Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Krasi

Summertime banger!

Recommended Posts

heb je de tent nog verstevigt of gaat dat goed?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het verstevigd, komt zeker goed, een can filter van die grootte weegt 2x zo zwaar :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha...ja van 03:00 uur tot 09:00 uur :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een volle S5-jungle :lol:

En die C99 heeft ook een mooie opbouw!

Kan nu al niet wachten op de bloeifoto's :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taiga2, :huh:

 

Homegroweman, thanks, vindt ik ook :(

 

MarkZ, dank je, het zijn idd mooie planten, de s5 is net zo breed als de ruimte die ze heeft :wub:

 

Update:

 

Bloei dag 2

Temp max 29,5C temp min 21C

Lv max 59% lv min 42%

Tensio`s c99 170 & 190Mbar, s5 350 t/m 470Mbar B)

 

Het wordt een beetje cliché maar...wat een zuiperds, deze planten "kosten" me gewoon water :lol:

Om de dag zo`n 50ltr met z`n achten, en dat wordt nog meer straks :lol:

De c99 schelen qua lengte nog maar 25cm tov van de s5.

Ik heb de 1500m3 Carbon-Active filter omgewisseld voor een 2500m3 Phresh filter.

En ze hebben vandaag weer thee gehad, de c99 2,5ltr pp en de s5 4ltr pp.

Ik kan de s5 nu nog in toom houden met knakken, de groeispurt moet echter nog beginnen, ook heb ik de lampen er zo`n 35cm boven hangen.

De c99 zal ik binnekort beginnen te buigen/binden.

Vandaag heb ik voor het laatst gespoten met Caps Bennies foliar pack, volgende week nog 1 keer PVP.

Morgen ochtend hang ik nog even een vliegenstrip in de tent.

 

Foto`s

 

c99, net wakker en dorstig :lol:

 

gallery_30844_14032_1585277.jpg

 

Hier zie je dat het fimmen bij deze dame goed gelukt is

 

gallery_30844_14032_1084545.jpg

 

s5, compleet dicht gegroeid

 

gallery_30844_14032_5256326.jpg

 

gallery_30844_14032_3498042.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey JW, thanks dude, tja goede genetica hè :wub: waar was je man, lekker op vakantie hoop ik... ;)

 

 

 

haha cekerss maat B)

 

was een heerlijke 3week weg hahah , en we beginnen eerdaags weer jawel

 

12 xs5

2 x candy amnesia vanuit zaad :lol:

 

heb al weer wat spullekes binnen vandaag of morgen knal ik ff wat stekken erin :lol:

 

 

btw , zoals jou grote dames er nu bij staan , zo zijn mijn oude moeders nu

de een in de volle grond gezeten buiten , ze is enorm hahah :huh:

 

die van jou zijn wel mooier groen , zal eerdaags eens ff wat gaan bij voeden :lol:

 

we spreken makker :(

 

ltaerss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Juizz, lekker hoor, zelfs kwekertz moeten af en toe op vakantie :lol:

Klinkt goed ouwe, ik ben erg benieuwd naar die Candy Amnesia.

Die s5 is een beest van een strain, wat een groeipotentie, ik heb zelf nog 2 moeders onder 1 plasma staan, die zijn nog niet zo groot als deze hoor, maar ze zijn dan ook meerdere malen gefimt/getopt.

Ze zijn mooi groen idd, met wat witte residu van het foliar pack, het is wachten op de eerste zichtbare bloei :lol:

Later dude :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kerel,wat groeien die meiden van jou :lol:

Zal wel door al die speciale ingredient'jes zijn :lol:

Ik heb tot nu toe enkel en alleen pvp gebruikt,

heb ze 2x preventief bespoten en ga het nog 1x doen,gewoon om zeker te zijn :wub:

Ik zie nou dat ik 1 dag de klok voor jou heb omgegooid,

normaal gezien zou ik ook over een weekje of 8-9 klaar zijn,

als alles goed gaat :lol:

 

Grtjs Blowke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hi Juizz, lekker hoor, zelfs kwekertz moeten af en toe op vakantie :huh:

Klinkt goed ouwe, ik ben erg benieuwd naar die Candy Amnesia.

