Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Krasi

Summertime banger!

Recommended Posts

Zeer mooi hoor wat heb jij toch een leuke topics :D

 

Grtz shiningsilverhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach, weer een pluim in je reet steken ?

ik denk dat je al niet meer lekker zit.

met andere woorden, keep on the good work :rolleyes:

 

grtn Erazer B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blowke, klopt, ik had ze maandag gedieft, ik heb er 1 uit gehaald en de rest een beetje geschoven, dan blijft het merendeel onder de filter, ze gaan idd lekker de hoogte in, ik hoop ze rond de meter te houden ^_^

 

Pietje Wiet, thanks, bomvol idd, en de moeilijke maar leuke tijd is nu aangebroken, de bloei, die c99 schijnt een delicatesse te zijn, ze zijn bezig met een heuse inhaal manuevre, ik heb vandaag toch 1 plant geknakt, die ging ineens heel rap :smoke

 

Shiningsilverhaze, dank u zeer, too much credit, maar zeer gewaardeerd -_-

 

Erazer, haha jij ook bedankt, trouwe volger vanaf day 1 :rolleyes:

 

 

Topic, update:

 

12/12 dag 13, zichtbare bloei s5 dag 6, c99 dag 3.

Max temp, 29,5C, min temp 23,5C

Max LV 65%, min lv 48%

Tensio`s s5 130 t/m 190Mbar, c99 70(de wat kleinere) en 170Mbar

 

Knakerdeknak, ging de eerste c99, de s5 weet niet beter.

Ik heb de lampen weer 10cm hoger gehangen, flinke groei de afgelopen 3 dagen, alhoewel wel onder controle.

De tensio`s zijn wat lager gebleven als de afgelopen dagen, dus hebben de s5 1,5ltr gewoon water gehad en de c99 1ltr (behalve de kleinere) beide van onder door de drainagebuizen gegeven.

De afgelopen 2 dagen staan de digistars op 400watt, hoge nachttemperaturen buiten, dus binnen ook.

Van de week wordt het weer wat koeler s`nachts en wil ik direct naar 660watt knallen.

De s5 maakt dus al kleine witte bolletjes aan, en de c99 hevig bloeiharen.

Maandag ga ik eens huishouden in de tent, alles een beetje aanpassen aan de planten.

Ook gaan morgenavond de Flowertabs de grond in.

 

Ik heb trouwens m`n stek spullen binnen gekregen, dus maandag wordt een leuke stek-probeer-en-leer dag B)

 

Pictures :)

 

s5

 

gallery_30844_14032_5759083.jpg

 

gallery_30844_14032_1211503.jpg

 

gallery_30844_14032_2989684.jpg

 

c99

 

gallery_30844_14032_3251321.jpg

 

gallery_30844_14032_4253310.jpg

 

gallery_30844_14032_1677442.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

krijg je met de airco er bij de temp ook niet normaal dan?

 

Mooi plant geweld in die tent van je goos, keep it up.

Share this post


Link to post
Share on other sites

DonBone, niet met die 20C nachttemperatuur nee, van de week weer 14C dan is het geen probleem, het geweld barst los B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit, die s5 is abnormaal kan nog wel een dief beurt krijgen of wat B)

 

wel handig dat je kunt dimmen nu al is 29,5 graad nog meer dan prima hoor, zou me met 31 ook niet druk maken.

 

nachttemp wel aan de hoge kant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Jeice, ik heb net weer naar 600watt geswitched, het was 28C, nacht temp op 23C is mooi hoor, vinden ze heerlijk B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nacht temp is super!

 

Denk dat de S5 iets overkill heeft,mis wat diepte in het gewas.

Ziet er verder gezond uit en die 99 trekken wel gelijk op lijkt zo.

 

Suc6 B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

PH, ik moest even nadenken wat je nu bedoelde, maar ik denk dat je bedoeld dat de voorgroei overkill was in deze bezetting en ruimte, waardoor het bovenin de plant zo potdicht is gegroeid dat de ondertakken niet genoeg licht krijgen om mee te doen in het toppenfestijn....of zit ik er naast? B)

 

De c99 gaat de s5 nog wel voorbij denk ik, die groeit heftig de laatste paar dagen.

