Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest Miss_J

Zijn Er Nu Werkelijk Zoveel Wietkwekers Onder Ons Die Illegaal Stroom Tappen?

percentages wel/niet aftappen  

2,136 members have voted

  1. 1. Tap jij illegaal stroom af?

    • Ja
      115
    • Nee
      1919
    • Ik laat de meter langzamer lopen
      101


Recommended Posts

als ik nu als hobby het bezig zijn met genetisch materiaal heb,waarom zou ik in jouw ogen dan wel een crimineel zijn als je daar nu eenmaal wat meer voor nodig hebt om tot goede resultaten te komen.

 

Als duiven kweker ben je dan compleet legaal bezig maar een cannalogist moeten ze oppakken volgens jouw?

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor mij niet .

wie bepaalt dat eigelijk waneer je een crimineel bent ?

ga je iets over een ander beslissen/uitmaken/oordelen dan zeg je in feite ik ben beter als die ander.

en wat ik zeg is de waarheid , nou dan heb je nogal een hoge dunk van je eigen.

 

er is er maar 1 die dat kan en dat is god.

en die doet dat nog geen eens, die gaf IEDEREEN een eigen wil.

kijk zelf maar hoe en wat je doet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang je niemand anders benadeeld of last bezorgt ben je in mijn ogen zeker geen crimineel.

Dit is ook de reden waarom je geen stroom moet stelen. Je wilt nou ook niet dat ze jou planten komen stelen.

 

Als mens heb je toch enkele waarden, stelen is gewoon not-done. En als je het dan toch doen, wie zal jou nog geloven dat het voor de hobby is... Als je dan toch al stroom steelt is het puur voor het geld. Hier kunnen ze natuurlijk snel de conclusie uit trekken dat je ook gewoon kweekt voor winstbejag. Kortom de hobbykweker wordt terug in het slechte daglicht gesteld.

 

Uiteindelijk steel je niet enkel electriciteit, maar ook geloofwaardigheid van eerlijke hobbykweker t.o.v. de buitenwereld en eventuele politieke / gerechtelijke instanties.

 

Danku,

Dries

Share this post


Link to post
Share on other sites

ojee, de minimaatschappij geeft zichzelf weer vorm...

Uit eigen vrije wil, hak ik iedereens hoofd eraf, zolang ik vind dat mijn gezin nog niet genoeg te vreten heeft.

Uit eigen vrije wil scheur ik met 70 door een woonwijk heen omdat ik op tijd op mijn werk wil komen.

 

Onze nederlandse maatschappij is geboren uit het feit dat alle individuen hun vrije wil, voor een stukje opgeven om tot een collectieve overeenstemming te komen.

 

Gehuild heb ik met Andrew, een jongen uit sierra leone. die tussen zijn 9e en 14e jaar kindsoldaat was, en vluchte naar een missiepost, vanwaar hij zijn maatschappij kon verlaten.

Dan heb je het over een individu die zich wil onttrekken aan zijn maatschappij omdat hij het niet eens kan zijn met het systeem wat van hem verlangd wordt.

 

Dus in godsnaam, pas op met de woorden, dat een maatschappij jou dwingt om je aan de regels te ontrekken.

Dit is onze maatschappij, en wij leggen ons neer bij een aantal afspraken die er gelden om die maatschappij te kunnen vormen.

Als je je hier niet bij neer kunt leggen, ga je of verhuizen naar een ander land, of je gaat bewust tegen het systeem in.

Als je tegen het systeem ingaat bepaal je dus zelf je positie. Maar het is wel een positie waarvan het discutabel is of je nog wel iets van het systeem kunt vragen of eisen.

 

Wij volwassenen moeten het pad leggen voor de jeugd.

Wij moeten strijden voor hun belangen.

Wij moeten leven en strijden voor een toekomst.

Wij moeten dus blijven samenleven en praten, hoe moeilijk dat ook kan zijn.

 

Mijn drang om onze situatie te bevechten is geboren uit het feit dat ik niet langer gedoogd wil worden.

De dubbele moraal waarmee wij nu benaderd worden door onze medemensen wil ik boven water krijgen.

Ik wil weten wat men van mij vind en welke plaats men mij wil toe bedelen.

Ik hou van Nederland, het land, alle kleuren,geuren en zijn klimaten.

Maar als ik als antwoord zou krijgen dat alle nederlanders mij eigenlijk wiet willen, en dat ik mijn waarden en normen dusdanig aan moet passen, dat ik mijzelf verloochen, zal ik met bloedend hart mijn land verlaten.