Die s5 is een beest van een strain, wat een groeipotentie, ik heb zelf nog 2 moeders onder 1 plasma staan, die zijn nog niet zo groot als deze hoor, maar ze zijn dan ook meerdere malen gefimt/getopt.

Ze zijn mooi groen idd, met wat witte residu van het foliar pack, het is wachten op de eerste zichtbare bloei B)

Later dude :lol:

 

 

klinkt goed de klok is dus om :D

 

bij mij was het na een weekje 12/12 al begonnen dus zal het bij jou niet lang meer duren :wub:

 

 

ik ga dit weekend nieuwe stekken maken 12 x en 2 candy amnesia vanuit zaad zet ik erbij ;)

 

als je ze nog terug wilt zien , pics van gister kijk ff me buiten grow :lol:

 

 

inderdaad een beest is ze zeker die s5 , heb op 76 gram een maand precies kunnen roken

en iedere dag precies het zelfde lekkere wietje :lol:

 

die c99 zijn ook mooi man ,lekker breed btw :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het feit dat je smartpots gebruikt icm de hogere temp zorgt er ook voor dat je meer water geeft.

Komt gewoon doordat er meer verdampt, daarom verlaag ik me ec waarde een beetje als het warmer is.

 

succes, maar komt wel goed zo te zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blowke, bedankt, het feit dat ze zo snel gaan is alemmaal te danken aan de hoeveelheid licht dat erboven hangt, de grote potten en de gegeven ruimte doen de plant de ruimtes pakken die ze zo graag wil, ik hou ervan om meerdere spuitvloeistoffen af te wisselen, dit geeft het beste resultaat, aan het begin 2x per week, na 2 weken 1x per week, tot ongeveer 2 weken op 12/12.

Die van mij hebben respectievelijk 7,5 en 8-9 weken nodig om af te bloeien, m`n s5 de 8-9 weken maar ik vermoedt dat deze eerder in de bloei schieten als de c99, omdat ze volwassener zijn dan de c99 en zo dus beide soortjes ongeveer gelijktijdig te kunnen oogsten :wub:

 

Juicyweedy, thanks dude, ik denk ook dat de s5 eerder in de bloei gaat, ik zal zo eens in je outdoor topic koekeloeren, dat het een lekker wietje is is zeker, ze ruikt lekker en smaakt lekker en slaat lekker :lol:

 

Knakenpoetser, ik heb filters omgeruild omdat ik een 2500m3 afzuiger heb, en de Carbon-Active was een 1500m3 filter, de nieuwe Phresh is een 2500m3 :lol:

 

The-Predator, bedankt, je hebt deels gelijk, ze doen absoluut een hoop verdampen, ik heb gisteren om 23:00 uur gewaterd en een lege emmer onder de afvoerslang van de airco gezet, en vanochtend heb ik 09:00 uur 8ltr water uit de emmer gegooid.

Maar drinken doen ze natuurlijk ook, vooral van de lekkere thee.

Gisteravond stond de tensio op op 60Mbar, vanavond om 21:00 uur weer op 90/100Mbar bij de c99 en 190/170Mbar bij de s5, dus de c99 hebben 1ltr aleen water pp gehad en de s5 2ltr pp.

