ik zie het nu pas...

 

 

Goed, en dan nu over tot de orde van de dag:

 

We zitten in week 6,5 en al met al gaat het best aardig voor zo'n eerste keer. Toch zijn er een aantal planten die afwijking vertonen van de anderen. Er zijn een paar aardig geel en er zijn een paar die donkere vlekken krijgen. Het zijn zoals ik zeg maar een paar en ze staan niet allemaal bij elkaar. Ik zal foto's plaatsen, dan word dat iets duidelijker. Ook zijn er al een aantal planten die lijken alsof ze bijna klaar (70% bruin) zijn terwijl we nog in week 6 zitten. Dit kan natuurlijk komen door het lichtregime (13/11)maar andere planten zijn nog maar voor 40% bruin.

 

Statistieken: GRAAG COMMENTAAR ALS JE HIER ONREGELMATIGHEDEN IN VINDT

Dag temp: 31graden

Nacht temp: 21 graden (vanaf week 7 naar 19 graden)

Rv dag: 58%

Rv nacht: 65% (opmerkingen?)

Co2: 900ppm

Ec: 2.0-2.1

Ben vandaag ook begonnen met de topharder.

 

 

Groepsfoto:

gallery_31853_15074_4079689.jpg

 

Close ups:

gallery_31853_15074_4733818.jpg

gallery_31853_15074_3265858.jpg

gallery_31853_15074_5322868.jpg

 

Vreemde verkleuring:

gallery_31853_15074_4884061.jpg

 

Bijna klaar? Of gewoon een andere moederplant?

gallery_31853_15074_865536.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie eigenlijk wat ik bij mij destijds ook in de i240 met 4x1000watt DE zag, maar dan zonder OC en Co2, moeite door warmtestraling, in het blad en uitgroei in de dikke toppen, zijn die dikkere toppen wel vol compact?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind t tamelijk warm overdag, ik zou dalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik vind t tamelijk warm overdag, ik zou dalen.

 

Ik heb nog steeds geen geijkte thermometer en ik verwacht op basis van de andere thermometers die ik heb dat de werkelijke temperatuur lager ligt! Maar goed, dat weet ik dus niet zeker. Ik ben pas 2 dagen geleden begonnen met die 31graden dus de problemen die je ziet kunnen niet daar door komen. Ik heb de temp omhoog gedaan omdat ik zoals gezegd niet vertrouw op de optitemp en bovendien is de rv% hier weer door omhoog gegaan.

 

Jullie zien in die planten dus een warmte probleem? Luchttemp was zoals gezegd steeds 30 graden en ik verwacht dat dat het niet eens is, dus dat kan het niet zijn. Enige optie die ik heb om die stralingswarmte te beperkten is dan de lampen dimmen, want ze hangen al op 80cm. Is het niet eerder een rv% probleem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

RV probleem kan idd ook, in de volle bloei houden ze na mijn mening ook niet zo van hitte, ik zou de lampen een kleine 10cm hoger hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik draai ook altijd wat kouder tegen het eind....

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zitten nog niet eens in week 7, maar goed we lopen inderdaad wel tegen het eind aan. EDIT: het gaat wel snel deze keer, waarschijnlijk mede door het lichtregime. Vraag me af wat dat voor invloed heeft op de opbrengst.

 

De lampen hoger hangen heeft niet zo heel veel zin gezien het eerder gevoerde debat met Whazzup. Ik draai dan beter de lampen op 850watt? Dan komt de rv% ook omhoog.

 

Of hebben jullie het ook over een koudere omgevingstemperatuur? Dat zou betekenen dat ik naar 29graden toe moet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik draai 26gr de laatste paar dagen.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

1000watt op 80cm gaat prima qua lichtsterkte idd, maar 90 ook en geeft net een beetje meer rust in de bloemen, dimmen kan natuurlijk ook, maar dan ga je waarschijnlijk ook met de lampen omlaag en dus hou je ongeveer dezelfde stralingshitte, aan jou de keuze, een temperatuur van ronde de 29C is okee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik draai met een sativa niet boven de 28 graden .

 

Mijn ervaring is dat een sativa beter gaat . met een temp van 26 tot max 28. B)

 

Dus als er meer sativa in zit , dan werk ik met een lagere temp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie geen tegenstrijdige meningen dus ik zal deels met jullie mee gaan. Het resultaat zal een gezamenlijk resultaat zijn, maar ik hou het resultaat wel lekker zelf B)

 

1000watt op 90cm om stralingswarmte te verminderen. Dagtemp laat ik op 30graden omdat door extra koeling de lv% naar beneden schiet. EDIT: ik verwacht dat die 30graden eerder 29 graden is. Maar geijkte meter komt volgende week binnen dus zullen we alles zeker weten.

 

 

Vanaf wanneer gooien jullie de temp, zowel dag als nacht, naar beneden? En wanneer beginnen jullie met preheat en cooldown functie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik draai net een paar weken met de opticlimate city , kan je dus niet helpen maar ik zelf zet het in als ik in de laatste weken inv met toprot.