 

Ik zal vanavond eens een foto knallen met de lampen aan, dan kan je zien hoeveel licht de aarde nog bereikt :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weeds ahoy maatje :)

 

 

die s5 gaat het zeker doen vriend,,,,

 

 

ik had je al gezecht dat ze erg veel potentie heb nu zie je het zelf B)

 

 

mijn dames zijn bijna zover , ik houd je op hoogte

 

btw 23 augustus heb ik eigen woning :rolleyes:

 

daar komt een gedoogd hokkie 5 stuks dikkerds hahaha

 

 

succes man ik hou je in de smiezen :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo Juicy, zeker potentie, en ze stinken :rolleyes: B)

Eigen woning hè, `t beste wat je kan overkomen, en met 5 planten kan je een hoop doen :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krasi hoe is het met je moeders?B)

 

 

-Taiga

Share this post


Link to post
Share on other sites
PH, ik moest even nadenken wat je nu bedoelde, maar ik denk dat je bedoeld dat de voorgroei overkill was in deze bezetting en ruimte, waardoor het bovenin de plant zo potdicht is gegroeid dat de ondertakken niet genoeg licht krijgen om mee te doen in het toppenfestijn....of zit ik er naast? :rolleyes:

 

vandaar dat ik zei kunnen nog wel een diefbeurt gebruiken B)

 

my bad kwa nachttemperatuur dan maar ik weet niet beter dan dat 20-21 idealer is.

 

weerberichten zijn gunstig gelukkig kun je weer knallen

Share this post


Link to post
Share on other sites

PH...sorry, zwaar weekend, toch nog even de foto`s B)

 

Voorin de tent

 

gallery_30844_14032_2348321.jpg

 

gallery_30844_14032_1807654.jpg

 

Achterin de tent

 

gallery_30844_14032_4222251.jpg

 

gallery_30844_14032_890672.jpg

 

Taiga, met m`n moeder gaat het goed, met m`n moeder ook :smoke ....kijk maar

 

gallery_30844_14032_4215620.jpg

 

Jeice, haha, ik laat ze lekker gaan nu, 23 in de nacht is top, lekker weinig temp verschil en goed tegen schimmels en dergelijke, goede weersverwachtingen voor de binnenkweek, m`n evsa`s staan al op 660watt.

ook heb ik gisteren gewaterd s5 4,5ltr en de c99 3ltr, en....de Flowertabs zitten in de aarde :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

joo gab:D

 

 

valt jou dat ook op btw ?

 

de s5 maakt wel dikke stam maar de stengels blijven vrij iel :rolleyes:

 

zal wel een net gebruiken of stokken die dingen gaan hangen B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krasi!

 

 

Fijn dat het goed gaat met je moeder, en je moeder B)

 

 

!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juicy, klopt man, de stengels zijn wat ieler in vergelijking met bv de c99, nu hebben stekken zowiezo dunnere stengels dan zaailingen, ik ga de toppen ondersteunen met stokken :rolleyes:

 

Taiga, jij ook bedankt voor de intresse B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi werk kerel , lekker schone dames :rolleyes:

 

Vind de s5 beetje veel op de amnesia (hy-pro) lijken wat ik heb staan , of is dat gezichtsbedrog B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
gallery_30844_14032_890672.jpg

 

:) ^_^

 

 

Wat geef jij deze planten voor raar blauw spul vanuit space??

Ken je dat halen bij growshop alien ofzo?

Sorry krasi maar dit ziet er echt raar uit hoor zo op de foto ....

 

Het lijkt wel of ik naar het eerste deel van de predator zit te kijken toen hij geraakt werd door losvliegende kogels van onze grote vriend arnie!

 

B) :rolleyes: :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

St0ny, haha schoon?? lekker wit van de `t foliar pack :smoke , nee hoor dit is een speciale cut van de s5....copy written shit ^_^

 

Critical Widow, dat blauwe, mijn vriend is PLASMA LIGHTNING :rolleyes: dat weerkaatst op `t witte van `t foliar pack, Arnold is een pussy naast m`n s5 dames :)

 

Topic, tja`t zal wel weer niet, gisteravond zag ik mooie bloei verschijnen op de c99, met in het achterhoofd het werhaal van BSoG, en ik ging dus zoeken naar herma verschijnselen, en idd op 1 plant vond ik een paar enkele ballen, hoog in de takken ditmaal ipv de hoofd oksels, vandaag dus intensief controleren, en nog een paar op die plant verwijderd, loos alarm ballen, allen zonder stuifmeel, ook op een 2e plant, 1 hele bal, de andere 2 geen verschijnselen, erg jammer van de genetica, erg jammer voor Female seeds, daar haal ik geen zaden meer, deze zijn me trouwens cadeau gedaan voor het hermaleed van de vorige ronde, WWxBB, best aardig maar weer raak dus.

De WWxzBB had trouwens wel trossen op de hoofdoksels.

 

Maar goed, ik heb ze gelijk ook maar een beetje gedieft en zal ze in de gaten moeten houden, de s5 heeft geen verschijnselen....ofcourse...en begint al leuke kleine toppen aan te maken.

Morgen tea-time en een update met foto`s B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemiddig zaai en stek mensen,

 

vanochtend ben ik lekker aan het spelen geweest, ik heb m`n s5 moeders wat gekortwiekt, en ben begonnen met het beoefenen van de kunst in stekken en clonen, erg leuk, en na het bestuderen van topics, filmpjes en foto`s ook niet zo moeilijk.