 

En even andersom:

Dit onderwerp is een half jaar geleden in een topic zo hoog opgelopen,(waarnaast een aantal ernstig persoonlijke PM's) dat ik zo flipte op dit foute deel van onze growscene, dat ik weinig zin had om het leuke deel van dit forum mee te maken.

Extreem gezegd: de enige manier om mij van mijn 25jarige blowpad af te helpen?

Als zou blijken dat alle kwekers mijn grondbeginselen van een samenleving niet zouden delen.

Maar dat is gelukkig niet zo,hahaha

dat blijkt de afgelopen 3 dagen wel weer.......

 

Het zal niet lang meer duren of er worden concrete stappen ondernomen om ons gedachtengoed fundament te geven....

 

de topic titel is: Zijn er nu werkelijk zoveel wietkwekers onder ons die illegaal stroom af tappen?

Maar het eigenlijke gesprek gaat merendeels over: wat vinden wietkwekers van stroomdiefstal door wietkwekers?

Probeer nu eens in 1 zin uit te leggen waarom er niet staat:

Wat vind een nederlander van stroomdiefstal?

 

Wat maakt ons nou zo anders om opeens wel stroom te mogen stelen?

Nou?

 

 

weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

even voor aller duidelijkheid , ik zelf steel ook geen stroom.

 

en weetje , je kan ook uit eige vrije wil eerder van huis weg gaan .

zodat je niet 70 door een woonwijk hoeft te scheuren , om op tijd op je werk te komen.

en al mocht je je eige dan verslapen hebben , dan zeg je gewoon ,sorry dat ik zo laat ben , ik heb mij zelf verslapen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben van mening dat degen die oordeeld ,ons in het verkeerde dag licht plaatst.

 

als pietje,klaasje en teunje wietkweken en stroom stelen , wil dat toch niet zeggen dat jeroentje die ook wietkweekt ook stroom steel ?

dat noem ik nou , krom denken

er zijn veel kromme denkers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Highly Town Heroe(en Jeroen),

 

We gaan de goede kant op met discussieren. We eisen niet meer vanzelfsprekend onze vrijheid. We vragen aan elkaar: "Wat is eigenlijk maatschappelijk acceptabel".

 

Zo komen we dichter bij elkaar, dat merk ik gewoon.

 

Maar je hebt een belangrijke vraag gesteld. Voor vele hobby Cannabis kwekers is het aantal planten een grote vraag.

 

Ik wil vermijden dat we over absolute aantallen praten. Zeker de norm van vijf planten is moeilijk om mee te werken.

 

Als wij vijf planten afbloeien, komen die ook van 10 zaadjes. En toen we de verbalisant onze losse voorgroeivoorziening lieten zien. Wist hij ook wel dat hierdoor het aantal groter wordt.

Wij hebben hier ook een verslag geplaatst van een 12/12 kweek met dertien planten op een vierkante meter, daarvan weet je ook dat hiervoor meer zaadjes zijn geplant. Wij zijn ook bezig met plant genetische onderzoeken.

 

Het aantal planten op een vierkante meter maakt toch eigenlijk weinig uit? Of je nu vijf of vijfentwintig planten op die vierkante meter hebt staan. Het scheelt hooguit in de groeiperiode lengte.

 

Dus ik praat liever over een BEPERKTE OMVANG

 

Hoeveel dat precies is, dat moeten we met elkaar kunnen beredeneren. Dat zou mooi zijn.

Zelf hebben we hier twee vierkante meter bloeiruimte en hiervoor gaf de verbalisant het groene licht(:verrygood ) Dus zelfs meer dan een meter is nog te beschouwen als een hobby.

 

En als je uitgaat van een hobby dan is dat ook logisch.

Een volkstuintje is een hobby, maar een paar hectare grond en je bent een boer.

 

En als je mij dan vraagt hoe het zit met een grotere omvang van je kweek.

Dan wordt het volgens mij lastig om te spreken over hobbyisten. Net als het boer verhaal.

MAAR dan ben je volgens mij nog steeds niet crimineel. Dan ben je echter wel professioneel.

 

En zelfs dat is mogelijk, ook in de Cannabis wereld is het toch mogelijk om een professionele kweker te worden. Dus nog steeds geen crimineel. Maar dat is een heel ander verhaal.

 

Dus nogmaals een "maatschappelijke te accepteren Cannabis Hobby kwekers" =

* voor eigen gebruik of eigen hobby

* zonder overlast of brandgevaar

* een beperkte omvang

* geen stroomdiefstal

 

Eigenlijk ga ik natuurlijk uit van een situatie, die Jij (HTH) en Jeroen ook voor ogen hebben.