 

Suc6 de laatste weken . B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het resultaat zal een gezamenlijk resultaat zijn, maar ik hou het resultaat wel lekker zelf B)

 

toch voor de zekerheid me banknummer pm'n?

 

Pre heat alleen als je bang bent voor toprot, slow cool down eigenlijk ook maar daar zijn de meningen nog over verdeelt. Dus....verrekijker kopen en op de loer gaan liggen. Meestal alleen de laatste week....

 

 

ofzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zelf persoonlijk ook alleen preheat gebruiken inderdaad. In het verlengde hiervan; Hoe belangrijk is die nacht rv% nu eigenlijk? Ik heb hem de hele ronde op 65% staan maar is dat wel de goede waarde?

 

Ik kijk nu niet op mijn electro/water verbruik de boel gaat hier toch gesloopt worden straks. Maar als ik straks wel op mijn electro/water verbruik wil besparen, is dan de ontvochtig modus goed om op te besparen? En kun je ook de nacht ontvochtigmodus uitzetten en dan wel de preheat en cooldown functie aan zetten? Dat dat lijkt me minder stroom/water verbruiken dan de hele nacht ontvochtigen/verwarmen!

 

EDIT: Ik zie doordat ik die airflow heb geprobeerd te verbeteren ik een koudeval heb gecreeerd, de planten daar zijn een stuk meer geel B) Veel fouten deze ronde...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het nachtklimaat is iets waar ik me nog nooit zo in verdiept heb, boerenverstand zegt dat de plant dan niet veel meer verdampt. De rh% op de hygrostaat van de oc draai ik gewoon altijd op 90 en op het laatst pas op 60%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joow Cityboxer!

 

Weet nog goed toen je tijdje geleden je topic starten..

Niet meteen een topic wat ik zal volgen.. niet omdat het geen intressant topic is.. maar de reacties over de Gavita 1000DE/OC/CO2 zijn van een bepaald niveau waar ik (nog) niet aan kan tippen ;)

Ik had net even je laatste foto's bekeken.... Damnn... Wtf Snel gegaan man!

Ik ga toch maar eens een bak koffie pakken en je topic goed doorlezen..

 

Shiva :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ThnX Shiva, als dit snel is kun jij het ook. Gewoon shit blijven proberen en zoeken naar perfectie. Zal de eerste paar keer wel eens over de balans gaan maar naar verloop van tijd leer je het keerpunt van alles ontdekken en weet je waar je ongeveer met alles moet zijn. En vooral vragen stellen en advies opvolgen!

 

 

EDIT: Advies opgevolgd; temperatuur naar 29graden. Lampen op 90cm. Waarden zijn niet ideaal maar goed genoeg. Draai nog op 900ppm:

gallery_31853_15074_2262202.jpg

 

Ik heb trouwens nog niemand gehoord over die 2 planten waarvan ik foto's heb geplaatst die afwijken van de rest!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedoel je de foto`s van de verkleurde plant en de rijpere plant?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bedoel je de foto`s van de verkleurde plant en de rijpere plant?

 

Ja die foto's ja! Van die twee planten staan er namelijk twee van elk in. Vier van de 50 dus in totaal die zo zijn!

 

 

De opbrengsten zijn beter geweest met PPM onder de 1000 dan erboven om de vraag te beantwoorden :vape:

Vanaf week 4 (dus bloeidag(12/12) 28) 800PPM erin en in week 6 naar 900PPM om in week 8 (bloeidag 56) terug te gaan naar 700PPM

 

Waarom eigenlijk terug in ppm aan het eind?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat ik ondervind dat de fluffy factor bij Co2 kweken meestal op het eind aantreed...als je niet opppast.

Dus doe ik in de laatste week de generator lager, ook omdat de voeding op een laag pitje gaat.

 

Fluffy toppen krijg je meestal door (te) hoge Co2 en te weinig voeding.

 

Zonder Co2 zijn de beste resultaten gehaald door voeding op te bouwen tot week 8 (zeg maar dag 50 van de bloei) en deze daarna af te bouwen.

Dus dat doe ik ook met de Co2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hoor dat vaker, hoe zou dat komen? Ik heb er geen last mee. In de laatste week zit ik tegen de 1000ppm.

 

Dat losse toppen gedoe komt door het strekken van de takjes in de toppen. Volgens mij doet de plant dit om zich tegen hitte te beschermen....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bedoel je de foto`s van de verkleurde plant en de rijpere plant?

 

Ja die foto's ja! Van die twee planten staan er namelijk twee van elk in. Vier van de 50 dus in totaal die zo zijn!

 

Ik heb daar niet 123 een antwoord op, verschillende factoren zijn mogelijk, andere moeder kan, het meest neig ik toch naar voeding, hoe je het ook went of keert, elke pot heeft op een gegeven moment een andere waarde qua ph en ec, ook al geef je alle potten hetzelfde, de ene drinkt beter dan de andere, en daardoor hopen zouten op of ontstaan tekorten, zelfs identieke clonen hebben wel een klein verschil in plantgedrag, in een groter hok is het altijd lastiger dan kleine kweekjes, er zitten er soms gewoon een paar tussen die anders reageren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...