Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Krasi

Summertime banger!

Recommended Posts

Hoi krasi

 

Ziet er mooi uit, allemaal hoop dat die beestjes je gaan helpen, lijkt

wel of spint niet meer weg te denken is.

 

Veel succes :verrygood

 

Gr prettig

Share this post


Link to post
Share on other sites
Juize, he gappie, niet teveel knipperen nu, de show gaat beginnen :verrygood

 

Homegroweman, dank je, ze gaan vrij snel aandikken heb ik het vermoeden, die 1000watt is een mooie lamp, en mooie resultaten zijn haalbaar, dus tja, ik zou voor de DE gaan :huh:

 

 

knipperen wat een joekels man :o

 

vooral met die spint attack ben er eerlijk in , een ander soortje zou alleen bezweken zijn :rolleyes:

 

maar de show must go on inderdaad , en we zullen zien

 

ik ga straks ff die kant op , zal ik ff wat nieuwe pics posten

ook ff van de candy amnezen 1 van de 5 trek ik een stek van

deze blijft mooi kwa internode in de hoofdtop de rest is vrij kaal helaas :D

 

maar de bladeren zijn ontzettend mooi erg intressant vind ik et zelf , aangezien ze erg mooi van form zijn en kleur en de rondingen komen er mooi in voor

 

show z straks maat :)

 

succes kerel :dope:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi krasi

 

Ziet er mooi uit, allemaal hoop dat die beestjes je gaan helpen, lijkt

wel of spint niet meer weg te denken is.

 

Veel succes :verrygood

 

Gr prettig

 

Wegdenken gaat nog wel maar help alleen niet

misschien zo

gallery_30327_14254_3268.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
niet teveel knipperen nu
durf me oogjes nie meer dicht te doen :rolleyes: gaan lekker hard nu, die spint is zwaar kut ja, ik zou idd de roofmijt tegelijk uitzetten en net na licht uit, dan heb je er iig 12 uur plezier van gehad :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osmose, ik zal alles ineens uitzetten, de spint zal wel niet helemaal verdwijnen, als ze maar vrezen voor hun leven ben ik gelukkig :dope:

 

Blowke, ja verders niks te klagen, de planten gaan gewoon door, en lijken weinig last te hebben, hopelijk blijft dat zo :verrygood

 

Prettig, dank je, hoop doet leven, ik ben nuchter genoeg om te weten dat de spint niet zal verdwijnen, genoeg ervaringen mee gehad, maar ook met spint heb ik dikke oogsten behaald, als ze in oorlog zijn met de roofmijten hebben ze minder tijd om m`n plantjes te mishandelen :o

 

Juicy, ja ze gaan vlammen nu, lijkt wel buitenaards man deze spint, allebei de genetica doen het gelukkig goed, die Candy Amnesia, wat voor geur heeft dat plantje eigenlijk?

Succes met je werkzaamheden, c u later mate :)

 

Lion, yeah...mooie beugel man :huh:

 

 

Topic:

 

Dus gisterochtend bespoten met PVP, 6ltr de tent in, ik keek gisteravond onder het blad, ik heb er toch een zootje gepakt....maar ze leven nog :rolleyes: ....wel zijn ze wat minder actief, nu wachten op de roofmijten en dan maar uitzingen, het wordt flink schoonmaken in deze ruimte, en de volgende ronde alleen schone planten in m`n tentje...ik zal zelfs de potten moeten behandelen na de ronde.

 

Vanochtend weer aan het steksnijden geweest, omdat ik de andere had weggesmeten, deze keer het perlite alleen besprengkeld en een t-neon erboven, ook boven de moeders hangt nu een t-neon, om de energie te verdelen :D

Deze stekken zien er mooier uit, frisser groen en niet van die kromme bladeren als de vorige, ze staan in een propa in m`n propa-tentje, en nu maar weer wachten op wortels.

 

gallery_30844_12649_5812474.jpg

 

gallery_30844_12649_2444295.jpg

 

gallery_30844_12649_3825343.jpg

 

gallery_30844_12649_2088199.jpg

 

gallery_30844_12649_2610119.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

zet je de stekken op een 18/6 regime of 24/0? aangezien het een amnees afstammeling is zal die denk ik op 18/6 het beter doen dan op 24/0...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt wel of die gasten ook steeds hardnekkiger worden?! :verrygood

Hoop voor je dat je ze (tot de laatste) kapot weet te krijgen..

