Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest Miss_J

Zijn Er Nu Werkelijk Zoveel Wietkwekers Onder Ons Die Illegaal Stroom Tappen?

percentages wel/niet aftappen  

2,136 members have voted

  1. 1. Tap jij illegaal stroom af?

    • Ja
      115
    • Nee
      1919
    • Ik laat de meter langzamer lopen
      101


Recommended Posts

tja HtH,

hoe moet ik dit nu lezen?

Het voegt niets toe aan het gesprek.

Je zegt dus eigenlijk alleen dat jij degene bent die uitmaakt

of je iets van een ander kunt "lenen" of niet.

weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat moet je zo lezen als dat het met de emoticon is afgerond.

K, zit hier niet altijd met m'n 'zondagse-gezicht-op-de-gemeenteraads-vergaderings-stand, achter de computer, weet je, Weetje.

 

Was in aanvulling bedoelt op de Droom van Parve, met als onderscheid dat het bij mij geen droom was en ik er nooit spijt van heb gehad en slechts alleen een boel lol 'gezien de vuile hypocryten dat ze waren om mij middels een handtekiningen actie de tent uit te willen zetten. (en toen steelde ik nog niet eens van hun, lang verhaal maar wel veel pret om gehad)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon tussen de bloemenkassen, vals niet op. ;) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat moet je zo lezen als dat het met de emoticon is afgerond.

K, zit hier niet altijd met m'n 'zondagse-gezicht-op-de-gemeenteraads-vergaderings-stand, achter de computer, weet je, Weetje.

 

Was in aanvulling bedoelt op de Droom van Parve, met als onderscheid dat het bij mij geen droom was en ik er nooit spijt van heb gehad en slechts alleen een boel lol 'gezien de vuile hypocryten dat ze waren om mij middels een handtekiningen actie de tent uit te willen zetten. (en toen steelde ik nog niet eens van hun, lang verhaal maar wel veel pret om gehad)

 

Was gister ook zo gezellig in de chat hé ?

 

Prima hoor, maar dit forum is verdraagzaam, eerlijk naar de medemens en probeert zo veel mogelijk legaliteit uit te stralen, en daar val jij niet écht onder...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
je legt het hem op een nette manier uit , respect daarvoor.

maar volgens mij ga je er van uit , dat smoka ook daadwerkelijk iemand is die stroom wil gaan tappen ?

volgens mijn gevoel is het een smeris of hij maakt een geintje.

ik zeg het jullie de smeris is onder ons , met meerdere .

ik ruik/voel het , ze zijn met uitlokking bezig .

 

een smeris is een varken verkleed

 

 

damn... noem me aub géén smeris...

 

héhé

 

 

 

is een generator een goed alternatief ? of brengt dat veel problemen met zich mee ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ghehehe, alsof een kweker uigelokt moet worden om stroom te stelen?

dat doen ze toch gewoon? (of niet)

 

Het is een moeilijk onderwerp, waarbij het soms lastig is om iemand in zijn waarde te laten.

laten we dit over en weer wel proberen, anders is het einde zoek.

 

weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd Weetje, En dat is mijn hoogste streven om in deze wereld te verspreiden.

 

ELKAAR IN ONZE WAARDE LATEN !

 

Wat zou het dan allemaal ineens mooi kunnen worden met elkaar.

 

Iedereen heeft een eigen geweten dat zo eens in de zoveel tijd weer boven komt drijven, maar mensen die voor een ander denken te kunnen bepalen wat een gestelde norm zou moeten zijn....Die hebben M.I. nog een lange weg te gaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites
excuus

 

niet erg hoor ;)

 

 

Het valt op (en het is ook leuk) om te zien hoe vriendelijk mensen zijn op dit forum...

 

Ik zit op nog enkele forums (waaronder ook Amerikaanse) waar hun gedrag echt klote is!!

 

props !!! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik betaal voor mijn stroom,zoals het hoort...Maar ik heb dan ook maar

1 lamp hangen,hiermee bedoel ik dus niet als je meerdere lampen hebt,

dat dit wel ok is,met de winst die deze geldwolven maken,kunnen zij

makkelijk hun rekening betalen,dus pay up suckers... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zijn zoveel tegenstrijdigheden

in de hoeveelheid lampen je zou kunnen gebruiken , zonder dat het energiebedrijf moeilijk gaat doen.

zijn er mensen die weten hoe dit echt zit , en graag met goeie argumenten.

