Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Whazzups Live Cam 2006 En Nieuwe Oogst

Recommended Posts

ja maar het was wel een uitzonderlijk goede PP die ik vorig jaar had, echt een stuk beter dan dit jaar. Net effe bij Haagse sjonnie een zakje Trichoderma en wormenmest gehaald. Hij had "de doc" achter de kassa (jongen studeert plantkunde) en die had in lab condities een heel interessante proef gedaan: Hij had 5 gezonde planten besmet met het Tabaks mozaiek virus door... het in aanraking te laten komen met cigarettentabak! Als je dus een jointje draait, blijf daarna van je plantjes af. Met sigaret roken heb je er dus niet zo'n last van, maar als je de tabak aanraakt, tja... Leek me briljant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

even in TAW mode:

 

Dus tabak is de natuurlijke vijand van wiet! Blief er vanaf! Alleen nog maar puur roken!

 

uit TAW mode....

 

:D

 

 

Inderdaad een zeer interessante proef. Ben benieuwd hoeveel mosaic virussen nu komen door genetica en welke door tabakrokers....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey wazzup!

Ben een grote fan van je cam en planten ....heb

het vorig jaar ook allemaal gevolgd (erg leuk ).

(ben trouwens nieuw hier ,in de zin van geregistreerde gebruiker )

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kobuz: inderdaad interessant! Het ligt eigenlijk zo voor de hand...

 

@clay: Oh dan heb je me zeker dit berichtje óók in zie tikken (zwaai, zwaai). Graci!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe, lekker met de armpjes achterover in het zonnetje :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kobuz: wat is er nou lekkerder om gezellig met de meiden buiten op het terras te zitten? :blink:

 

Mijn nieuwe speeltje: pH meter van Conrad met grondsensor. Eerste meting is niet slecht.

gallery_5211_120_90031.jpg

gallery_5211_120_293594.jpg

 

Vandaag even bij haagse Sjonnie geweest zoals gezegd (do 15 juni de documentaire op ned 1)

gallery_5211_120_303317.jpg

 

Die stuurde me door naar koffieshop "Koffie en Dromen" op het Westeinde. Daar hadden ze namelijk de beste haze. Een super kaart, mooie shop. Dit waren 2 borden, er was er nog eentje met ondermeer maar liefst 5 verschillende soorten Haze. Ik zit daar een tijdje en denk verrek.. toen ik hier in 1983 (!!) woonde zat hier ook ergens een koffieshop waar ik altijd kwam naast o.a. het ei. Dat was dus op die plek. Ceylonica als ik me niet vergis!

gallery_5211_120_364513.jpg

 

Hier een mooie bud.. Hier 5 gram minus een flinke blow, en er was al flink wat afgehaald omdat ie te groot was! :D kankâh lekkâh!

gallery_5211_120_341016.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie PH-meter.

wat kost dat? :D

ik moet er zelf namelijk ook nog eentje halen en een ec-meter ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat kost ie... luie donder! kijk eens op www.conrad.nl en zoek op pH :D

 

hehe de meter voor alleen vloeistoffen kost 59 en de meter die ik heb (voor grond) kost 99. Da's wel inclusief ijkvloeistoffen en koffer uiteraard.

 

pH van grond meten kan overigens beter door er een papje van te maken. Is mij aangeraden. Zo doen de pro's het althans. Ik ga komende week eens kijken of het veel uitmaakt met de meting.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha leuk die cam.

 

En zijn je potten nog zwaar genoeg?!

 

Ziet er goed uit!

Groeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol ja voldoende zwaar. Had ze net vanmorgen langs de bodem wat te eten gegeven, en wat Trichoderma vanaf boven in de aarde gegoten in gaatjes naar de wortels.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

@Whazzup: lekker he, die kaart van Koffie en Dromen. Hun Haze is zekers een aanradertje.

