Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Whazzups Live Cam 2006 En Nieuwe Oogst

Recommended Posts

ziet er netjes uit,die top pp ziet er smakelijk uit,lekker wit.

grets

lee

:lol: :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, en dat waren gewoon stekjes in augustus voor het raam gezet, in oktober geoogst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ziet er lekker uit. Hoop dat een van mijn 3 planten die nu in de bloei staan ook nog zulke toppen wil produceren...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ziet er lekker uit. Hoop dat een van mijn 3 planten die nu in de bloei staan ook nog zulke toppen wil produceren...

 

Goed voeren kobuz! I deed het tot bijna aan verbranding. Laatste twee weken niks meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze krijgen nu twee keer per week Hesi bloeivoeding. Hoe weet ik eigenlijk dat ik met de voeding moet stoppen, want ik hou niet echt een schema aan ofzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bloeivoeding? Daar zou ik pas mee beginnen als ze écht gaan bloeien kobuz, éérst groeivoeding nemen! volg de aanwijzingen van de fabrikant.

 

Als ze gaan bloeien geef je PK13/14 supplement, dat hebben ze extra nodig in de bloei, in de groei is het mee stikstof. een week voor het oogsten stop je helemaal met voeden.

 

Je geeft ze voeding volgens schema van je fabrikant. Per week kun je 10% meer geven totdat je plantjes bruine randjes krijgen (overvoeding), dan 10% terug. Als 2 keer niet voldoende is dan 4 keer per week. Tip die ik van BioNova kreeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien wil je even in mijn topic kijken, heb er wat foto's bijgezet. Het gaat over de eerste planten die ik heb, niet de nieuwe stekjes. Ik ben nu de foto's aan het uploaden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol ja ik zie het nu. Was in verwarring met de stekjes. Maar goed, stoppen een week voor je wilt oogsten. Langer is niet erg, liever niet korter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo.. weer effe on-topic. Gisteren wat extra blumat materialen besteld (t-stukjes voor de 8/3 mm slang, extra druppelaars etc) om het dit jaar nog beter te doen (en een paar t-stukjes waren wat beschadigd). Ik ga de druppelaars nu meer aan de buitenkant van de pot plaatsen zodat de afgezette zouten niet mee naar beneden spoelen. Vorig jaar had ik ze meer naar binnen staan.

 

Kushhhhh

Ik heb echt zin in de Hindu Kush kweek uit zaad, van plan om daar ook de zaadjes voor volgend jaar van te kweken en er een buitenavontuurtje aan te wagen met vroege voorgroei binnen vanaf maart. Heb nog TL materialen liggen, wellicht dat ik volgend weekend effe een kweekkastje in elkaar ga zetten (nou ja.. effe..).

 

Opbrengst is welliswaar wat minder, maar we gaan voor kwaliteit en ik ben erg benieuwd hoe Kush het doet in de bubbleator.

 

voorraadpositie lol

Van de potten wiet van vorig jaar (440 gram) nog twee 1,5 liter potten over dus de kweek kom ik wel door. Overweeg om van één pot nog een stukje lekkere zwarte hash te maken, maar in dé koffieshop gisteren ook effe een flinke zak heerlijke Durban gekocht. Zalig! Afwisseling is toch ook wel lekker hoor.

 

Oogstfeest?

Wordt het dit jaar niet eens tijd om voor de binnen/buitengrowers laat in het jaar een oogstfeest te houden? Dat lijkt me nou een waanzinnige happening, zelf eens te kunnen proeven waar we het hele jaar likkebaardend naar hebben gegluurd op het forum. Is dat er al? Ik heb de bubbleator staan uiteraard, maar ook een flinke PA, kunnen er wat mee draaien ter plekke voor liefhebbers, drankje erbij, muziekje... Is dat wat?

Edited by whazzup

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe zullen we de Kuip afhuren? :lol: Wellicht ergens in een koffieshop of zo als de eigenaar daar prijs op stelt? Ik heb al jaaaren het idee voor een midzomerfeest, ergens boven op de top van een heuvel of zo. Laat ik nou ook vakantie hebben rond die tijd..

Edited by whazzup

Share this post


Link to post
Share on other sites

whazzup wrote: um.. ik geloof 60 inderdaad. Nou ja ze werden er vorig jaar groot genoeg van.