 

dan gaan we het kaf even van het koren scheiden :verrygood

 

mischien kunnen we het unaniem eens worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kom het vaker tegen, en ik vind het jammer,

de term wietboer bestaat niet?

je bent een broodfokker of een homegrower?

 

Ik vind het persoonlijk kul om te stellen dat een grotere kweker bijvoorbaat fout zit.

tja, dit zal niet van mij verwacht worden mss.

Waarom kan er niet in nuance gepraat worden over dit onderwerp?

 

Gelukkig bestaan er ook goede grotere kwekers die soms al tiental jaren draaien zonder problemen.

Van een deel weet de politie dat ze kweken, dat kan niet anders, maar ze worden met rust gelaten, omdat ze het netjes doen en niet het "verkeerde" circuit voeden met hun product.(lees met nette mensen zaken doen)

 

Een (wiet)boer is een ondernemer, die op een reeele manier tot zijn kostprijs moet komen.

het betalen van stroom (of zelfvoorziening) behoort tot 1 van deze kostenposten.

Dus idd gewoon betalen, da's waar.

En jammergenoeg laten vele "hokkers" zien dat ze zitten te klooien met stroom, bijstandmoeders,polen en/of chemicalien.

 

Maar d'r zijn gelukkig ook goeie.

en die nuance mag toch wel gezien worden denk ik.

 

greetz weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet er iemand waar ik een topic kan vinden , over hoeveel stroom je kan gebruiken ,zonder dat de energiebedrijven moeilijk gaan doen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedoelde je de calculator, jeroen ?

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee , die had ik al gezien , wel erg makkelijk en leuk gemaakt.

 

ik ben meer opzoek naar topics of mensen die weten wat je aan lampen op kan hangen , zonder dat het energiebedrijf gelijk de politie op je af stuurd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je morgen 10 lampen op hangt, om rozen onder te kweken, ga je dan jezelf ook de vraag stellen waneer ze zouden komen zeuren over je verbruik ?,....Nee dus.

 

Als je morgen een mooie vijver in je tuin graaft, en je verwarmd je 40m3 vijver met een 4000kw vijver verwarming, en draaid een 24000l/pu pomp om het zaakje naar je filter te sturen, ga je dan jezelf ook de vraag stellen waneer ze zouden komen zeuren over je verbruik ?,....Nee dus.

 

Als thuis al je verlichting en energie verbruikers 24 uur per dag wil laten aanstaan, ga je dan jezelf ook de vraag stellen waneer ze zouden komen zeuren over je verbruik ?,....Nee dus.

 

Weet ook niet waar het fabeltje vandaan komt, dat een energiebedrijf komt zeuren over het verbruik ?

maar oh oh, wat worden de mensen toch paniekerig als ze een plantje hebben staan.

 

Laat iemand hier maar eens zien, dat ze zo'n schrijven hebben ontvangen van hun energiebedrijf waarin zij het verbruik in twijfel trekken. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je morgen 10 lampen op hangt, om rozen onder te kweken, ga je dan jezelf ook de vraag stellen waneer ze zouden komen zeuren over je verbruik ?,....Nee dus.

 

Als je morgen een mooie vijver in je tuin graaft, en je verwarmd je 40m3 vijver met een 4000kw vijver verwarming, en draaid een 24000l/pu pomp om het zaakje naar je filter te sturen, ga je dan jezelf ook de vraag stellen waneer ze zouden komen zeuren over je verbruik ?,....Nee dus.

 

Als thuis al je verlichting en energie verbruikers 24 uur per dag wil laten aanstaan, ga je dan jezelf ook de vraag stellen waneer ze zouden komen zeuren over je verbruik ?,....Nee dus.

 

Weet ook niet waar het fabeltje vandaan komt, dat een energiebedrijf komt zeuren over het verbruik ?

maar oh oh, wat worden de mensen toch paniekerig als ze een plantje hebben staan.

 

Laat iemand hier maar eens zien, dat ze zo'n schrijven hebben ontvangen van hun energiebedrijf waarin zij het verbruik in twijfel trekken. :verrygood

 

 

jaja , nou als er echt veel stroom word getrokken komen ze alleen al ff kijken voor de veiligheid :specool

mensen die zoals jouw denken worden ook regel matig gepakt

 

grtzz irezumi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Weet ook niet waar het fabeltje vandaan komt, dat een energiebedrijf komt zeuren over het verbruik ?

 

Weet nu weer waar het fabeltje vandaan komt :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb familie die werkt bij de NUON.

Bij een groot verbruiksverschil bij de jaarrekening zullen ze eventueel actie ondernemen, als ze denken dat je steelt! Bij een vermoeden van een (grotere) kwekerij moeten ze de instanties waarschuwen!

