Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest Miss_J

Zijn Er Nu Werkelijk Zoveel Wietkwekers Onder Ons Die Illegaal Stroom Tappen?

percentages wel/niet aftappen  

2,136 members have voted

  1. 1. Tap jij illegaal stroom af?

    • Ja
      115
    • Nee
      1919
    • Ik laat de meter langzamer lopen
      101


Recommended Posts

Hallo,

 

Misschien heeft Rob het over cure-competitors in plaats van concurrenten?

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aangezien het hokje vandaag in gebruik genomen gaat worden kan ik nu de poll dus invullen. Uiteraard ga ik geen stroom stelen voor mijn 70 watt lampje :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

2*600 gewoon betaald.

 

naar mijn mening verhoogd stelen alleen het risico dat je word gepakt.

 

Obi

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 x 600w + rand app.

 

ga ik ook niet voor stelen :bier

 

de groenten van DoodyMann :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik laat de zon het doen!

en als ik met lampen doe word het altijd

netjes betaald :whistling

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

8x 600 watt

 

wat is wijs...betalen of niet

 

tot heden niet in ieder geval

 

wie zou t wel doen??

 

:)

Edited by KingOfDaHill

Share this post


Link to post
Share on other sites

8 keer is denk ik zowiezo over de top....

Ik stel een soortgelijke vraag hier, echter gaat de mijne over 6x 600W.

Hij is alleen helaas nog niet beantwoord.

Ik denk dat jouw idee net een tikkie teveel van t goeie is,

maar ook hier hoor ik graag een antwoord van de "experts".....

 

Suc6, en we wachten af :verrygood ...........................

 

Grtz defQon S.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk als je tog stroom gaat stelen steel dan goed :verrygood Maar 6x600 watt moet te doen zijn hoor om gewoon te betalen als je niet in een piepklein flatje woont ik ken wel iemand die draait nu al 3 jaar 8x400 watt zonder problemen en gezeik :D

 

Het leuke is ook nog dat er de verhalen de ronde gaan dat als er stroom gestolen wordt ze er altijd achterkomen maarjah bij me neefje op het kamp woont een man waarvoor we vroeger moesten knippen en die heeft 5 jaar lang 32X600 watt gedraaid zonder problemen en is nu ook ermee gestopt. Dat snap ik dan ook weer niet en ik weet dat het echt zo is

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kijk als je tog stroom gaat stelen steel dan goed :verrygood Maar 6x600 watt moet te doen zijn hoor om gewoon te betalen als je niet in een piepklein flatje woont
In mijn geval betreft het een royale 1gezinswoning (4 of 5 slaapkamers ofzo, met daarbij een garage achter de woning van pak m beet 40m².... En uiteraard het stroom van 6x 600W netjes betalen...

Dit moet dus te doen wezen???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kijk Defqon iedereen is anders he :verrygood Ik zeg dat het te doen moet zijn de ene zegt van niet

Maarjah uit mijn ''vriendenkring'' ken ik mensen die dat zo doen weliswaar met 3200 watt en jij praat nu over 3600 watt maar die 400 watt moet ook niet zoveel uitmaken...

Gewoon je vaste bedrag flink laten opschroeven en draaien...Kijk ik woon nog gewoon bij me ouders ik ga na mijn kweekje ook over naar 4x600watt het is dat dat het max is wat ik mag maar als ik op mezelf ga wonen weet ik het wel ;) maarjah als je betaalt en ze pakken je kunnen ze je bijna tog nix maken dat is het leuke :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik steel niet heb er ook niet veel mee ik blow zelf niet dus ik wil een extra zakcentje dus ik hoef geen klap met geld en iedereen zou of voor zichzelf of voor een extra zakcentje moeten kweken hou het normaal je hoeft niet gek te doen tis mooi maar als iedereen het redelijk houdt en gewoon eerst voor de veiligheid kiest en daarna voor het geld (goede stekkers etc.) ik zeg altijd maar EERLIJKHEID duurt het langst dus wees eerlijk en ga niet overdrijven dat is mijn mening

 

PS ik kweek natuurlijk ook omdat het leuk vindt om te doen :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik steel niet , ik heb trouwens ook zo'n digitale meter... :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Gaaf dat dit topic zo bijgewerkt blijft ;)

 

En het doet me toch ook wel goed om te zien dat de grootste groep gewoon betaald. Daarmee zeg ik niet dat de rest voor mij gelijk heeft afgedaan hoor, even goede vrienden :P Ben een grote fan van eigen keus en eigen verantwoordelijkheid dus mij zal je niet horen mauwen.

 

Ook grappig dat sommigen niet jatten vanwege hun digitale meter (Funmx :P ), "ik doe het niet omdat het niet kan". Ach wie weet ben je daar ooit nog eens blij om.

 

Waarschijnlijk is dit forum toch voor de kleine hobbykwekers die een beetje :nerd zijn wat betreft kweken. Ze :lol: van hun plantjes en vinden het extra zakcentje natuurlijk ook leuk. De mensen die een schuur volplempen en er niets om geven behalve de centjes zullen ook niet avonden op een forum hangen en erover schrijven. Ja mensen, we moeten het onder ogen zien, we zijn een beetje apart, om zo met je plantjes bezig te zijn. :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik steel ook niet, heb maar 1 x 400 watt.

Maar 2 weken terug de meterstanden doorgegeven via internet, en vandaag een controleur van de energie maatschappij aan de deur voor de meterstanden.