 

fotografe write: Pak ze nog ff wat(zoveel mogelijk) groter(kleine investering) & je zult verstelt staan. :lol:

Snijd jij trouwens de bodem eronderuit? :P (zodat de penwortel het bodemwater kan bereiken) :D

 

whazzup wrote:De voeding geef ik niet via de blumats. 4 keer per week krijgen ze gewoon wat water met extra voeding erbij, meestal vroeg in de morgen. De blumats staan aangesloten op een drukregelaar, direct aan de kraan. En inderdaad, organische voeding kun je niet gebruiken met blumats. Maar ze zijn goedkoop en ik vind ze super betrouwbaar, met name handig dat ze zich aan de regenval aanpassen, en dus ook aan mijn extra voeding die ik geef.

 

fotografe write: Heb je hier doseringspompje voor ph tussenzitten? (neem aan dat je ze geen "gewoon" kraanwater geeft mits de ph op pl min 6 staat) :P

 

 

 

En Escar-Go is vriendelijk voor mens en dier hoor... is geen gif. Van ECOstyle. Maar dank je voor je bezorgdheid fotografe!

 

Tsja,ken de ingrediënten van dit "gif" niet. :wOOt

 

kusjes fotografe

Edited by fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey fotografe :lol:

 

Heb je mijn plantjes van vorig jaar gezien? Ik stond al echt versteld.. 2,8 kg nat van 3 (2 weken te vroeg geoogste) plantjes is toch niet verkeerd. Wil ze eigenlijk ook niet meer zo groot hebben. Dus ik neem genoegen met 60, maar ik weet en ik geloof je direct dat nog meer ruimte voor de wortels veel verschil maakt. Ik heb wel grote gaten in mijn bodem maar hem er niet helemaal onderuit. Mijn ervaring is dat de wortels er wel ruim doorheen gaan overigens. Ik moest ze vorig jaar toen ze al ruim 2 meter waren ingraven omdat ze boven de heg uitkwamen, dus ik had hem er ook niet meer uit kunnen snijden toen. Waren niet te tillen!

 

Blumats: Nee, geen doseringspompje ertussen, echt gewoon uit de kraan. Het water hier heb ik overigens geen klagen over, net als over de PH van mijn medium. Net nog gemeten en effe boven de 6.

 

ECOstyle produkten zijn wat ze noemen "Ecologisch verantwoord" en maken over het algemeen gebruik van natuurlijke produkten. Vrijwel al hun verzorgings- en verdelgingsmiddelen zijn daarom bijvoorbeeld ook op vruchtbomen te gebruiken. ECOStyle wordt in Nederland trouwens gedistribueerd door BioNova. Een aantal ECOstyle produkten, zoals Vital, kom je dus ook bij BioNova in het assortiment tegen.

Edited by whazzup

Share this post


Link to post
Share on other sites

eigenlijk niks te melden, behalve dat ik me rot heb gewerkt vandaag.

 

Ik zit nog wel met dat oogstfeest in mijn achterhoofd. Is dat al een keer gedaan hier op wietforum? Een apart topic over starten? Kunnen we er niet een leuke happening van maken? Ik heb er machtig veel zin in en het is pas mei, dus we hebben nog even...

 

wie o wie wil er wat zinnigs over zeggen? Lol ik zorg wel voor de cam :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nah ik had dus gewoon een thread over de miet-ings over het hoofd gezien dus!

 

Affijn, vandaag mijn extra blumat spulletjes binnengekregen al. Super! gaat sneller dan bij Nirvana.. o.a. een tensiometer besteld, wil nou wel eens weten hoe nat het daar beneden is. Hij staat er net in, dus effe wachten tot hij stabiel is en de juiste waarde geeft. Mijn inschatting op dit moment: 30-50 mBar dus veels te nat. Volgens de instructie voelen kuipplanten zich het lekkerst bij 50-120. Wat is jullie ervaring op potgrond?

 

Nog steeds in de tent:

gallery_5211_120_206234.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

vanmiddag even stroomuitval gehad. Nooit meer bij stilgestaan dat de pc met de video encoder van de live cam dan ook herstart.. Juist. ingelogd en encoder weer gestart. De cam is back.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer em rond de 80 tot 140 te houden met 120 als ideaal... Werkt hier prima :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe ik laat de tenten er dus nog even overheen staan.. momenteel geeft ie maar liefst 20 aan! Maar ja, wat wil je met dat natte weer.. Dank Stijlloos!

Share this post


Link to post
Share on other sites

In het begin, met het worteltrekken zeg maar kun je m gerust op laten lopen tot pl.min.550/600! :o

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites
In het begin, met het worteltrekken zeg maar kun je m gerust op laten lopen tot pl.min.550/600! :o

 

kusjes fotografe

:rofl

 

ehh..

