Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Krasi

Summertime banger!

Recommended Posts

stekken maken en wortelen kan iedereen...maar het moeilijkste is de moeders in shape te houden en knippen....

niet dat ik dat ken....maar daar zit het vakmansschap van de echte stekkenboer...imho :rofl

 

guerilla stekjes maken vond ik wel leuk prutswerk...en heel leerzaam :) .......zeker voor mensen die een mening hebben over stekboeren :D ...en die is meestal ehh :D ....heftig :blink: .......netjes gezegt he :D ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes Krasi met het stekken!:D

 

 

-Taiga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat omhoog groeien gebeurt als een gek hoor, sta er zelf soms ook verbaasd om, denk dat je na 1 dag alles wel weer omhoog ziet groeien.

Stekken snijden is mij zelfs al 3x gelukt dus dat lukt jou ook wel :blink:.

Naast de goede manier is geduld ook belangrijk, ik had eerst 2 stekpluggen na 9 dagen opengebroken en geen wortels ( :D ), maar na nog eens 4 dagen waren er toch meerdere wortels :rofl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed bezig krasi.

Normaal knakt iemand een top maar jij knakt een hele plant :D

 

Carpe heeft het mooi verwoord.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Carpe_Diem, voor alles is een eerste keer, dit is m`n eerste keer voor moeders én stekken, m`n moeders in gezond houden is dus de uitdaging, ik had een vaste stekboer altijd, hij kapte ermee en toen heb ik 2 keer rotzooi in m`n handen gehad, vandaar dat ik graag vanuit zaad kweek, en de variatie natuurlijk, nu wil ik het zelf proberen, ik zie daar alleen maar voordelen in :rofl

 

Taiga2, thanks man :D

 

MarkZ, thanks voor je tips en info, dan weet ik waar ik rekening mee moet houden, met alle info hier kan ik een eind komen, goed materiaal en schoon werken helpt natuurlijk ook, wanneer de plant weer rechtop staat zal ik een foto knallen en kijken hoe ik haar verder wil bewerken :D

 

Boefje, thanks, ik heb ze niet geknakt maar via een touw aan de tentstokken gebonden en zo gebogen, minders schade, stress en dus remmingen in de groei :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je eenmaal begint stekken te nemen van moeders , gaan ze vanzelf de breedte in.

misch moet je gewoon al starten met stekken nemen ( kan je gelijk een beetje oefenen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knakenpoetser, dat is ook een idee, het wordt zowiezo pas volgende week ofzo, ik moet nog spullen halen en heb deze week een erg druk schema :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd.. dat bedoelde ik met in shape knippen....je hoeft de stekken niet tebewaren hoor....

gewoon snoeien en weggooien kan ook....

als je topt...dan heb je 1 stek....je krijgt 2 uitlopers terug...das de wraak van de mummy :D ....je krijgt er 2 terug... :D ...etc etc etc etc...

 

haha...wat zal jij ziek worden zeg ;) ,...als je sea of green heb...en je trekt de tent open en dr is weer 6 cm bij in 1 nacht :) ....

 

tja...dan ken je niet zeggen...vandaag ff niet :blink: .......

je ben gewaarschuwd :rofl ...ik ken iemand die was er al helemaal klaar mee na 2 weken.... ;) ...die vind alleen afbloeien welzo relax :D

 

doe mij maar guerilla :D ...zelfs water geven doe ik niet...evt alleen met overzetten :huh: ...just enough.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha okee, op die fiets, ik laat ze ff rustig omhoog komen en dan zal ik eens wat snoeien, ennuh, i`ll show them who`s boss in my house :blink: :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

finally... you found a hobby... where its oke... to cut your mum :D

 

....but... be aware of the......

7424435888_c1dfe8ff37.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ik op jullie :D

 

Topic:

 

Nou ze groeien alweer richting de LEP hoor,....en...de thee voor morgen is gezet, zometeen even de s5 dieven, morgen weer een update met foto`s.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit hadden ook mooie moeders geweest kunnen zijn.

