Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest Miss_J

Zijn Er Nu Werkelijk Zoveel Wietkwekers Onder Ons Die Illegaal Stroom Tappen?

percentages wel/niet aftappen  

2,136 members have voted

  1. 1. Tap jij illegaal stroom af?

    • Ja
      115
    • Nee
      1919
    • Ik laat de meter langzamer lopen
      101


Recommended Posts

@jeroen1972 Tuurlijk mogen ze die dan opvragen of opeisen, dat wil nog niet zeggen dat je daar mee iets illegaals hebt gedaan. Al wil je je lampen voor de lol laten branden. Justitie zal met meerdere harde bewijzen moeten komen (zoals, knipafval, oude aarde, stof op de kweekmaterialen,enz) pas dan kan ze zeggen dat er sprake is van meerdere oogsten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:whistling weet ik weer wat meer , tof BigButtBram

Share this post


Link to post
Share on other sites

De energiemarkt is vrijgegeven.

 

Kunnen we als wietforum geen eigen energie bedrijf beginnen.

Met alle members als aandeelhouder en klant.

 

En natuurlijk korting op de kwh-prijs als je een kweekverslag plaatst. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun jullie de criminelen die niet 'nee' hebben gekozen gewoon bannen? (en vierdelen en ver onder de grond stoppen) Het is tenslotte illegaal en geven de thuiskwekerij een slechte naam, en daarmee het verpesten voor ons allemaal. :blink: Het is een van 'de' argumenten van justitie, woningbouwverenigingen, en de overheid. Ook breng je iedereen op dit forum in gevaar met dit topic (in meerdere mate dan het discuseren van wietprijzen), niet erg handig... :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik betaal ,ik verdien wat en de nuon ook ,betaal meer stroom dan hypotheek :verrygood

 

en ik zeg mensen die voor 2 lampen stroom jatten zijn niet GOED bezig

 

 

ik heb gezegd ;)

 

 

 

mvgr thunder

Share this post


Link to post
Share on other sites

lantaarnpalen bieden wellicht een uitkomt, zonder een meter ;)

Alleen het probleem is dan weer dat ze die duidelijke piek van 400w of meer zo opgespoord hebben.

 

Heb ik hier jaren geleden al gezien :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel illegale stroom-tappers zouden er ook daadwerkelijk kweken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb geen zin om te gaan lopen klotte met stroom

blijft toch de nummer 1 qua brand hee en daar hebben we geen zin in hahahaha

 

heb tegenwoordig zo,n hele mooie nieuwe digitale meter hangen :whistling haha dus betaal gewoon netjes

en ach zeker als je zo,n 1500 watt pakt ga je toch niet lopen klotte

 

zoals al veel vaker gezegt denk dat het voor de meeste een hobby is en die moet leuk en zeker ook veilig blijven

 

als je 200 planten wil weg zetten of meer dan kan je denk ik niet anders dan een extra draadje uitleggen :smoke

(wil niet zeggen dat ik het er mee eens ben maar ieder zijn manier hee )

 

groet ibiza2000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tis allemaal bullshit, als ze stroom missen en gaan meten en jij zit daar met je 6 lampge afgetapte kwekerij vinden ze je zo.....ongeacht je infraroodafscherming....alles is gewoon meetbaar,....inductief en capacitief....

Het beste is als je gewoon betaald, dan zeuren ze het minst.....stroom is voor de eneco ook enkel inkomsten...

Je moet het gewoon bij een lamp of 4 houden....2 a 3 keer per jaar...dan is het te doen.... Als ze echt hun best doen pakken ze je altijd...das een feit...meten is weten....