Ook heb ik de s5 weer her en der geknakt :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hou er wel rekening mee dat phresh anders rekent als carbon active future .

phresh gaat er neemt alvast je verlies van filter en slangen mee.

en carbon rekent volgens mij met de werkelijk M3 die je er door gaat zuigen.(can rekent bv ook met werkelijke m3 )

volgens mij ontlopen ze mekaar niet zoveel (1500 carbon en 2500 phresh qwa capaciteit)

 

je dimt je afzuiger ook je blaast door een 250mm slang toch ? als je veel meer dan 1200 m3 gaat het herrie maken ,

dit staat hier:http://www.wietforum.nl/Editorial-Ventilatietechniek-Voor-Dummies-t50326.html

Zo komen we, uitgaande van de aanbeveling van 7m/s luchtsnelheid, aan de volgende aanbevolen buisdiameters / capaciteiten:

 

125 mm – tot 400 m3/h

160 mm – tot 500 m3/h

200 mm – tot 700 m3/h

250 mm – tot 1200 m3/h

315 mm – tot 2200 m3/h

 

ik denk dat je vanwege geluid niet ver boven de 1200m3 uitkomt .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt wat je zegt, maar scheelt toch 300m3, wat betreft de herrie, ik hoor vrij weinig, maar voor het goede zou ik dus een 315 slang moeten zetten om uit te blazen en had ik beter een Phresh 3100m3 kunnen nemen, net te laat met deze tip vriend :lol:

 

filter_table.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
hou er wel rekening mee dat phresh anders rekent als carbon active future .

phresh gaat er neemt alvast je verlies van filter en slangen mee.

en carbon rekent volgens mij met de werkelijk M3 die je er door gaat zuigen.(can rekent bv ook met werkelijke m3 )

volgens mij ontlopen ze mekaar niet zoveel (1500 carbon en 2500 phresh qwa capaciteit)

 

 

Wat je nu zegt klopt niet. :lol:

Zowel Can en alle andere fabrikanten in de growshop branche rekenen op dezelfde manier.

Alleen Phresh laat zien hoe die berekening gedaan wordt. :lol:

 

 

edit:

Ook Can laat dit gewoon zien op de site CAN site.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overigens is het zo dat Can de filtercapaciteit aangeeft, niet de benodigde fan capaciteit. Dat is bij andere leveranciers wel eens anders. Een 1000 m3/h filter van een andere leverancier wordt aanbevolen voor een 1000 m3/h fan. Als je op basis van het filter en de kool gaat doorrekenen wat de werkelijke capaciteit is van het filter kom je echter uit op 800 m3/h. Het is slechts een marketingtrucje om het filter goedkoper te laten lijken, dus pas daarmee op!

dit staat hier :http://www.wietforum.nl/Editorial-Op-De-Bank-Met-Lex-Vonk-Van-Can-Filters-t43248.html

 

op de site van phresh raden ze af om hogere luchtsnelheden dan 7m/s te hanteren.

dan zie ik in de tabel dat ze het hebben over 1800 m2 met een 250mm flens ,(ik denk dat phresh een heel goede filter is maar lijkt mij dat dat niet het aantal M3 is wat er daadwerkelijk op een normale manier doorgaat(zonder pokke herrie))

 

krasi dat je nu vrij weinig hoort komt denk ik omdat je na dimmen en drukverlies slangen filter etc niet veel hoger zit dan 1200m3 wat je daadwerkelijk afblaast .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal de volgende ronde iig wéér aanpassen met slang/filter grootte, ik wil toch het maximale uit m`n afzuiger halen :lol: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat vind ik nadeel van de filterproducenten.. de flensmaat is zo klein.

 

Ik neem ook meestal grotere filters, maar is ook niet optimaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

knakenpoetser en Krasi, heb ik een probleem gemist dan?

je temp is toch gewoon goed?

door je airco hoef je al minder hard af te zuigen, dus lijkt me gewoon voldoende.

 

ik zal het 1 der dagen zelf eens testen op maximaal vermogen

Share this post


Link to post
Share on other sites

eeey krasi wat heb jij een stel geil dames zeg,

 

en ze zuipen inderdaad veel is dat per plant verschillend want mijne drinken 1 l pp

maar die staan in gewone 18l potten.

 

keep it up

gr,

070

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker man! Die s5 gaat lekker, dat wordt een toppertje...diec99.ook wel, maar die ken ik nie..

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...