 

gallery_29786_13652_126910.jpg

 

Bron: guesswho? Test: Mammoth tent , 5 planten kweek, Test met de Mammoth tent

Share this post


Link to post
Share on other sites

DonBone, thanks ouwe, ik ben iig lekker bezig :blink:

 

Taiga2, daar zitten een hoop stekken aan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil je een aantal stekken maken dan kan je de plant gewoon laten groeien.. Wil je wat meer en vaker maken dan is een scrog een optie...alle nieuwe scheuten kan je dan makkelijk snijden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

MRT, mee eens, ik ben niet van plan een stekkenbedrijf op te zetten, dus ik laat ze lekker zo :blink:

 

De moeders zijn, zoals MarkZ zei, alweer richting de Lep aan het groeien, ik verwacht dat ze binnen een week week redelijk rechtop staan, ik heb inmiddels stekbenodigdheden besteld, dus volgende week ga ik lekker oefenen, en hopelijk dmv het wortelen cum laude slagen voor het stek/clone diploma. :D

Even een vraagje tussendoor, de stekpluggen water je in met water, bacto en wortelstimulator, in m`n propa leg ik een laag perlite, moet ik die nu ook met dit mengel nat maken, en zo ja, hoeveel, gewoon ff de spuit eroverheen lijkt me?

 

De moeders en ook beide bloeisoortjes zijn vandaag weer flink bespoten met `t foliar pack, vrijdag weer pvp, ook heb ik roofmijt besteld, wanneer deze arriveert stop ik met spuiten en zet ik ze uit, ook een gedeelt over m`n moeders.

 

gallery_30844_12649_3622821.jpg

 

gallery_30844_12649_3851690.jpg

 

gallery_30844_12649_4273583.jpg

 

gallery_30844_12649_2718380.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik deed alleen wortel stim en afgezuurd op 6.0.....maar ik ben maar een amateur....wel clonex stekgel en geen bladvoeding.

Khad seramis in de prop zitten voor de waterbuffer...om de ramen beslagen te houden...

ik gebruikte goldlabel cocosplugjes...die zitten in een plastic tray, in de tray zitten 4 kleine waterbuffertjes...dus de tray staat dan op de natte-vochtige seramis....het stekje bleef dan in de plug en eigenwaterbuffer....mja..je hebt ook worteltjes die toch in de seramis water gaan zoeken...

 

kweet niet welke pluggen jij besteld hebt..... :D ander medium is anders afzuren geloof ik... :blink:

 

als je moeders in shape zijn.. kan je idd... een tl-pl lichtbronnetje erin hangen.....dan put je de mums niet zo uit....en je beurs..

als je bloei hokkie weer wat nodig heeft, dan hang je tijdelijk die super zon er weer even in...alles ken... :D

 

mja..alles wijst zichzelf....met jou green fingers komt alles goed :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor s5 afzuren naar 4.8_5.2...werkt sneller ( bij mij althans..)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Carpie, ik heb deze pluggen besteld

 

http://www.onlinekweken.nl/product/10959/_..._5X2_5X4CM.aspx

 

De stekken komen in m`n propa tentje onder blauw T-neon licht, m`n moeder onde de plasma, eventueel hang ik deze wat hoger na het stekken :blink:

 

Edit: Ik hoorde juist dat je stekblokjes niet hoefde in te wateren met afgezuurd water :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

eigenlijk :D ... denk ik dat wiet altijd stekt :D ....als je een stek snijd en in stekaarde zet...doet ze het ook... :)

ik ken een prof dalia kweker die alleen vochtig duinzand gebruikt ...voor de rest helemaal niks ;) ...

dus ja...maar steenwol moet je altijd afzuren toch :D .. mja...meten is weten :blink: ...zet maar een tray onder water en meet de ph :rofl voor en na..

 

door met de hoogte van de lamp te spelen trek je de nieuw te groeien stekken om hoog of kan je ze drukken....

gwoon doen en proberen...

tis onkruid :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb toevallig nog een mooie meter liggen, ik zal het id gewoon na meten :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

met ph 5,5 - 5,8 inwateren, ec hoef je niks mee te doen voor stekken imho. Misschien een klein pietsie wortelstim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...