En zoals we nu discussieren(jeroen) vragen wij elkaar, hoe we elkaar positief kunnen beoordelen.

 

Hoewel het bovenstaande verhaal natuurlijk wel uitgaat van het Nederlandse rechtelijk systeem.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe, sorry HtH, ik nog niet helemaal,

Jeroen-ik probeerde je nix in de schoenen te schuiven hoor, het was meer een algemeen gevoel wat ik verwoorden dan om een van de laatste posters op de vingers te tikken.

 

ik ben van mening dat degen die oordeeld ,ons in het verkeerde dag licht plaatst.- nou njah ... ik snap wat je bedoelt maar...

je oordeeld op basis van de informatie die naar je toekomt....

en dan moet ik eerlijk zijn, als ik niets van het wereldje af zou weten..(ha,ha,ha,ha, als ik op mars zou wonen) dan zou mijn beeld ook erg negatief kunnen zijn. Helaas is de berichtgeving, en soms ook het straatbeeld erg negatief.

Ik ga uit van waarheidsgetrouwe informatie m.b.t. de berichtgeving over invallen bij wietkwekers.

Als ik daar de stroomdiefstal gevallen afhaal ben ik bang dat je nog maar zo''n 30 % overhoud.( een schatting hoor!!!!!!)

Als je daar de grote kwekerijen van af haalt houd je een nog kleiner % over.

 

Ik begrijp dus zo goed dat het gevormde beeld bij de burger erg slecht is, sterker nog ik heb er in zekere mate wel begrip voor.

Een kennis heeft nog steeds het mooie plan om alleen maar goede en leuke berichtgeving over cannabis de lucht in te sturen, als tegenpool.

Ik heb de behoefte om met open hande aan mijn medemens te vragen: hoe kunnen we dit oplossen?

En zo komen we steeds meer op een pad van gesprek.

En als we dit gesprek juist weten te voeren, dan kun je de ander wijzen op zijn kromheid.

en da's vast wat jij bedoelt jeroen.

 

Zo sprak ik vanochtend nog met mijn ouders, beiden katholiek fijne mensen (78) en nix hebben met ons plantje. Ik vertelde hun dat mij tegen de borst stuitte dat een deel van de christelijke politiek zover wil gaan met het beperken van de vrijheid van een ander. De christen die ik ken is iemand met een bepaalde mate van respect en tolerantie naar zijn medemens. Het beleid wat sommige politici nu na streven druist tegen deze waarden in. Ofwel een deel van deze mensen is niet integer met zijn geloof bezig.

Nou moet je dit zo niet gaan zeggen, maar het is wel een aspect wat je mee kunt nemen in je discussie met zo'n persoon. En je laat hem/haar lichtelijk voelen dat het mogelijk ingaat tegen hun eigen gondbeginsel.

Mijn ouders begrepen wat ik bedoelde, en zagen dit probleem zelf ook.

 

En zo heb ik vanochtend het lijfboek van de VVD maar is door genomen,,,,, want dat liberale grondbeginsel he, een terughoudende inmenging van de overheid, etc. etc.

Ik begrijp best wel waarom er bij die partij nog en verdeeldheid heerst over ons plantje. :verrygood

 

 

keep on the good worx,greatles weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het niet zo op politiek Weetje, hoe minder we met zn zo veel mogelijken van hun aantrekken des te zwakker ze staan.

Gewoon meer doen en minder lullen.

Iedereen leeft maar één keer en dat kun je invullen met lullen of leven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oordeel pas als je het hele verhaal kan , en een verhaal heeft altijd meerdere kanten .

en wat jij doet ,weetje, is schattingen maken .

daar heb je volgens mij niks aan , brengt vaak alleen maar verwarring.

verder vind ik het wel goed , dat je zowel de goeie als de slechte kant duidelijk wilt maken .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijne heren,

 

Nog voor we gaan denken aan een politiek platform, is het natuurlijk al goed om te zien dat we met elkaar ook een gesprek aan kunnen gaan.

 

Daarom is je betrokkenheid, nu, Highly Town Heroe, al van groot belang.

Mochten we dan toe zijn aan vertegenwoordiging op het politiek platform, kunnen we nog kijken wie we dat laten doen. :verrygood

 

Ik begrijp ook goed de zorgen die Weetje, met zich draagt.

We hebben nu enkele pagina's tot elkaar weten te komen.

Maar het moeilijke debat ligt daarbuiten. In het Nederlands maatschappelijk leven.

En daar moeten we nu ook al rekening mee houden.

Bijvoorbeeld als we praten in termen van religie.

