Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest Miss_J

Zijn Er Nu Werkelijk Zoveel Wietkwekers Onder Ons Die Illegaal Stroom Tappen?

percentages wel/niet aftappen  

2,136 members have voted

  1. 1. Tap jij illegaal stroom af?

    • Ja
      115
    • Nee
      1919
    • Ik laat de meter langzamer lopen
      101


Recommended Posts

Dat is echt het enige nadeel want sorry maar stelen van een elektriciteitsbedrijf is echt niet stelen van de maatschappij.

Je merkt heel terecht op dat het geprivatiseerde bedrijven zijn. En verliezen worden in een geprivatiseerd bedrijf gewoon verrekend in de kostprijs. En die betalen we met zijn allen weer. In die zin betalen we er wel degelijk met zijn allen aan mee.

 

Kijk, het is heel simpel. Als je 1000 kW maakt en je krijgt er maar 900 betaald dan zal de inkoopsprijs van die 100 ergens vandaan moeten komen. Aan het einde van het jaar heb je gewoon de balans inkoop/verkoop te maken. We betalen bijvoorbeeld ook al voor verliezen in het net. Dat zit echt gewoon in de kostprijs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

quote seejay; het is ten slotte illegaal en geven de thuiskwekers een slechte naam.

ik dacht altijd dat het het thuiskweken was dat illegaal was en dus een slechte naam heeft.

Ok ik pik geen stroom,maar het zal me absolute worst zijn als een ander dat wel doet.

ze zullen toch alles aangrijpen om het thuiskweken een slechte naam te geven.

dit ruikt gewoon naar nazi tijd: wie niets te verbergen heeft heeft ook niets te vrezen.(of het nu onderduikers zijn of planten!)

zolang de overheid een idioot gezag probeert te handhaven vind ik dat wij het recht in eigen handen moeten nemen om ons doel voor elkaar te krijgen. Dus met of zonder stroom pikken, die planten moeten gekweekt worden.

zonder die achterlijke wetten zou iedereen gewoon buiten zijn tuintje vol zetten en hadden we geen stroom nodig gehad zelfs.

Share this post


Link to post
Share on other sites
zonder die achterlijke wetten zou iedereen gewoon buiten zijn tuintje vol zetten en hadden we geen stroom nodig gehad zelfs.

Zolang je thuis iets min of meer illegaals doet en niemand heeft er last en je vormt er geen gevaar mee voor de omgeving dan heb ik daar over het algemeen niet zulke problemen mee. Wat anders vind ik het als iedereen voor jouw activiteiten moet meebetalen. Ook al is het maar een heel klein aandeel. Nog erger vind ik het dat er door onoordeelkundige taps vaak gevaarlijke situaties ontstaan. Nou ontstaan die niet alleen bij illegale taps, maar de verzekering vergoedt geen cent als het er op aankomt. Dat vind ik voor de gemeenschap en in het laatste geval de omwonenden een onaanvaardbaar risico.

 

Wat zou jij er van vinden als iemand die naast je woont een kleine raffinaderij op zijn zijn zolder heeft staan?

 

Bovendien had je dit jaar net de winter kunnen doorkomen met je buitenkweek vrees ik...

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is ook die zelfde gemeenschap die ons er met een smalend gezicht in zou luizen als ze kunnen(is leuk joh, voor je kinderen als ze je een paar jaar wegzetten.) waarom zou je tegenover dat soort dan nog loyaliteit bezitten?)

 

met een buiten kweek kun je een boel kanten op om toch "goed de winter door te komen"

verduisteren/kassen, allemaal geen stroom bij betrokken.

 

Maar om fijn de wet te blijven volgen..... als het aan hun ligt word er helemaal geen wiet meer gekweekt of gerookt, dus als je ze maar goed diep in de kont kruipt en hun regeltjes fijn accepteerd zal de gemeenschap pas echt in de gaten krijgen hoe goed hun systeem functionneert. dan mag je aan het eind straks helemaal niks meer.

hoofd zaak is dat er wiet gekweekt moet worden zodat mensen kunnen roken. minder wiet is minder mensen betrokken en dus minder interresse om de subcultuur te handhaven.

wat dat betreft is het dus ook in orde om stroom te pikken als dat zo uitkomt(of het even clever is is een tweede maar daar gaat het nu even niet om. dit is een zaak van princiepes, zij stelen nml ook van mij. LEES:zetten me aan om stroom te moeten gebruiken wat ik per definitie niet eens nodig heb als ik het buiten in de tuin kon doen)

maar zowieso, om nou de gezelschap in bescherming te gaan zitten nemen....? die wetten gaan toch strakker worden allemaal (meest waarschijnlijk van wege amerikaanse en europese gemeenschaps invloed) Als je je nog bescheidener opstelt met zijn allen,dan houd je aan het eind nog slechts een handvol doorgewinterde criminelen over die de wietkweek beheersen.