Ik vertelde hem dat ik die al had doorgegeven, zegt hij van dat klopt meneer maar uw verbruik is ineens in 1 jaar tijd zo hoog geworden, u heeft 3000 kw verbruikt. veel meer dan voorgaande jaren dus controleren we extra of de juiste standen zijn doorgegeven.

Ik schrok toch wel even hoor en hoop dat het hier bij blijft. :nerd

Anders wordt het wel een omleidinkje denk ik.

 

 

citroax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben na m,n verhuizing gelijk gaan draaien, na een maand dan he :nerd

 

Dus was m,n verbruik gelijk hoger dande rest van me buren. Ik heb ook me rekening hoog gezet, dus dan heb je ook geen onplezierige rekening aan het einde van het jaar.

Ik kreeg bijna een maand terug :nerd

 

 

En voor dat ene 600wattertje??

 

Gewoon dokken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Toen wij zijn begonnen hebben we ook gelijk de maandbedragen omhoog gezet. Zodat we aan het eind niet ineens veel moesten bijbetalen en dat we dan eventueel controle zouden krijgen. Dit is goed gegaan, geen toestanden gehad. Maar voor 1 400W zou ik geen rare dingen gaan doen. En van die meteropnemer zal je weinig meer horen volgens mij. Gewoon even controle, goede service moet je maar denken. Je kan je wel sappel maken maar vaak is dat heel erg onnodig, is mijn ervaring.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja zo kan je het ook zien, maar hier in de regio hebben de gemeentes samen met de belastingdienst,politie en energie bedrijven afgesproken om plantages aan te pakken. Dan schrik je toch wel.

 

citroax

Share this post


Link to post
Share on other sites

@superfly over die man die 32X600 watt gebruikte ik denk dat die man na wat jaren kweken en verkopen genoeg verdient heeft voor zn hele leven.....elke 3 maande oogste verdien je heeel wat denk ik B)

 

 

 

later to :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja die persoon hoeft zich niet meer druk te maken ;) ...

Alleen nu gaat die zelfde man mij en me neef helpen met een wat groter hok te maken(komt bouwverslag van binnekort)

Nu zit ik alleen een beetje te twijfelen om het daar te zetten omdat ik weet dat er meerdere Woningen daar wietplantages hebben en stroom aftappen..enne ik heb alle spullen gelapt :P Maar das risico van het vak

Het gaat om 16x600watt en 3x2500m3 afzuigers 2 grote inlaten en natuurlijk een schakelbord en nog meer van die troep allemaal 1x gedraaid en heb ik op de kop kunnen tikken..

Binnekort gaan we starten met de bouw en hopen dat het zo lang mogelijk goed gaat :D en liefst na de eerste draai nog ff een hok erbij.. Oke de mamma's en pappa's hebben er geen problemen mee Me neef heeft een eigen woning 80% van mij zegt doen nooit geschoten is altijd misgeschoten maar tog lichte twijfel ;) Bij de buren zien we het al jaren goed gaan dus je zou denken dat het mogelijk is B)

 

Dusjah hopelijk gaan ze ons ook een paar jaartjes met rust laten hebben we tenminste een leuk zakcentje voor 18 jarige :innocent: enne ik kan niet wachten om de eerste foto's van het bouwverslag te posten :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

de meter loopt gewoon, en zodra de oogst binnen is word de meter terug gedraait en een nieuw zegeltje erop. :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is aantoonbaar :innocent:

 

@smokert

 

Ik ken mensen die ook maar 3kg oogsten onder 32x600 B)

En dan is het geen "vette" verdienste...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een dag en een nacht meter .

ik laat de lampen s,nachts laat branden ( jaaa omdat goedkoper is )

als ik nou een keer gepakt zou worden.

dan zien ze aan mijn tijdklok dat ik s,nachts draai .

dan is er een simpel rekensommetje nodig , om te zien hoelang ik al draai , toch ?

zou het dan niet een dure hobby worden ?

wat is jullie menig hier over ?

 

p.s : ik betaal stroom en zal dat ook altijd blijven doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jeroen 1972 quote: dan is er een simpel rekensommetje nodig , om te zien hoelang ik al draai , toch ?

 

Lijkt mij eerder een moeilijk reken sommetje. Het feit dat iemand veel stroom gebruikt wil nog niet zeggen dat hij daar iets illegaals me doet.

 

Helaas denken sommige mensen hier nog altijd dat als ze stroom aftappen, de meter terug draaien, of stil zetten dit de enigste manier is waar het stroomverbruik kan worden gecontroleerd.

Het opnemen van de meterstand dient alleen maar om te controleren of er grote verschillen zijn met jou en hun verbruiksmeters.

Verbruikers gegevens worden niet zomaar aan de gemeente of politie overhandigd, (wet van de privacy) dit gebeurd echter wel als er sprake is van diefstal van stroom.

Share this post


Link to post
Share on other sites
de meter loopt gewoon, en zodra de oogst binnen is word de meter terug gedraait en een nieuw zegeltje erop. :smoke

doe geen uitspraak over de inhoud maar stel je even voor in het wie is wie forum, zoals aan je is verzocht in je welkomstmailtje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar bij meerdere lampen en planten zeg 3 x 600 wat.

per lamp 30 plantjes, dan heb je toch 90 plantjes staan .

dan ben je toch ook in overtreding .

waarom zouden ze dan niet je verbruikers gegevens op mogen vragen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...