 

Daarnaast, is het natuurlijk goed om te zien, na 18 pagina's, dat we het gesprek ook gaande kunnen houden. En zelfs tot kleine consensus kunnen komen. Zie het opgeworpen beeld van de hobby-kweker

Dat is in de 17 pagina's daarvoor nog niet gebeurd.

 

Dus om het gesprek gaande te houden,

We zullen Weetje gelijk moeten geven, in die zin, dat we uit kunnen gaan van een overwegend bestaand negatief beeld over Cannabis in de maatschappij.

 

We hoeven dit niet geheel te weerleggen, dit kan ook niet, want het is deels waar.

WE KUNNEN WEL PROBEREN OM NUANCES DUIDELIJK TE MAKEN. Als het gaat om cannabis consumptie of cannabis kweken.

 

En hoe gaan we die nuances duidelijk maken?

 

Kom maar met de ideeen.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat de beeldvorming onder academici in Vlaanderen veel positiever is dan de negatieve refo deken die nu Nederland verduistert.

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan hoop ik dat het De belgen zullen zijn die met die ideeen op de proppen zullen komen want ik zie em niet.

 

Mijn idee van een ideale samen leving zou die van een Native Amarican Tribe moeten benaderen van voor de tijd dat de amerikaantjes ze daar wat hebben zitten plagen.

 

Onze maatschappij is al zo ver van haar wortels ontdaan dat het mi social alleen maar van kwaad tot erger gaat worden.

 

15 jaar geleden ben ik holland ontvlucht, kon er niet meer ademen.

voor mij is het gewoon wachten tot bij jullie allemaal de adem word afgesneden, wellicht dat er daarna weer plek is voor mn kinderen om weer terug te komen.

 

Die Refo deken waar je het over hebt suffie, is m.i. het beste wat ons tot nocht toe is overkomen. T'is niet alleen Nl die aan reformatie toe is maar de hele wereld.

 

En dat kan mi alleen via een een kettingreactie waarbij een ieder voor zichzelf na begint te denken en volgens een eerlijk geweten begint te handelen.

 

Ik hoop dat je iemand zult vinden voor die plek in de politiek As Grow, mn vrouw moet nog twee jaar en heeft er nu al spijt van, zittende lijken allemaal daar, valt niks te beleven.

 

Bekijk deze link dan begrijp je hoe ver we er mee komen als we denken op politiek verder te moeten borduren:

 

http://video.google.com/videoplay?docid=-8545585184878490822

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de belgische krant een goeie maand geleden en interessant artikel gelezen (http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=35677) even op het forum gepost.

Weinig dingen waar ik niet mee akkoord ben hier.

 

In dit topic is toch, vindt ik, duidelijk gebleken, dat de gewone kweker niet akkoord is met overtredingen zoals stroom stelen.

Hier vindt ik dan ook dat het mss niet slecht zou zijn, als is het maar om ons eigen imago op te krikken, eens de pers van zulke discussies al deze hier op de hoogte te brengen. Want voor nederland mag je er toch van uitgaan dat hier zeer veel kwekers vertegenwoordigd zijn.

 

Mss zullen jullie er zo in slagen om het algemeen negatieve beeld van sommige leken (ivm cannabis) te veranderen.

 

Ik heb alvast veel bijgeleerd in deze topic.

 

mvg,

Driesken

 

*edit*

 

@ higgley town heroe, ik heb een stukje bekeken van dit videofragment. Voor sommige stukken zit het er recht op, voor andere stukken niet. vb: US regering die marionetten zijn van de UK ... voor mij is het eerder marionetten van multinationals e.d. (srry voor oftoppic)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja jeroen, op zich heb je daar gelijk in, ware het niet dat dit een werkelijke schatting is, gebasseerd op de nieuws berichten.

Het is dus geen giswerk. bekijk het nieuws en media maar eens op dit forum.

Dan zul je op eenzelfde schatting komen.

 

Hoe gaan we die nuances maken?

nou om te beginnen geen nuances, hehehe

maar harde lijnen.

Duidelijke uitspraken vanuit een zelfkritische houding.

 

En dan gaan we nuanceren.

 

Ik ben bang dat als ik begin met nuanceren, het meteen gezien wordt als

goedpraten,verhullen of woordspielerij.

 

ik lees denk ik niet goed: de mening van de burger gaan nuanceren, jawel.

dus 100 % inzage geven in het wereldje?

 

Laat ze ons plezier mee beleven, die positieve kant van het verhaal.weetjedraaftdoor.