De gemeenschap is op dit moment meer fout bezig als wij weet je?

 

 

Edit>En die knakker met een raffinaderij op zoder, ik wed dat ie dat zelfs kan doen als ie de nodige vergunningen daarvoor heeft en de inspectiedienst vrij in en uit kan lopen. Met wiet kun je zelfs dat niet eens.

Edited by higgley town heroe
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Higgley :lol:

wat vind er van als iemand slecht de stroom aansluit.

dus een gevaar voor zn omgeving is ?

 

gr van die paardelul :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik tap illegaal stroom...

Mijn ouders weten van niets :lol:. Verder betalen zij natuurlijk gewoon en krijg ik af en toe de vraag waarom de stroomrekening zo hoog is...

 

Je tapt,en je ouders weten niet waar hun stroom heengaat?

Volgens mij moet je tappen voor je meter!

 

Ik betaal ook netjes,sust je geweten en is stukke veiliger dan knoeien met losse

draad!

Zie je't groot en wil je niet betalen voor je stroom,hoop ik voor hun dat ze

het op een veilige manier doen,loopt je boel in de fik,tja dikke bult! :)

 

Suc6!

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 x 600 watt

 

gewoon betaald , scheeld stuk stress in de tent .... boete weegt niet op bij de besparing die je heb bij het evt. terug draaien van meter ....

Maar dat wisten jullie al...... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit vind ik nou een super DOMME reply.

 

DUS IEDEREEN DIE STEELD MOETEN ZE DOOD MAKEN.

 

Het is dat er nu heel veel klein kweekjes zijn, maar als je kijkt naar oudere kweken zeg 18maanden terug dan waren er veel meer grote kweken hier te zien. Echt onzin om iemand te Bannen, omdat je stroom niet betaald. Als die grote kwekers niet hadden bestaan wist jij ook geen ene ruk, en kon je naar de shop om je shit te halen, want dan was er niks bekent.

 

Man, kalmeer, dat heb ik toch helemaal niet gezegd. Niet iedereen die steelt, iedereen die het verpest voor andere kwekers en natuurlijk bij wijze van spreke. Die laatste opmerking, da's pas dom - helemaal van jou met je gele spint planten :lol: Er was al veel bekend voordat het binnenkweken populair werd. Ik heb hier een 20 jaar oud boek liggen wat mensen nu nog steeds na lullen. Het is geen rocket-sience en het argument dat ik dus ook maar iets heb geleerd van illegale stroomaftappers, en alles wat ik hier en buiten wf heb geleerd van die mensen afstamt is gewoon kinderachtige onzin. Het feit blijft dat door illegaal stroom aftappen je andere kwekers benadeelt, ook hier. Je bent wel erg defensief...

Share this post


Link to post
Share on other sites

tuurlijk, we moeten eerst altijd aan alle anderen denken voordat we zelf iets op poten zetten. dat doen alle anderen nml altijd ook eerst en dat is heel normaal :) :lol: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tap niks af draai alleen trg :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tap niks af draai alleen trg :smoke

 

Net zo erg wat mij betreft, alleen ik vraag me af:

 

doe je het puur om niet te hoeven betalen voor de electriciteit of omdat je bang bent anders gepakt te worden?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tap niks af draai alleen trg :smoke

Stel je hier even voor, dan praten we verder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en terug draaien,

 

met welke aantal lampjes doen jullie dat dan en tot hoeveel kan je dat doen???veronderstel danwel niet met bv20 600watters anders draaide iederéén terug ipv illegaal af te tappen?

 

allesinds ik betaal netjes me lampje afzuiger en ventilator :smoke

 

maar gelieve,bovenstaande even te antwoorden aan diegene..

 

en nog iets,die farmers die dan de vele aantallen lampjes illegaal aftappen,dat is toch BIJNA? allemaal in huurhuisjes..?

en,ik bedoeln,

 

je draait één maal in het huisje groots illegaal en je woont er de rest van het jaar gewoon,zonder iets te doen..

jaar erop verhuis je en in het nieuw huisje net hetzelfde?