 

Greetz en succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

DonBone, ik had ze al op 18/6, deze ook weer, wat vreemd is is dat het zo warm wordt in m`n propa, terwijl er gewoon een t-neon boven hangt :verrygood

 

Sr. Smoke-A-lot, ja deze lijken afstammelingen van de Terminator, niet kapot te krijgen, zolang m`n dames lekker doorgaan niet zo erg, maar volgende ronde eerst planten schoon, dan pas het bloeihok in :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie stekken heb je daar. :verrygood

Heb je al die stekjes van die twee moederplanten wat ik daar zie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hang die t-neon er gewoon een stuk verder boven, bij mijn weten gebruiken de stekken amper licht tijdens het wortelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Krasi,

 

Mooi topic heb je hier! Erg leerzaam, ik ben me aan het verdiepen in het biologisch kweken. Erg interessant ook die thee die je ze geeft. Ik ga je ook zeker in de gaten houden...

 

Tegen die spint heb ik ook nog een idee. Ik heb sinds 4 weken een hotbox sulfume gekocht. Jij als gadgetfreak moet dat interessant vinden. Ik weet niet of je er van gehoord heb, maar ik was al mijn spint kwijt na 2 weken! :verrygood Het stinkt wel, dus ik heb hem 's nachts 2 uur aan staan, geen overlast en geen spint. En dat voor 110 euro!

 

gr Peter :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wesleyy, thanks, klopt van die twee moeders, ik hoop het stekken gauw en vooral goed onder de knie te krijgen :dope:

 

DonBone, de t-neon hangt er al aardig wat boven, maar ik zal hem er max boven hangen, ook heb ik de propa afgedenkt met m`n oorspronkelijke bodem-bedek-zeiltjes, bedankt voor je advies weer :rolleyes:

 

Peter082, dank je wel, bio kweken is leuk, makkelijk en geeft mooie planten en lekkere wiet, werken met thee geeft je bodemleven die extra boost. :huh:

Ik ken de box en weet dat het tegen meeldauw werkt, werkt zwavel ook tegen spint dan? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shit spint.

 

Blijf verborgen mee kijken.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey krasi, ik hoop dat je die spint helemaal de baas kan zijn straks.

De stekkies die je hebt gesneden zien er leuk uit hoor :rolleyes:

Ik denk dat will smith zou zingen...... summer summer summer time :verrygood

 

 

Gr Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites
Peter082, dank je wel, bio kweken is leuk, makkelijk en geeft mooie planten en lekkere wiet, werken met thee geeft je bodemleven die extra boost. :o

Ik ken de box en weet dat het tegen meeldauw werkt, werkt zwavel ook tegen spint dan? :verrygood

 

 

Ik heb hem in ieder geval aangeschaft op aanraden van de GS. Ik had ook al alles geprobeerd.. Dit wordt al jaren in de tuinbouw gebruikt zei die. Het voorkomt meerdere insecten, maar niet allemaal. In ieder geval wel tegen spint, we kennen elkaar niet, maar dat moet je geloven! :huh: Heb gelukkig nog nooit meeldouw gehad, maar dat ga ik nu ook niet meer krijgen denk(hoop) ik.

 

Ik weet overigens niet hoe de kwaliteit wordt beinvloed icm de hotbox, wat een lucht!! hahaha Ik kijk het ff aan. Misschien dat ik hem de laatste 3 weken helemaal uitzet, dan zal er toch nix schokkends meer gebeuren. :rolleyes:

 

Keuzes, keuzes... :dope:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zODd, nare beesten idd, deze ronde zal ik ze niet meer wegkrijgen, als ze maar uit m`n moeders gaan, geen spint meer in m`n bloeihok :rolleyes:

 

Peter082, ik heb wat info gezocht, en het schijnt wel wat te helpen idd, zowiezo de laatste 3 weken uitzetten, thanks voor je input :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb net m`n leger roofmijten binnegehad, en direct uitgezet...mooi verpakt waren ze, in een piepschuim box en een koelelement, the war on spint has just begun :verrygood