 

groetels weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi weetje , ik ben het helemaal met je eens , dat: dat de kijk van onze mede mens op de wietwereld is .

wat aan geeft dat de meeste nederlanders olie dom zijn .( iets wat ik beter mischien niet kan zeggen , maar ja )

die oordelen en veroordelen maar .

zolang hun werk , huis en auto maar niks mankeerd .

 

potverdikkie ASGrow , nu ken ik weer 2 woorden op gaan zoeken in het woordenboek.

ik leer de laatste tijd wel een hoop bij , maar mocht ik gek worden , dan ben jij mede verantwoordelijk :D

 

wernard jij hebt de gave om met mensen zo als ASGrow , suffie63 , weetje en ook de gedachten gang van higgley nederland te veranderen .

 

higgley echt tof dat je terug bent :verrygood .

 

verder , ga ik morgen eens nadenken (nadat ik in het woordenboek gekeken heb) over de vraag die ASgrow ons stelde : hoe gaan we nuanceren ?

 

ben te moe vandaag.heb meer dan 20 minuten nodig gehad om neer te zetten wat er nu staat .

 

p.s : weetje , je draaft echt niet door , super

 

ASGrow jij hebt een gave om mensen bij elkaar te brengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo jongens,

 

Eigenlijk te druk om het goed te lezen, maar leuk om te zien, dat we druk in gesprek blijven. En we zien steeds meer stemmen opkomen.

 

Voor Jeroen en Weetje,

Het nuanceren dat ik bedoel is het laten zien dat Cannabis Consumenten en Hobby kwekers een deel van de maatschappij is, dat zich kan onderscheiden van de rest. De rest die ook wel met Cannabis bezig is, maar met hele andere ideeen en uitgangspunten.

 

Dat is het nuanceren dat ik bedoel. En inderdaad Weetje, daarvoor zullen we duidelijk moeten zijn. Dus niet onszelf ook willen nuanceren.

 

En inderdaad kunnen we dat doen door open te zijn over wie wij dan wel zijn.

 

Waarom krijg ik de neiging om mijn hand te fotograferen met een plant? :verrygood

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeroen is mischien de minst literaire maar als mens het meest ontwikkeld van ons allemaal , ik wou dat iedereen er zo veel van begreep.

 

Maar k' wilde eigenlijk alleen maar een klein geheimpje verklappen nu;

K'vind stroom pikke eigenlijk ook helemaal niet ok. (oeps )Maar zou ook beslist weer niemand willen veroordelen onder de huidige omstandigheden die het wel doen.

 

 

(Al mn geschreeuw komt alleen maar voort uit een gevoel van: MAAR WÈL GVD!!!!!! EN BLA BLA BLA weetje. )

 

leuk om te zien dat er een discussie op gang is gekomen, maar mijn standpunt is nu bekend en ik hoop dat er iets interresants uit zal komen.

 

Zou Wernard idd zitten mee te lezen ?

k'vind het vaak het boeiendst als de ouderen onder ons ook hun woordje er bij

doen.

 

Wat As grow zegt is dat we eigenlijk profiel van ons zelf moeten maken en dat is theoretisch een ja, maar practisch een nee.

 

dat is verdomd lastig zo allemaal.

 

succes ermee !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stroom stelen is absoluut niet oké, en ik ben het ook niet eens met mensen die zich er vanaf helpen door te zeggen dat de omstandigheden ze dwingen het te doen.

 

Niemand dwingt, je hoeft niet te kweken, kweek je wel ? Betaal dan gewoon netjes voor je stroom.

 

En als je dan een wat grotere commericeele kweker bent, dan zijn er nog andere oplossingen om je van energie te voorzien zoals een aggregaat, zelfs als je de diesel van de pomp haalt dan maak je nog dikke winst. Laat staan als je rode diesel gebruikt.

 

In onze hobby zijn wij al niet gewaardeerd en de grootste minachting komt door het stelen van stroom of het onveilig aansluiten van de systemen.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heya

 

 

ik steel mijn stroom bij de buren ik woon in een huizenblok waar alle huizen gelijk aan elkaar zijn heb dus door mijn muur heen geboord naar de meterkast van de buren en er van achter een klem opgezet. 6.x600 watt geen kosten wel stroom en geen hoofdpijn....

 

 

zucht... en toen werd ik wakker lol!!

 

gr parve

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stroom moet je gewoon betalen net als brood, je laat een ander voor jouw kosten opdraaien.

 

Sorry maar als je aftapt en je wordt gepakt moet je de gevolgen ook maar dragen, en miscchien moeten ze ook maar het geschatte gebruik verdubbelen zodat de andere gaten ook een beetje gedicht worden en de betalende man er niet voor opdraait :verrygood

 

Amen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...