 

dan heb je ieder jaar toch een mooie extra en dan is dit toch veiliger dan stel 3 a 4 oogsten te draaien in één hok en er dan pakweg éénmaand later te vertrekken,dat maakt toch geen steek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik tap het zelf niet af maar kan wel begrijpen waarom mensen het doen :

 

Kijk is op site's voor lampjes ofzo varieert tussen de 400/600 Watt,

 

Dat word zeker duur an hoeveel heb jij nodig voor je kas?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb 2 600 watters hangen, in een mooie I grow kast, en ik laat netjes elk jaar me meter terug draaien, kost me maar 75 euro, en ik kijk verder dus ook niet hoeveel stroom ik gebruik, zoals een vaatwasser, droger, airco, en meer van die dingen, is dus niet alleen voor de lampjes.

 

greetzzzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lullige is wel dat ik zelf een x gepakt ben, en dat de Eneco gewoon verzon dat er aan de meter gerommeld was ??!!

Hetzelfde gebeurde onlangs met een maat van mij ook..

De politie neemt dat zonder controleren gewoon aan.

 

:wacko:

 

De vraag is zowiezo met die grote stroom maatschappijen....

 

"wie steelt van wie ??"

 

 

nuts.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Net zo erg wat mij betreft, alleen ik vraag me af:

 

doe je het puur om niet te hoeven betalen voor de electriciteit of omdat je bang bent anders gepakt te worden?

 

 

Bang ben ik niet wrm.. dat is mij voordeliger had er 8 lampen van 600 hangen.tikt tog aardig aan...

Nja ze hebbe mij geleerd ieder dubbeltje om te draaien.. :D

 

En voordeel van trg draaien is ten opzichte van stop zette als je inval krijgt kunnen ze je daarop al nie pakken...pas als je oogst klaar is trg draaien.. easy money :offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mij helaas moeten verlagen tot het illegaal aftappen...

Komt omdat ik denk dat dat gewoon veiliger is dan betalen.

Op dit moment hangt er 12x 400 Watt met alle toeters en bellen eraan zoals afzuiger enz..

Ik durf het niet aan om dat gewoon te betalen.

 

Zou het kweken legaal worden, ben ik de eerste die gewoon alles betaald met belasting en al. :offtopic

 

Of niet..

 

Kijk tegen die tijd nog wel ff. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

conclusie

 

zonnepanelen voor eigen kweek , mogelijk maar ik durf niet te zeggen dat het je niet meer zal kosten dan gewoon je stroom te betalen (denk zelfs dat het je eigenlijk net wel MEER zal kosten voor de panelen enzo in orde te houden)

 

NB/In België krijg je subsidie voor zonnepanelen en is de terugverdientijd nu 8 jaar.

 

 

en voor zonnepanelen heb je zon nodig

 

NB:NIET waar; je hebt LICHT nodig; de zon hoeft niet te schijnen om voldoende stroom op te wekken.Wel is het zo dat het rendement hoger zal zijn indien je meer uren zonneschijn hebt.

 

Zonnepanelen lijkt me een aantrekkelijk alternatief.

Windenergie? :D Daar krijg je in België als particulier géén vergunning voor, dus uitgesloten.

 

 

,

dus ofwel maak je genoeg winst aan je plantjes om de panelen te betalen (investering) ofwel betaal je mooi je rekening om geen last te krijgen (maatschapijen hebben graag hoge verbruikers en die gaan echt niet klagen bij de overheid van "die zeveraar daar dat is een goeje klant van ons dus euh controleer hem eens" )

een bedrijf wil enkel winst maken hoe intreseert hen niet

 

Ook niet waar in B; overdreven verbruik en verdachte pieken (18/6 of 12/12 is makkelijk te meten), MOETEN ze doorgeven aan de politie.

 

Heeft iemand ervaring met een aggregaat :offtopic en kan die me info doorgeven?

Weet iemand er eentje te koop :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het maakt volgens mij allemaal geen fuk uit, ik betaalde gewoon stroom voor 9 lampen (had het wel zo aangesloten dat alles via de meter ging) en toen we gepakt waren kregen we gewoon een boete van Eneco dat we toch illegaal stroom hadden gejat. 4500 euro ja en hebben ze de hele meterkast meegenome!

 

En weet je wat, alle winst die ze missen door illegale aftappers worden gewoon doorberekend naar de klant toe

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben er sinds kort mee begonnen, maar ik betaal gewoon netjes de rekening voor 2 x 600 watt. :offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik betaal ook gewoon voor mijn 400watt bloeihok en mijn 250watt groeihokje :offtopic

 

trash

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...