 

Mooi metertje hoor. Zoiets en dan voor continu meting en afleesbaar door een pc, dat zoek ik nog. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat kost ie... luie donder! kijk eens op www.conrad.nl en zoek op pH :blink:

 

hehe de meter voor alleen vloeistoffen kost 59 en de meter die ik heb (voor grond) kost 99. Da's wel inclusief ijkvloeistoffen en koffer uiteraard.

 

pH van grond meten kan overigens beter door er een papje van te maken. Is mij aangeraden. Zo doen de pro's het althans. Ik ga komende week eens kijken of het veel uitmaakt met de meting.

 

hehehe....jaja, je hebt helemaal gelijk, maar soms heb je van die momenten dat je te lui bent (lees: stoned)

maar toch bedankt dat je de vraag nog beantwoord hebt!

 

denk dat ik hem ook ga halen :D

succes verder met de plantjes hè!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@miss_J: ah kom je daar uit de buurt? Ken je Darpan ook? Ik ben inmiddels helemaal hooked aan haze. Hoewel de Hindu Kush me ook heel erg bevalt, ben benieuwd wat ik er zelf van klaarspeel om te maken.

 

@burning: hier een linkje. Die van 59 zit géén koffer en ijkvloeistoffen bij. kun je wel bestellen, een flesje pH 4 en pH 7 erbij bestellen en een flesje bewaarvloeistof voor de sensor, flesjes zijn 3,75 per stuk. Dan zit je zonder koffer al op de 70 euro. Ik zou zeggen leg die 29 er dan ook nog effe bij en koop een klasse beter apparaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

owkee, thnx!

voor die 29 euro´tjes extra hoef ik het ook niet te laten hè :D

 

ik woon in de buurt van "Koffie en Dromen" , maar nog nooit geweest.

zeker een keertje langs binnenkort, ziet er netjes uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet veel te melden, hier een paar fotootjes van de voortgang. Allereerst mijn "wildgroeier" - ben benieuwd!

 

gallery_5211_120_191044.jpg

 

De Mexican Sativa

 

gallery_5211_120_194339.jpg

 

 

Getopte nummer 3 tegen een achtergond van fraaie pioenrozen (ook goed te zien op de cam trouwens)

 

gallery_5211_120_104727.jpg

 

 

En een overzichtje (incl. kattengras)

 

gallery_5211_120_332220.jpg

 

Mijn laatste 4 Kush zaadjes zijn overigens vannacht uitgekomen, dus da's in 3 dagen boven de grond! Daar kijk ik erg naar uit. Nou nog een mooie plek er voor!

 

Vochtigheid van mijn grote potten inmiddels 50 - 60. Het gaat langzaam maar gaat vooruit. Heb wat extra kalk moeten toevoegen aan mijn kleine potten, pH was echt te hoog, ondanks mijn basische kraantjeswater van 7,8.

 

Op de foto van nr3 zie je een stokje met een blauw vlak in de pot staan. Dat is een plantvochtigheidsmeter van 2 voor 3,95 bij het tuincentrum. Blauw verkleurd is nat genoeg, rood is water geven. Heb geen idee of ze werken en hoe, maar ik heb ze er bij gezet als test. Hou met de tensiometer bij of ze inderdaad werken. Zo ja, dan is dat handig als mijn dames uit logeren gaan straks! Zal er volgende keer een fotootje van maken. Iemand al ervaring mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben inmiddels helemaal hooked aan haze.

HAZE RUUUUUUUUUULES! :blink: Gisteren nog een lekker mixje van Nevil's, A5 en brick thai gerookt... The sky was the limit! cloud9.gif

 

 

Op de foto van nr3 zie je een stokje met een blauw vlak in de pot staan. Dat is een plantvochtigheidsmeter van 2 voor 3,95 bij het tuincentrum. Blauw verkleurd is nat genoeg, rood is water geven. Heb geen idee of ze werken en hoe, maar ik heb ze er bij gezet als test. Hou met de tensiometer bij of ze inderdaad werken. Zo ja, dan is dat handig als mijn dames uit logeren gaan straks! Zal er volgende keer een fotootje van maken. Iemand al ervaring mee?