 

Grotere kwekerij is 5kW of meer met 5-6 oogsten/jaar :specool

 

90% is verlenking! Hou het dus zoveel mogelijk voor jezelf!

 

succes, green-lady :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

5kw Hahaha, heb een 5 tal appartementen en die draaien over 1 meter al meer, betaal daar ook "als groot verbruiker" nog nooit een controle gehad (behalve de meteropnemer) of wat dan ook, o ja en er hangt al meer dan 6 jaar geen zegel meer aan.

 

Een kennis van me (kweekte zelf ook) werkt bij het nuon, en controleerd stroomverbruik bij particulieren en bedrijven. Dit wordt echter alleen gedaan als er moeilijkheden zijn met betalingen of dat mensen het niet eens zijn met hun eindafrekening. En komt dan kijken wat er evt. niet klopt. Hij telt dus de stroomverbruikers in huis bijelkaar op, en kan zo redelijk berekenen of er iets niet klopt, hetzij met de meterstand, hetzij met de rekening.

 

Doordat hij zelf kweekte, valt hem de extra bedrading ed. in de meterkasten ook op. Hij heeft dus wel zijn vermoedens, maar daar wordt verder niks mee gedaan als de meterstanden kloppen of als er gewoon netjes betaald wordt/is.

Is er echter met de meter gekloot, dan wordt het een andere zaak. Dan zal hij dit raporteren, en zal er aangifte gedaan worden van diefstal, een ieder zal begrijpen dat dan het balletje gaat rollen.

 

 

Zoals ik al zei, laat de eerste zich hier maar melden, met een schrijven van zijn energiebedrijf waarin staat dat ze vinden dat hij/zij te veel stroom verbruikt. :specool ondanks dat er netjes betaald wordt :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben het met Bram eens,

 

iedereen maakt elkaar hier de kop gek en speelt paniek voetbal.

 

Wat nu als je in een jaar een airco koopt, een waterbed en een Plasma scherm en je gaat ook nog even een mooie koivijver bouwen die met alles erop en aan een 5-6kw trekt per uur.............

 

Als je zo bang bent dat een paar kw toename per uur voor ellende zal zorgen dan moet je het laten of anders lekker een generator aanschaffen en met je diesel voorziening lekker je gang gaan!

Issoleer het dan wel even, wel zo prettig voor de buuren!

 

Trouwens als iedereen zo bang is om "gepakt" te worden waarop posten jullie dan allemaal de verslagen hier op een forum, en vertellen jullie hoeveel hokken jullie hebben?? Een IP adres is een adres wat juist door de politie heel goed te herleiden is, en zeg nu niet dat ze hier niet meelezen want ook met de andere forums zijn er zo al zat gepakt met andere bezigheden dan groene vingers!

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb alle 4 :verrygood (kweek niet op die lokatie)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BBB.

 

Ik denk...... hou de getallen een beetje laag voor degene die niet "durfen", en dus de zeurders over het wel of niet gepakt worden!

 

Nu ontkracht je mijn hele berichtje!!! B) ;) :verrygood

 

Zolang je buren alle apparaten kunnen blijven gebruiken, en iedereen zijn/haar rekening betaald is de enigste die plotseling langs kan komen...... jaja, je raad het al........ (schimmel tussen zijn benen, met mijter op)

 

:huh: B) ;)

dit gaat weer nergens over, sorry! :specool

 

oja, had mezelf beloofd dat ik na mijn 100ste berichtje pas weer post met een verslag...... dus tot over een tijdje allemaal.

Ik trek me ff terug! daaaaaaaaag.

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bbb Zoals ik al zei, laat de eerste zich hier maar melden, met een schrijven van zijn energiebedrijf waarin staat dat ze vinden dat hij/zij te veel stroom verbruikt. ondanks dat er netjes betaald wordt

 

@bbb :verrygood

dus jij denk dat als je teveel stroom verbruik dat ze je dan eerst een brief gaan sturen dat je verbruik te hoog is? (zo brief zal niemand indd krijgen)

 

uit welke fabeltjes krant heb je dat dan?

 

als je in een rijtjes huisje woont en al je buren verbruiken 3500 a4000 kw per jaar en jij

verbruikt dan ineens 20000 a 25000kw

 

dan komen ze alleen al voor de veiligheid kijken :specool

 

maar ja ieder ze eigen mening ik weet dus 100% zeker dat dat gebeurt uit ervaring vooral bij westland energie

 

grt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...