Wel leuk om te zien dat er onder verschillnde kwekers verschillende stekmethoden worden gebruikt.

Zo heb ook ik een eigen methode van stekken gebruikt door het combineren van de methoden van anderen.

 

Ik had een litermaat van 1ltr gevuld met water en een theelepel (tl) van het Cap`s Bennies rootpack.

en een bak met 1ltr water met ook daarin een tl rootpack, en een druppel GL Roots.

In de bak heb ik 25 stekpluggen gezet om zich tegoed te doen aan het gecreerde sapje.

Ik heb het water niet afgezuurd, wel een ph check gedaan, en ik kwam uit op 7.1 incl. rootpack en roots.

Toen ging ik m`n moeders snoeien, wat ik afknipte deed ik in de gevulde litermaat.

 

Na `t knippen heb ik de bak van m`n propagator gevuld met perlite, en deze beneveld met water.

Toen ging ik de stekken snijden aan de hand van Knutsel`s filmpje, schuin afsnijden, een gedeelte vel van het steeltje omhoog trekken, in de clonex dippen en in `t ingewaterde stekplugje steken, toen nog even de grote bladeren in knippen en in de propa bak in `t perlite zetten.

Nadat alle stekken op deze manier bewerkt waren heb ik het bladerdek beneveld en de propa in m`n moeder gezet met de deksel erop.

 

En nu afwachten of ze gaan wortelen B)

 

Een paar foto`s

 

De stekken

 

gallery_30844_14032_664811.jpg

 

gallery_30844_14032_2773075.jpg

 

Van dichterbij

 

gallery_30844_14032_1064359.jpg

 

M`n gekortwiekte moeders

 

gallery_30844_14032_846281.jpg

 

In de propa

 

gallery_30844_14032_4122607.jpg

 

En in de tent, naast mama

 

gallery_30844_14032_2530387.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Krasi,

Succes met je stekken B) .

 

Kleine tip: zorg dat je perliet vochtig genoeg is om de lv in je propagator hoog te houden, zodat je de stekken niet nat hoeft te sproeien. Dan blijven je stekken mooi groen :rolleyes: . Ik gebruik zelf seramis. Hier voeg ik net zoveel water met wortelstimulator aan toe, tot er een laag water onderin blijft staan. Dit water giet ik vervolgens af en zet daarna de plugs met stekken erop. Ik besproei mijn stekken dus niet. De eerste 5 - 6 dagen de schuifjes van de propagator geheel dichtlaten en 1 à 2 keer daags even het deksel eraf om te luchten. Daarna elke dag de schuifjes iets verder open zetten om de lv in de propagator geleidelijk te laten dalen (wel dagelijks even blijven luchten). Mocht de lv in de propagator toch te snel dalen, kun je beter de binnenkant van het deksel nat sproeien i.p.v. de stekken zelf.

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou :rolleyes: ...hou ze maar even goed in de gaten de komende uren...kben bang dat ze plat gaan van direct plasma :smoke

als ik het zo doe.. dan leg ik er een dakkie boven...om te stekken komt er dan genoeg licht van de zijkanten...

ben benieuwd ^_^

idd... wat je niet probeerd.. weet je niet :) ...als de ramen beslaan dan is de lv in de prop goed...

 

nog even een vraagje...je hebt ze uit de tray gehaald...zit er onder in die tray een water reservoirtje?...die houden de wortels in de tray..nu gaan ze water zoeken in de perliet....

 

je prop is 60x40 cm denk ik....daar kunnen 104 gl pluggen in als ik me niet vergis... -_-

gr B)

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beaker, thanks voor je info, ik heb maar een klein beetje geneveld, de bladeren zijn nagenoeg alweer droog, ik heb wel nog 1ltr water/roots op de bodem van de propa gegooid, 1a2 x per dag luchten, hoge lv en na een een dag of 6 langzaam met de schuifjes spelen....check B)

 

Carpie, `t zijn oefen/speel steks, ik kijk gewoon wat het doet, ik heb er zowiezo geen bestemming voor, de plasma hangt er zo 60cm boven, toch een doek erover leggen aan de bovenzijde??

De stekkentray heeft een rond gat in het midden aan de onderzijde, daar gaan de wortels toch ook doorheen wanneer ze op zoek gaan naar water, en als ze eenmaal zulke wortelen hebben dat ze m`n perliet in gaan is het al tijd om ze over te potten, het zijn echter maar oefen steks, en 25 leek me wel even genoeg :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
nou B) ...hou ze maar even goed in de gaten de komende uren...kben bang dat ze plat gaan van direct plasma :rolleyes:

 

Ik denk dat het geen probleem is omdat de moeder ook met plasma gekweekt is. :smoke

Ook zit er een plastic kap over heen die de UV wegfilterd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...