gr,rich

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ibiza1981, ik ga er 200 houden maar ga gewoon de stroom betalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zonnepanelen lijkte mij de beste oplossing , begin ik op internet ens te zoeken naar wat zo een paneel oplevert

en dan kom je dingen tegen zoals de afmetingen 1576 x 827mm voor een netsolar SL-serie en dat dingske levert amper 170Watt dus voor 1 lampje van 600watt heb je er al 4panelen voor nodig en dan heb je dus een opv op je dak liggen van 3152 x 1654mm (3m op nen 1.5m nochal een geklooi) maar goed dan heb je toch al het aantal watt's en dan zit je noch maar op een goeje 26V dus koop maar een goede omvormer om 26V naar 230 om te zetten die ook noch ens het vermogen aankan , een autobaterij is 12V en daar zijn er goede omvormers voor en zijn een goede 100€ voor 600watt (heb zo 1tje in mijn auto) prachtige oplossing klik hier voor de omvormers

dit is mogelijk als je het mij vraagt (zonnepanelen) er is geen enkele elektriek leverancier die ga klagen dat je zonnepanelen op je dak hebt staan en dat je dan zelfs noch nooit eens iets levert aan hun

 

MAAR

en ja nu komt de MAAR

zonnepanelen moeten om de 10jaar vervangen worden omdat de kristallen verslijten en zijn erg duur in aankoop en dus moeten die panelen ook noch opleveren voor de aankoop en niet alleen tegenover je verbruik

en hiere faalen die echter vaak dus is het bij dergelijke kleine vermogens zou ik het afraden

en voor grote kweken.... een veld zonnepanelen op je dak van je magazijn en niets of zo goed als niets aan de elektriek leverancier verkopen..... jah srry maar euh dat valt op je kan ook gewoon een vlag aan je gebouw hangen met een wietblad op en verbaast zijn dat je een controle krijgt waar je geleverde energie naartoe verdwijnt

 

windenergie een mogelijke oplossing?

ff google bezig houden en dan bekom ik al snel zaken zoals een windmolentje

met een prijskaartje van 2700€ en levert een vermogen van 200Kwh (voor de leek 200000W) mits er wind staat van een kracht van +- 20km/u (dit windmolentje is ontworpen voor te werken bij trage windsnelheden D.W.Z. 12km/u+) en dan heb je noch steeds de omvormer enzo nodig maar hier komt ook noch ens de controle apparatuur v/d windmolen zelf bij kijken en om het af te ronden bij deze energiebron heb ik geen idee v/d levensduur ongeacht welk onderdeel het dan ook mogen zijn hierme bedoel ik de molen zelf alsnog de regelapparatuur en ik weet ook niet hoeveel decibel dit toestelletje maakt (ondertussen verder gezocht en heb dit gevonden) wel terug gevonden dat uit test's blijkt dat dit het minst lawaaimakende molentje op de markt is (toeval dat ik hier dus op stuimel)

als er iemand op wil voortgaan... ik heb geen zin meer om eerlijk te zijn :icecool

 

conclusie

zonnepanelen voor grote kweken , vergeet het

zonnepanelen voor eigen kweek , mogelijk maar ik durf niet te zeggen dat het je niet meer zal kosten dan gewoon je stroom te betalen (denk zelfs dat het je eigenlijk net wel MEER zal kosten voor de panelen enzo in orde te houden)

vergeet niet dat leveranciers van energie in massa bezig zijn en zo hun prijzen drukken en dit is tevens de enige manier hoe velden van zonnepanelen winst boeken (en hun ligging natuurlijk)

en voor zonnepanelen heb je zon nodig , belgie en nederland of nederland en belgie (i dont care) zijn beide niet bekend voor hun zonrijke gebieden dus zou ik zo zeggen , laat de panelen maar liggen maar dat is mijn persoonlijke opinie

 

stroom aftappen eigen risico , draadje rond de voedingskabelleggen zorgt voor weerstand in de voedingskabel en is enkel een andere manier om af te tappen hierbij heb je namelijk last van inductiespanning die de spoel (die je gemaakt hebt) opwekt waardoor er tot bij de spoel meer stroom moet gestoken worden

de magneet verneukt (srry voor mijn taalgebruik) je metertje

 

dus ofwel maak je genoeg winst aan je plantjes om de panelen te betalen (investering) ofwel betaal je mooi je rekening om geen last te krijgen (maatschapijen hebben graag hoge verbruikers en die gaan echt niet klagen bij de overheid van "die zeveraar daar dat is een goeje klant van ons dus euh controleer hem eens" )

een bedrijf wil enkel winst maken hoe intreseert hen niet

 

wind energie is niet genoeg doorgelicht vind ik om te concluderen dat dit een onmogelijk optie is maar blijkt precies wel de beste oplossing voor zover ze is "doorgelicht"