 

Vanavond weer een update!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb net m`n leger roofmijten binnegehad, the war on spint has just begun :verrygood

 

 

me oma is ook in te huren :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

SindaCate, uw geduld wordt beloond :D

 

Carpie, hey, ik moet zelf nog wel naar binnen kunnen hè :)

 

Update:

 

12/12 dag 29, zichtbare bloei s5 dag 21, c99 dag 18

Max temp 30C, min temp 23,5C

Max lv 58%, min LV 43%

Tensio`s, c99 350 & 300Mbar, s5 450,500 en 650Mbar

 

Is m`n blad niet bevlekt, ligt er wel troep op.. :verrygood ...kado gekregen bij m`n aangekochte roofmijten.

Ik zal de planten met een dag of twee ff schoon schudden.

De spint is echt ongekend hardnekkig, sommige toppen werden al ingewebt, deze heb ik ontwebt, zal wel een dagelijks klusje worden nu :dope:

Wel groeien de toppen met de dag, sommige c99 zijn al echt groot aan het worden, en ook redelijk hard, het zijn dan ook snelle bloeiers.

De s5 gaat ook goed qua toppen en deze zijn allen goed hard, en daar ga ik weer....die geur :o

 

Door debiele drukte gisteren heb ik ze niet kunnen wateren, de dag ervoor had ik ze wat extra`s gegeven, maar aan de tensio`s gezien lusten ze veel meer :huh:

Ook heb ik vandaag pas de thee gezet dus die krijgen ze morgen.

Straks maar weer lekker nat plenzen.

 

Foto`s... :rolleyes:

 

s5

 

gallery_30844_14032_1734969.jpg

 

gallery_30844_14032_637633.jpg

 

gallery_30844_14032_1792321.jpg

 

gallery_30844_14032_1543493.jpg

 

gallery_30844_14032_2672723.jpg

 

c99

 

gallery_30844_14032_5776086.jpg

 

gallery_30844_14032_2064388.jpg

 

gallery_30844_14032_628610.jpg

 

gallery_30844_14032_5788386.jpg

 

gallery_30844_14032_1420844.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Krasi,

 

Hopen dat ze hun werk gaan doen!!!

En eindelijk zie ik eens een waarde van 650 op een tensio staan! Heb hier dus ook last van en dacht alweer dat het aan mij lag..

Maar hoeveel liter geef je hem dan als hij die waarde bereikt heeft?!

 

Want ondanks je vorige tip (water erin blijven gooien, tot tensio op juist waarde is) blijft het me verbazen hoeveel liter je erin kan gooien en de tensio de dag erna weer op 250/300 staat! :verrygood

Lijkt wel een onmogelijke taak om hem tussen de 90 & 120 te houden..

 

Greetz :rolleyes: :dope:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Sir, deze stand wer veroorzaakt doordat ik een dag niet gewaterd heb, ik heb gisteravond de planten 4 en 4,5ltr water gegeven, vanavond weer `t zelfde, dan staan de tensio`s weer op peil, en dan dagelijks costant wateren, bij een stand van 160 of 200 waar ik vaak op terecht kom geef ik 3 en 3,5ltr, bij 100 of 120 geef ik 2 en 2,5ltr, bij hoger dan 200 geef ik gewoon 4 en 4,5ltr.

Wel dagelijks flink wateren dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

yoo krasi ik kom ook nog ff koekeloeren ziet er goewd uit jammer van die spint.

ik zou volgende keer gewoon preventief die beesten uitzetten want zo heb je ook veel kans op toprot.

want je strooit in prencipe dood planten materiaal tussen je toppen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Amecheesia, je hebt gelijk, de volgende keer met uitzetten (een tip die ik kreeg) maak ik papieren bakjes die ik vul met de roofmijten, op elke plant 1, dan lopen ze vanzelf de planten op.

Maar eigenlijk mag zo`n spintplaag niet eens in dit stadium van de plant, dus volgende ronden moeten de planten schoon het bloeihok in, flink prefentief behandelen, eventueel met mijten idd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo ziet dat er dus uit roofmijten ;)

Had ik nog niet gezien,

 

Hopelijk doen ze goed hun werk !! vertimex werken jullie niet mee ( of is dat alweer oud :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...