 

wow.. dit zijn de waarden die ik in de gebruiksaanwijzing kreeg:

 

"kuipplanten voelen zicht het best bij waarden tussen 50 en 120 mBar, bij volle grond is dit 150 - 250 mBar."

 

Een beetje droger kan ik me wel voorstellen, maar 500-600? Bij worteltrekken dus extreem droog?

 

Vervolg op de aanwijzingen (kuipplanten):

 

quote

Water geven bij: 120 - 190

Beslist water geven bij: 200 - 300

unquote

 

Het is nog steeds super nat buiten in de grond. Voor al dat vocht de grond uit is zijn we wel een droge week verder vrees ik. Je ziet het ook aan de plantjes. Droevig hoor. Ik zit er nog aan te denken om mijn kuipen even de grond uit te trekken en wat extra gaten in de zijkanten te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ehh..

 

wow.. dit zijn de waarden die ik in de gebruiksaanwijzing kreeg:

 

"kuipplanten voelen zicht het best bij waarden tussen 50 en 120 mBar, bij volle grond is dit 150 - 250 mBar."

 

Een beetje droger kan ik me wel voorstellen, maar 500-600? Bij worteltrekken dus extreem droog?

Mja, de gebruiksaanwijzing in het nederlands geeft ook weer andere waarden als de duitse bijv. :rofl

Heb hier vaker discussie over gehad met (oa) medewerkers(toenmalige) growshop in Dronten.(die toch de pioniers op dit gebied zijn) Deze vertelde me dat ie zelf nog wat verder gaat(richting 700) & dat de planten het alleen maar beter deden. :o

De conclusie hier is:door in het begin de wortels te laten trekken & hierna naar de(ideale) streefwaarden te gaan krijg je veel meer(&dikkere) wortels. :o Zal eens kijken of ik fotootje kan vinden. ;)

 

Ik zou de plantjes lekker laten staan waar ze staan. (zometeen beschadig je nog wat!) :D

 

kusjes fotografe

 

//EDIT Volgende keer even p_mq_add.gifknop gebruiken

Edited by stijlloos

Share this post


Link to post
Share on other sites

graci fotografe, ik ga eens experimenteren. Overigens sluit het aan bij wat de meeste growers zeggen... we zetten onze planten over het algemeen veels te nat! Ik heb gisteren nog effe staan sjorren aan die kuipen... maar grond en water is zwaar, ga er mijn rug niet eens aan wagen. Ik heb het gevoel dat het wortelproces overigens goed gaat, veel lichtgroene scheuten (wat volgens mij een teken wan wortelontwikkeling is, klopt?). Heb de tenten verwijderd gisterenavond, dus de dames zijn nu eindelijk goed op cam te zien.

 

Komen jullie gezellig langs in Rotterdam eind van de maand? Bezoek vooral de merchandise shop :o

 

Wietforum does Rotjeknor

Edited by whazzup

Share this post


Link to post
Share on other sites

kleine update: De tenten zijn er inmiddels vanaf, gelukkig niet meer zo nat. Ik laat de bogen er nog even op zitten zodat ik, als het nodig is, het plastic er zo weer overheen kan gooien.

 

gallery_5211_120_422696.jpg

 

De grond is nog steeds vééls te vochtig, maar de vochtigheid loopt al terug: 20 ->30

 

gallery_5211_120_46685.jpg

 

De nieuwe topjes van de getopte planten slaan nu goed aan. Wel een hoop stress, maar ja, wat wil je met dat weer.. naar binnen - naar buiten - naar binnen - naar buiten....

 

gallery_5211_120_34748.jpg

 

The proud grower: 6 x Hindu Kush is de bak. Komt zo onder 4 x TL (nu aan elkaar aan het knopen..) voor de voorgroei. Tja, voldoende licht is belangrijk in de eerste kweekfase, en zoveel zon hebben we nou ook weer niet! 2/3 potgrond, daarop 1/3 stekgrond.

 

 

gallery_5211_120_226202.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grappig dat lambiek en tante sidonia tussen de potjes staan :rofl Kreeg je die vroeger niet bij de albert heijn i.c.m. de suske en wiske ontbijtbordjes? (mijn pa spaart alles van S&W vandaar dat het me opvalt)

 

Ook erg mooie plantjes hoor! :o

Maar als je grond in de kuipen zo nat is, waarom leg je er geen plastic op zodat het niet nóg natter kan worden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey die heb ik ook al gebruik ik ze op een iets andere manier...

 

imag00026ci.th.jpg

 

Makkelijke dingen hé Wazzup

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...