 

ik ben er vrij zeker van dat er veel mensen mij hierop zullen tegenspreken dus ga ik dit mooi ff volgen dit topic licht me wel :kill:

 

grz en suc6 met rekeningen mensen :rofl hey het is allemaal wiskunde :execute

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mis nog een berekening voor als je een aggregaat zou laten draaien,........ :blink: en deze op rode diesel (landbouwvoertuig, wettelijk geen probleem) laten draaien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind als mensen stroom aftappen dat ze dan ook flink gestraft moeten worden.

Ik ken genoeg mensen die 12 x 600 watt hebben en geen stroom aftappen en ze zijn dan nog eens jaren bezig.

Dus het kan wel zonder af te tappen, dus de smoes dat ze je dan pakken is klinkklare onzin.

Juist omdat je aftapt komen ze erachter, je hebt gewoon paar regels die je moet volgen.

1) Wil je met veel lampen beginnen, doe dit dan niet in een huurhuis want dan vraag je om problemen.

2) Spreid je lampen naar 2 kamers (bijv. zorg dat je geen pieken krijgt zoals 18u hoog verbruik/6u laag verbruik of 12u hoog verbruik/12u laag verbruik , gebruik 2 kamers/ruimtes dan creeer je een bijna constante piek)

3) Wees descreet laat het niet aan iedereen zien (gebeurt heel vaak, mensen worden jaloers als het goed met je gaat)

4) Zorg voor geen overlast (stank .. blah blah blah ...)

5) STEEL GEEN STROOM

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ airco:

 

Lees deze site eerst eens.

 

Heb me toch een partij moeite moeten doen om je tekst te kunnen begrijpen.

 

Just4Abn

Share this post


Link to post
Share on other sites

@killinfields, helemaal goed :whistling ik persoonlijk denk dat regel 3 &5 de meeste mensen nekt. Mensen denken nog altijd dat ze anderen kunnen vertrouwen, mensen denken nog altijd dat als "hun" meter stil staat, dit bij de energieleverancier ook het geval is. :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kun jullie de criminelen die niet 'nee' hebben gekozen gewoon bannen? (en vierdelen en ver onder de grond stoppen) Het is tenslotte illegaal en geven de thuiskwekerij een slechte naam, en daarmee het verpesten voor ons allemaal. :smoke Het is een van 'de' argumenten van justitie, woningbouwverenigingen, en de overheid. Ook breng je iedereen op dit forum in gevaar met dit topic (in meerdere mate dan het discuseren van wietprijzen), niet erg handig... :specool

 

 

Dit vind ik nou een super DOMME reply.

 

DUS IEDEREEN DIE STEELD MOETEN ZE DOOD MAKEN.

 

Het is dat er nu heel veel klein kweekjes zijn, maar als je kijkt naar oudere kweken zeg 18maanden terug dan waren er veel meer grote kweken hier te zien. Echt onzin om iemand te Bannen, omdat je stroom niet betaald. Als die grote kwekers niet hadden bestaan wist jij ook geen ene ruk, en kon je naar de shop om je shit te halen, want dan was er niks bekent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mee eens, maar waar waren de CS'en zonder de grote kwekers !? Prijzen hoger?

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor 1 lampje van 600 watt en 'n afzuiging en ventilator ga ik me geen risico's op m'n nek halen om illegaal stroom af te tappen

die paar euro per maand aan stroom zijn in verhouding met de boetes, wegens illegaal stroomverbruik, denk ik wel op te brengen :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja ik vind de elektriciteitsprijzen wel zwaar overdreven maar ik betaal voorlopig gewoon. Nuja ik vind ook niet dat je te zwaar moet schieten op zij die wel aftappen.