Zijn dat die dingen van Seramis? Die zet ik er ook vaak bij en ze geven wel een aardige indicatie, die lange versie dan. Blind erop vertrouwen doe ik echter niet, maar jij ook niet waarschijnlijk. Het blijft vaak toch een kwestie van Fingerspitzengefühl he...

 

Succes verder Whazzup. Het ziet er allemaal prachtig uit daar. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Graci Mad! Ja ik doe het ook niet voor de nauwkeurigheid, maar als ik straks een paar plantjes bij vrienden ga plaatsen die niet zoveel ervaring hebben dan lever ik hem er graag bij als het inderdaad werkt. En ja, het zijn de lange en ze zijn spotgoedkoop!

 

 

 

Probleem wat ik met haze heb (luxe probleem).. ik stop er altijd teveel in lol. Wat minder is eigenlijk wél zo lekker anders doe je de hele dag niks meer :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heheheh Darpan, aardige gast maar beetje lang van stof. Wel leuk om te zien hoe die helemaal leeft voor de cannabis :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@stijlloos Ja lol dat wel maar wel erg aardig hoor. Veel contacten, maakt zich altijd hard voor de zaak ook in het lobby circuit.

 

Hierbij de foto van de vochtmeter en de nieuwe zaailingen!

 

gallery_5211_120_2979.jpg

 

 

 

Gisteren nog niks te zien, niks nakko nada! En vanmorgen.. twee stonden er al fier overeind, de anderen ontluikten.

 

gallery_5211_120_327318.jpg

 

gallery_5211_120_97058.jpg

 

gallery_5211_120_246528.jpg

 

Het lijkt wat nat, maar dat komt omdat ik nét gesproeid had. Het is heet buiten en die zaadhulsjes mogen nu zeker niet uitdrogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeer mooie foto's, prachtig. ik denk dat ik mijn topic ook maar eens moet updaten.

 

 

Schaapie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zeer mooie foto's, prachtig. ik denk dat ik mijn topic ook maar eens moet updaten.

 

Schaapie

 

hehe het wordt wel eens tijd inderdaad schaapje. Staan ze al buiten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

yay! De merchandise is binnen (zie topic meeting Rotterdam)

 

gallery_5211_120_193321.jpg

Edit: mocht je me op de cam zien rondlopen.. jawel! Het WDR golf shirt!

Share this post


Link to post
Share on other sites
hehe het wordt wel eens tijd inderdaad schaapje. Staan ze al buiten?

 

ja staan al buiten , vandaag rond 7 uur nieuwe update

 

Schaapie

Share this post


Link to post
Share on other sites

dscn26377zf.jpg

 

Daar staan ze alle 10 bijelkaar, vd foto die ik vanmiddag heb genomen terwijl ik aan me biertje zat. erg mooi verslag van 2005 wHazzup :D 2006 ook natuurlijk.

 

k heb veel aandacht gegeven aan mn planten heb Bionova Supermix en Sporenmix,.. enz enz goeie grond gehaald 5 van de planten staan nu in 15 liter potten kan ik ze in die potten groot krijgen en dan qua opbrengst met oogsten? de andere 5 staan er 2 NLX in 70 liter specie kuip en een keer 3 COS in 70liter..

 

ga je verslag van 2006 cker chekken mzzl :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit secondsun en dank je. Ik zou ze toch nog een keertje overpotten als je er de ruimte voor hebt, als 60 niet lukt dan nog liever 30. Tip van blowmonkey: Als je verpot, laat dan iedere keer de oude kluit een beetje boven de grond. Daar zet de plant (bovenin, bij de stam) zijn zouten in af en het stimuleert de wortels om naar beneden te groeien. Ziet er nog geinig uit ook (zie zijn topic).

 

Begin een topic over je kweek zou ik zeggen... kunnen we jou ook volgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...