 

Alleen dat argument dat je daar andere kwekers in je wijk last mee kan bezorgen vind ik wel een punt. Dat is echt het enige nadeel want sorry maar stelen van een elektriciteitsbedrijf is echt niet stelen van de maatschappij. Al die bedrijven zijn toch geprivatiseerd? En ik woon in Belgë waar deze bedrijven nu nog jarenlang vette winsten kunnen draaien op kerncentrales die door de maatschappij betaald zijn, waar de overheid de risico's voor draagt én die al lang afgeschreven zijn; pure winst dus. Ik ben mss een beetje een linkse rakker maar bij mij moeten die vette kapitalisten dan niet komen zeiken dat hun te dure stroom af en toe wordt afgetapt...

Share this post


Link to post
Share on other sites
:specool T een heel goed betoog.... en idd de energieleveranciers zijn de witteboorden criminelen, die graaien legaal...als je kweekt voor hobby en 2 pitjes heb zou ik het gewoon betalen, maar als je voor je poen kweekt ben je genoodzaakt te tappen. Ik ben nu 39 en heb de gouden jaren van de kweek meegemaakt, nu staat het kweken op de prioriteitslijst van de samenleving cq justitieelapparaat, een hobbykweker is een paria.....alleen als je groot kweekt en over lijken gaat laten ze je met rust, maar voor de gewone kweker geldt betaal gewoon je pitjes en doe voorzichtig, werk structureel, de pakkans is dan nihil... Maar met de nieuwe slimme meters ben je "verplicht" al om met 3 pitjes te gaan tappen, geen goede zaak iig en misschien komt hier ook wel weer een oploosing voor. Edited by Xinix

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik tap illegaal stroom...

 

 

 

 

 

 

 

Mijn ouders weten van niets :lol:. Verder betalen zij natuurlijk gewoon en krijg ik af en toe de vraag waarom de stroomrekening zo hoog is...

Share this post


Link to post
Share on other sites

1x 600watt plus afzuiger en een fannetje, en alles wordt netjes betaald :)

 

Beetje relevant;

 

Heb zelf ooit een inval gehad in mijn huis na een 'anonieme' tip.

Echter had ik nog nooit gekweekt of grote hoeveelheden in huis gehad, dus klaarblijkelijk iemand die mij niet mag had gebeld.

 

Na de huiszoeking(waar dus helemaal niets vreemds te vinden was) wilde men ook ff in mijn meterkast kijken.

Op mijn meter zat echter een zegel van ijzerdraad en lood van minimaal 30jaar oud en het broze ijzerdraadje was (waarschijnlijk door het pakken en terugzetten van de stofzuiger die ook in de meterkast staat) gebroken(maar zat er wel nog omheen gedraaid.

Ze hebben toen acuut mijn meter verwijderd 'voor nader onderzoek'

Om het verhaal kort te houden, uiteindelijk werdt er geconstateerd dat de meter 'mogelijk was gemanipuleerd'maar dat er geen fraude was geconstateerd(alsof ik voor de lol aan mijn meter ga lopen prutsen :lol: )

Resultaat: 1 week in de vrieskou zonder stroom, en alle kosten inclusief verplichte herkeuring van huisinstallatie ivm plaatsen nieuwe meter een dikke 100 euries.

 

Dus tip als je kweekt(en zelfs als je niet kweekt :smoke )

Zorg dat je electra installatie netjes en in orde is, controleer je zegels en schakel indien nodig zelf iemand in en wacht niet tot ze iets ontdekken voordat jij het doet!

 

Heel klein pluspuntje: Ik kreeg zo'n nieuwe digitale meter terug, die is schijnbaar van afstand uit te lezen(hoef ik die nuon-nono niet in mijn huis) en is niet te manipuleren dus daar kunnen ze me dan ook niet meer van verdenken :)

 

EDIT Wanhopige poging tot lichtelijk verbeteren van hopeloze spellingsfouten

Edited by Fogbrain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles is te manipuleren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...